Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauden keskeytys ja inhottava kohtelu sairaalassa

Vierailija
29.08.2016 |

Toinen lähetteen kirjoittaneista lääkäreistä oli mukava. Hän kertoi minulle mitä tapahtuu ja lupasi kipulääkkeet.

Kun menin sairaalaan, hoitaja katsoi lähetteeni ja kirosi että tämmöiseen kirjekuoreen olet nämä laittanut. Heitti kuoren menemään ja käski odotustilaan istumaan lähetteet kädessä kaikkien nähtävillä.

Sairaalassa keskeytyksen tehnyt lääkäri oli todella ikävä. Olen rh negatiivinen ja minulle oli merkitty anti-D pistos annettavaksi. Lääkäri totesi, että ymmärränhän että se sitten maksaa ylimääräistä, eikä minun piikkiä ole pakko ottaa jos en äidiksi aio ryhtyä.

Myöskään luvattuja kipulääkkeitä ei antanut. Sanoi että käy itse ostamassa buranaa, että ei näitä abortin tekijöille yleensä anneta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lääkkeitä ei saa ilmaiseksi sairaalasta ainakaan mukaansa. Taisit olla vain niin järkyttyneessä mielentilassa , että koit kaiken olevan negatiivista. Tai sitten elät muutoin pumpulissa.

Vierailija
2/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein sinulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Nuorena tyttönä teetin abortin koska olin väkivaltaisen miehen kanssa parisuhteessa. Sairaanhoitaja sanoi abortin jälkeen kun pyysin särkylääkettä että siinähän kidut on ihan ok kun kerran teetit abortin. Olin muutenkin tosi yksin kun edes se mies tai kukaan ei ollut tukena.

Vierailija
4/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään lääkkeitä ei saa ilmaiseksi sairaalasta ainakaan mukaansa. Taisit olla vain niin järkyttyneessä mielentilassa , että koit kaiken olevan negatiivista. Tai sitten elät muutoin pumpulissa.

Mä olen saanut joka kerta sairaalasta leikkauksien jälkeen lääkkeitä kotiin mukaan ilman erillistä maksua. Kipulääkkeitä, ummetuslääkkeitä, Klexanea...

Vierailija
5/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteen kirjoittaneella lääkärillä ei ole mitään oikeutta luvata sinulle mitään lääkkeitä, hän on toiminut yli oikeuksiensa.

Ja miksi sinulle kuuluisi kipulääkkeet? Etkö kestä kipua, jonka olet ansainnut?

Vierailija
6/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
7/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Todella asiatonta kohtelua. Ikävä kyllä ei taida olla täysin harvinaista. Järkytyin kun luin eräästä blogista bloggaajan aborttikokemusta. Hänet oli siis raiskattu, ja kohtelu oli samanlaista kuin ap:n, ellei vielä törkeämpää :(

Vierailija
8/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tarinasi uhri on ihan joku muu kuin sinä. Katso, että ehkäisy on jatkossa kunnossa, tai älä harrasta seksiä jos et osaa ehkäistä.

Vierailija
9/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anti-D ei ole pakollinen, jos et tosiaan aio lapsia hankkia. En ymmärrä mikä tuon toteamisessa oli epäasiallista.

Vierailija
10/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetteen kirjoittaneella lääkärillä ei ole mitään oikeutta luvata sinulle mitään lääkkeitä, hän on toiminut yli oikeuksiensa.

Mielstäsi joku siis ansaitsee kipua? Olet sairas.

Vierailija
11/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat turvata tulevat raskautesi, jos tämä piti keskeyttää? Olet ilmeisen kyvytön äidiksi, joten eikö tuon piikin ottamatta jättäminen olisi ollut fiksua?

Vierailija
12/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anti-D ei ole pakollinen, jos et tosiaan aio lapsia hankkia. En ymmärrä mikä tuon toteamisessa oli epäasiallista.

Jos ei aio lapsia hankkia = varma päätös. Abortin voi tehdä myös olosuhteiden pakosta tms.

Ja ap, tee valitus. Henkilökunnan käytös oli täysin epäasiallista.

8: tässä tilanteessa ap nimenomaan on uhri. Ei solumöykky

Vierailija
13/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielstäsi joku siis ansaitsee kipua? Olet sairas.

Ei synnytyksessäkään anneta vahvoja suunkautta annettavia kipulääkkeitä.

Vierailija
14/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ei tarvis olla yhtään hoitajaa tai lääkäriä jotka eivät pysty työtään tekemään hyvällä kohtelulla, oli kyseessä sitten abortti tai kenen tahansa potilaan kohtelu.

Itse en hoitajana pysty tällaista käsittämään. Pois alalta jos abortti ahdistaa! Olen itsekin hoitanut keskeytyspotilaita ja nähnyt vaikka mitä, mutta tämä on ammatinvalintakysymys.

Samalla tavalla hoidetaan päivystyksessä juopot, narkkarit tai vaimonhakkaajat, ei heitä tarvitse mielistellä mutta työ täytyy pystyä tekemään neutraalisti ilman että omat tunteet ja ajatukset välittyy potilaalle.

Harmi ettei kohdallasi näin käynyt.

Vierailija
15/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on monesti hyvin raskas kokemus sille,joka on siihen päätynyt.On surullista miten monelta ihmiseltä nykypäivänä puuttuu myötätunnon lahja.Emme me voi ulkoapäin tietää minkälaisen taipaleen itse kukin on kulkenut.

Vierailija
16/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut joka kerta sairaalasta leikkauksien jälkeen lääkkeitä kotiin mukaan ilman erillistä maksua. Kipulääkkeitä, ummetuslääkkeitä, Klexanea...

Missä sairaalassa ja minä vuonna? Ainakaan Jorvista, Peijaksesta tai Meikusta et tasan varmaan saa yhtäkään buranaa edes mukaansa. Ei koskaan.

Vierailija
17/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeus, koska hänhän on nimenomaan tehnyt arvion potilaan terveydellisestä ja henkisestä tilasta. Hän on siis arvioinut, että ap tarvitsee kipulääkityksen.

Toimenpiteen suorittanut puoskari on kävellyt toisen lääkärin arvion yli.

Vierailija
18/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat turvata tulevat raskautesi, jos tämä piti keskeyttää? Olet ilmeisen kyvytön äidiksi, joten eikö tuon piikin ottamatta jättäminen olisi ollut fiksua?

Abortin tekeminen ei kerro kyvykkyydestä äidiksi. Suurin osa aborteista tehdään alle 1v lasten äideille. Abortin tekijöitä ei pidä tuomita

Vierailija
19/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan saanut keskeytykseen kipulääkitystä. Ihan kuule piti itse kärvistellä hirveiden tuskien kanssa.

Ja minulla ei ollut kyseessä edes mukavuusabortti, vaan pakko tehdä sikiön kehityshäiriöiden takia.

Vierailija
20/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ihmisiä tälläsiten vastausten antajat ovat ??

Kyvyttömiä empatiaan, kovia, ylpeitä nostavat itsensä jollekin korokkeelle parempina ihmisinä..? Millaisia ?

Tuon kaiken lisäksi päästänsä sairaita. Mun mielestä.

Tsemppiä sulle ap ! Kyllä se siitä.