Raskauden keskeytys ja inhottava kohtelu sairaalassa
Toinen lähetteen kirjoittaneista lääkäreistä oli mukava. Hän kertoi minulle mitä tapahtuu ja lupasi kipulääkkeet.
Kun menin sairaalaan, hoitaja katsoi lähetteeni ja kirosi että tämmöiseen kirjekuoreen olet nämä laittanut. Heitti kuoren menemään ja käski odotustilaan istumaan lähetteet kädessä kaikkien nähtävillä.
Sairaalassa keskeytyksen tehnyt lääkäri oli todella ikävä. Olen rh negatiivinen ja minulle oli merkitty anti-D pistos annettavaksi. Lääkäri totesi, että ymmärränhän että se sitten maksaa ylimääräistä, eikä minun piikkiä ole pakko ottaa jos en äidiksi aio ryhtyä.
Myöskään luvattuja kipulääkkeitä ei antanut. Sanoi että käy itse ostamassa buranaa, että ei näitä abortin tekijöille yleensä anneta.
Kommentit (51)
Miksi täällä lähtökohtausesti uskotaan kaikki totena? Mitä uskomattomimmatkin jutut menevät täällä todesta. Yhtälailla ap voi olla mt-ongelmainen ja päihdeongelmainen,ja hänelle kieltäydytty antamasta vahvoja pkv-kipulääkkeitä. Tai koko juttua ei tapahtunut. Ihmiset eivät ymmärrä täällä, että kuka vain voi täällä suoltaa mitä vain, luonnollisesti itselleen epäedulliset tarinan käänteet häivyttäen.
Vierailija kirjoitti:
No sympatiaako olisit halunnut? =D =D
Mun mielestä näille aborttiin menijöille ei tarviskaan olla ystävällinen, eikä edes pitäskään. Mitä tylympi ja ikävämpi kohtelu, sen parempi, niin menis oppi ehkäisystä kerralla ja kunnolla perille. Samoin ne sairaalamaksut TÄYSIN joka penniä myöten omakustanteiseksi, väärin että yhteiskunta makselee ap.n kaltaisten ääliöiden abortteja.
(poislukien tietty raiskauksesta raskaaksi tulleet tai lapsi jos monivammainen, ja siitä syystä raskauskeskeytetään)
Toivottavasti nyt ap opit jotain tästä kokemuksesta. Eli sen EH-KÄI-SYN merkityksen, muussa tapauksessa pidä ne jalat ristissä. Hyvin yksinkertaista!
Ja lakkaa nillittämästä!
Tylyttämällä ja ikävällä kohtelulla saadaan elämänhallintaongelmaiset pois terveydenhuoltopalveluista, tuloksena nimenomaan ehkäisyn käyttämättömyys ja vahinkoraskaudet, sillä tylyttämisen seurauksena elämänhallintaongelmaiset hakeutuvat terveydenhoidon pariin sitten vain pakon edessä.
Kohtaamalla keskeytykseen tuleva nainen aidosti, saadaan nämä moniongelmaiset heille toimivan ehkäisyn piiriin, kuten elämänhallintaongelmista huolimatta hyvän ehkäisytehon hormonikierukat ja -kapselit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä lähtökohtausesti uskotaan kaikki totena? Mitä uskomattomimmatkin jutut menevät täällä todesta. Yhtälailla ap voi olla mt-ongelmainen ja päihdeongelmainen,ja hänelle kieltäydytty antamasta vahvoja pkv-kipulääkkeitä. Tai koko juttua ei tapahtunut. Ihmiset eivät ymmärrä täällä, että kuka vain voi täällä suoltaa mitä vain, luonnollisesti itselleen epäedulliset tarinan käänteet häivyttäen.
Et siis usko, että myös hoitohenkilökunnassa on ammattitaidottomia paukapäitä, jotka eivät ole tehtäviensä tasalla esim. aborttien suhteen? Et vaikka osa näistä ääliöistä on tullu ihan mediaankin esiin mussuttamaan joistain oikeuksistaan. Hei urpo! Sulla on kaikki oikeus vaihtaa työpaikkaa tai pitää pääs kiinni, kun toisilla ihmisillä on oikeus tehdä päätös omasta kehostaan ja on todennäköisesti ajattellut asiaa ihan sen sikiönkin kannalta.
En itse muista sainko särkylääkettä toimenpiteen jälkeen. En ainakaan pyytänyt mitään, eikä minulla ollut kipuja. En tarvinnut edes buranaa kotona.
Ihan uskomatonta porukkaa täällä..
Itse olen kerran rask.
kun ehkäisy petti (ei, en unohtanut syödä pillereitä kun en niitä muutenkaan syö) vaan kondoomi petti. Kävin hakemassa jälkiehkäisyn, mutta siitä huolimatta raskauduin.
Voin kertoa, että mietin kyllä pitkään voinko aborttia tehdä ja kävin läpi senkin skenaarion jos olisinkik silloin äidiksi ryhtynyt. Tajusin kuitenkin, että minulla ei siinä elämäntilanteessa olisi oikeasti ollut rahkeita pitää sitä lasta. Olisin jäänyt yksin ilman kunnon tukiverkkoa ja olin mielenterveydllisesti hyvin epävakaa
Abortti päätös on yksi kipeimpiä asioita elämässäni, mutta jälkeenpäin olen onnellinen, että sen tein. Haluan tulevaisuudessa äidiksi, mutta en halua tähän maailmaan yhtään lasta saattaa, jos en pysty tarjoamaan tälle mahdollisimman hyviä lähtökohtia sekä tasapainoista perhettä.
Niin ja sitten pointtiin, eli itse tein keskeytyksen sairaalassa ja itse ainakin onneksi sain ammattimaista kohtelua, kipulääkkeet ja d piikin ihan ongelmitta ja ilman lisäkustannuksia.
Minä jouduin asioimaan seitsemän eri ihmisen kanssa lähetteen saamisesta itse varsinaiseen raskauden keskeytykseen. Valviran luvalla mentiin, ehkäisy oli pettänyt. Kohtelu oli kautta linjan asiallista ja paikoin myös empaattista. Vaikka ei-toivotun raskauden keskeytystä hakeva voi tuntea olevansa b-luoakan kansalainen ja päätös keskeyttää elämä on aina vaikea, ammattilaisen on osattava hoitaa aborttipotilasta kunnioittavasti, ilman että omat vastakkaiset asenteen näkyvät kohtelussa ja hoitamisessa. Ikävää, että muunkinlaisia kokemuksia vielä nykypäivänä on. Mm. kipulääkkeettä jättäminen on hoitajalta vallankäyttöä ja potilaan kokemuksen mitätöintiä, siis epäammatillista ja epäeettistä kohtelua.
Uliuli ja valivali! Nyt vaan kipität sinne apteekkiin ja ostat buranaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetteen kirjoittaneella lääkärillä ei ole mitään oikeutta luvata sinulle mitään lääkkeitä, hän on toiminut yli oikeuksiensa.
Ja miksi sinulle kuuluisi kipulääkkeet? Etkö kestä kipua, jonka olet ansainnut?
Mielstäsi joku siis ansaitsee kipua? Olet sairas.
Ei synnytyksessäkään anneta vahvoja suunkautta annettavia kipulääkkeitä.
Eeh...kyllä minä vain olen saanut.
Hyi vittu mä vihaan näitä abortista syyllistäviä ihmisiä, harmi kun teitä ei tajuttu abortoida. :)
No sympatiaako olisit halunnut? =D =D
Mun mielestä näille aborttiin menijöille ei tarviskaan olla ystävällinen, eikä edes pitäskään. Mitä tylympi ja ikävämpi kohtelu, sen parempi, niin menis oppi ehkäisystä kerralla ja kunnolla perille. Samoin ne sairaalamaksut TÄYSIN joka penniä myöten omakustanteiseksi, väärin että yhteiskunta makselee ap.n kaltaisten ääliöiden abortteja.
(poislukien tietty raiskauksesta raskaaksi tulleet tai lapsi jos monivammainen, ja siitä syystä raskauskeskeytetään)
Toivottavasti nyt ap opit jotain tästä kokemuksesta. Eli sen EH-KÄI-SYN merkityksen, muussa tapauksessa pidä ne jalat ristissä. Hyvin yksinkertaista!
Ja lakkaa nillittämästä!