Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortoisitko Down-sikiön, jos...

Vierailija
29.08.2016 |

...sekä NIPT-testi että lapsivesipunktio osoittavat Downin syndroomaa, mutta niskaturvotusta ei ole eikä rakenneultrassakaan löydy mitään hälyttävää, kuten vakavia sydän- tai muita rakennevikoja?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti abortoisin. Mulla ei ole vammaisia vastaan yhtään mitään, mutta omaan perheeseen en sellaista halua, jos voin asiasta itse päättää. 

Vierailija
4/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä abortoisin.

Vierailija
5/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka olisi niskaturvotusta tms.

Vierailija
6/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat kaksi lasta on maailmaan tehty ja enempää ei minulla tule. Kaksi tervettä lasta on lottovoittoni.

Lähipiirissä on isolla kädellä ADHD:ta (joo - ihan diagnosoituja ovat), veljeni on kehitysvammainen jne.

Siksipä abortoisin, jos jotain poikkeavaa olisi ollut. Kahdesta syystä; olen aina raskautunut helposti kerrasta (eikä muillakaan suvun naisilla ole ollut ko. asian kanssa ongelmia), joten uuden yrityksen saisi luultavasti halutessaan. Ja toisekseen, vammaisesta lapsesta tulee vammainen teini ja lopulta vammainen aikuinen. Minun vanhempani eivät vammaisen veljeni kanssa saa koskaan kokea sitä tilannetta, että olisi kaikki lapset lentäneet pois pesästä ja olisi mahdollista taas keskittyä itseensäkin. Aina on tämä vammainen aikuiseksi kasvanut lapsi, jonka tarpeet tulevat ensin.

Vierailija
7/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tieten tahtoen tekisi vammaista lasta, joten abortoisin.

Vierailija
8/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kauheita ihmisiä.

Vierailija
9/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra on sellaisilla viikoilla että sikiö on ihmisen näköinen. En kovin herkästi lähtisi henkeä ottamaan pois sellaiselta. Pitäisi olla tilanne että lapsi kuolisi synnyttyään tai puuttuu aivot. Down ei ole mikään syy miksi ei saisi elää

Vierailija
11/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kauheita ihmisiä.

Perustelut tälle, kiitos.

Vierailija
12/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla aika paha paikka. Tuossa tilanteessa kun kyse voisi olla mosaikismista, jossa downsoluja on vain osassa sikiötä. Siis esimerkiksi käsi on epämuodostunut, mutta pää toimii normaalisti.

Vierailija
13/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim viikolla 17 joka taitaa olla aikaisin viikko rakenneultralle sikiö on noin 16 cm pitkä ja 135 g painava

Vierailija
14/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rv 20 mitat on 21 cm ja 250 g. Tuo on viimeisimpiä viikkoja rakenneultralle

Vierailija
15/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En abortoisi. Jos tulisin raskaaksi niin, että sikiöllä on down niin olisi silti tervetullut meidän perheeseen.

Vierailija
16/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim viikolla 17 joka taitaa olla aikaisin viikko rakenneultralle sikiö on noin 16 cm pitkä ja 135 g painava

Niin?

Vierailija
17/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen lapsen kanssa eläminen voi olla todella vaikeaa mutta niin se voi olla vammattomankin lapsen kanssa. Vastauksia isoihin kysymyksiin harvoin löytyy keskustelupalstoilta. Ne on löydettävä omasta itsestä.

Vierailija
18/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli täysin abortinvastainen, iän myötä tähänkin on tullut muutos. Riippuisi niin omasta elämäntilanteesta.

Tosin olen sen ikäinen ettei enää lapsia voi tulla. Vanhemmiten sitä muuttuu suvaitsevaisemmaksi. Hedelmällisessä iässä ollessani kanta aborttiin oli ehdoton ei.

Lapsesta on vastuussa noin 20 vuotta, yleensä normaalisti tuossa iässä lentävät pesästä. Jos kyseessä olisi vammainen se hoivatyö ei loppuisi koskaan. Jossain tulee jaksamisen raja vastaan tai kuolema. Vammainen joutuu laitokseen tai jonkun läheisen, esimerkiski sisaruksen hoiviin. 

Tiedän tapauksen jossa sisarus on ottanut vammaisen hoitoonsa kun heidän äitinsä kuoli. Rankkaa se on ollut. 

Vierailija
19/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettavaa jos jaksaa ottaa vastuun vammaisesta. Näissä terveissäkin on ollut tekemistä, joten olen todella onnellinen siitä että kolme tervettä lasta olen saanut.

Vierailija
20/64 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ihminen pienoiskoossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän