Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutettiin ja asunnossa hirveän huono äänieristys, vituttaa

Vierailija
16.08.2016 |

Yhdestä seinästä kuuluu ihan normaali puheäänikin läpi, ei nyt sentään sanoista saa selvää mutta vaimeasti kuitenkin. Kaiken huipuksi naapurissa toisinaan matkitaan (?) kovaäänisesti jos meiltä kuuluu esim. uhmiksen itkua. Vituttaa ja ahdistaa, en tosiaankaan ole muuttamassa tästä mihinkään mutta ei tunnu siltä, että omassa kodissa voisi olla niinkuin kotonaan, ja lasten normaalejakin touhuja tarvii koko ajan olla hyssyttelemässä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma 2000-luvulla rakennetussa, nuorisolle suunnatussa kerrostalossa. Siinä kyllä tiesi naapureistaan ihan liikaa...

80-luvulla rakennetussa kaupungin vuokratalossa taas eristys ihan kelpo. Juopporiidat ja rokkibändin treenit kyllä kuului, mutta ei niin, että olisi voinut luulla olevansa samassa asunnossa.

Ihan mielelläni vielä joskus voisin kuvitella kerrostaloon muuttavani, mutta äänieristys on eka mikä tarkastettava.

Vierailija
22/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä telkkari ym. ottivat häiriötä (ja kuului se ääni) kun naapurin puhelin soi. :/ Ihan uusi asunto. Muutettiin vauhdilla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mahtaa sun naapureitakin vituttaa ohuet seinät ja uhmiksen rääkyminen.

Aivan varmasti, mutta en mäkään kolistele pattereita tai huuda jos naapurissa esim. nauretaan kovaäänisesti.

Meillä on siis useita lapsia eikä _missään_ kodissa ei tätä ennen ole ollut ongelmia, kun kovaääniset leikit, sisällä juokseminen ja tahallaan huutaminen ym. on lapsilta kielletty.

AP

Miten usein teiltä sitä melua kuuluu? Tuo "useampi lapsi" kuullostaa vähän siltä, että kun yksi lopettaa, toinen aloittaa? On tuo aikaisempiakin naapureita saattanut häiritä, mutta eivät ole kehdaneet sanoa.

Aiemmat kodit ovat olleet hyvin äänieristettyjä, eli ihan kaikki ei ole kuulunut tämän asunnon tavoin läpi. Me elellään rauhallisesti ja ollaan paljon poissa kotoa, mutta joskus leikeissä nousee kierrokset (tähän yleensä puutun), pienin huutaa (taaperoikäinen, lohdutus auttaa vaihtelevasti) tai lapset sairastaa (itkee, oksentaa tms.). En pidä itsekään lasten riehumisesta sisätiloissa, se tuntuu epämiellyttävältä ihan fyysisesti.

AP

Vierailija
24/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako jos laitat radion tms päälle taustahälyksi

Vierailija
25/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 50-luvulla rakennetussa talossa ja kuulin, kun naapuri vastasi puhelimeen.

Toisella puolella asui keski-ikäinen nainen ja hänen teini-ikäinen poikansa, joka soitti musiikkia kahdelta aamuyöllä. Aivan, kuin musiikki olisi soinut kotonani. Minun piti herätä töihin seitsemältä... Kiitin musiikista laittamalla musiikkia soimaan seitsemältä aamulla. Naapurin rouva valitti minulle meluamisestani. Hän löi seinään, jos puhuin myöhään tai aikaisin puhelimessa eli äänet todella kuuluivat.

Alakerran lasten kiljunta kuului erittäin hyvin.

Ei väliovea, joten porraskäytävästä kuului kaikki.

Muutin 20-luvulla rakennettuun taloon, jossa piti olla hyvä äänieristys. Kuulin naapurista kaiken mahdollisen, jopa puheen. Roskiskaapista tuli tupakansavua, koska alakerrassa poltettiin.

