Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten keskustella kaljan juonnita ilman riitaa

Hellu
25.08.2016 |

Klassikko: minusta mieheni juo liikaa. Viikossa ei liiemmin ole päiviä ilman kaljaa. Useimmin menee 2-3 tölkkiä illassa ja siis 0,5l tölkkejä. Pe ja la illalla enemmän. Miten ihmeessä tämän asian voi ottaa puheeksi ilman että se menee riidaksi. Ottaa niin paljon päähän kun aihetta yrittää ottaa puheeksi niin samantien ollaan herne nenässä palkoa myöten. Jotenkin tämä aihe otetaan isona kritiikkinä omasta toiminnasta.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tissutteli vuosia. Aloitti viattomasti 2tölkistä pari kertaa viikossa. Jossain vaiheessa tissuttelu oli lähes jokapäiväistä.

Asiat menivät huonompaan suuntaan ja lopulta miehen alkoholin käyttö vei muistin toiminta kyvyn (nukkui ulkona ties missä) rajat, lompakko varastettuina. Oli kamalia tilanteita sukujuhlissa, kun miehellä meni överiksi eikä tuntenut omaa veljeään. Ym.

Perheemme yhteisellä lomamatkalla miehen juominen otti taas vallan ja hän oli kusta lasten nähden keskelle vilkasta katua. Silloin mulla niksahtaa ja sanoin, että jos juo vielä yhdenkin kulauksen otan eron.

Hän lopetti juomisen puoleksi vuodeksi, joka oli minun asettama rajaehto. Itse sain psykologista tukea masennukseen ym. Mies rutisijat kiukutteli aina kun kaljan himo iski. Annoin kitistä, mutta en antanut periksi.

Puolen vuoden raittiina olon jälkeen mietimme uudelleen missä määrin on ok. Käyttää alkoa. Mies aloitti taas pienillä annoksilla, jotka ajan kuluessa taas johtivat övereihin. Tänä puolen vuoden erouhka aikana mies löysi oman halun raitistua ja vaikka tissuttelu jatkui ja lisääntyi, sekä johti viikonloppu känniövereihin, jolloin aina sekoili, eikä muistanut mitään.

Mies halusi itse raitistua, hän hakeutui työpaikkapsykolohille, kun muistinmillaista on olla raitis ja häpesi övereitään. Aluksi yritti ottaa korkeintaan 3annosta kerralla ja se systeemi toimikin aluksi hyvin. Ei juonut joka päivä. Eikä mennyt överiksi... Kunnes taas kaljanjuonti lisääntyi lähes joka päiväiseksi ja vaikka pystyi yleensä rajaamaan annokset 3, niin se kamala överi tapahtui. Mies sekoili kunnolla.

Mies tajusi, että on alkoholisti ja rupesi absolutistiksi (omasta aloitteestaan ja tahdostaan) .

Nyt on taas mennyt 2kk hyvin, todella hyvin! On ihana puolisona huomata kuinka mukavaa meillä on, kuinka raitista! Koko perhe-elämä on virronnut. Vasta nyt jälkeenpäin olen ymmärtänyt miten ne kolmekin annosta pari kolme päivää viikossa piti miehen tietynlaisissa epävireessä tilassa, joko pienessä pöhnässä tai alkoholin himo ja haluaminen täytti ajatukset.

Sitä pikkutissuttelua ei kannata vähätellä, se pitää ihmisen tietynlaisissa tilassa jopa niinä päivinä kun ei ota niitä paria, kolmea olutta.

Meillä mun piti laittaa kova kovaa vastaan. Vasta herättyään 6kk ajan pöhnästään ja tissuttelustaan mies kykeni löytämään oman halun olla juomatta. Hän sai kokemuksen millaista on olla selvä ja virkeä. Se 6kk oli kamalaa joka viikonloppuista kitinää, miksi muka ei voi rentoutua. Mutta se

Kannatti meidän kaikkien (perhe) puolesta taistella. Nyt mies kantaa itse täyden vastuun raittiudestaan ja on tajunnut, ettei voi juoda enään yhtään.

