Raskauden keskeytys ja inhottava kohtelu sairaalassa
Toinen lähetteen kirjoittaneista lääkäreistä oli mukava. Hän kertoi minulle mitä tapahtuu ja lupasi kipulääkkeet.
Kun menin sairaalaan, hoitaja katsoi lähetteeni ja kirosi että tämmöiseen kirjekuoreen olet nämä laittanut. Heitti kuoren menemään ja käski odotustilaan istumaan lähetteet kädessä kaikkien nähtävillä.
Sairaalassa keskeytyksen tehnyt lääkäri oli todella ikävä. Olen rh negatiivinen ja minulle oli merkitty anti-D pistos annettavaksi. Lääkäri totesi, että ymmärränhän että se sitten maksaa ylimääräistä, eikä minun piikkiä ole pakko ottaa jos en äidiksi aio ryhtyä.
Myöskään luvattuja kipulääkkeitä ei antanut. Sanoi että käy itse ostamassa buranaa, että ei näitä abortin tekijöille yleensä anneta.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anti-D ei ole pakollinen, jos et tosiaan aio lapsia hankkia. En ymmärrä mikä tuon toteamisessa oli epäasiallista.
Jos ei aio lapsia hankkia = varma päätös. Abortin voi tehdä myös olosuhteiden pakosta tms.
Ja ap, tee valitus. Henkilökunnan käytös oli täysin epäasiallista.
8: tässä tilanteessa ap nimenomaan on uhri. Ei solumöykky
Valitus mistä?
Sairaanhoitaja kirosi kirjekuorta?
Lääkäri kertoi , että lisälääkitys maksaa erikseen?
Narkki ei saanut tabuja sairaalasta matkaansa?
Mistä näistä valitus?
Ei ole mikään ihme, että naiset aiheuttavat yhteiskunnalle vain kustannuksia jos meno on tällaista.
Kyllä sieltä kuuluu antaa mukaan tai reseptillä tarvittavat kipulääkkeet tai muuten teet valituksen koska lääkäri ei ole hoitanut hommiaan. Tästä on ihan turha tulla kenenkään vinkumaan yhtään mitään koska näin se vaan meillä suomessa on.
T. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään lääkkeitä ei saa ilmaiseksi sairaalasta ainakaan mukaansa. Taisit olla vain niin järkyttyneessä mielentilassa , että koit kaiken olevan negatiivista. Tai sitten elät muutoin pumpulissa.
Mä olen saanut joka kerta sairaalasta leikkauksien jälkeen lääkkeitä kotiin mukaan ilman erillistä maksua. Kipulääkkeitä, ummetuslääkkeitä, Klexanea...
Missä sairaalassa ja minä vuonna? Ainakaan Jorvista, Peijaksesta tai Meikusta et tasan varmaan saa yhtäkään buranaa edes mukaansa. Ei koskaan.
Mä sain Naikkarilta peräruiskeita kotiin mukaani vuonna 1994. Mut mä olinkin synnyttänyt, en keskeyttänyt ......
Mulla meni vähän toisinpäin joskus. Lähetteen kirjoittanut lääkäri oli tosi törkeä ja kiukutteli minulle, kun en suostunut lääkkeelliseen keskeytykseen. Toki kirjoitti lopulta päiväkirurgiseen sen lähetteen, kun kerroin erittäin vahvat perusteluni siihen.
Osastolla oli hoitajat ja lääkäri todella ammattitaitoista, joskaan ei ehkä empaattisia (en kyllä kaivannutkaan mitään suruapua itsestäänselvästä päätöksestäni. Koin homman olevan samaa sarjaa, kuin jonkin ikävän luomenpoiston), niin ystävällisiä.
Elämä jatkui normaalisti, enkä ole päivääkään katunut kyseistä aborttia. Eikä kyseinen toimenpide mielestäni poista sitä mahdollisuutta, että olisi joskus valmis äidiksi. Enkä myöskään kannata abortin käyttämistä ehkäisyvälineenä.
Siihen elämäntilanteeseen nähden kyseisen sikiön kantaminen ja syntyminen olisi ollut todella väärä päätös. Vaikka lapsi olisi syntynyt terveenä, niin sen aikainen elämäntilanne ajelehtimisineen ja päihteineen ei todellakaan olisi ollut lapsen paikka. Ja itse laitoshelvetin läpikäyneenä voin sanoa, että en todellakaan halunnut synnyttää lasta siihen kierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään lääkkeitä ei saa ilmaiseksi sairaalasta ainakaan mukaansa. Taisit olla vain niin järkyttyneessä mielentilassa , että koit kaiken olevan negatiivista. Tai sitten elät muutoin pumpulissa.
Mä olen saanut joka kerta sairaalasta leikkauksien jälkeen lääkkeitä kotiin mukaan ilman erillistä maksua. Kipulääkkeitä, ummetuslääkkeitä, Klexanea...
Missä sairaalassa ja minä vuonna? Ainakaan Jorvista, Peijaksesta tai Meikusta et tasan varmaan saa yhtäkään buranaa edes mukaansa. Ei koskaan.
Jorvista vuosina 2012, 2013, 2015 ja Kättäriltä 2016.
Voi nyyh. Etkö saanut kivunlievitystä mukavuusaborttiisi? Mietipä sen vauvan kipuja keskeytyksen aikana.
