Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keskustella kaljan juonnita ilman riitaa

Hellu
25.08.2016 |

Klassikko: minusta mieheni juo liikaa. Viikossa ei liiemmin ole päiviä ilman kaljaa. Useimmin menee 2-3 tölkkiä illassa ja siis 0,5l tölkkejä. Pe ja la illalla enemmän. Miten ihmeessä tämän asian voi ottaa puheeksi ilman että se menee riidaksi. Ottaa niin paljon päähän kun aihetta yrittää ottaa puheeksi niin samantien ollaan herne nenässä palkoa myöten. Jotenkin tämä aihe otetaan isona kritiikkinä omasta toiminnasta.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkojen mäkätys loppuu yleensä aikaisemmin kun kalja loppuu. Kyllä sitä kaikesta viitsitään valittaa. Antakaa ihmisten elää saatana!

Juu vedä vaan kehos täyteen sitä hiivapaskaa. Hyi saatana.

Vierailija
82/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakas, tää on tosi hankala asia ottaa puheeksi, enkä mä tiedä miten tän sanoisin, mutta mä olen huolissani susta."

"Mitä sä ajattelet siitä alkoholimäärästä, mitä sulla menee viikossa? Mitä sä ajattelisit, jos mä joisin sen verran?"

"Huvittaisko sua lähteä vaikka ulos lenkille parina iltana viikossa?"

Voi kuule, kuinka monta kertaa kysellyt lenkille :)

Ja sen pari kertaa kun sinne on päästy niin ainahan ehtii lenkin päätteeksi sitten ottaa ne kaljat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkojen mäkätys loppuu yleensä aikaisemmin kun kalja loppuu. Kyllä sitä kaikesta viitsitään valittaa. Antakaa ihmisten elää saatana!

Joo, minä annoin exäni jatkaa omaa elämäänsä. Jännä juttu, että hän ei antanutkaan sitten minun elää omaa elämääni, vaan ruikutti perääni, joi entistä enemmän ja yritti tappaakin itsensä, kun en mennyt takaisin.

Vierailija
84/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahahaahaha millä logiikalla alkoholismi ja herkuttelu on verrattavissa? Oisko alkoholistin logiikka?

Sillä logiikalla, että jos mies ei jaksa katsella herkkuja mussuttavaa ja niistä turpoavaa naista niin pois vaan. Jos ei lähde herkut niin loppuu suhde.

Jos kahdesta pintistä per päivä ei ole "erityistä haittaa", niin vertaus on ihan kurantti.

Siihen tulee pinttien päälle vielä vaikka kuinka monta pinttiä perjantaisin ja lauantaisin senkin deeku.

Ja naisilla tulee perjantaisin isompi herkkupussi, vähän pitsaa ja pari lasia viiniä. Lauantaina sama juttu. Jos tuollaista tapahtuu niin mies voi antaa ihan hyvin ehdot, jätä nuo tai lähden.

Älä nyt viitsi iso mies inistä. :D

Sieltähän se taas lähti. Avioeron hakeva mies ja vikoja naisessaan näkevä mies on inisijä. :D

Kuultu on, naisessa ei VOI olla vikaa.

Sä en nyt äijä tajua että on iso ero vetää herkkuruokia viikonloppuna kuin juoda 40 annosta kaljaa viikossa. Itse yrität nyt kääntää tän asian nurinniskoin. Mä oon täällä puolustamassa näitä naisia, joilla on samanlainen ongelma. Tottakai ihmisissä on vikoja kaikissa mut apn tapaus vetää kyllä niin överiks, että et sä nyt millään karkkipussilla ja viinerillä voi sitä puolustella vitun ääliö.

Joo mutta kyllä hyvin monen naisen pitää saada kerran päivässä se pikku patukka tai pulla. Tai vähän sipsejä tai nameja. Ja viikonloppuna sitten lisää. Jokapäiväinen herkuttelu on ällöttävää, se on hyvä syy kiristää naista. Joko lopettaa tai se on ero! Ja ero on ihan naisen oma vika sitten jos ei lopeta.