Vierailija
142/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta alkoholismi ja lue mitkä mahdollisuudet sinulla on vaikuttaa asioihin.

Meillä oli sama tilanne 20 vuotta sitten vaimon kanssa.

Hän tosin oli se joka aloitti riidan vaikka yritin keskustella että kyseessä on minun oma vartalo ja minun terveys ei hänen.

Eli minä itse aikuisena päätän siitä miten elän ja jos ei kelpaa niin ovi on tuolla. Osoitin sormella ovea. Sama pätee myös joka viikottaisen salin ja juoksulenkkien kanssa. Jos ei siedä niin saa mennä ja etsiä paremman miehen.

Sama nillittäminen jatkui mutta kohde vaihtui tupakointiin. Se kuulemma haisi ikävälle ( vaikka poltan vain kolmesti viikossa noin 7 savuketta). Sama lääke. Ovi on tuolla jos ei kiinnosta.

Myöhemmin tilasin vaimolleni ajan terapiaan koska hän selvästi haluaa kontrolloida minua. Terapia auttoi ja vaimollakin on nykyään oma elämä ja minä jatkan edelleen samaan tyyliini ja olen elämäni parhaimmassa kunnossa kuten aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustaisin vähentämään, en lopettamaan. Jokin aika sitten seurasin sukulaiseni kuolemista maksakirroosiin. Päivittäinen juominen vaikkakin vain "muutama kalja" on terveydelle paha. Jos vähentää turvallisiin rajoihin niin ei tarvitse lopettaa kokonaan.

Minulla myös sukulainen kuoli alkoholiin, vaikka otti vaan "muutaman illassa". Tämä riittää tuhoamaan maksan.

Jännä juttu sinällään että alkoholi on laillista kannabis ei. Kannabis voisi korvata hyvinkin alkoholin käytön joillakin ihmisillä ja pidentäisi työkuntoa ja ikää. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on julkaissut selvän kaavion jossa todistetaan kannabiksen haitattomuus alkoholiin ja muihin huumeisiin verrattuna.

https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…

Milloinhan esimerkiksi alkoholismiin saa korvaushoitona kannabista lääkäriltä reseptillä?

Vertailun vuoksi Coloradossa jossa on suunnilleen saman verran ihmisiä kuin Suomessa on laillisia lääkekannabiksen käyttäjiä satoja tuhansia ja meillä Suomessa vain noin vähän päälle 200 kpl...

Vierailija
144/152 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ehkä alkoholismiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustaisin vähentämään, en lopettamaan. Jokin aika sitten seurasin sukulaiseni kuolemista maksakirroosiin. Päivittäinen juominen vaikkakin vain "muutama kalja" on terveydelle paha. Jos vähentää turvallisiin rajoihin niin ei tarvitse lopettaa kokonaan.

Minulla myös sukulainen kuoli alkoholiin, vaikka otti vaan "muutaman illassa". Tämä riittää tuhoamaan maksan.

Jännä juttu sinällään että alkoholi on laillista kannabis ei. Kannabis voisi korvata hyvinkin alkoholin käytön joillakin ihmisillä ja pidentäisi työkuntoa ja ikää. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on julkaissut selvän kaavion jossa todistetaan kannabiksen haitattomuus alkoholiin ja muihin huumeisiin verrattuna.

Milloinhan esimerkiksi alkoholismiin saa korvaushoitona kannabista lääkäriltä reseptillä?

Vertailun vuoksi Coloradossa jossa on suunnilleen saman verran ihmisiä kuin Suomessa on laillisia lääkekannabiksen käyttäjiä satoja tuhansia ja meillä Suomessa vain noin vähän päälle 200 kpl...

Johan se kannabiskin piti vetää keskusteluun mukaan.... xD. Tyypillistä ongelmaisille. Täytyy kääntää huomio muihin asioihin, kuten aikaisimmissa kommenteissa mainittiinkin jo epäterveellinen syöminen.

