Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutettiin ja asunnossa hirveän huono äänieristys, vituttaa

Vierailija
16.08.2016 |

Yhdestä seinästä kuuluu ihan normaali puheäänikin läpi, ei nyt sentään sanoista saa selvää mutta vaimeasti kuitenkin. Kaiken huipuksi naapurissa toisinaan matkitaan (?) kovaäänisesti jos meiltä kuuluu esim. uhmiksen itkua. Vituttaa ja ahdistaa, en tosiaankaan ole muuttamassa tästä mihinkään mutta ei tunnu siltä, että omassa kodissa voisi olla niinkuin kotonaan, ja lasten normaalejakin touhuja tarvii koko ajan olla hyssyttelemässä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti eristetyissä asunnoissa otetaan naapurit huomioon. Opetetaan lapsia puhumaan normaalilla äänellä ja olemaan huutamatta. Leikit saa kuulua, mutta turha älämölö kuuluu pihalle :)

Mua ei haittaa naarureista kuuluvat äänet. Itse olen opetellut olemaan kolistelematta, paiskomatta kaappien ovia ja kävelemään tömistelemättä. Miehelle en huuda toisesta huoneesta jos on asiaa, enkä kailota kylppärissä.

Nämä asiat ei tuota minulle ylimääräistä vaivaa enkä koe hissuttelevani mitenkään.

No siis tämähän on itsestään selvää. Kaikkea elämisen ääntä ei kuitenkaan pysty aina hillitsemään, ja siksi ahdistaa nuo naapurit... Entä kun seuraavan kerran huuto-oksennan noroviruksen kourissa, matkivatko sitäkin?

AP

P.s. Tämä asunto on muuten pilkottu isommasta huoneistosta, mikä taitaa olla syynä huonoon äänieristykseen.

Huh, toisille ilmeisesti oksentaminenkin on ihan omanlaisensa äänekäs suoritus. Pitäisköhän teidän kuitenkin harkita omakotitaloon muuttamista, niin saatta huuto-oksentaa, huutosyödä, huutopaskoa ja huuto-mitä-ikinä-haluattekin ihan omassa rauhassa, eikä tarvitse häiriintyä siitä mitä naapurista kuuluu? Naapurin matkiminen viittaa vahvasti siihen, että teiltä kuulunut vähän liikaa noita "elämisen ääniä". 

Äh unohdin, että olen AV:lla - vikahan on tietenkin vain minussa itsessäni.

AP

Vierailija
42/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti eristetyissä asunnoissa otetaan naapurit huomioon. Opetetaan lapsia puhumaan normaalilla äänellä ja olemaan huutamatta. Leikit saa kuulua, mutta turha älämölö kuuluu pihalle :)

Mua ei haittaa naarureista kuuluvat äänet. Itse olen opetellut olemaan kolistelematta, paiskomatta kaappien ovia ja kävelemään tömistelemättä. Miehelle en huuda toisesta huoneesta jos on asiaa, enkä kailota kylppärissä.

Nämä asiat ei tuota minulle ylimääräistä vaivaa enkä koe hissuttelevani mitenkään.

No siis tämähän on itsestään selvää. Kaikkea elämisen ääntä ei kuitenkaan pysty aina hillitsemään, ja siksi ahdistaa nuo naapurit... Entä kun seuraavan kerran huuto-oksennan noroviruksen kourissa, matkivatko sitäkin?

AP

P.s. Tämä asunto on muuten pilkottu isommasta huoneistosta, mikä taitaa olla syynä huonoon äänieristykseen.

Huh, toisille ilmeisesti oksentaminenkin on ihan omanlaisensa äänekäs suoritus. Pitäisköhän teidän kuitenkin harkita omakotitaloon muuttamista, niin saatta huuto-oksentaa, huutosyödä, huutopaskoa ja huuto-mitä-ikinä-haluattekin ihan omassa rauhassa, eikä tarvitse häiriintyä siitä mitä naapurista kuuluu? Naapurin matkiminen viittaa vahvasti siihen, että teiltä kuulunut vähän liikaa noita "elämisen ääniä". 

AP

Y..YY.. YYYÖÖÖRRGGHGH!!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Tosiaan, olet AV:lla, kun logiikkasi mukaan sinusta ja lapsistasi lähtevät äänet ovat naapureidesi vika. Olet todellinen av-mamma.

Vierailija
44/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ennen tällaisia ongelmia ollut. Lapset huusivat ja leikkivät ulkona, eivät kerrostaloasunnoissa, ja aikuiset osasivat elää ihmisiksi. 

Vierailija
45/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tiedän niin hyvin mitä tarkoitat! Tulee ihan fyysisesti paha olo kun muistelen elämistä tällaisen yliherkän hullun naapurissa. Hän hakkasi lattiaan jos meiltä kuului vähänkään ääniä, esim. lusikan kilinää tms. Olin tulla hulluksi, aloin pelätä kotona olemista, hiivin ja hyssyttelyn lapsia, söimme jopa välillä olohuoneen paksulla matolla että saisi aterioida ilman ahdistavaa jyskettä kun se hullu hyppi tasajalkaa keittiömme yläpuolella. Onneksi hän muutti lopulta pois ja nykyään asumme paremmin äänieristetyssä talossa, jossa normaalit naapurit.

Vierailija
46/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo vaan viimeisille kommenteille

Vierailija
47/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty muuttamaan, keskittyy vain sitten siihen mitä on, omaan elämään.

Kyttääjät on juuri niitä, kateellisia luusereita. Ei kannata välittää.

Erilaisilla äänenvaimennusmateriaaleilla saa ainakin vähän ääntä pehmennettyä. Biltemassa oli levyjä jotka laitetaan veneen moottoriääntä vaimentamaan. Tai laita joku suuri styroksipala ja päälle mieluisa kangas kuin tauluksi.

Totta on myös, että meluun voi tottua ja sopeutua. Ilkeisiin ihmisiin on vaikeampi tottua.

Vierailija
48/48 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akustiikkalevyjä olen nyt katsonut, ovat aika hintavia mutta myös kokeilun arvoinen ratkaisu näin vuokralla asujalle.

Toin ehkä vähän huonosti itseäni ilmi ketjussa, mutta pointtini oli ettei minua niinkään häiritse naapurin äänet kuin taas ajatus siitä, että koko meidän elämä kuuluu naapuriin - joka on vielä alleviivannut asiaa mielestäni melkoisen epäkohteliaasti.

Kiitos ymmärtäväisille vastaajille ja rakentaville kommenteille.

AP