Vierailija
85/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja. Ja absolutisti voi olla alkoholisti.

Jos mies ei ole alkoholisti, niin pitääkö siihen puuttua?

Vierailija
86/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä annoin exäni jatkaa omaa elämäänsä. Jännä juttu, että hän ei antanutkaan sitten minun elää omaa elämääni, vaan ruikutti perääni, joi entistä enemmän ja yritti tappaakin itsensä, kun en mennyt takaisin.

Tommosia ne just on. Kannattaa heti kysyä mikä miehellä on jos se alkaa arkisin sihauttelemaan kaljoja auki tölkkitolkulla. Ja tasa-arvon vuoksi kyllähän näitä kaljottelijoita löytyy myös naisistakin, eikä sellaista tarvitse miestenkään päivittäin katsella.

Vierailija
87/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee hänelle tunnukset päihdelinkin sivuille. Otan osaa, jos olette jo pitkässä suhteessa eikä eroaminen ole helppoa. Juopottelijan kanssa on rasittavaa.

Mies juo pari tölkkiä olutta päivässä ja siksi pitäisi erota? Eihän tuo nyt ole yhtään mitään. Ette ole kyllä alkoholistia nähneetkään! 

Vierailija
88/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahahaahaha millä logiikalla alkoholismi ja herkuttelu on verrattavissa? Oisko alkoholistin logiikka?

Sillä logiikalla, että jos mies ei jaksa katsella herkkuja mussuttavaa ja niistä turpoavaa naista niin pois vaan. Jos ei lähde herkut niin loppuu suhde.

Jos kahdesta pintistä per päivä ei ole "erityistä haittaa", niin vertaus on ihan kurantti.

Siihen tulee pinttien päälle vielä vaikka kuinka monta pinttiä perjantaisin ja lauantaisin senkin deeku.

Ja naisilla tulee perjantaisin isompi herkkupussi, vähän pitsaa ja pari lasia viiniä. Lauantaina sama juttu. Jos tuollaista tapahtuu niin mies voi antaa ihan hyvin ehdot, jätä nuo tai lähden.

Sieltähän se taas lähti. Avioeron hakeva mies ja vikoja naisessaan näkevä mies on inisijä. :D

Sä en nyt äijä tajua että on iso ero vetää herkkuruokia viikonloppuna kuin juoda 40 annosta kaljaa viikossa. Itse yrität nyt kääntää tän asian nurinniskoin. Mä oon täällä puolustamassa näitä naisia, joilla on samanlainen ongelma. Tottakai ihmisissä on vikoja kaikissa mut apn tapaus vetää kyllä niin överiks, että et sä nyt millään karkkipussilla ja viinerillä voi sitä puolustella vitun ääliö.

Joo mutta kyllä hyvin monen naisen pitää saada kerran päivässä se pikku patukka tai pulla. Tai vähän sipsejä tai nameja. Ja viikonloppuna sitten lisää. Jokapäiväinen herkuttelu on ällöttävää, se on hyvä syy kiristää naista. Joko lopettaa tai se on ero! Ja ero on ihan naisen oma vika sitten jos ei lopeta.

Se pikku patukka ja pulla in edelleen eri asia kuin 60 annosta kaljaa viikossa. 60 kaljaa vastaa 60 patukkaa. ;D

Vierailija
89/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja. Ja absolutisti voi olla alkoholisti.

Missä kohtaa sitten pitää puuttua? Sitten vasta kun on alkoholisti? Jos pelkkä keskutelu aiheuttaa nyt pelkkää riitaa niin miten sitten jos on alkoholisti? Mistä tietää millon on alkoholisti? Jos se juokin salaa enemmän? Miksi tarvitaan rentoutuakseen kaljaa? Ja mikä on sopiva määrä ottaa rentoutus-kaljaa?

