Siis voiko okeasti olla nykyään näin vaikeaa saada töitä?!?
Edes hesen sijaisuuksiin ei näköjään pääse jollei ole jotakuta suosittelijaa eli kaveria töissä siellä. Vai teenkö vain jotain väärin? Miten te muut olette päässeet töihin? En ymmärrä...
Kommentit (291)
Oletteko te noin pihalla todellisuudesta?[/quote]
Eipä oikeastaan. Jos on hakenut vaikka 200 eri paikkaa eikä pääse edes haastatteluun, niin turha sitä lähetysrumbaa on jatkaa vaan pitää vaihtaa metodeja. Uudestaan kouluun, työkokeiluun johonkin firmaan johon voi oikeasti päästä töihin sitten tms. Tulee mieleen tämä tuhannen työhakemuksen mies joka oli telkkarissakin joskus. Noh nykyään luku on kuulemma kaksi tuhatta. Jatkaa samaa rumbaa varmaan hautaan asti.[/quote]
Niin. mun miälestä kans jos on lähettäny vaiks sata hakemusta eikä oo päässy haastatteluun niin silloon kannattaisi kyllä miettiä mikä ittes on piälessä koska kyllä niitä töitä löytyy jos vain tarpeeksio hakee ja hakia lähihoitajaksi vaikka olis elktroniikkaasentajan pätevyys.
terveisin matti munapää ja vaimo
Vierailija kirjoitti:
Jos 100-200 paikkaa on todennut, ettet ole millään tavalla potentiaalinen hakija, niin jotain on silloin pielessä.
Siinä toinen munapää.
Millään mitta-asteikoilla ei voi ihmistä määritellä tai hänen kyvykkyyttään pelkän oletuksen perusteella- tapaamatta itse ihmistä tai näkemättä ko. lähetettyjä hakemuksia . Vaikka olisi lähettänyt tuhat hakemusta.
Työnhaku on nykyään pitkälti kiinni sekä suhteista, suosittelijoista että säkästä.
No niin, eli et tekstissä saa tuotua esiin kyvykkyyttäsi tehtävään. Eli silloin hakemus on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vihamielistä kommenttia täällä välissä heille, jotka ovat töitä saaneet. Moititte nuorempia, jotka tekee työtä eikä loisi valtion siivellä. Hävetkää.
Jos oikeasti laittaa sen 100-200 hakemusta /kk eikä pääse edes haastatteluun, tekee jotain väärin. Hakee vääränlaiseen paikkaan, tekee hakemuksen "vähän sinne päin" tai hakemuksesta ei näy motivaatio. Tuosta hakemusmäärästä pitäis irrota vähintään yksi haastatteluaika, hyvillä hakemuksilla useampi.
Kappas! syyllistäjä-munapääkin heräsi keskusteluun.
Teet jotain väärin, sinun syysi, sinun syysi ettei työpaikkoja ole nyt kaikille.
Kyllä pitäisi irrota! Teet jotain väärin! Hakemuksesi ovat todennäköisesti paskoja!
Ryömi sinä munapää takaisin koloosi siellä!
Oikeassahan tuo sinun haukkumasi tyyppi on.
Jos 100-200 paikkaa on todennut, ettet ole millään tavalla potentiaalinen hakija, niin jotain on silloin pielessä.
Kuten esimerkiksi työmarkkinat ja työllisyystilanne.
Ei kai se hyvänen aika sentään yksittäisen työnhakijan vika ole ellei kaikkia palkata tai kutsuta haastatteluun.
Paikkaan mihin on tuhat hakijaa , sopivan löytyessä loppuja hakemuksia ei todellakaan ole aikaa tai intressejä käydä läpi.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vihamielistä kommenttia täällä välissä heille, jotka ovat töitä saaneet. Moititte nuorempia, jotka tekee työtä eikä loisi valtion siivellä. Hävetkää.
Jos oikeasti laittaa sen 100-200 hakemusta /kk eikä pääse edes haastatteluun, tekee jotain väärin. Hakee vääränlaiseen paikkaan, tekee hakemuksen "vähän sinne päin" tai hakemuksesta ei näy motivaatio. Tuosta hakemusmäärästä pitäis irrota vähintään yksi haastatteluaika, hyvillä hakemuksilla useampi.
Kappas! syyllistäjä-munapääkin heräsi keskusteluun.
Teet jotain väärin, sinun syysi, sinun syysi ettei työpaikkoja ole nyt kaikille.
Kyllä pitäisi irrota! Teet jotain väärin! Hakemuksesi ovat todennäköisesti paskoja!
Ryömi sinä munapää takaisin koloosi siellä!
Oikeassahan tuo sinun haukkumasi tyyppi on.
Ei kai se hyvänen aika sentään yksittäisen työnhakijan vika ole ellei kaikkia palkata tai kutsuta haastatteluun.
Paikkaan mihin on tuhat hakijaa , sopivan löytyessä loppuja hakemuksia ei todellakaan ole aikaa tai intressejä käydä läpi.!
Joo. Sovitaan että homma on niin ettet itse voi vaikuttaa mihinkään. Olet työtön lopun elämääsi, kukaan ei palkkaa vaikka hakemuksesi ovat täydellisiä ja edellytykset hakemaasi työhön hyvät.
Nyt ollaan sitten tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te noin pihalla todellisuudesta?
Eipä oikeastaan. Jos on hakenut vaikka 200 eri paikkaa eikä pääse edes haastatteluun, niin turha sitä lähetysrumbaa on jatkaa vaan pitää vaihtaa metodeja. Uudestaan kouluun, työkokeiluun johonkin firmaan johon voi oikeasti päästä töihin sitten tms. Tulee mieleen tämä tuhannen työhakemuksen mies joka oli telkkarissakin joskus. Noh nykyään luku on kuulemma kaksi tuhatta. Jatkaa samaa rumbaa varmaan hautaan asti.
Niin. mun miälestä kans jos on lähettäny vaiks sata hakemusta eikä oo päässy haastatteluun niin silloon kannattaisi kyllä miettiä mikä ittes on piälessä koska kyllä niitä töitä löytyy jos vain tarpeeksio hakee ja hakia lähihoitajaksi vaikka olis elktroniikkaasentajan pätevyys.
terveisin matti munapää ja vaimo
Oletpa hauska. No minäpä kerron miten voi paremmin toimia tuollaisessa tilanteessa. Olen itsekkin hakannut tuota hakemusten lähettämistä ja totesin, että ihan turhaa. Paljon kovemman luokan tekijöitä oli markkinoilla, joten nykyisillä ominaisuuksilla en pysty kilpailemaan heidän kanssaan.
Kartoitin ensin ihan rauhassa sitä omaa osaamista ja mitä haluan tehdä. Noh erään alan suunnittelua haluan edelleen tehdä. Insinöörin paperitkin siltä alalta olen hommannut, mutta töitä ei valmistumisen jälkeen löytynyt koska olematon alan työkokemus. Hanttihommia kesätöinä ja alakohtainen harjoittelu jotain kahvinkeittoa ja muuta toimistöhölynpölyä.
Päätin sitten käydä avoimen yliopiston puolelta muutaman tietomallinnuskurssin alalta ja sitten tyrkyttämään itseä suunnittelutoimistoon työkokeiluun ja tekemään nakkeja, joihin ei kannata kovempi palkkaisia suunnittelijoita laittaa. Siitä se sitten yllättäen lähti juoksemaan, kun huomattiin, että täähän kaveri on oikeasti aika fiksu ja oppivainen, vaikka sillä onkin paskat harjoittelut ja työkokemus hanttihommista.
Lopulta se vakipaikka sitten niistä oikeista töistä avautui. Tai vaki ja vaki.. eihän mitään varmaa työpaikkaa ole nykyään olemassakaan.
Toinen vaihtoehto olisi ollut lähetellä niitä alkuperäisiä työhakemuksia tähän päivään asti ja valittaa, että töitä ei ole vastavalmistuneelle ja kokemattomalle.
Opiskelin uuteen ammattiin ja pääsin harjoittelupaikkaan töihin. Määräaikaisia sopimuksia ollut jo muutama peräkkäin, odotan ihmettä eli vakipaikkaa..
Osaatsä kiinaa tai venäjää? Osaatsä C++:a?
Netistä löytyy ilmaisia kielikursseja vaikka kuinka paljon. Sensijaan, että roikut vauvapalstalla päivät pitkät niin jos opiskelet vaikka venäjää 8 tuntia päivässä niin opit sen kielen vuodessa. Sen jälkeen voitkin hakea töitä ihan eri asenteella kun osaat oikeesti jotain.
Ainiin mut sähän olitkin valittajaluuseri. No sulle mä voin sanoa, että vedä vittu päähän ja ole hiljaa.
Paikkaan mihin on tuhat hakijaa , sopivan löytyessä loppuja hakemuksia ei todellakaan ole aikaa tai intressejä käydä läpi.![/quote]
Joo. Sovitaan että homma on niin ettet itse voi vaikuttaa mihinkään. Olet työtön lopun elämääsi, kukaan ei palkkaa vaikka hakemuksesi ovat täydellisiä ja edellytykset hakemaasi työhön hyvät.
Nyt ollaan sitten tyytyväisiä?[/quote]
Sinä puolestaan läpinäkyvästi haluat että tässä mieliksesi myönnetään absurdisti, että perimmäinen vika on yksittäisessä työnhakijassa tai yksittäisessä työn hakijan hakemuksessa mikäli joku toinen valitaan sadoista hakijoista haastatteluun? Sinuna miettisin mistä sinnikäs tarpeesi syyllistää työttömiä juontaa.
Omituista.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy ilmaisia kielikursseja vaikka kuinka paljon. Sensijaan, että roikut vauvapalstalla päivät pitkät niin jos opiskelet vaikka venäjää 8 tuntia päivässä niin opit sen kielen vuodessa. Sen jälkeen voitkin hakea töitä ihan eri asenteella kun osaat oikeesti jotain.
Ainiin mut sähän olitkin valittajaluuseri. No sulle mä voin sanoa, että vedä vittu päähän ja ole hiljaa.
Vedä itse vittu päähäsi. Osaan kiinaa, C++:aa, C:tä, x86:sta, ARM:ia, J2EE:tä, kaikki vitun frameworkit, kokemusta löytyy ysäriltä asti, opin uusia skillsejä suvereenisti viikonlopun aikana. Miksi en työllisty tähän tai mihinkään muuhun maahan? Vituttaa kaikkien parikymppisten naiivien vastavalmistuneiden lässytykset. Minä en ole kellekään vittuakaan velkaa, ja on ainoastaan tämän maan firmojen häpeä etteivät palkkaa parasta, eli minua. En millään 9 euron "palkalla" näillä päivillä lähde tekemään vittuakaan, koska en ole luuseri.
Oon seurannut miehen työnhakua ja todennut että se töiden saaminen on todella hankalaa nykypäivänä. Aluksi ne hakemukset oli mitä sattuu eikä ollut kunnon cv:täkään, mutta senkin jälkeen kun minä kirjoitin ne kunnolla ja opiskeltiin netissä vinkkejä niin yhtä hiljaista on ollut. On ollut puolitoista vuotta työttömänä, hakenut töitä todella ahkerasti myös oman alan ulkopuolelta, mutta vain kahteen paikkaan on päässyt töihin asti, toisessa paikassa joutuivat lopettamaan sopimuksen koeaikana kun töitä ei vain ollut tarpeeksi kaikille työntekijöille. Haastatteluja ollut varmaan 5-7 kpl. Yksityisille henkilöille on tehnyt keikkaa esim. koiranulkoilutuksesta muutaman kerran. Nyt on jollain tuurilla saanut 4kk määräaikaisen paikan kunnalta, jossa on määräaikaisen sopimuksen loputtua mahdollisuus vakituiseen työsuhteeseen. Mutta 1,5 vuotta joutunut hakemaan töitä kuin hullu, että sai edes tämän lyhyen määräaikaisen paikan. Kovasti ovat kehuneet ahkeraa työntekoa ja pätevyyttä, joten ei siitäkään ole kiinni. Ei vain ole tärpännyt.
Älkää kirjoittako liian hiottuja hakemuksia. Sellainen paljastaa, että teillä on ollut aikaa, eli olette työttömiä joilla ei ole mitään tekemistä. Jättäkää mieluummin muutama kirjoitusvirhe, vaikkapa yhdys sana virhe siihen hakemukseen ja kirjoittakaa se aivan vitunmoisessa kiireessä, koska tehän olette "tehokkaita" ihmisiä, joilla ei ole aikaa runkata jotain yhtä paikkaa varten tuntitolkulla.
Jos ei hyvät hakemukset ole tuottaneet tulosta, niin ehkä sitten huonot. Eihän kukaan halua rekrytoida itseään osaavampia henkilöitä, vaan mieluummin sellaisia, joita voi painaa vähän alaspäin. Esittäkää sellaista ressukkaa, niin ehkä puhelin jonain päivänä soi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä itse vittu päähäsi. Osaan kiinaa, C++:aa, C:tä, x86:sta, ARM:ia, J2EE:tä, kaikki vitun frameworkit, kokemusta löytyy ysäriltä asti, opin uusia skillsejä suvereenisti viikonlopun aikana. Miksi en työllisty tähän tai mihinkään muuhun maahan? Vituttaa kaikkien parikymppisten naiivien vastavalmistuneiden lässytykset. Minä en ole kellekään vittuakaan velkaa, ja on ainoastaan tämän maan firmojen häpeä etteivät palkkaa parasta, eli minua. En millään 9 euron "palkalla" näillä päivillä lähde tekemään vittuakaan, koska en ole luuseri.
Puhut paskaa.
Noilla spekseillä kun lähdet Kiinaan niin saat varmasti töitä!
Vierailija kirjoitti:
Älkää kirjoittako liian hiottuja hakemuksia. Sellainen paljastaa, että teillä on ollut aikaa, eli olette työttömiä joilla ei ole mitään tekemistä. Jättäkää mieluummin muutama kirjoitusvirhe, vaikkapa yhdys sana virhe siihen hakemukseen ja kirjoittakaa se aivan vitunmoisessa kiireessä, koska tehän olette "tehokkaita" ihmisiä, joilla ei ole aikaa runkata jotain yhtä paikkaa varten tuntitolkulla.
Jos ei hyvät hakemukset ole tuottaneet tulosta, niin ehkä sitten huonot. Eihän kukaan halua rekrytoida itseään osaavampia henkilöitä, vaan mieluummin sellaisia, joita voi painaa vähän alaspäin. Esittäkää sellaista ressukkaa, niin ehkä puhelin jonain päivänä soi!
"Kuvittele että olet mansikka.
Mehevä, houkutteleva mansikka mikä odottaa poimijaa.
Ja kato sitten alat uudelleen tekemään noita hakemuksia uudella asenteella. Asenne on se mikä ratkaisee"
(Työ- ja elinkeinotoimiston asiantuntijan neuvo työnhakijalle joka kertoi lähettäneensä noin 300 hakemusta viimeisen puolentoistavuoden aikana.)
Pitkään työttömänä ollut kokeili työnhakuvalmennusta:
"Hyvä työntekijä on kuin mansikka
Työnhakijan pitää erottua hakijoiden massasta. Kurssilla työttömät nuoret perehtyvät oman osaamisensa markkinointiin.