EI NE NYT LIITY TÄHÄN ASIAAN!!

Vierailija
145/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahahaahaha millä logiikalla alkoholismi ja herkuttelu on verrattavissa? Oisko alkoholistin logiikka?

Sillä logiikalla, että jos mies ei jaksa katsella herkkuja mussuttavaa ja niistä turpoavaa naista niin pois vaan. Jos ei lähde herkut niin loppuu suhde.

Jos kahdesta pintistä per päivä ei ole "erityistä haittaa", niin vertaus on ihan kurantti.

Siihen tulee pinttien päälle vielä vaikka kuinka monta pinttiä perjantaisin ja lauantaisin senkin deeku.

Ja naisilla tulee perjantaisin isompi herkkupussi, vähän pitsaa ja pari lasia viiniä. Lauantaina sama juttu. Jos tuollaista tapahtuu niin mies voi antaa ihan hyvin ehdot, jätä nuo tai lähden.

Älä nyt viitsi iso mies inistä. :D

Sieltähän se taas lähti. Avioeron hakeva mies ja vikoja naisessaan näkevä mies on inisijä. :D

Kuultu on, naisessa ei VOI olla vikaa.

Sä en nyt äijä tajua että on iso ero vetää herkkuruokia viikonloppuna kuin juoda 40 annosta kaljaa viikossa. Itse yrität nyt kääntää tän asian nurinniskoin. Mä oon täällä puolustamassa näitä naisia, joilla on samanlainen ongelma. Tottakai ihmisissä on vikoja kaikissa mut apn tapaus vetää kyllä niin överiks, että et sä nyt millään karkkipussilla ja viinerillä voi sitä puolustella vitun ääliö.

Joo mutta kyllä hyvin monen naisen pitää saada kerran päivässä se pikku patukka tai pulla. Tai vähän sipsejä tai nameja. Ja viikonloppuna sitten lisää. Jokapäiväinen herkuttelu on ällöttävää, se on hyvä syy kiristää naista. Joko lopettaa tai se on ero! Ja ero on ihan naisen oma vika sitten jos ei lopeta.

Jos se sun naisesi syö suruunsa? On onneton kun valitsi vahingossa puolisokseen sönköttävän möhömahaisen kaljasiepon.

Mutta ota ihmeessä ero, ja uudeksi puolisoksesi se lähiräkälän pubiruusu, jolle riittää aamupalaksi, ruoaksi, jälkiruoaksi ja yöpalaksi alkoholi. Ei tarvi sunkaan enää pidätellä juomistasi. Eikä pelätä että puoliso syö mitään.

Jos ja jos. Jos naisetkin tunnustaisivat joskus omat ongelmansa, mutta kun nekin aina ulkoistetaan muille niin eipä niille paljon voi tehdä.

Vierailija
146/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on joku kollektiivinen tietoisuus ja vastustus kun kaljasta on kyse. Mikä helvetti siinä on, ettei saa edes kaljaa juoda? Toinen asia on ne saatanan tyhjänpäiväisetkotityöt, joista jaksetaan nähdä vaivaa. Ei naisilta kannata mitään seksiä vakavempaa odottaa. Kitinä ja vinkuminen on liian kova hinta naisten seurasta. Pitäkää vittunne. Kyllä minä näkkileivälläkin pärjään.

Mitäs impotentti vitulla tekee?

Kyse impoilta. Mutta noin yleisesti miehet ei tee mitään jos vitun hintana on lapsellinen kitinä. Paljon mukavampaa vemppailla poke-elokuvien ääressä.

Vierailija
147/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo määritellään alkoholismiksi.

Missä?

Meidän normaalien ihmisten ajatuksissa. Jos sinusta 4-5 kaljaa joka ilta ja pe-la paljon lisää on normaalia n iin kuulut myös näiden juoppojen kanssa samaan porukkaan. Mikäli siis itsekin juot vähintään tuon verran. TÄmä elämä ja ihmisyys on katsos yhteisöllistä ja sosiaalista. Sitäpaitsi on se ihan lääkäreidenkin tutkima asia että miehille 24 annosta viikossa on se riskiraja ja onhan tuokin määrä ihan älytön. Apn mies kato vetää reilusti yli 30 annosta viikossa.

Miten se pari kaljaa nyt muuttuikin 4-5 olueksi? Taidat olla itse jotenkin epävakaa.

Sinulla paskaa aivoissa kun et ymmärrä että kolme 0.5 litran tölkkiä vastaa viittä alkoholiannosta? Varmaan oot jo juonu ittes rappiolle.

Sinulla on suklaa turvottanut pään niin, että et osaa kuin liiotella sillä tavalla kuin se sinun ajatusmaailmaan sopii.

2-3 isoa olutta 3-4,5 annosta. Ei viisi! Viidessa on jo 40% liiottelua siihen kun on otettu 2 isoa. NELJÄKYMMENTÄPROSENTTIA. ymmärrätkö mitä se on? Se on sama kuin väittäisi 300g suklaata syövän naisen, syövän aina puoli kiloa.

Vierailija
148/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvatonta kun täällä tuo alkkis huutelee suklaasta. Pakkohan sitä on aasinsiltoja rakentaa ja huutaa päättömiä ettei faktat olisi niin kipeitä. :)

Vierailija
149/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se kannabiskin piti vetää keskusteluun mukaan.... xD. Tyypillistä ongelmaisille. Täytyy kääntää huomio muihin asioihin, kuten aikaisimmissa kommenteissa mainittiinkin jo epäterveellinen syöminen.

Ei liity asiaan, mutta

NAISTEN PAKONOMAINEN, ELI OBSESSIIVINEN TARVE KONTROLLOIDA, MANIPULOIDA JA ALISTAA MIEHIÄ LIITTYY AIHEESEEN 100%:SESTI!

Vierailija
150/152 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutta tai viiniä, joka ilta pari 0,5 l annosta ja/tai muutama lasi viiniä. Tämä "harrastus" on jatkunut jo 30 vuotta.  Ei tajunnut, että lasten ollessa pieniä olin ainoa selvä aikuinen paikalla. Ainoa ajokuntoinen, jos jotain olisi tapahtunut lapsille.

1 litrasta keskiolutta menee ajokunto vain jos sen koko määrän juo alle tunnissa tai juojana on 60kg mies. Asian voi käydä tarkistamassa poliisiasemalla. 80kg miehen pitäisi pystyä juomaan se 2 isoa olutta tai puoli pulloa viiniä parissa tunnissa ja promillet pysyy reilusti alle rattijuopumus rajan. 

Vierailija
151/152 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viininmaistelija nillittää!

Vierailija
152/152 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amok kirjoitti:

Kaksi pitkää voi toki olla jollekin liikaa mutta valtaosa miehistä ei kyllä päihdy siitä, eikä se myöskään ylitä riskirajaa joka on miehillä 24 annosta viikkoon eli vastaisi 7,92 litraa keppanaa jota kahden pitkän tahdilla siis menee viikossa 7 litraa.

Kyllä, mutta kun PE/LA ottaa sitten 10 pitkää, niin silloin ylittyy.

BMI25:n riskirajakin ylittyy monella naisella, juuri _herkkujen mussuttamisen_ takia. Syy naisilla siihen ei ole menkat, turvotus tai toissa vuotinen lääkekuuri vaikka niin koittavat uskotella.

Et ole ilmeisesti koskaan kuullut, että valtaosa naisista ovat jatkuvasti huolissaan painostaan. :D Toisin kuin alkoholistit.

En mä nyt sitäkään ymmärtäisi , jos valtaosa alkoholisteista olisivat huolissaan painostaan. Valtaosa alkoholisteista ei kuitenkaan ole lihavia.