Vierailija
90/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies juo aika paljon. Ei nyt ihan joka ilta, mutta useinmiten 1-3 tölkkiä.

Alkometrillä kun mittää, niin se näyttää kahden puolen litran tölkin jälkeen 0,1. Hän on vielä ajokunnossa 1,5 jälkeen.

Miten tuohon voisi puuttua, kun alkoholi ei edes näy käytöksessä eikä vaikuta mihinkään? Ja vielä omilla rahoillaan sitä tekee.

Vierailija
91/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee hänelle tunnukset päihdelinkin sivuille. Otan osaa, jos olette jo pitkässä suhteessa eikä eroaminen ole helppoa. Juopottelijan kanssa on rasittavaa.

Mies juo pari tölkkiä olutta päivässä ja siksi pitäisi erota? Eihän tuo nyt ole yhtään mitään. Ette ole kyllä alkoholistia nähneetkään! 

Juo viitenä iltana 5 pulloa kaljaa ja pe-la 10-15 kaljaa. 55 annosta viikossa on sinun mielestä okei kun kalja haisee, äjiä läskistyy ja turpoaa. Ei tuollaista tarvitse kenenkään katsella. Menes sinäkin hakemaan alkosta se päivän fixis.

Vierailija
92/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä itse jos asuisit ihmisen kanssa, joka joisi ap:n kuvailemalla tavalla olutta?

Vierailija
93/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt hyvänen aika, miten se herkuttelu on rinnastettavissa kaljan juontiin. Jos puhut painon noususta, niin samalla tavalla se nousee niillä alkoholisteillakin. Ja tämän LISÄKSI alkoholi aiheuttaa muitakin ongelmia, joten jos vedät tähän näitä herkuttelun ongelmia, muista, että ne samat ongelmat koskevat myös alkoholistia ja niiden lisäksi on monta muutakin ongelmaa.

Siis rautalankaa:

herkuttelu -> painonnousu

alkoholismi -> painonnousu + monta muuta ongelmaa

Vierailija
94/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amok kirjoitti:

Kaksi pitkää voi toki olla jollekin liikaa mutta valtaosa miehistä ei kyllä päihdy siitä, eikä se myöskään ylitä riskirajaa joka on miehillä 24 annosta viikkoon eli vastaisi 7,92 litraa keppanaa jota kahden pitkän tahdilla siis menee viikossa 7 litraa.

Kyllä, mutta kun PE/LA ottaa sitten 10 pitkää, niin silloin ylittyy.

Minun tietoni tämän henkilön alkoholinkäytöstä perustuvat aloitukseen. Mistä tuo 10 pitkää tuli.

Vierailija
95/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas aukeaa kalja tai pari kun töistä pääsen :) huomenna varmaan vähän enemmän perjantain ja saunan kunniaksi.

Vierailija
96/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä itse jos asuisit ihmisen kanssa, joka joisi ap:n kuvailemalla tavalla olutta?

Minä asunkin. Enkä näe syytä puuttua, kun en näe asiassa mitään sellaisia haittapuolia, että ne vaikuttaisivat minun elämääni.

Vierailija
97/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pikku patukka ja pulla in edelleen eri asia kuin 60 annosta kaljaa viikossa. 60 kaljaa vastaa 60 patukkaa. ;D

Jep. Kaljan karsinogeenit vastaan suklaa.

Vierailija
98/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas aukeaa kalja tai pari kun töistä pääsen :) huomenna varmaan vähän enemmän perjantain ja saunan kunniaksi.

Miksi? Mitä sä siitä sitten saat? 

Vierailija
99/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asunkin. Enkä näe syytä puuttua, kun en näe asiassa mitään sellaisia haittapuolia, että ne vaikuttaisivat minun elämääni.

No okei. Oletan nyt kuitenkin ettei juo saman verran kuin ap:n mies.

Vierailija
100/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, saako tästä asiasta ärsyyntyä? Vai pitääkö itse muuttaa ajatusmaailmaa?