– Keksikää itsellenne mainoslause, Anne Ollikainen ohjeistaa.
Ollikaisen mukaan hyvä työntekijä on kuin mansikka, jonka kaikki siemenet, eli ominaisuudet, ovat pinnassa.
Huono työntekijä on sipuli, josta pitää kuoria esiin monta kerrosta ennen kuin ydin löytyy."
http://yle.fi/uutiset/pitkaan_tyottomana_ollut_kokeili_tyonhakuvalmennu…
Vierailija kirjoitti:
Itseäni rasittaa tuo suhteilla töihin otto. Olen ollut ihan liian monessa paikassa töissä, johon on osa henkilökuntaa päässyt suhteilla. Monesti ihmettelin, millä ihmeen meriiteillä tuokin nyrpeänaamainen pikkupissis on tänne päässyt, kunnes sai tietää sen olevan jonkun vakkarin tyttö tai serkun lapsi. Nii-i. Ja aina ei ole ollut kyse edes mistään pikkufirmasta, vaan isommankin konsernin sisällä voidaan harjoittaa tällaista. Luulisi sen olevan firmallekin haitallista, että mennään henkilövalinnassa helpomman kautta ja otetaan se Pirjon siskontyttö kuin oikeasti joku motivoitunut työntekijä. Kyllä rasittaa olla sellaisessa paikassa töissä, jossa joku suhteilla tullut herranterttu kitisee kiireestä tai joka ei osaa olla ollenkaan oma-aloitteinen alalla, jossa vähän niinku pitäis olla. Tässä asiassa valitettavan harva yritys osaa katsoa pitkällä tähtäimellä.
Näin juuri. Olin työharjoittelussa Helsingissä yrityksessä jossa oli perheenjäseniä ja ystäviä sekä muita tuttuja työntekijöinä. Liian monella oli jonkinlainen yhteys toiseen. Todella raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Voin sanoa,että vittuuntumiseni taso näihin elämälle vieraiden pikkulasten lässytyksiin on aika sama kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuvittele että olet mansikka.
Mehevä, houkutteleva mansikka mikä odottaa poimijaa.
Ja kato sitten alat uudelleen tekemään noita hakemuksia uudella asenteella. Asenne on se mikä ratkaisee"
(Työ- ja elinkeinotoimiston asiantuntijan neuvo työnhakijalle joka kertoi lähettäneensä noin 300 hakemusta viimeisen puolentoistavuoden aikana.)
ei jumankauta :o
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin keväällä kaupalliselta alalta ja lähetin ensimmäisen hakemukseni avoimeen työpaikkaan-vakituinen! Kokemusta vain työharjoittelusta, ei muuta. Hakemuksia oli tullut 200. Pääsin haastatteluihin-kahteen kertaan ja lopulta paikka irtosi samasta firmasta mutta eri talosta vain:) muuta en keksi loppupeleissä syyksi kuin että ulkonäkö vaikuttaa. Kuvallisen hakemuksen tein alunpitäenkin ja ehkä haastatteluissa jäin mieleen ulkoisesti sekä persoonana myös.
Auta nyt meitä muitakin. Eli mikä ulkonäössä pitää olla kohdallaan? Oletko siisti ja asiallinen, äärimmäisen kaunis, persoonallinen, vahva ja rohkea, isorintainen vai mikä?
Tässä ketjussa on annettu paljon omakohtaisia vinkkejä, mikä voisi auttaa työnhaussa, kuten osaamisen päivittäminen, hakemuksen muokkaamista, innokkaampaa ja motivoituneempaa asennetta etc, mutta aika poikkeuksetta nämä haukutaan "elämästä vieraantuneiksi munapäiksi".
Joten kysytäänpä näin päin, että mikä on hakutaktiikkanne ja miten nyt sitten meinasitte edetä, kun kaikki ehdotukset ja vinkit ovat paskaa ja eivät kelpaa?
Lähe Norjaan perkaan kaloja.