Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti kävelet 10km?

Vierailija
14.08.2016 |

Mulla menee tunnissa kun koiran kanssa mennään iltakävelylle.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi tehnyt tuolla vauhdilla naisten kävelyn maailmanennätyksen vuonna 1962 - ja vielä kun otetaan huomioon koiran pysähtymiset ja paskomiset, niin huima on vauhti.

60-luvulla ihmiset oli huonokuntoisempia. En ihmettele. Nykyään ihan normaalia kävellä tunnissa 10km. AP

Hah, nyt vasta nolasitkin itsesi... tasan oli ennen parempi kunto ihmisillä kun ei ollut näin paljon autoja yms. teknisiä apuvälineitä kuin nykyään.

Vierailija
22/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki AINA sanoo mulle, että kävelen ihan sairaan nopeesti. Ja kävelenkin hyvin reippaasti. Laskin aina matkan kun kävelin töihin, 2,1 km ja kävelin sen n. 20 minuutissa. Olet todella laskenut väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jouduin opiskeluaikana kävelemään juna-asemalta kämpille, kun viimeinen bussi oli ehtinyt mennnä. Matkaa oli +/-5km ja siihen meni reilu tunti. Tuolloin oli tosin talvi ja minulla oli paksut vaatteet ja reppu, laukku ja  kissakoppa kannettavana niin kesti hieman kävellessä.

Eli arvioisin hyvissä olosuhteissa menevän vajaa 2 tuntia.

Vierailija
24/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsen 10 km kävellen taittamiseen ainakin tunnin ja kolme varttia.

Vierailija
25/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa näitä viestiketjuja. Paras oli kerran, kun yksi mamma tuli ilmoittamaan juoksevansa kymmenen kilometriä puoleen tuntiin ihan tuosta noin vaan treenamatta. Tämä on vähän samanlainen nyt. :D

Naisilla on tunnetusti vähän vaikea hahmottaa pituuksia, etäisyyksiä ja vauhtia.

Ja muitakin mittoja, kuten esim. munan kokoa.

Vierailija
26/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tunnissa kun koiran kanssa mennään iltakävelylle.

Kilpakävelijä?

10km/h on ihan hyvä vauhti harrastelijajuoksijalle.

Harva pystyy kävelemään yli 8km/h. Koiran kanssa vähän vähemmän, koska tulee pysähdyksiä. 6-7km/h on melko reipasta kävelyä.

Vierailija
27/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankka kävelytahti kyllä on...no miksei se oo mahdollista, työkaveri on sellanen pinkoja kävelemään, että en epäilisi etteikö hän kerkeäis tunnissa 10km päähän ihan pelkästään kävellen.

Itse kun olin vielä kunnossa seurailin kovastikin omaa kävelyvauhtiani, kun kävelin töihin. Apuna mulla oli SportTracker. Normaalia reipasta vauhtia kävelemällä nopeus oli 6,5km/h ja maleksimalla niin että näppäili välillä kännykkää ja katteli maisemia nopeus oli kuitenkin 5,4km/h.

Vierailija
28/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetusti näillä nettipalstoilla kaikki ryömivät 10 km/h takaperin kädet sidottuina.

Vierailija
29/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jouduin opiskeluaikana kävelemään juna-asemalta kämpille, kun viimeinen bussi oli ehtinyt mennnä. Matkaa oli +/-5km ja siihen meni reilu tunti. Tuolloin oli tosin talvi ja minulla oli paksut vaatteet ja reppu, laukku ja  kissakoppa kannettavana niin kesti hieman kävellessä.

Eli arvioisin hyvissä olosuhteissa menevän vajaa 2 tuntia.

Onko tuo siis elämäsi pisin kävelymatka? :D

Vierailija
30/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27. jatkaa vielä näitä lukuja; muistui tuossa mieleen, että 7,2km/h oli sellanen vauhti, että sillon tuli hiki ja ei sitä vauhtia jaksanu viittä minuuttia pitempää tikuttaa, muuten ei ois jaksanu kävellä enää loppumatkaa normaaliin tahtiin ja jaloissa tuntu "sähköiskuja". Meillä sakemanni vetää ainaki niin pirusti että sen kans lenkki oli aika joutusa, ei se haistele samaa kohtaa kauaa vaan vetää jo seuraavalle pisteelle, kun tietää minkä pitunen reitti on edessä.

Vierailija
31/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais ap. alkaa vähän treenata jossain yleisurheiluseurassa. Pääsisit helposti SM-mitaleille naisten 10 km kävelyssä vähän treenaamalla. Essayahin Suomen ennätys on jotain päälle 42 min. ja  tämän vuoden SM-kisoissa olisit tainnut päästä harjoittelematta 10 parhaan joukkoon :D 

Vierailija
32/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa pyöristää semmonen reilun kuuden kilsan lenkki kympiksi! Ap, huijaat itseäsi. Kävelen joskus töihin, matkaa 3 km, ja puoleen tuntiin saa kyllä pistellä. Nopeimmillaan kävelin johonki 27 minuuttiin kun oli hirveä kiire - otin muutaman pienen hölkkäpätkän alamäissä eli ei ollut pelkkää kävelyä.

Vierailija
33/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee sellainen 1h 30min, ja tossa vauhdissa saa jo pistellä menemään ihan tosissaan. Olen nopea kävelijä (mies tai kaveri hölkkää vierellä, kun ei kuulemma pääse kävelemällä yhtä nopeasti), mutta tuon mittaisella matkalla en pysty pitämään niin nopeaa vauhtia loppuun asti.

Vierailija
34/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet mitannut matkan?

Vierailija
35/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma että matka on 10 km? Joku 6-7 km olis realistista tunnissa. Ja sekin melko ripeästi käveltynä. Mulla menis varmaan joku 2,5 tuntia kymppiin.

Vierailija
36/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeun kuntokävelen ja maasto on tasainen niin tuntivauhtini on noin 7km.

Vierailija
37/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattais ap. alkaa vähän treenata jossain yleisurheiluseurassa. Pääsisit helposti SM-mitaleille naisten 10 km kävelyssä vähän treenaamalla. Essayahin Suomen ennätys on jotain päälle 42 min. ja  tämän vuoden SM-kisoissa olisit tainnut päästä harjoittelematta 10 parhaan joukkoon :D 

koiran kanssa ja pari kertaa pysähdellen

Vierailija
38/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koiran kanssa ja pari kertaa pysähdellen

Hienoo kun ap olisi pääsyt Rioon kävelykisaan mukaan. Suvereenisti voittanut tai ainakin ollut kymmenen parhaan joukossa ja narun päässä vielä kuseskeleva moppe :)

Vierailija
39/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No normaali kävelyvauhti ihmisellä on noin 5.5 - 6 km tunnissa. 10 kilometriä tuntiin, niin silloin saa jo juosta, kävellen sitä ei ihan normisti tehdä. Tänään tein hieman päälle 10 km kävelylenkin ja aikaa meni noin 1h 40 min.

Vierailija
40/67 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiks kaua sul menee et saat hatchattuu 10km munan pokemon go:ssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan