Onko teistä normaalia, että 14-vuotias katsoo tosissaan lastenohjelmia?
Meidän 8-luokkalainen eli 14-vuotias tytär katsoo aivan tosissaan lastenohjelmia. Ei ole mitään pikkusisaria, ei mitään. Herää aamulla aikaisin, jopa viikonloppuisinkin ja katselee lastenohjelmia, esim. Pikku Kakkosta, jne.. Hän myös leikkii silloin tällöin vielä, esim. Petsopeilla..
Hän ei ole, kuitenkaan jälkeen jäänyt.. Ei ainakaan fyysisesti, enkä kyllä usko, että henkisestikään.. Ehkä tämä on, jokin vaihe? Hän, kuitenkin käyttäytyy muuten aikuismaisesti ja elää perus nykyteinien elämään, tiedätte kyllä, millaista se nykyään on..
Kuitenkin se on mielestäni vähän erikoista, että jos hän herää aamulla vähän liian myöhään, hän mielummin jättää meikkaamatta, kuin katsomatta jotakin ohjelmaa..!
Mielipiteitä??
Kommentit (30)
Anna lapsen olla lapsi, kyllä hän ehtii vielä myöhemminkin tekemään aikuisten juttuja. Itse katselin lastenohjelmia vielä 15-vuotiaana ja leikin barbeilla&legoilla salaa omassa huoneessani. Muistan kuinka ärsyttävää oli, kun kaverit juttelivat vain pojista ja meikeistä, itseäni kun olisi kiinnostanut vielä lastenjutut. Naapurin 4 vuotta nuorempi tyttö oli yksi parhaista kavereistani ja nautin tosi paljon hänen seurasta, kun leikittiin kotia ja pelattiin lautapelejä ym. Nykyään olen 35-vuotias naimisissa oleva perheenäiti ja kannustan myös lapsiani leikkimään leluilla ja ennen kaikkea olemaan lapsia. Aikuistumaan ehtii myöhemmin, kerran saa olla vain lapsi.
Minä poltin röökiä ja join kaljaa 14 vuotiaana mutta eihän kaikki kehity yhtä nopeasti. :DD
M20
kirsik kirjoitti:
Siis kyllä hänellä on kavereita, ei hätää! Mutta hänen kaverinsa eivät vain leiki, kuin hän taas leikkii.
Hän kyllä viettää kavereidensa kanssa todella paljon aikaa ulkona hengaillessa, ajelemassa mopoilla (hän tietenkin kyydissä, koska ei ole ikää vielä itse ajaa) sun muuta. Harva yli 14v enää, kuin vaan enää leikkii/katselee lastenohjelmia, siksi leikkii yksinään.
Ihan normaalilta kuulostaa siinä tapauksessa.
Onko normaalia, että 43- vuotis lukea Edid Blytonin Viisikko-sarjaa ihan tosissaan?
60 -vuotiaat ukotkin tilaa Aku Ankkaa. Hyi helvata vanhat ukot.
Katsoin tuossa iässä aamulla ainakin paavo pesusientä.
Mitäs tuossa nyt on? Tuohan on aivan normaalia:D On kiva, että nykymaailmasta löytyy silti vielä nuoria, jotka vielä katsovat lastenohjelmia ja leikkii! Ei ole millään tavalla ''jälkeenjäänyttä'' leikkiä tuon ikäisenä. Kannattaa sitä nyt vielä leikkiä, katsoa lastenohjelmia, mennä lastenkonsertteihin, kun siltä vielä tuntuu ja ns. ''osaa''! :-D Kyllä sitä kerkeää sitten myöhemmin olla aikuisia. Ei kannata yhtään nuoren tai äitin hätäillä tuollaisesta. Kaikkea hyvää teille. <3
Hyvä vaan että joku osaa vielä 14-vuotiaanakin olla lapsi. Nykyään pidetään "normaalina" sitä, että 12v osaa meikata kuin ammattilainen, pukeutuu napapaitoihin ja on kuin aikuinen. Harmittaa ihan, että lapsuus menee niin nopeasti ohi ja siirrytään ns aikuisten maailmaan jo todella nuorena. Mä olen 22 ja tykkään myös katsoa lastenohjelmia. Kun mä olin 14, leikittiin suunnilleen vielä barbeilla...
Olen 29 ja rakastan mm. Muumeja. Ei ole outoa!
Minäkin katson tosissani esim. Late Lammasta ja olen erittäinkin keski-ikäinen.