Onko teistä normaalia, että 14-vuotias katsoo tosissaan lastenohjelmia?
Meidän 8-luokkalainen eli 14-vuotias tytär katsoo aivan tosissaan lastenohjelmia. Ei ole mitään pikkusisaria, ei mitään. Herää aamulla aikaisin, jopa viikonloppuisinkin ja katselee lastenohjelmia, esim. Pikku Kakkosta, jne.. Hän myös leikkii silloin tällöin vielä, esim. Petsopeilla..
Hän ei ole, kuitenkaan jälkeen jäänyt.. Ei ainakaan fyysisesti, enkä kyllä usko, että henkisestikään.. Ehkä tämä on, jokin vaihe? Hän, kuitenkin käyttäytyy muuten aikuismaisesti ja elää perus nykyteinien elämään, tiedätte kyllä, millaista se nykyään on..
Kuitenkin se on mielestäni vähän erikoista, että jos hän herää aamulla vähän liian myöhään, hän mielummin jättää meikkaamatta, kuin katsomatta jotakin ohjelmaa..!
Mielipiteitä??
Kommentit (30)
Ja unohdin sanoa, että hän kävi juuri itsekseen, jossakin lastenkonsertissa ja osti jotakin lastenohjelmista tuttuja leluja...
- Ap
Äiti saisi opetella oikeinkirjoituksen salat. Sattuu silmiin tuollainen teksti.
Kyllä se siitä ajan kanssa. Lapset kehittyy eri tahtia. Varsinkin teini-iän alkaessa fyysinen ja henkinen kehitys eivät aina vastaa toisiaan. Voi tietenkin olla, että hän vain sattuu pitämään lastenohjelmista.
Itsekin katselen mielelläni esim. Muumeja. Olen 29-vuotias.
Ei huolta mutta sen sijaan huolestuin hiukan aloittajan pilkun käytöstä o.O millä perusteella pilkutat lauseita noin?
Jaa no minä katson ihan tosissani lastenohjelmia 33-vuotiaana :) En tietenkään ihan mitä tahansa vaan muutamaa suosikkia. Keräilen myös sarjoihin ja peleihin liittyviä hahmoja.
Oisko roskaohjelmat sit parempia? Kyllä minäkin tykkään lastenohjelmista ja piirretyistä ja ihan tosissani niitä katon, niin moni muukin tuttu.
Noh, anteeksi aloitusviestin kirjoitusvirheet.. Ei se nyt ollut kysymykseni, että onko oikein kirjoitettu. Stressiä pukkaa ja ei pysty kunnolla oikein keskittymään kirjoittamiseen..
14-vuotias on lapsi / varhaismurrosikäinen, ja on ihan normaalia että tykkää yhä katsella lastenohjelmia. Ei hätää.
Noh eihän tuo varmaan kovin YLEISTÄ ole mutta ei se sitä tarkoita että lapsesi olisi jotenkin epänormaali tai että asiasta pitäisi huolestua. Mielestäni tyttäresi kuulostaa mukavalta nuorelta. Vielä kysyisin että onko hänellä ystäviä ja viettääkö kuinka paljon aikaa heidän kanssa?
kirsik kirjoitti:
Ei leiki ulkona tai muiden kanssa. Ihan yksin vain ja sisällä.
No TUO on jo jotain, josta voisikin olla huolissaan. Miksei hänellä ole kavereita? Pakeneeko koulukiusaamista lapsuuden maailmaan?
Minua kiusattiin koko yläaste, koska olin muualta kuin muut luokalla ja koska olin tosi laiha ja "lapsennnäköinen" kurvikkaampien tyttöjen rinnalla. Minullakaan ei ollut kaveria, ja kotona leikin barbeilla aika paljonkin. No, siihen aikaan oli vähän eri tyyli muutenkin teineillä, eikä nettiä/kännyköitä ollut, mutta oli tuo silti sellainen juttu, etten olisi kehdannut kenellekään kertoa.
Onneksi lukiossa meni luokka uusiksi, sain kavereita ja olin paljon onnellisempi. Barbietkin jäivät.
Osa lastenohjelmista on oikeasti hyviä. Itsekkin katson mieluummin niitä kuin vaikkapa salkkareita.
Oma isoäitini (83v) katsoo myös lastenohjelmia, hänen mielestään ne ovat "niin mukavia ja värikkäitä" ja niissä on hauskoja tarinoita. Että harrastuksensa kullakin :D
En muista olinko yläasteella vai peräti lukiossa kun piti viikon ajan koulun loputtua vielä nousta seitsemältä, kun olin siinä aamulla aamupalaa syödessäni tykännyt katsoa Avatar: The Last Airbenderiä ja sitä näytettiin vielä viikko sen jälkeen kun kouluni loppui. Oli hyvä sarja, tykkäsin.
Siis kyllä hänellä on kavereita, ei hätää! Mutta hänen kaverinsa eivät vain leiki, kuin hän taas leikkii.
Hän kyllä viettää kavereidensa kanssa todella paljon aikaa ulkona hengaillessa, ajelemassa mopoilla (hän tietenkin kyydissä, koska ei ole ikää vielä itse ajaa) sun muuta. Harva yli 14v enää, kuin vaan enää leikkii/katselee lastenohjelmia, siksi leikkii yksinään.
Minäkin katson lastenohjelmia. Esim. piirrettyjä elokuvia.