Aborttiin ei tietääkseni ole kukaan kuollut, joten lopeta vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä kuuluu antaa mukaan tai reseptillä tarvittavat kipulääkkeet tai muuten teet valituksen koska lääkäri ei ole hoitanut hommiaan. Tästä on ihan turha tulla kenenkään vinkumaan yhtään mitään koska näin se vaan meillä suomessa on.
T. Sairaanhoitaja
Valehtelet. Mistään sairaalasta ei jaella kipulääkkeitä mukaan. Reseptin saa, mutta lääkkeitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. SairaanhoitajaValehtelet. Mistään sairaalasta ei jaella kipulääkkeitä mukaan. Reseptin saa, mutta lääkkeitä ei.
Kyllä saa, ja ihan pyytämättä. Itse olen aina saanut Hus:n sairaaloissa ns. päivystysannokset lääkkeitä niiden reseptien lisäksi, kun olen leikkausten jälkeen kotiutunut.
Apteekista saa Buranaa tms., ei sairaalan tehtävänä ole antaa lääkkeitä kotiin.
Jalkani leikattiin päiväkirurgisesti ja jo ennen leikkausta muistutettiin, että haen apteekista särkylääkkeet (käsikauppavalmisteet) kotiin, jotta ne on olemassa, jos tarvitsen. Miksi abortissa toimittaisiin toisin? Kipu on kuukautisten luokkaa.
Mikä hitto tämän ketjun ihmisiä vaivaa? Itse abortoin downin ja onneksi kohdallani osui empatiakykyinen hoitaja.
Rakkaat ihmiset,tuli vastaan mitä vaan, koittakaa olla tuomitsematta. Ei kenelläkään ole oikeutta tuomita toista,jos ei ihan oikeasti ole elänyt hänen elämäänsä. Ei tuomita,vaikka oma ymmärrys ei riittäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa Buranaa tms., ei sairaalan tehtävänä ole antaa lääkkeitä kotiin.
Jalkani leikattiin päiväkirurgisesti ja jo ennen leikkausta muistutettiin, että haen apteekista särkylääkkeet (käsikauppavalmisteet) kotiin, jotta ne on olemassa, jos tarvitsen. Miksi abortissa toimittaisiin toisin? Kipu on kuukautisten luokkaa.
Mulle on kirjoitettu aina resepti niille käsikauppasärkylääkkeille. Saa 100 kappaleen pakkauksen halvemmalla kuin niitä pienempiä pakkauskokoja ilman reseptiä.
Kyllä sairaalasta voidaan jakaa mukaa parin yleensä max. 3pvän lääkkeet. Esim vanhuksiöla ei välttämättä ole samantieb mahdollista päästä apteekkiin.
Uskomatonta! Olisin tehnyt valituksen
Tee valitus. Sekä hlökunnan epäasiallisesta käytöksestä ja siitä ettet saanut kunnon lääkkeitä mukaan. Kyllä ne kuuluu antaa, samoin ohjeistus että jos kivut käyvät kestämättömiksi niin päivystykseen hakemaan kipupiikki.
Tuttava teki abortin joskus 10v sit. Hänelle hoitaja oli todellakin näyttänyt paheksuntansa ja huippu oli se että näytti joitain kuvia sikiönkehitysvaiheista ja toitotti että "ymmärrätkö sinä mitä olet tekemässä"? Tuttu teki abortin siitä huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Voi nyyh. Etkö saanut kivunlievitystä mukavuusaborttiisi? Mietipä sen vauvan kipuja keskeytyksen aikana.
Uskokaa nyt jo, että katkaravun kokoinen ja näköinen solulimapallo ei ole VAUVA :D
Vierailija kirjoitti:
Tuttava teki abortin joskus 10v sit. Hänelle hoitaja oli todellakin näyttänyt paheksuntansa ja huippu oli se että näytti joitain kuvia sikiönkehitysvaiheista ja toitotti että "ymmärrätkö sinä mitä olet tekemässä"? Tuttu teki abortin siitä huolimatta
Itse olisin nauranut moiselle hoitsulle. Turha koittaa luoda mitään tunnesidosta johonkin, joka ei vielä edes ymmärrä mokomasta mitään. Pelkkä ylimääräinen kasvannainen kehossa. On sitten oma päätös, haluaako jalostaa sen kasvannaisen ihmiseksi, vai päättääkö sen kasvannaisen kasvumahdollisuudet poistamalla se ympäristöstä, jota ilman se ei tule pärjäämään.
Eikä edes uskisten mukaan sikiöllä ole sielua. Siksihän kuolleena syntyneitä lapsia ei ennen vanhaa saanu haudata kirkon maille. Ne olivat jumalattomia. Miksi tämä mukamas olisi miksikään muuttunu, kun uskikset kerta uskoo muihinkin höpöhöpöjuttuihin?
Tästä aiheesta keskustellaan paljon sh-opinnoissa. Itse olen sitä mieltä, että jos henk.koht mielipiteet vaikuttaa liikaan omaan työskentelyyn niin silloin hakeudutaan muihin hommiin kuin raskaudenkeskeytysten pariin. On epäammatillista alkaa sättimään potilasta valinnoistaan.
On minullakin ihan omat mielipiteeni narkkareista yms. mutta töissä ollessani kohtelen häntä ihan yhtä ystävällisesti ja hoidan häntä parhaimman mukaan kuten tekisin muillekkin.