Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö kumppanisi, jos hän joutuisi pyörätuoliin, kuuroutuisi TAI sokeutuisi

Vierailija
13.08.2016 |

Ei siis kaikkia kolmea vaan jokaiseen oma vastauksensa.

Itse ehdottomasti en.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta jos joutuisi pyörätuoliin, kokisin olevani muutaman vuoden päästä oikeutettu hakemaan seksiä muualta, enhän mä voisi selibaatissa elää koko loppu elämää. Tosin siitäkin keskustelisin ensin mieheni kanssa, en rupeaisi pettämään. Jos itse joutuisin pyörätuoliin, soisin hänelle saman.

Mihin sen pyörätuolin myötä seksi loppuu? Itse oon pyörätuolissa ja pystyn kyllä seksiä harrastamaan ja ei, en makaa paikallani kuin lahna, kun joku tulee kuitenkin niin väittämään. Riippuu tietysti varmasti myös vammautumisen syystä. Itse kysymykseen, en tietenkään jättäisi, olenhan itse vastaavassa tilanteessa.

Onko sulla sellaiset spagettikoivet kuin Family Guyn rammalla poliisilla 😂

Vierailija
62/81 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä vuodesta 1988. Koko kysymys on ihan järjetön, mutta vastaus on en, en ja en. Me olemme elämänkumppaneita. Toki puoliso voi sairastua tai vammautua niin vaikeasti tai omat voimat hiipuvat, että hänen on paras asua hoitokodissa, mutta ei sekään tarkoita, että hänet jättäisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka mitä tapahtuisi. Rakastan miestäni.

Vierailija
64/81 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoliin, ehkä

Kuutoutuisi, en

Soketuisi, en

Vierailija
65/81 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Hän jättäisi minut myös. 

Vierailija
66/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jättäisi. Ihme kysymys  😳

Vierailija
67/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan, mutta toisaalta jos itse vammaudun pahasti,  niin en myöskään vaatisi, että toisen pitäisi jatkaa omaishoitajani ja henkilökohtaisena apustajana. Ymmärtäisin, jos hän haluaa mennä tässä tilanteessa, niin hyväksyisin asian.

Vierailija
68/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tietenkään. Ellei sitten kumppani katkeroituisi ja muuttuisi sen takia mahdottomaksi kumppaniksi.

Olen ollut pitkään parisuhteessa, ja kumppanini sairastaa masennusta. Suhteessamme on ollut mm. 5 vuoden jakso, jolloin ei ollut seksiä. Seksi ei ole itselleni kynnyskysymys, kunhan minulla omat kädet toimii.

Vierailija
69/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin, joka kohtaan tämä. En olisi ikinä ennen vastannut näin, mutta puoli vuotta sitten kaikki muuttui. Katkeroiduin lopullisesti. En ikinä enää luota kehenkään niin kuin luotin aiemmin.

Vierailija
70/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Vierailija
71/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yleensä ole kyse tilanteesta jossa on jo henkisesti irti henkilöstä. Sitten tulee joku hänen oloaan heikentävä vaiva, ja tulevaisuus näyttää pysyvästi melko lailla huonolta diililtä, eli vaatii paljon aiempaa enemmän omaa panostusta suhteeseen ja ehkä yhteiseen kotiin, rahallisesti yms arjen järjestelyjen kannalta.

Jos jo valmiiksi rakkaus rakoilee, tossa tilanteessa haluaa erota. Mikä on reilua koska ei kenenkään omaishoitajaksi voi ryhtyä ilma  omaa tahtoa. Väkisin sitä tekevät ovat kauheaa katseltavaa.

Lankomies sairastui johonkin mikä teki hänestä näkövammaisen. Vaimonsa, joka on semmoinen instagram pyllistelijä, jätti siinä vaiheessa kun sairaus paheni niin ettei mies voinut enää ajaa autoa, eikä muutenkaan tullut enää arjessaan  sujuvasti toimeen, esim matkustelu ja yleinen pintaliito muuttuivat hankalaksi.

Vierailija
72/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuis hyvub oudolta että jättäisin. Vaivauduiin naimisiinkin, sanomaan että myötä ja vastamäessä. Ja tässähän on jo joku vuosikymmen keikuttu kimpassa, ennen pitkää alkaa tuleen kipeetä jommalle kummalle. 

Jos toinen olis ihan tosi huonona niin varmaan sitten tulisi otettua rakastajatar, mutta sekin olis sitten kerta kuussa pohjalta.

Mutta en tuomitsisi muita jotka eroavat,  En tiedä onko heidän avioliittonsa ollut hyvä, enkä sitä miten se on muuttunut.  Puolison invalidisoituminen voi olla jollekulle hirveen kova paikka. Nyt oli myös juttu tyypistä jolla oli otsalohkosta poistettu kasvain, tuli takaisin toipilaana ja toipuikin, mutta oli ihan eri ihminen. Ennen lämmin ja rakastava puoliso muuttui ihan inhottavaksi , erohan siitä tuli.

Vierailija
73/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En en ja en.

Vierailija
74/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kallion laidalle viettävään rinteeseen. Hoituisi ongelma itsekseen.

Vierailija
75/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, jos se vamma tekisi hänestä katkeroituneen ja masentuneen valittajan niin en ehkä jaksaisi enää. Työttömyyden aikana tämä puoli jo nousi esiin ja vahvasti. Itse en helposti jätä miestäni, mutta jatkuva torjunta ja elämänilon katoaminen toiselta sai jo harkitsemaan sitäkin.

Vierailija
76/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin tästä kumppanin kanssa ja molemmat ovat sitä mieltä, että emme jättäisi toisiamme. Elämää on nähty, viihdytään yhdessä ja ymmärretään sekä elämän lyhyys että myös se fakta, ettei tässä nuoria enää olla. Rakkautta jos riittää, riittää myös tahtoa 

Vierailija
77/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi Parisuhteet ovat aina jollain tasolla raskaita. Ei vain tulisi mieleenikään. Psyk.sh.

Vierailija
78/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miten se muuttaisi häntä tai tilannetta ylipäätään. Voihan olla, että luonne tai käytöskin muuttuu. 

Vierailija
79/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oma mieheni halvaantuisi, kuuroutuisi JA sokeutuisi, hän olisi edelleen parempi mies kuin 99% miehistä. Ja rakastan häntä. Joten ei, en jättäisi. 

Vierailija
80/81 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin exästä hänen saatuaan aivoinfarktin. Mies muuttui, ja hän oli yhä hoidettavampi. Vaihtoehtoja ei ollut, koska halusin säilyttää mielenterveyteni ja pitää lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän