Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!
Kommentit (1118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikko on tilata ravintolassa pihvi mediumina ja sitten valittaa että se on raaka.
Valitettavasti paljon tavallisempi tilanne ravintolassa on tilata pihvi mediumina ja aina tulee läpikypsää. Tuntuu, että kokit eivät nykyään osaa paistaa pihvejä.
Jos kokit niitä ravintolassa paistaa, ovat varmasti läpikypsiä, kun kaikki tulee keittiöön valmiina. Mikrossa annos lämmitetään ja pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa yksi tyyppi jonka nimen edessä usein käytettiin nimitystä neiti, otti aamiaisella monta keitettyä kananmunaa ja jätti keltuaiset syömättä. Töissä on yksi nainen joka ylpeilee nirsoudellaan.
Kananmuna on yksi malliesimerkki siitä, että tutkijat eivät osaa päättää, että onko sen syöminen terveellistä vai ei. Valkuainen on loistava proteeinin lähde ja ollut suosittu mm kehonrakentajien piireissä. Keltuaisien liika syöminen voi nostaa kolesterolia. Ainakin joidenkin tutkijoiden mukaan.
Mun mies ja lapsensa ovat nirsoja. En voi ikinä tehdä koko poppoolle ruokaa, kun yksi ei tykkää kanasta ja tonnikalasta, yksi ei tykkää vihanneksista, perunasta (paitsi ranskalaiset) tai riisistä ja yksi ei tykkää pastasta missään muodossa. Syövät sitten jotain nakkeja ja rapuja, kun minä syön yksin tekemääni ruokaa.
Vain yhdellä heistä on todettu autismi, mutta taitaa kyllä olla koko porukan vaiva.
Oon töissä ravintolassa, ja ihan jäätävää myötähäpeää aiheuttaa aina kun aikuinen ihminen, yleensä nainen, ilmoittaa ylpeänä olevansa hankala ja tosi nirso.
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä ravintolassa, ja ihan jäätävää myötähäpeää aiheuttaa aina kun aikuinen ihminen, yleensä nainen, ilmoittaa ylpeänä olevansa hankala ja tosi nirso.
Onko kukaan mies ikinä käyttänyt itsestään noita sanoja? Siis heteromies?
HSP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hauskin eikä huvittavin, mutta pahin ja se paha jatkuu vaan. Mulla niiiin nousee savu korvista välillä.
Oma 15-v poika. Ei syö MITÄÄN kypsennettyä kasvista. Keitot, risotto, wokki ym. Ihan pienenä söi kaikkea. Nirsoilu alkoi n.3-vuotiaana. Jossain vaiheessa teinkin hänelle omat versiot ilman kasviksia. Nykyään teen mitä tykkään ja muillekin maistuu ja hän joko syö tai on syömättä.
Myöskään kala ei käy. (Paitsi kalapuikot, mitä en nyt ihan kunnon kalaksi edes laske.)
Jogurtit joissa on paloja ei käy. Ainoastaan vanilija tai banaanijogurtti on syötäviä.
Juustoa ei syö. Siihen on kyllä poikkeus. Pizzassa menee, paitsi jos itse tehdään.
On niitä varmaan vielä muitakin, mutta nämä tulee nyt mieleen. Minä, mies ja kolme muuta lasta ollaan kaikkiruokaisia.Voisin veikata, että lapsellasi on aistiyliherkkyys. .
Voisin veikata että olet matala-älyinen valittaja.
Vierailija kirjoitti:
HSP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hauskin eikä huvittavin, mutta pahin ja se paha jatkuu vaan. Mulla niiiin nousee savu korvista välillä.
Oma 15-v poika. Ei syö MITÄÄN kypsennettyä kasvista. Keitot, risotto, wokki ym. Ihan pienenä söi kaikkea. Nirsoilu alkoi n.3-vuotiaana. Jossain vaiheessa teinkin hänelle omat versiot ilman kasviksia. Nykyään teen mitä tykkään ja muillekin maistuu ja hän joko syö tai on syömättä.
Myöskään kala ei käy. (Paitsi kalapuikot, mitä en nyt ihan kunnon kalaksi edes laske.)
Jogurtit joissa on paloja ei käy. Ainoastaan vanilija tai banaanijogurtti on syötäviä.
Juustoa ei syö. Siihen on kyllä poikkeus. Pizzassa menee, paitsi jos itse tehdään.
On niitä varmaan vielä muitakin, mutta nämä tulee nyt mieleen. Minä, mies ja kolme muuta lasta ollaan kaikkiruokaisia.Voisin veikata, että lapsellasi on aistiyliherkkyys. .
Voisin veikata että olet matala-älyinen valittaja.
Voisin veikata, että olette molemmat torspoja.
Lapseni 3v söi ennen tasan yhtä jogurttia, tietyn merkin tiettyä jogurttia. Oli päikyssä kokeillut jotain uutta, jossa sattui olemaan sattumia. Nyt on jogurtin suhteen totaalikieltäytyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää autistina lukea näitä! Monet tässä keskustelussa kuvatuista henkilöistä ovat autisteja :(
Kiitos kaltaistenne pilkkaajien, en uskalla käydä enää missään enkä syödä kenenkään kanssa. Jopa yksin syöminen on haasteellista. Voisitte vähän lukea, hämmästyä ja sivistyä aiheesta!Vedä sinä autisti vıttu. päähäsi niin itkettää vähemmän ja opit olemaan valittamatta.
Ableismi sa vaan kukoistaa tällä palstalla. Se on vielä pahempi ilmiö kuin rasismi, sillä se kohdistuu puolustuskyvyttömiin.
Nämä samat ihmiset varmaan lällättelee pyörätuolia käyttävälle, että tuo ei ole normaalia, kävelisit niinkuin muutkin.
Oksettavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää autistina lukea näitä! Monet tässä keskustelussa kuvatuista henkilöistä ovat autisteja :(
Kiitos kaltaistenne pilkkaajien, en uskalla käydä enää missään enkä syödä kenenkään kanssa. Jopa yksin syöminen on haasteellista. Voisitte vähän lukea, hämmästyä ja sivistyä aiheesta!Vedä sinä autisti vıttu. päähäsi niin itkettää vähemmän ja opit olemaan valittamatta.
Ableismi sa vaan kukoistaa tällä palstalla. Se on vielä pahempi ilmiö kuin rasismi, sillä se kohdistuu puolustuskyvyttömiin.
Nämä samat ihmiset varmaan lällättelee pyörätuolia käyttävälle, että tuo ei ole normaalia, kävelisit niinkuin muutkin.
Oksettavaa porukkaa.
Eipä mennyt tämäkään päivä hukkaan. Opin uuden sanan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ja lapsensa ovat nirsoja. En voi ikinä tehdä koko poppoolle ruokaa, kun yksi ei tykkää kanasta ja tonnikalasta, yksi ei tykkää vihanneksista, perunasta (paitsi ranskalaiset) tai riisistä ja yksi ei tykkää pastasta missään muodossa. Syövät sitten jotain nakkeja ja rapuja, kun minä syön yksin tekemääni ruokaa.
Vain yhdellä heistä on todettu autismi, mutta taitaa kyllä olla koko porukan vaiva.
Ranuja!!! Voi hyvää päivää 🤣 Rapuja eivät kyllä suostuisi syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ranut on?
En voi sietää raakaa kalaa ja ajattelen, että minun ei tarvi sitä syödä, kun en kertakaikkiaan pysty. No eikös appivanhemmat tarjonneet kerran jotain leipäsiä, missä oli graavilohta päällä. Ajattelin, että vähin äänin olen vaan ottamatta, mutta eiköhän siitä syntynyt kunnon ruljanssi. Rupesivat tuputtamaan oikein kunnolla, kunnes viidennen tekosyyn jälkeen jouduin sanomasn, että en tykkää. Siitä alkoi seuraavaa ruljanssi, että voi voi mitäs nyt sitten tarjotaan… Todella ärsyttävää!
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää raakaa kalaa ja ajattelen, että minun ei tarvi sitä syödä, kun en kertakaikkiaan pysty. No eikös appivanhemmat tarjonneet kerran jotain leipäsiä, missä oli graavilohta päällä. Ajattelin, että vähin äänin olen vaan ottamatta, mutta eiköhän siitä syntynyt kunnon ruljanssi. Rupesivat tuputtamaan oikein kunnolla, kunnes viidennen tekosyyn jälkeen jouduin sanomasn, että en tykkää. Siitä alkoi seuraavaa ruljanssi, että voi voi mitäs nyt sitten tarjotaan… Todella ärsyttävää!
Graavilohi ei ole raakaa kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ranut on?
Ranskalaiset.
Ja anteeksi jos pahoitin jonkun autistin mieltä, ei ollut tarkoitus. Meinasin lähinnä, että ei noin valtavaa nirsoilua voi oikein muukaan selittää. Ja kun kyse ei ole mistään kaksivuotiaasta. En yritä siis pakottaa ketään syömään mitään tiettyä. Jokainen tehköön omat valintansa ruokailun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se raakaa. Se on ns. suolasäilöttyä kalaa, ei kypsennettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Graavilohi on pohjoismainen ruokalaji, joka valmistetaan kypsentämällä lohi kuumentamatta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Graavilohi on pohjoismainen ruokalaji, joka valmistetaan kypsentämällä lohi kuumentamatta."
Ei se oikeasti kypsy, vaan se säilyy. Rakenne on yhä raa'an kalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikeasti kypsy, vaan se säilyy. Rakenne on yhä raa'an kalan.
Sun pitäisi varmaan sitten joskus oikeasti maistaa raakaa kalaa, niin huomaisit eron.
Onko keltainen sitten jo ylikypsä?