Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi ja minun rahat

Toivoton
20.08.2016 |

Ottaa päähän...
Olen yksinhuoltaja ja kaupassa töissä. Käteen jää n. 1300€ kk. Mulla on kaksi omaa lasta ja miehellä yksi. En saa elatusmaksuja lasteni isältä, sillä hän on pieni tuloinen myös ja yritämme jakaa lasten kuluja. Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana kaikki lasten hankinnat on jäänyt minulle.

Nyjkinen mieheni on työtön ja veloissaan. Hänellä jää kuukaudessa laskujen jälkeen käteen pyöreä nolla euroa.

Minä olen elättänyt pienellä palkallani koko viiden hengen talouden joka toinen viikko kun miehen lapsi on meillä. Ja neljän hengen menot ja asumisen silloin kun miehen lapsi ei ole.

Minun lapseni ajavat käytetyillä ja kierrätetyillä fillareilla jne.
Tyttäreni puhelin on niin vanha ettei jaksa enää oikein pyörittää mitään ohjelmia. Mulla ei ole varaa ostaa itselleni oikein mitään, nytkin mietin mistä talvi takin saisi halvalla.

Miehen tytär sen sijaan saa kaiken. Ihan kaiken. Mummiltaan.
Mummonsa ei halua osallistua tytön elättämiseen kun on täällä, mutta osti uuden jopon, joka vuosi uuden kånkenin, sai iphone 6 alle vuosi sitten ja nyt menevät ostamaan siitä sen uusimman version joka maksaa n.800 €. Koska lapsi haluaa. Ja kyseessä siis viidesluokkalainen.
Miehen tytöllä on kalliit harrastukset jne.

Mun lapset jää ilman kaikkea sitä koska MUN rahat menee miehen ja tämän tytön elättämiseen..

Olenko mä ihan saapas ja tyhmä vai mitä mun pitäis tehdä??

Tuntuu niiiiin pahalta ja epäreilulta.

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mielestä i ole mun exän vika että tää nykyinen elättää itseään mulla.

Niihin elareihin liittyen.

Vierailija
42/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun nyt vaan olisi parempi olla ilman sitä miestä? Mitä saat tältä suhteelta kun olet valmis olemaan maksumiehenä?

Kuulostat kuitenkin topakalta ja tarmokkaalta. Pitäisikö katsella joku vähän samaa kaliiperia oleva kumppani. Näitä elätettäviä varmasti on ovelle jonoksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mielestä i ole mun exän vika että tää nykyinen elättää itseään mulla.

Niihin elareihin liittyen.

Eksäsi syy on se että hän ei maksa lapsistaan mitään.

Vierailija
44/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ei kannata asua yhdessä, sen lisäksi että elätät miestä menetät yh korotuksetkin kokoajan. Lasten kulut vaan kasvavat kun vanhenevat. Muuttakaa sitten takas yhteen kun mies pystyy elättämään itsensä. Eihän se nyt halua asian eteen tehdä mitään kun saa kaiken ilmaiseksi ja sinä tavallaan maksat hänen velatkin. Ota nainen itteäs niskasta kiinni ja ajattele lapsiasi! Se on sun homma ei aikuisen miehen elättäminen.

Vierailija
45/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusitko sitä, että nykyisesi saattaa protestoida käytöksellään sitä eksäsi maksamattomuutta. Hänkin heittäytyy maksamattomaksi, kun kerran toikin, byääää. Näitä primitiivireaktioita herää ihmeen helpolla parisuhteissa. 

Vierailija
46/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nykyisesi kanssa budjetti tuloista ja menoista ja kun sinulta pyydetään liian suurta panosta, vaadit muutosta ja samalla saat myös perustelut sille, miksi mies kuvittelee voivansa toimia noin. Jos perustelut ovat kitkeriä, suosittelisin nostamaan kytkintä...

Vierailija
47/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, että miksi et ole hakenut elareita Kelasta. Nyt mars maanantaina soittamaan lastenvalvojalle, jotta saatte exän kanssa siellä sovituksi, että saat elarit Kelasta, kun kerran hänellä ei ole tuloja/ hän on vähätuloinen.

Toiseksi: miehesi hankkii nyt oman yksiön, johon hän saa sitten asumistukea toimeentulotukea yms. Sinä taas saat tuolloin myös yksinhuoltajan lapsilisien korotukset. Mahdollisesti saat myös asumistukea.

Voittehan te jatkaa suhdetta miehen kanssa, mutta yhdessä asuminen ei nähtävästi onnistu teiltä. Noilla tuloilla ei voi odottaa, että sinä kustannat kaiken.

Vierailija
48/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti eri talous sinulle ja lapsillesi eli muutatte miehen kanssa erilleen. Mies hoitaa sitten omat laskunsa ja ruokansa ja elättää lapsensa kun hänen oma lapsi vierailee isällään.

Voittehan te kuitenkin sitten seurustella. Nykytilanteessa ei ole mitään järkeä.

Ja olethan hakenut elatustuet kelalta?

Itse en koskaan ikinä muuttaisi yhteen miehen kanssa niin että hänen lapsensa kävisivät minun kodissa esim viikonloppuisin.

Vierailija
49/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin seurata APn ajatuksen juoksua. Hänen mielestään ei halua hakea elatustukea kun exä on auttanut tarpeeksi ja siltikään sulla ei ole varaa lapsillesi?

Samalla haukut nykyistäsi mutta et halua jättää häntä koska hän on ihana?

Siis mitä täällä tapahtuu koitappa nyt päättää.

Vierailija
50/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksut on lapsia varten. Miten merkittävästi ex maksoi sinun velkojasi että suostuit tuohon ettei maksaisi elareita lainkaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Tilanteesi on muuttunut ja tarvitset ne elarit joten toimeksi. Vuositasolla merkittävä summa.

154,77 e/kk x2=309,54 tekee vuodessa 3714,48 € siis kahdesta lapsesta. Osannet laskea mitä kustantaa kunnes lapset ovat 18.

Vierailija
51/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin seurata APn ajatuksen juoksua. Hänen mielestään ei halua hakea elatustukea kun exä on auttanut tarpeeksi ja siltikään sulla ei ole varaa lapsillesi?

Samalla haukut nykyistäsi mutta et halua jättää häntä koska hän on ihana?

Siis mitä täällä tapahtuu koitappa nyt päättää.

Ap tuntee itsensä omista lapsuudentraumoistaan johtuen arvottomaksi ja siksi hyysää miehiä -> ostaa rakkautta. Ja tekee tämän tajuamattaan lastensa kustannuksella ja luo taas heillle arvottomuudentunnetta ja kierre jatkuu...

Ap, vaikka itsellesi sopisi olla kynnysmatto, nosta sentään lapsesi jalustalle, jonne he kuuluvat. 

Vierailija
52/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mummonko pitäisi olla velvollinen elättämään teitä?

Vierailija
53/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele järjen ääntä, moni on tehnyt sinulle elämäsi parantamiseksi ehdotuksia. Älä ajattele tunteella vaan järjellä. Oletan että asutte vuokralla, joten mies muuttakoon pois. Uskon että asunto on hänelle liian suuri jotta voisi jäädä siihen.

Vierailija
54/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa kuule hemmotella ketään millään viikolla. Mies maksaa itse omat laskunsa mitta minä maksan KAIKEN muun.

Ja kyllä se yksikin suu siellä padan äärellä maksaa extraa kun puhutaan 26 viikosta vuodessa. Samoin varsinkin se miehen suu.

Kyllä se makaronilaatikko riittää melkein puolet pidempään kun sillä on melkein puolet vähemmän syöjiä.

Samoin maksaa vesi, vessapaperi, shampoot ja hoitoaineet, jäätelöt jne.

Ei mulla oo pokkaa olla ostamatta yhdelle lapselle ja sanoa et pyydä mummoltas!

Ja elareita en saa koska en ole niitä hakenut.

Mun ex on maksanut mun laskuja eron yhteydessä jne.

En halua häntä taloudelliseen ahdinkoon enempää. Ja sen tekisin jos elareita hakisin. Olemme hyvissä väleissä exän kanssa ja ex on auttanut mua tosi monissa asioissa kykynsä mukaan.

Hei haloo, lasten elatus on lasten vanhempien vastuulla, ei yhden lapsen mummon. Miten ihmeessä ajattelet, että mummon pitäisi maksaa, kun et vaadi lastesi isää hoitamaan osuuttaan?

Vierailija
55/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo.

Noin yksinkertaista ja tyhmää kuin ap. ei voi olla olemassa. Jos olet vastauksistasi päätellen halukas jatkamaan onnettomia suhteitasi ent. ja nyk mieheen, älä itke. Ihan oma syy tilanteesi ja vain ainoastaan sinä pystyt siihen vaikuttamaan. Ei se ongelman ratkaisu näiltä palstoilta löydy.

Sääliksi käy tyhmän äidin lapset.

Vierailija
56/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et halua aiheuttaa vaikeuksia exälle vaatimalla elareita ja sitten valitat kun on niin vähän rahaa? Exä kiittää ja nauraa.

Rahaa tarvii kaikkeen kuten tiedät niin ei kannata olla tyhmä tai sitten saa syyttää vain itseään.

Vierailija
57/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteenne on epäreilu.

Olet kyllä tyhmä, kuten jo epäilitkin, koska siedät ko. kohtelua ja tilannetta. Miksi olet suhteessa ko. mieheen? Älä vaan sano, että persaukinen, rahansa tuhlannut mies on niiiin ihana. Äläkä selitä, että hän on niiin hyvä isä ja isäpuoli. Ei nimittäin ole.

Lapsiesi kanssa omassa taloudessasi pärjäisit paremmin.

Ja yhdyssanat! Elämänkoulussako niitä ei opeteta?

Vierailija
58/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää minkä ikäsiä on ap:n lapset? Miten paljon jättää ottamatta elatusmaksuja, olisi kiva laskeskella aloittajalle faktaa.

Itse en olisi pärjännyt ilman exän maksamia elatusmaksuja, maksaminen oli nihkeää joten ne tulivat Kelan kautta, aiemmin kunnan kautta. Hänellä oli elareita ulosotossa. Ei ollut minun ongelma, tiukkaa oli meillä silti vaikka elarit tulikin. Exällä tulot kolminkertaiset verrattuna minuun. Hänen tapauksessaan kyse oli haluttomuudesta maksaa, ei maksukyvyttömyydestä.

Vierailija
59/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap sun ex muka joutuis vaikeuksiin kun hänet todettaisiin pienten tulojen takia maksukyvyttömäksi ja lapset sais elarit kelalta? Luulisi että ex haluaisi ne rahat lapsilleen suoda?

Vierailija
60/191 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyvin jo neuvottu, toimi! Kiva sun lapsilla elää puutteessa ja köyhyydessä kun äitin on pakko saada loinen sänkyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi