Miksi väitetään että Suomi aloitti Jatkosodan?
Neuvostoliittohan sen aloitti pommittamalla, tottakai Suomi sitten hyökkäsi.
Kommentit (19)
On jopa moderneja suunnitelmia zombeja varten
Vierailija kirjoitti:
Ap, aloita lukemalla aiheesta.
Tää. Saksalla oli jo suunnitelma Barbarossa lähdössä käyntiin. Suomeen tuotuna 200000 saksalaista sotilasta, Siilasvuon armeijakunta alistettu Saksalle valmiina menemään pohjoiseen Muurmanskin radalle. Eiii Suomi aloittanut -)), ei vaan Saksa aloitti ja Suomi liittolaisena mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ap, aloita lukemalla aiheesta.
Luepa Igor itse vaikka wikipediasta: te ryssssssät aloititte maalla, merellä ja ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.
Suomessa puhuttiin yleisesti välirauhasta...
Suomen jatkosota on Suomen versio Operaatio Barbarossasta. Suomi aloitti jatkosodan hyökkäämällä Neuvostoliittoon. Talvisota oli Neuvostoliiton aloittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.
Suomessa puhuttiin yleisesti välirauhasta...
…joka oli rauhaa vain Suomen puolella. Rysssssä teki pahojaan koko ajan.
Varmaan siksi, että Suomi oli täysin valmistautunut hyökkäyssotaan, vaikka ei sitten lopulta aloittanutkaan ensin.
Venäläistä propagandaa. Heillähän on viidettä vuotta menossa joku erikoisoperaatio, eikä sotaa ole saanut edes mainita. Eikö se selitä kaiken.
Suomessa ei edelleenkään haluta myöntää monia jatkosotaan liittyviä häpeällisiä totuuksia. On totta, että Neuvostoliitto ei piitannut kansainvälisistä sopimuksista, mutta eipä Suomikaan kunnostautunut lakien ja ihmisoikeuksien noudattamisessa.
Ja nykyiset vallanpitäjämme elävät samanlaisessa hurmoksessa kuin 1930-luvun johtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.
Suomessa puhuttiin yleisesti välirauhasta...
…joka oli rauhaa vain Suomen puolella. Rysssssä teki pahojaan koko ajan.
Myi mm. viljaa Suomeen välirauhan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.
Suomessa puhuttiin yleisesti välirauhasta...
Tämä. Odotettiin Saksan valmistautumista.
Olisi mukava lukea aiheesta vaikka sen ajan sanomalehdistä. Jostain syystä lehtiä on kansalliskirjaston kokoelmissa koko kansalle luettavissa vain vuoteen 1939 asti. Tuntuu sotasensuurilta kun tiedossa on että materiaali on kuitenkin digitoitu. Tekijänoikeuksia ajatellen artikkeleiden kirjoittajat, valokuvaajat ja toimittajat ovat maanneet mullassa jo tovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.
Suomessa puhuttiin yleisesti välirauhasta...
…joka oli rauhaa vain Suomen puolella. Rysssssä teki pahojaan koko ajan.
Myi mm. viljaa Suomeen välirauhan aikana.
Ja teki jatkuvia rajaloukkauksia, kaappasi ihmisiä Suomen puolelta, pudotti lentokone Kalevan Suomenlahteen...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei edelleenkään haluta myöntää monia jatkosotaan liittyviä häpeällisiä totuuksia. On totta, että Neuvostoliitto ei piitannut kansainvälisistä sopimuksista, mutta eipä Suomikaan kunnostautunut lakien ja ihmisoikeuksien noudattamisessa.
Ja nykyiset vallanpitäjämme elävät samanlaisessa hurmoksessa kuin 1930-luvun johtajat.
Kyllä kaikki totuudet keskitysleireistä ja muista on myönnetty. Venäläisiä satuiluja ei pidä myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä kuka sodan aloitti? Sillä on väliä kuka sodan voitti ja voittaja oli Neuvostoliitto.
Miten kertoa olevansa Igor ilman että esittäytyy Igoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei edelleenkään haluta myöntää monia jatkosotaan liittyviä häpeällisiä totuuksia. On totta, että Neuvostoliitto ei piitannut kansainvälisistä sopimuksista, mutta eipä Suomikaan kunnostautunut lakien ja ihmisoikeuksien noudattamisessa.
Ja nykyiset vallanpitäjämme elävät samanlaisessa hurmoksessa kuin 1930-luvun johtajat.
Kyllä kaikki totuudet keskitysleireistä ja muista on myönnetty. Venäläisiä satuiluja ei pidä myöntää.
Muistettakoon myös, että Itä-Karjalan keskitysleirit olivat toimintaperiaatteiltaan aivan eri asia kuin saksalaisten tuhoamisleirit. Sanaa keskitysleiri käytettiin kokoamisleirin merkityksessä, ei siinä miten se nykyään ymmärretään. Inhimillistä se ei ollut missään tapauksessa, mutta toki sekin on syytä huomioida, että silloin kun leireillä kuoltiin nälkään, myös suomalaiset siviilit kärsivät ruuanpuutteesta. Vangeista huolehdittiin huonosti, mutta ei siksi että heitä olisi haluttu kohdella huonosti, vaan koska ei ollut antaa parempaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei edelleenkään haluta myöntää monia jatkosotaan liittyviä häpeällisiä totuuksia. On totta, että Neuvostoliitto ei piitannut kansainvälisistä sopimuksista, mutta eipä Suomikaan kunnostautunut lakien ja ihmisoikeuksien noudattamisessa.
Ja nykyiset vallanpitäjämme elävät samanlaisessa hurmoksessa kuin 1930-luvun johtajat.
Kyllä kaikki totuudet keskitysleireistä ja muista on myönnetty. Venäläisiä satuiluja ei pidä myöntää.
Muistettakoon myös, että Itä-Karjalan keskitysleirit olivat toimintaperiaatteiltaan aivan eri asia kuin saksalaisten tuhoamisleirit. Sanaa keskitysleiri käytettiin kokoamisleirin merkityksessä, ei siinä miten se nykyään ymmärretään. Inhimillistä se ei ollut missään tapauksessa, mutta toki sekin on syytä huomioida, että silloin kun leireillä kuoltiin nälkään, myös suomalaiset siviilit kärsivät ruuanpuutteesta. Vangeista huolehdittiin huonosti, mutta ei siksi että heitä olisi haluttu kohdella huonosti, vaan koska ei ollut antaa parempaakaan.
Aika lapsekas näkemys. Leireistä tuli dokkari TVstä aikoinaan. Meillähän oli 3 - 4 naisvankileiri Karjalassa. Dokkarissa hieman "kritisoitiin" et ei yhtään venäläistä miesvankia leirissä mutta silti syntyvyys aika korkea....eli vankeja raiskattiin. Ja osa heistä oli suomalaisia. Siis vangeista.
Neuvostoliitto olisi jossain vaiheessa joka tapauksessa hyökännyt uudestaan, kyllä siellä suunnitelmia oli.