Kuinka nopeasti kävelet 10km?
Mulla menee tunnissa kun koiran kanssa mennään iltakävelylle.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais ap. alkaa vähän treenata jossain yleisurheiluseurassa. Pääsisit helposti SM-mitaleille naisten 10 km kävelyssä vähän treenaamalla. Essayahin Suomen ennätys on jotain päälle 42 min. ja tämän vuoden SM-kisoissa olisit tainnut päästä harjoittelematta 10 parhaan joukkoon :D
koiran kanssa ja pari kertaa pysähdellen
Hienoo kun ap olisi pääsyt Rioon kävelykisaan mukaan. Suvereenisti voittanut tai ainakin ollut kymmenen parhaan joukossa ja narun päässä vielä kuseskeleva moppe :)
Kiitos tästä! Mies oikein säikähti kesken Urkkaruudun, kun purskahdin nauramaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet mitannut matkan?
Matkahan se yleensä on mikä menee pieleen kun ei osata mitata ja luotetaan johonkin arvioon.
Kaveri kertoi että aikoinaan kun tuli GPS laitteet, niin hänen juoksukavereidensa harjoitusten juoksumatkat ja vauhdit suorastaan romahtivat, kisoissa tuli silti edeleen samat tulokset.
Iso nopea koira ja ap. rullasuksilla perässä?
10km/h ihan reipasta hölkkävauhtia, ei kukaan pysty normisti kävelemään sellaista vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais ap. alkaa vähän treenata jossain yleisurheiluseurassa. Pääsisit helposti SM-mitaleille naisten 10 km kävelyssä vähän treenaamalla. Essayahin Suomen ennätys on jotain päälle 42 min. ja tämän vuoden SM-kisoissa olisit tainnut päästä harjoittelematta 10 parhaan joukkoon :D
koiran kanssa ja pari kertaa pysähdellen
Hienoo kun ap olisi pääsyt Rioon kävelykisaan mukaan. Suvereenisti voittanut tai ainakin ollut kymmenen parhaan joukossa ja narun päässä vielä kuseskeleva moppe :)
Kiitos tästä! Mies oikein säikähti kesken Urkkaruudun, kun purskahdin nauramaan.
Kiitos jos piristi. Itseänikin alkoi mielikuva naurattaa :D
About kaks tuntia. Kävelen 6km tunnissa, jos meen reippaasti.
Riippuu ihan siitä, tarviiko hautoa pokemonin munaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Heh, et varmaan kävele 10km tunnissa... Hetkellisesti nopeutesi saattaa olla tuo mutta pääsäntösesti joku 7km/h on jo tosi ripeä vauhtin
Tää sama trolli kymppi tuntiin avattiin näköjään taas kerran uudestaan. Ja tälläkin kertaa heitän haasteen: Jokainen nainen (ei kilpakävelijä), joka kävelee 10 kilometriä 7 km/h tunnissa ihan tavallisella lenkillä vaihtelevassa maastossa, ei kilpakävelytekniikalla, voi ilmoittautua tässä ketjussa minulle, niin mennään testaamaan. Viimeksi jäi vähiin ilmoittautumiset. Tuota tunnin kymppiä nyt on turha edes kenekään täyspäisen kommentoida, niin naurettavan mottipäinen trolli on kyseessä.
On se hyvä, että tällä palstalla on koolla Suomen älykkäimmät, koulutetuimmat, rikkaimmat, kauneimmat ja nyt nopeimmat ihmiset. Kerma on koolla :)
Mulla menee kaks tuntia, kun teen rauhallisen mettäkävelyn pysähdellen välillä ihastelemaan kaikenmaailman lintuja ja vesiliskoja. Harrastan myös kestävyysjuoksua ja juosten sama lenkki menee tasan tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus jouduin opiskeluaikana kävelemään juna-asemalta kämpille, kun viimeinen bussi oli ehtinyt mennnä. Matkaa oli +/-5km ja siihen meni reilu tunti. Tuolloin oli tosin talvi ja minulla oli paksut vaatteet ja reppu, laukku ja kissakoppa kannettavana niin kesti hieman kävellessä.
Eli arvioisin hyvissä olosuhteissa menevän vajaa 2 tuntia.
Onko tuo siis elämäsi pisin kävelymatka? :D
Ei. Sanoinko jossain niin? En vaan oo koskaan mennyt ja varta vasten lähtenyt kellottamaan kauanko menee, kun kävelen 10km normi säällä, normi vaatteissa ilman matkatavaroita.
Tuolloin vaan satuin katsomaan kellosta kauanko matkaan meni, kun pääsin kotiin ja käytin sitä oman nopeuden arvioinnissa.
Kun olin vielä partiossa niin silloin tuli monesti käveltyä pikkaisen enemmän kuin 5 kilometriä päivässä ja vieläpä ison rinkan kanssa.
Mutta tulkitse kuten haluat... :D
Kävelen lähes päivittäin 10km lenkin ja suunnilleen 1h 30min menee reipasta vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaks tuntia, kun teen rauhallisen mettäkävelyn pysähdellen välillä ihastelemaan kaikenmaailman lintuja ja vesiliskoja. Harrastan myös kestävyysjuoksua ja juosten sama lenkki menee tasan tunnissa.
No ei tohonkaan aikaan kyllä kovin kauaa lintuja ja vesiliskoja katsella. Minä olen 185 senttinen mies, eikä yksikään kuntokävelijä ole koskaan ohitseni kävellyt. Kadulla kävelen noin 7-7,5 km/h, mutta metsässä poluilla vaihtelevassa maastossa 6 kilometriä tunnissakin on jo kohtuullinen vauhti, eikä siihen aikaan todellakaan pysähdellä mitään liskoja ihailemaan. Huomattavasti lyhyemmällä naisella sen sijaan 5 km/h on ihan kohtuullinen vauhti metsässä ilman liskosessioitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee tunnissa kun koiran kanssa mennään iltakävelylle.
Tää on jo ihan hölkkävauhtia. Mammojen käsitykset liikunasta tosin eivät koskaan yllätä.
Sen verran voisi lisätä, että loppujen lopuksi aika harva hölkkää 10kmh vauhtia. Sellaista 8-9kmh vetelee 90% peruskuntoilijoista.
blackpanda kirjoitti:
Kävelen lähes päivittäin 10km lenkin ja suunnilleen 1h 30min menee reipasta vauhtia.
Nainen vai mies? Jos nainen niin todella kova vauhti
Vierailija kirjoitti:
blackpanda kirjoitti:
Nainen. Kävelen kyllä aika helkkarin lujaa. Oon kova urheilemaan muutenkin että en sieltä hitaimmasta päästä ole. Mutta koska aihe herättää niin paljon ihmetystä, niin täytyypä vielä tarkistaa asia ens kerralla ja ottaa tarkka aika ylös. Vaikea kuvitella että mun sports tracker valehtelisi. :D Onko toi 1h 30min tosiaankin teidän mielestä mahdoton aika??
blackpanda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
blackpanda kirjoitti:
Nainen. Kävelen kyllä aika helkkarin lujaa. Oon kova urheilemaan muutenkin että en sieltä hitaimmasta päästä ole. Mutta koska aihe herättää niin paljon ihmetystä, niin täytyypä vielä tarkistaa asia ens kerralla ja ottaa tarkka aika ylös. Vaikea kuvitella että mun sports tracker valehtelisi. :D Onko toi 1h 30min tosiaankin teidän mielestä mahdoton aika??
Ei toki mahdoton, mutta kuten sanoin, todella kova vauhti, varsinkin vaihtelevassa maastossa. Tuossahan vauhti on noin 6,7 km/h, joka on etenkin lyhyelle naiselle melkoista vipellystä ja sitä vipellystä pitää ylläpitää koko 1,5 tunnin ajan. Mitä lyhyemmät jalat, sitä tiuhempi on frekvenssi, luonnollisesti.
2 tuntia lähes tasan kävelen 10 kilsaa
blackpanda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
blackpanda kirjoitti:
Nainen minäkin ja kyllä toi kymppi menee 1,5 tuntiin kävellen.
Kävelen paljon (keskimäärin 10km päivässä), pyöräilen myös säännöllisesti 40km patikointikohteeseen jonka jälkeen pyöräilen takaisin, uin jne.
Eli lihasta löytyy jonkinverran, vaikka en mikään lihaksikas varsinaisesti ole.
Kestävyys kuitenkin arviolta keskimääräistä naista parempi, on ollut aina - sukuvika.
Lisäksi olen pitkäjalkainen 176 senttinen (jalat siis suhteessa muuhun vartaloon pitkät), sillä varmasti myös osansa asiassa.
Sinun vauhdillasi irtoaa kotimaisissa kilpailuissa mitalleja.