Millä tavoin vauva.fi on vaikuttanut ajatteluusi?
Tiedän, että on todella laaja kysymys. Itse olen oppinut av:lta paljon, mikä on positiivista. Paljon on jäänyt ikimuistoisia keskusteluja mieleen aina tamponikoruista vanukasmieheen. Toinen puoli on se, että olen tajunnut kuinka välinpitämättömiä ja negatiivisia ihmiset usein ovat muita kohtaan. Kuinka ilkeästi ajatellaan esimerkiksi lihavista tai muuten tietynlaisista tyypeistä. Etenkin naisten viha naisia kohtaan on aika hurjaa :o
Mites teillä?
Kommentit (68)
Samoja vaikutuksia kuin moni on jo maininnut. Olen hoksannut, että taidankin olla ihan fiksu tyyppi ja että voin oikeastaan olla aika tyytyväinen elämääni. Tuntuu huojentavalta, ettei tarvitse elää sellaisessa maailmassa kuin täällä jotkut. Hämmästyttää, miten pahansuopia, katkeria ja ahdaskatseisia tai sitten tietämättömiä, itsekeskeisiä ja epäkypsiä osa ihmisistä on. Toisaalta joskus täällä on kohdannut todella mielenkiintoisia ja koskettaviakin keskusteluja, jotka ovat haastaneet omaa ajattelua, avartaneet maailmankuvaa, auttaneet jonkun ongelman ratkaisemisessa tai antaneet lohtua.
Olen ymmärtänyt miten kauheita ihmisiä on olemassa ihan ns. normaalien ihmisten joukossa. Ja miten paljon pahaa ajatellaan muista ihmisistä, mitä ääneen ei sanota.
Ei mitenkään. Av on kuin toinen ulottovuus, millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
On sellainen olo, että minun pitäisi kamalasti selittää kaikkea toisille. Että miksi minä teen näin ja näin tässä tilanteessa. Lukenut täältä liikaa niitä juttuja, että milloin mikäkin on väärin toimittu, erityisesti lasten kanssa. Olen myös huomannut kavereissani tätä samaa selittämisen tarvetta. Itse olen kuitenkin huono selittäjä ollut aina, olen kuvitellut, että kyllä ihmiset tietää ja ymmärtää, mutta ehkä olin liian optimistinen. Ennen nettiä, tai ainakin ennen tätä palstaa, oli elämä tavallaan helpompaa, kun ei tiennyt miten monella eri tavalla ihmiset ajattelee ja ennen kaikkea tuomitsee muita. Ennen sitä oli varmaan todella paljon sinisilmäisempi ja naiivimpi.
Mulla on kans tuo wt. Mä löysin vauvapalstan tosissaan vasta alkutalvesta, ja silloinkin kävin vain maanantaisin täällä lukemassa mitä on sanottu satuhäistä. :D Sitten jäin koukkuun satuhäihin, ja nyt tarkkailen kaikkea ympärilläni ja mietin just että "onpa wt". Olen jopa miehellenikin opettanut määritelmän ja hänellekin kauhistelen näkemiäni wt-tyyppejä. Ja tämä siis huumorilla, en mä ilkeä ole oikeasti, ja tiedän että omassakin elämässä on wt-piirteitä. Mulla on esim. kahta väriä tukassa ja matkustan mielellään pakettimatkoilla, lentokoneeseen meno on aina tosi siistiä, ja siellä pidän crocseja koska matkustaminen turvottaa. Mutta jos mua joku sen vuoksi moittii minua muuten tuntematta, ei se mua haittaa. Mutta kaukana olen esim. niistä tyypeistä joita näkee satuhäissä tai Tuurin kyläkauppias-ohjelmassa. Meissä jokaisessa asuu pieni wt, sitä ei saa vain päästää liikaa pinnalle!
Mitä muuta täältä olen oppinut, tänään kyykkyvatkauksen, käsikakan ja aiemmin Kouvolatukan.
Mulla tää palstailu kyllä kohottaa mielialaa tarvittaessa, kun en ota näitä asioita kuitenkaan liian vakavasti. Luulen että aika harva on lunnossa sitä, mitä täällä antaa ymmärtää. Täällä helposti provosoidaan ja provotaan muutenkin.
Lähes kaikki ovat wt. Kaikki blogaajat ovat kusipäitä. Miehet ovat kusipäitä, naiset ovat kusipäitä, persut on perseestä, vihervasurit on perseestä, koko maailma on perseestä. Kaikille kuuluu olla ilkeä.
Nämä olen jo sisäistänyt, mutta paljon on varmasti vielä opittavaa tullakseni täydelliseksi AV-mammaksi.
Mennyt ohi tuo kyykkyvatkaus. Voisiko joku vielä ystävällisesti selventää mitä tuo on?
- Tunnen ylemmyyttä ja vahingoniloa.
- Ymmärrän että olen kumppanina hyvin tavoiteltava.
- Saan vahvistusta elämänvalinnoilleni.
- Arvostan sitä hyvää, jota minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Palsta on tehnyt minut onnelliseksi. Saanut ymmärtämään ja olemaan kiitollinen, miten hyvin mulla on elämässäni asiat.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2633979/soin_eraan_naisen_persetta_ja_hu…
Sen, että teit niin tai näin, niin se on aina jonku mielestä väärinpäin. Varsinkin mitä tulee äitiyteen! Tosin onhan se luettavissa ihan oikeassakin elämässä, kun eksyy keskustelemaan lastenhoitoon liittyviä juttuja. Aina on niitä joiden mielestä toiset imettää liian kauan/liian vähän aikaa, menee päiväkotiin liian aikaisin/liian myöhään. Ja sellainen tietynlainen kaksinaismoralismi näkyy paljon palstalla, esimerkiksi vauvaa ei sovi jättää isänsä kanssa jotta pääsee baariin, mutta jos anoppi (eli vauvalle ihminen johon ei ole erityistä kiintymyssuhdetta) haluaa 3kk vauvan hoitoon, niin totta kai mummon pitää antaa toteuttaa hoivaviettään. Muuten on julma miniä, joka estää mummon ja lapsenlapsen ainutlaatuisen suhteen. Kai siinäkin näkyy sitten se julkilausumaton väite, että nainen on aina luonnostaan hyvä lasten kanssa ja mies vain erityistapauksissa on luonnostaan hyvä isä. Ja totta kai myös se, että äitien pitää luopua kaikesta mahdollisesta nuoruuteen ja vapauteen assosioiduista asioista (kuten alkoholi, matkustelu).
Ajatteluuni ei ole vaikuttanut mitenkään. Joskus on niin masentavaa luettavaa, että pitää paeta pois.
Huh-huh!
Mun on vaikea uskoa mitään, minkä uutisoidaan tapahtuneen Porvoossa 😕
Olen huomannut, että miehet ovat paljon järkevämpi kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että miehet ovat paljon järkevämpi kuin naiset.
Järkevämpiä* No nyt nolasin itseni :D
Kyllähän täällä on tullut selväksi minkälainen suomalainen nainen oikeasti on. Hyi helvetti.
Olen todennut että kaikki on perseestä. Miehet ja naiset, vauvat ja vaarit, rumat ja kauniit, köyhät ja rikkaat, laihat ja lihavat..... Haluan muuttaa erakoksi jonnekin luolaan.
Tunnen ulkopuolisuutta kun en ole valkaissut peräaukon tummaa reunusta.
Usein on hyvin kivoja ja mukavia keskusteluja. Välillä taas tulee raadollisesti ilmi ihmisten ilkeys ja välinpitämättömyys. Ja toki parisuhdeasioissahan vastaus on aina JSSAP (vai miten se meni) - ja mies pettää aina mammojen mukaan. :)