Asun nyt kahdeksan vuotta vanhassa talossa, jonne kuuluu hyvin vähän ääniä naapureista. Paras vaihtoehto.

Noissa vanhoissa taloissa kämppiä on monesti lohkottu ja ne seinät ovat onnettomia. Kantavat seinät ovat usein niin paksuja ettei niistä kuulu mikään läpi.

Vierailija
26/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne katot, missä on uurteita, on aivan onnettomia äänieristykseltään. Niissä on käytetty jonkinlaista ontelolaattaa. Kuulet askeleetkin ylhäältä.

Vierailija
27/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta kirjahyllystä on paljon apua. Siis jos siinä on myös kirjoja.

Vierailija
28/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole yhdellekään rakennusfirmalle ole tullut mieleen, että hyvä äänieristys olisi melkoinen myyntivaltti asuntomarkkinoilla... Asukkaat ja ostajat valittavat samaa vuosikymmenestä toiseen. 

Vierailija
29/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonot eristykset. Joskus meinaa mennä hermo, kun naapurin erityislapsi kiljahtelee huvikseen, seuraavassa hetkessä pahoittaa mielensä ja pitää huutoitkua, hokee puoli tuntia putkeen ainoaa oppimaansa sanaa ja juosta jumputtelee ympäri asuntoa. Vanhempansa omaavat myös hyvin raskaan kävelytavan. Illalla kun napero hiljenee, vanhempien kantapäät hakkaa lattiaa.

Vierailija
30/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen, syökö naapuri keittiössään seinän takana lusikka- vai haarukkaruokaa. Ei kiva. Kalliossa Hämeentiellä niitä siinä Lähiradion talossa. Millon lie 1920-luvulla rakennettu ns.kananpaskaseinä.

Mutta onneks talossa asuu tolkun väkeä.

Vierailija
31/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti eristetyissä asunnoissa otetaan naapurit huomioon. Opetetaan lapsia puhumaan normaalilla äänellä ja olemaan huutamatta. Leikit saa kuulua, mutta turha älämölö kuuluu pihalle :)

Mua ei haittaa naarureista kuuluvat äänet. Itse olen opetellut olemaan kolistelematta, paiskomatta kaappien ovia ja kävelemään tömistelemättä. Miehelle en huuda toisesta huoneesta jos on asiaa, enkä kailota kylppärissä.

Nämä asiat ei tuota minulle ylimääräistä vaivaa enkä koe hissuttelevani mitenkään.

Vierailija
32/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulen, syökö naapuri keittiössään seinän takana lusikka- vai haarukkaruokaa. Ei kiva. Kalliossa Hämeentiellä niitä siinä Lähiradion talossa. Millon lie 1920-luvulla rakennettu ns.kananpaskaseinä.

Mutta onneks talossa asuu tolkun väkeä.

Ne kämpät on pilkottu isoista asunnoista. Ääni kuuluu niiden väliseinien läpi.

Vierailija
33/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole yhdellekään rakennusfirmalle ole tullut mieleen, että hyvä äänieristys olisi melkoinen myyntivaltti asuntomarkkinoilla... Asukkaat ja ostajat valittavat samaa vuosikymmenestä toiseen. 

Ongelma on rakennussäädöksissä, joissa rakennusoikeus määritetään ulkoseinien ulkopinnasta. Siis mitä ohuemmat seinät, niin sitä enemmän asuinneliöitä saadaan tontille. Kun asunnon hinta määräytyy noiden asuinneliöiden mukaan, niin rakentajan kannattaa minimoida seinien paksuus. Jos halutaan ääntä eristäviä seiniä, niin pitää ryhtyä määrittämään rakennusoikeus todellisen asuinpinta-alan mukaan.

Vierailija
34/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen olevan vaivattomampia ja käytännöllisempiäkin tapoja korjata AP:n pulma, kuin hamstrata 4 metriä lundiaa ja monta jätesäkillistä valittuja paloja kierrätyskeskuksesta.

Vierailija
35/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti eristetyissä asunnoissa otetaan naapurit huomioon. Opetetaan lapsia puhumaan normaalilla äänellä ja olemaan huutamatta. Leikit saa kuulua, mutta turha älämölö kuuluu pihalle :)

Mua ei haittaa naarureista kuuluvat äänet. Itse olen opetellut olemaan kolistelematta, paiskomatta kaappien ovia ja kävelemään tömistelemättä. Miehelle en huuda toisesta huoneesta jos on asiaa, enkä kailota kylppärissä.

Nämä asiat ei tuota minulle ylimääräistä vaivaa enkä koe hissuttelevani mitenkään.

No siis tämähän on itsestään selvää. Kaikkea elämisen ääntä ei kuitenkaan pysty aina hillitsemään, ja siksi ahdistaa nuo naapurit... Entä kun seuraavan kerran huuto-oksennan noroviruksen kourissa, matkivatko sitäkin?

AP

P.s. Tämä asunto on muuten pilkottu isommasta huoneistosta, mikä taitaa olla syynä huonoon äänieristykseen.

Vierailija
36/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

leivot naapuria turpaan niin eiköhän se opi olemaan matkimatta

Hyvä se on vanhempienkin tietää miten mukuloiden melu häiritsee naapureita...Ei se, että kiljujana on kersa tee siitä yhtään suloisempaa.

Mutta kun kiljuja on lapseton naapuri niin palstan mukaan ihan ok.

Vierailija
37/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuului mm. naapurin aivastelu ja kuorsaaminen. Ja naapurin kaukosäädin näytti toimivan myös meidän telkkariin :D Äänenvoimakkuus ja kanava saattoi vaihtua yhtäkkiä.

Vierailija
38/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kokemusta vastaavasta, on kamalaa:( yhdessä kerrostaloasunnossa kuului esim. Kun naapuri availi keittiön kaapin ovia. 2000-luvulla rakennettu talo. Seuraava kämppä oli rivitalossa. Kuulin naapurin puhelimen tärinän(!!!:D), kusellakäynnit, kahvinkeittimenäänet makuuhuoneeseeni. Ei mitään yksityisyyttä. Vaikka meillä oli rauhalliset naapurit, ahdisti kun koko ajan oli niin tietoinen toisten ihmisten olemassaolosta. Nyt asumme luojan kiitos omakotitalossa. Lapsia on siunaantunut 4 kappaletta ja voin vain kuvitella, kuinka raskasta ainainen hyssyttely olisi:( eli jos mahdollista, muuttakaa!! Itse olen ainakin saanut ihanan, levollisen mielenrauhan verrattuna aiempiin asumismuotoihin.

Vierailija
39/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tämähän on itsestään selvää. Kaikkea elämisen ääntä ei kuitenkaan pysty aina hillitsemään, ja siksi ahdistaa nuo naapurit... Entä kun seuraavan kerran huuto-oksennan noroviruksen kourissa, matkivatko sitäkin?

AP

P.s. Tämä asunto on muuten pilkottu isommasta huoneistosta, mikä taitaa olla syynä huonoon äänieristykseen.

Huh, toisille ilmeisesti oksentaminenkin on ihan omanlaisensa äänekäs suoritus. Pitäisköhän teidän kuitenkin harkita omakotitaloon muuttamista, niin saatta huuto-oksentaa, huutosyödä, huutopaskoa ja huuto-mitä-ikinä-haluattekin ihan omassa rauhassa, eikä tarvitse häiriintyä siitä mitä naapurista kuuluu? Naapurin matkiminen viittaa vahvasti siihen, että teiltä kuulunut vähän liikaa noita "elämisen ääniä". 

Vierailija
40/48 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen olevan vaivattomampia ja käytännöllisempiäkin tapoja korjata AP:n pulma, kuin hamstrata 4 metriä lundiaa ja monta jätesäkillistä valittuja paloja kierrätyskeskuksesta.

Jospa vaikka Nobel-kirjailijakokoelma ja hyviä tietokirjoja?