Viikon ruokalista
Tässä meidän tämän viikon ruokalista. Laita omasi,niin saan vinkkejä ensi viikkoon.
Ma kaalilaatikko, hedelmäinen vihersalaatti
Ti silakkapihvit, perunamuussi, tomaatti,kurkku,paprika
Ke kananuudeliwok tai riisi ja kanakastike, vihersalaatti
To edellisen päivän jämät
Pe Nakkikeitto
La lounas ed.pvän jämät. Päivälliseksi tomaattiekeitto ja tuore leipä juustolla
Su lounas veriletut. Päivälliseksi tortilloja juusto-jauheliha/kasvis täytteellä, lisukkeena itsetehty salsa.
Koululaiset saavat koulussa lounaan ma-pe.
Mitä teillä syödään?
Kommentit (10)
Ma spagetti ja jauhelihakastike
Ti spagetti ja jauhelihakastike
Ke kanarisotto
To kanarisotto
Pe maksalaatikko
La maksalaatikko
Su en vielä tiedä. Jotain, mitä syödään myös ensi viikon alussa.
Tarkoitatko mun vai pakolaiskeskuksen? On meinaan laatuero.
Ma & ti: puolukkavispipuuroa. Tein sokerittomana ja söin maidon kanssa.
Ke: Ikean lihapullat + muusi
To: bataattikeitto
Pe: taas bataattikeitto
La: uunilohta, kukkakaalipyree ja tilli-kermaviilikastike
Su: hamppariateria hesessä
Asun äidin kanssa, mutta vastaan itse omasta ruokinnastani. Ke & su kävi mäihä kun lähdin äidin mukaan asioille ja se tarjos nuo pikaruoat. Ei ole normaalisti viikottaista.
Tänään viikonlopun Jämä ruoat, ti kana nuudeliwok, ke nakkikeitto,To kinkkukiusausta, pe tuorepasta tomaattimurska jauhelihakastike, la lounas ehkä pinaattikeitto, illalla jotain lihaa, su lounaaksi joku suolainen piirakka ja illalla jotain kalaa. Viikonloppu on vielä auki käydään aina kaupassa pe ilta. Lisukkeeksi ruokiin höyrystetään kasviksia tai tehdään salaattia. Lapset syö lounaat koulussa ma- pe. Meille miehen kanssa Jämä ruoat lounas evääksi rasiaan.
Makkarakeitto
Munakas,perunat,silli,tomaatti
Pihvit höyryhannekset pottumuussi
Kananmunakastike potut
Kasvissosekeitto
Uunimakkara pottumuussi
Lihapata makaroonia
Jauhelihatomaattikastike
Pyttipannu
Tuossa ruokia joita syyän enemmän ja vähemmän.Toisia syyän kolmenakin perättäisenä päivänä ja joitakin vaan yhesti.
Osasta puuttuu lisäkkeet koska on sattuman varasta mitä tahtoo lisäks laittaa.
Voi, kun joskus oppisin noin suunnitelmalliseksi.
Koitan muistella viimeviikon, en juurikaan harrasta ruokalistoja vaan ostan epämääräisen pinon ruokaa kaupasta ja sitten syödään päiväysten mukaan tai pakkasestatai säilykkeistä sen mukaan mitä tekee mieli ja mitä on.
Ma viikonlopulta jäänyttä pasta bologneseä
Ti tonnikala-pakastevihannes-makaronimössöä.
Ke kanan sisäfileitä pannulla paistettuna, riisiä ja vihanneksia ja makeaa chilikastiketta.
To syötiin huvipuistossa makkaraperunat
Pe kanan paistipalat riisipedillä uunissa(kerman kanssa)
La lounaaksi keskiviikon ja perjantain kanojen ja riisin jämät paistettuna pannulla pakastevihannesten kanssa. Illalla chili con carne
Su kasvissosekeittoa lounaaksi, illalla sitä chili con carnea jota syötiin vielä tänäänkin.
Tänään syltiin kolmatta päivää chili con carnea, aavistuk
Ma: Mureketta, perunoita, ruskeaa kastiketta, porkkanaraastetta
Ti: Pinaattikeittoa kananmunalla+leipää
Ke: Kanakastiketta, riisiä, keitettyjä porkkanoita
To: keskiviikon jämät
Pe: Kalkkunapyöryköitä, wokkivihanneksia
La: pe jämät+ uunijuureksia
Su: Lasagnea, salaattia
Olen huono äiti ja teen ruokaa vain viikonloppuisin. Lapset syövät koulusta tultuaan leipää, lihapiirakkaa tms ja illalla sitä samaa.