Luetelkaa töitä joihin kuka vaan pääsee ilman koulutusta ja kokemusta
Ja kellä vaan tarkoitan nyt edes suurin piirtein asiallisen oloista tyyppiä, joka voi olla reppana luuseri muttei mikään pahasti asennevammainen spurgu joka ei ole käynyt vuoteen suihkussa.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöt, Tuko, Inex, Meira Nova... Ota yhteyttä esim. Opteamiin ja Baronaan!!!
Minä en aikoinaan päässyt opteamille, enkä myöskään mäkkäriin töihin 😂
Onneksi kelpasin sitten muualle 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjäksi pääsee ilman alan tutkintoa.
Niin pääsee, muttei sinne silti ketä tahansa huolita. Myyjäksi ei todellakaan ole helppo päästä ilman suhteita tai aiempaa työkokemusta alalta.
Pääsee ilman koulutusta, jos on vuosia työkokemusta.
Ei pääse, jos ei omaa koulutusta tai työkokemusta. Ei siksi ettei työtä olisi mahdollista oppia, vaan siksi että niitä parempia hakijoita, joilla on jompaa kumpaa, on aina enemmän.
Kaupassa valintajärjestys on: 1. pitkän työkokemuksen omaavat 2. koulutuksen omaavat 3. ei hajua, koska tätä tilannetta ei ole koskaan tullut
siivooja. olen itsekin. ei mitään käsitystä muuten mistään, maalaisjärjellä mennyt tähänkin asti. ei tähän kohteeseen ole tulijoita. vakkariduuni, kokoaikatyö.
Vuokratyöfirmoissa keikkailemalla voi päästä kauppoihin, varastoihin ym. hommiin töihin. Minä en esimerkiksi koskaan ole päässyt kesätöihin kauppaan suoraan hakemalla, vaikka olen vihanneksia myynyt, lapsia hoitanut päiväkodeissa ja vaikka mitä muuta tehnyt. Siivoojaksi isojen firmojen kautta, jos jaksaa huolella täyttää nettihakemukset. Pikaruokaloihin. Puhelinmyyntiin, mutta siellä kestävät vain harvat yhtään pidempään kuin on pakko.
Peruskoulupohjalta olen päässyt vaatekauppaan myyjäksi, tarjoilijaksi baariin ja puhelinmyyjäksi.
Ihan tiedoks vaan niin siivooja tarvii koulutuksen,eihän ne jumalauta voi ottaa esim sairaalaan sellasta mikä ei tiedä miten se pitää siivota.
Ja kyllä voin sanoa,koska opiskelen itse sitä alaa
N19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjäksi pääsee ilman alan tutkintoa.
Niin pääsee, muttei sinne silti ketä tahansa huolita. Myyjäksi ei todellakaan ole helppo päästä ilman suhteita tai aiempaa työkokemusta alalta.
Pääsee ilman koulutusta, jos on vuosia työkokemusta.
Ei pääse, jos ei omaa koulutusta tai työkokemusta. Ei siksi ettei työtä olisi mahdollista oppia, vaan siksi että niitä parempia hakijoita, joilla on jompaa kumpaa, on aina enemmän.
Kaupassa valintajärjestys on: 1. pitkän työkokemuksen omaavat 2. koulutuksen omaavat 3. ei hajua, koska tätä tilannetta ei ole koskaan tullut
Sopiva ulkonäkö ja ulosanti auttaa !
Myyjäksi pääsee ilman koulutusta.
Olen ollut 25 vuoden aikana useankin ketjun ja yksityisen firman palveluksessa kaupanalalla.
Suurin osa työkavereista on täysin alalle kouluttamattmia.
Haastatteluun jos pääsee karisma ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Myyjäksi pääsee ilman koulutusta.
Olen ollut 25 vuoden aikana useankin ketjun ja yksityisen firman palveluksessa kaupanalalla.
Suurin osa työkavereista on täysin alalle kouluttamattmia.
Haastatteluun jos pääsee karisma ratkaisee.
Koittakaa te myyjäksi ryhtymisen helppoutta mainostavat tajuta, että ajat on muuttunut. Vielä 10 vuotta sitten tilanne oli ihan eri. Nykyään ovista ja ikkunoista tulvii hakijoita joilla on aiempaa työkokemusta alalta, joten edes haastatteluun ei tarvitse ottaa niitä jotka on ollut töissä vain mainosten jakajina ja tiskareina. Puhumattakaan niistä joilla ei ole lainkaan työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
lähiöräkälän dj
Paljonko palkka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähiöräkälän dj
Paljonko palkka on?
20-50 € / ilta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoks vaan niin siivooja tarvii koulutuksen,eihän ne jumalauta voi ottaa esim sairaalaan sellasta mikä ei tiedä miten se pitää siivota.
N19
Vuosi, pari sitten oli JHL:n lehdessä juttu sairaalasiivouksesta. Sairaaloissa siivous on ulkoistettu siivousfirmoille ja varsinkin kesäaikaan työntekijöillä ei ole mitään koulutusta tai kokemusta alasta. Jutussa haastateltiin yhtä vakituista ja hän oli kauhuissaan, kun eristyshuoneissakin joku oli käyttänyt yhtä ja samaa siivousliina. Ei ihme, että sairaalabakteerit ja muut jyllää. Syyhän ei ole kesätyöntekijöiden vaan äärimmilleen kilpaillutetun alan.
1980-luvulla Pohjois-Suomessa toimistotöihin vaadittiin merkonomin tutkinto ja muutaman vuoden työkokemus, pääkaupunkiseudulla toiveena oli mielellään peruskoulun päättötodistus. Nyt vaatimuksena tuntuu olevan tradenomin tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N19Vuosi, pari sitten oli JHL:n lehdessä juttu sairaalasiivouksesta. Sairaaloissa siivous on ulkoistettu siivousfirmoille ja varsinkin kesäaikaan työntekijöillä ei ole mitään koulutusta tai kokemusta alasta.
Näin ei onneksi toimita kaikkialla. Tässä kaupungissa on tarjolla riittävästi koulutettuja laitoshuoltajia myös lomituksiin, joten alalle kouluttamattomia ei tarvitse käyttää. Ovat töissä julkisella sektorilla kuten muukin sairaalan henkilökunta.
Matkalippujen tarkastajaksi. Ei pääse helposti, mutta kouluttavat joten erityistä koulutusta ei tarvitse olla hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilija ja postin työntekijä
Postissahan niitä töitä riittää... jep jep. No ehkä kiireapulaiseksi joulun alla on helppo päästä, muttei muuten.
Verkostomarkkinointiin pääsee mukaan myymään ylihintaista paskaa, kun laittaa rahaa tiskiin ja ostaa kalliin (esim. 1 000 € maksavan) aloituspakkauksen. Todennäköisyys sille, että pääsee voiton puolelle huijaamatta ihmisiä tietoisesti on n. 0,0001 %. Muuten saa olla tyytyväinen jos menettää pelkät rahansa, koska moni menettää myös ihmissuhteita, kun hyväuskoiset kaverit ja sukulaiset huomaa tulleensa huijatuiksi.
Juttelin yhden Helsingin kaupungin liikuntapaikan vahtimestarin kanssa. Hän oli päässyt työhön oppisopimuksella. Varmasti tuossa hommassa on niitäkin, joilla ei ole koulutusta, mutta ei se tarkoita sitä, että nykyään pääsisi helposti "kuka tahansa". Vahtimestarin hommia on myös vuokratyönä.