Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö lapset yhdellä lämpimällä aterialla/päivä?

Vierailija
02.03.2006 |

Luin tuolta yhdestä ketjusta ettei heillä tehdä arkisin ollenkaan lämmintä ruokaa kun lapset syö koulussa/hoidossa.

Mitä ootte mieltä, toimiskohan se? Onko täällä montakin jotka ei arkisin tee ruokaa töitten jälkeen? Mä aina neljän jälkeen kotiuduttuani alan kauheella kiireellä vääntää lämmintä ruokaa lapsille, ja illalla syövät vielä iltapalankin. Pärjäiskö ne vain sillä päiväkodin aterialla ja välipalalla, niin että kotona syötäis sitten illalla pelkkää leipää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi teen lämpimän aterian kotiin tullessa. Toisina päivinä lapsi syö vähemmän, toisina enemmän.

Vierailija
22/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai tortilloja joissa täytteenä salaattia ja esim. kinkkua/juustoa.

Niin miksi se ruoka olisi jotenkin parempaa jos se on lämmintä, jos se kuitenkin sisältää samoja raaka-aineita?

Mielenkiintoinen tuo väittämä, että lämmin ruoka= terveellinen ja " oikea" ruoka. Kyllä ainakin minun mielestäni ruokaisa salaatti lisukkeineen on vähintään yhtä oikeaa ruokaa kuin jokin jauhomössömakkarakastike perunoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai keittää mannavelliä tai purkkihernekeitto. Ei se kyllä työn määrästä voi olla kiinni.

Vierailija
24/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös puuroa tms. Kerran pari viikossa on ns. keräilyerät eli lämitellään edellisten päivien jämiä. Mutta joka tapauksessa lapset syövät lämmintä ruokaa myös kotona eivät vain koulussa/hoidossa.

Vierailija
25/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kylla eurooppalaisten liikalihavien listalla kakkosena (Iso-Britanniassa muistaakseni eniten), joten eikohan yksi ateria paivassa lapselle riita ihan hyvin...

Talla Hollannissa ainakin lapset tuntuvat liikkuvan enemman kuin suomalaislapset. Syovat koulussa puolen paivan aikaan kotoa mukaanotetut evaat +koulumaidon ja-hedelman. (Yleensa siis leipaateria esim. jugurtin kera)

Kuudelta illalla sitten hollantilaiset syovat iltaruokansa.

Suomessa vierailevat hollantilaistuttuni aina ihmettelevat Suomessa sita syomisen ja massailyn maaraa. Melkein kauhistelevat suomalaisen kahvipoydan tarjoilujen paljoutta.

Itse kylla Suomessa kaydessani huokailen ihastuksesta, kun paasen kahvittelemaan tutuille (Hollannissa on aina se yksi keksi per vieras ja/tai yksi kaukunpala per vieras.

Vierailija
26/28 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätään siinä 9-11 välissä jos heräämme 9 pintaan anna aamupalaksi jotain pientä esim. jugurtin (poika lakkasi syömästä puuroa 1,5-vuoden vanhana)=( ennen söi sitä yleensä iltapalana, nykyää ei aina edes leipäkään maistu... ja lounaan klo:n.12.

Jos heräämme taas lähenpänä 11 annan pojalle lämpimän ruuan (edellisen illan jämiä, tai purkista) itse söyn aamupalan silloin, syön vaan yhden lämpimän aterian päivässä päivällinen klo:n.17. välipalan annan siinä 14-15 välissä, päikkärit, päivällinen ja iltapala 21 nukkumaan ylleesä klo:22-23

Itse olen töissä päiväkodissa ja kyllä siellä iltapäivä ulkoilun aikaan on jo monella lapsella nälkä vaikka olisivat syöneet hyvin lounaan ja välipalan. kyllä minusta on hyvä tarjota lämmin ateria vielä illalla kotona

Itse muistan kun olin pieni ja hoidosta tultiin kotiin oli jo kiljuva nälkä!!

Vierailija
27/28 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssakauden aikana kannattaa kuulemma tarjota kaksi lämmintä ateriaa ja mielellään aamiainen ja iltapalakin lämpimänä. Parantaa kuulemma vastustuskykyä.

Vierailija
28/28 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mä olen siis automaattisesti aina ajatellut että kaksi lämminta ateriaa lapsille per päivä ja tehnytkin niin. Mutta tosiaan silmät aukes kun luin sitä yhtä viestiä jossa ei näin ollutkaan.. tajusin että eihän se nyt ole mitenkään ainoa oikea vaihtoehto. ja ei siinä iltapäivän ruuan teossa mitään muuta vaikeutta olekkaan, kuin tosiaan se, että viiteen mennessä ruuan on oltava pöydässä kun kaksivuotias on niin nälkäinen ettei odota sekuntiakaan pitempään. Niin vähän kiirettä pitää saada ruoka valmiiksi vajaassa tunnissa. Silloin oli helpompaa kun oli itse päivät kotona antaa lapsille se kaksi lämminta ateriaa per päivä. Edelleen viikonloppuisinkin teen sen kaksi lämminta ruokaa päivässä, vaikkakin nyt tajusin ettei se ole välttämätöntä jos tosiaan aamupalan jättäisi vähän myöhemmälle jne. Tosin meillä ei lapset viikonloppusinkaan nuku seiskaa pitemmälle joten aamupala klo 11 on aivan utopistinen ajatus.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän