G: Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa?
Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa? Eli siis naisen kanssa, joka on miehesi kaveri.
Mieheni lähti tänään naispuoleisen kaverinsa kanssa ulkomaille retkipyöräilyreissulle. Olen itse tämän naisen tavannut kerran hyvin lyhyesti enkä siis tunne häntä ollenkaan. On mieheni kaveri kuitenkin monen vuoden takaa, ovat opiskeluissa tavanneet.
Tuntui kyllä kurjalta, että mies lähtee kahdeksi viikoksi toisen naisen kanssa ulkomaille... en kuitenkaan halunnut aikuista miestä kieltääkään, koska tiesin, että matkan toteuttaminen oli hänen unelmansa (siis pyöräilymatkan), enkä itse näe lomana satojen kilometrien pyöräilyä, joten seuraa ei muuten oikein ollut.
Kommentit (351)
Luotin mieheen, olimme olleet yhdessä 13 vuotta. En itse päässyt mukaan, joten ajattelin että hienoa kun hän pääsee ja voi sitten kertoa minulle matkasta. Heidän salasuhde alkoi noin 1 kk matkan jälkeen. Onhan se ihan erilaista nähdä naispuolista kaveria silloin tällöin kuin viettää viikko 24/7 yhdessä vieraassa paikassa.
Voi olla kavereita, mutta kahden viikon loma kaksistaan on vaan liikaa. Itsellä on kaverimiehiä, mutta raja menee siinä, että olen käynyt jonkun matsin katsomassa, koska omaa miestäni ei kiinnosta. Tuollaisella lomalla ollaan aika intensiivisesti yhdessä. Vaikka luotat mieheen, et voi tietää, onko naisella tunteita ja tunteet usein tulee pintaan. Kaksi viikkoa pois tyttöystävän luota on pitkä aika loman takia. Työmatka olisi eri asia. Tosin miehen työpaikalla paljon työmatkojakin yhdessä tehneelle pariskunnallekin syttyi suhde ja molemmat olivat naimisissa tahollaan siinä vaiheessa. Nämä tosin ovat nyt itsekin eronneet jo.
Joo, jos kyse on jostain viikonloppureissusta. Muuten lomat kyllä vietetään yhdessä ja olisi outoa, jos ei haluaisi viettää niitä minun kanssani vaan kavereiden. Kavereiden sukupuolella ei väliä.
Ymmärrän AP:n mietteet. Itse en helvetissä päästäisi ainakaan ensin tapaamatta sitä kaverinaista. Olen siis ilmeisen omistushaluinen. Juuri keväällä oli omakohtaista draamaa kun miehen kaverinainen ehdotti että veisi mieheni ulkomaille ja maksaisi kaiken - ei tullut kuuloonkaan. En oikeastaan pelkää pettämistä, vaan juurikin se kokemuksen saaminen ilman minua. Yhdessä emme ole olleet ulkomailla naapurimaita kauempana lähinnä rahatilanteen vuoksi, mutta haluisimme kyllä matkustella. Mies ei tajunnut reaktiotani. Enkä minä ymmärtänyt miksei kaverinainen (jonka kanssa tulen hyvinkin juttuun) ehdottanut, että minä voisin tulla mukaan vaikka maksaen sitten oman matkani. Se tuntui suorastaan loukkaukselta.
No mitä ihmeen porukkaa täällä taas on :D Kyllä minä ainakin päästäisin mieheni tollaselle matkalle! Minullakin on paljon miespuolisia kavereita, ja ollaan välillä itse asiassa mietittykin matkalle lähtöä heidänkin kanssa...
Toki ymmärrän AP:n harmituksen juuri tuosta, ettei yhteistä lomaa ole ja mustasukkaisuuden ajankäytöstä (itselläni olisi varmasti myös vastaavia tuntemuksia), mutta toisaalta pääsisikö mies toteuttamaan unelmamatkaansa sitten koskaan? Eikä harrastusmatka, jolle et itse voi osallistua, ole mielestäni niin paha juttu. Se olisi outoa jos miehesi lähtisi kahdeksi viikoksi naispuolisen ystävänsä kanssa jonnekin rantalomalle, jonne olisit itse halunnut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos mieheni kertoisi haluavansa jonkun toisen naisen kanssa lomailemaan sen sijaan että tekisi lomasuunnitelmia minun kanssani, huomaisin helposti jo,ilma av-raatiakin, missä järjästyksessä miehen prioroteetit on ja vetäisin siitä johtopäätökset.
yhteinen loma on parisuhteessa harvinainen herkku, ja pitäisin todella omituisena, jos mieheni haluaisi lomalle toisen naisen kanssa.
Riippuu varmaan paljonko lomia on. Jos on useampia reissuja vuodessa, on ihan kiva tehdä edes joku niistä kaverin/kaverien kanssa.
Ymmärrän pointin, mutta en sinun periaatettasi. Ek asia ole näin yksinkertaista.
Me olemme kaikki yksilöitä joilla on omat unelmat ja harrastukset. Pariskunta jakaa yhteisen elämän, mutta ei unelmia. Vaikka avioliitto olisikin kuinka ihana, niin ketään ei voi sitoa ja jäämään kotiin. Jos ap:n mies haluaa toteuttaa tälläisen unelman, niin vaihtoehtoja on antaa toteuttaa yksin tai yhdessä. Sinulla on vaihtoehto liittyä mukaan, jos haluat. Jos et, niin ole iloinen toisen puolesta. Jos pakotat jäämään kotiin niin, asia tulee jämään vaivaavaan teitä pitkään.
Mutta jos et halua pyöräillä, niin voisitko esim. Liittyä osaksi matkaa mukaan tai ehdottaa, että jäisitte pyöräilyn jälkeen pariksi päivää kahdestaan paikan päälle. Vaihtoehtoja on, valitse omasi. Tai sitten sinulla on kaksi viikkoa omaa aikaa kotona.
Jos mies haluaisi pettää, niin hän pettäisi kotona. En usko, että raskaan pyöräilyn jälkeen kiinnostaa pettäminen ennemminkin ruoka ja suorituksen spekulointi.
Oma mieheni harrastaa metsästystä ja se vie häntä eri paikkoihin eri ihmisten kanssa. En seuraa mukana, kun paikat ovat aina syrjässä, mutta en kielläkään häntä menemästä.
Onko sillä eroa, onko kyse harrastusreissusta vai työreissusta? Ymmärrän mustasukkaisuuden siitä, että mies käyttää osan lomastaan harrastukseensa, mutta olisiko sinulle asialla eroa, jos mies olisikin tämän naisen kanssa pari viikkoa työmatkalla? Eli kumman koet "uhkaksi": tämän naisen vai miehen halun viettää osan lomastaan jonkun muun kuin sinun kanssasi?
Pakkohan se olisi päästää, en voisi aikuista ihmistä estää lähtemästä. Toivottaisin kivaa reissua jne., mutta stressaisin lomaa jonkin verran ennen ja sen aikana. Varmuuden vuoksi heiluttelisin peittoja miehen kanssa ahkerasti ennen reissua. :D
En usko että mieheni ikinä keksisi edes ehdottaa mitään niin älytöntä, ja jos keksisi niin kyllä se olisi vakavan keskustelun paikka. Eikä siis siitä että lähteekö vai ei vaan mikä on parisuhteessa niin pahasti vialla että ehdottaa tuollaista. Ja jos päättäisi lähteä, mitä en oman mieheni kohdalla osaa edes kuvitella, niin erohan se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa? Eli siis naisen kanssa, joka on miehesi kaveri.
Mieheni lähti tänään naispuoleisen kaverinsa kanssa ulkomaille retkipyöräilyreissulle. Olen itse tämän naisen tavannut kerran hyvin lyhyesti enkä siis tunne häntä ollenkaan. On mieheni kaveri kuitenkin monen vuoden takaa, ovat opiskeluissa tavanneet.
Tuntui kyllä kurjalta, että mies lähtee kahdeksi viikoksi toisen naisen kanssa ulkomaille... en kuitenkaan halunnut aikuista miestä kieltääkään, koska tiesin, että matkan toteuttaminen oli hänen unelmansa (siis pyöräilymatkan), enkä itse näe lomana satojen kilometrien pyöräilyä, joten seuraa ei muuten oikein ollut.
Mitä tuo ulkomaa tuossa merkitsee? Jos olisi samanmittainen pyöräilyreissu kotimaassa (esim. Lapissa), ei haittaisi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo ulkomaa tuossa merkitsee? Jos olisi samanmittainen pyöräilyreissu kotimaassa (esim. Lapissa), ei haittaisi sinua?
Haittaisi sekin, mutta totesin nyt vain ulkomaat, koska tämä reissu sattuu olemaan ulkomailla.
AP
Minä en niinkään pelkäisi pettämistä, mutta olisi kyllä pettymys, jos oma kumppani viettäisi lomastaan kaksi viikkoa mieluummin jonkun toisen kanssa. Sitä pitäisi kyllä aika hyvin perustella. Kuitenkin parisuhteessa oletusarvo on, että lomat vietetään yhdessä. Mitä sellaisella kumppanilla tekee, josta ei saa lomaseuraa? Ymmärtäisin esim. viiden päivän reissun tai kaksi viikkoa siinä tapauksessa, jos itselläsi ei olisi lomaa, mutta kun sinäkin olet samaan aikaan lomalla, niin ei varmasti tunnu kivalta. Mitä lomasuunnitelmia miehesi on tehnyt sinun kanssasi?
Mikset mene itse mukaan? Pyöräily nyt ei vaadi luonnonlahjakkuutta vaan vahvoja perslihaksia.
Henkkoht. sanoisin, että jos mieheni lähtisi harrastamaan jonkun random-naisen kanssa yhteisellä loma-ajalla, saisi kaikin mokomin mennä mutta takaisin EI OLE TULEMISTA.
Älä nyt ole tahalleen sinisilmäidiootti. Kyllä siellä peitot heiluu, jos kaksi saman harrastuksen intomielistä pääsevät yömyssyille.
Tämä kunnioitus-näkökulma on tässä mielenkiintoinen. Olen itse samaa mieltä, että koen, että mieheni ei kunnioittanut minua nyt ollenkaan, kun päätti viettää yhteisestä lomastamme yli puolet harrastuksensa parissa ulkomailla toisen naisen kanssa, vaikka kaveri onkin.
Puhuin tästä miehelleni monta kertaa ennen lähtöä, mutta hän taas ei ymmärrä ajatuksiani ollenkaan eikä osaa asettua asemaani. Hän näkee reissun vain harrastusreissuna, johon hänen kaverinsa tulee mukaan (ja johon useamman piti tulla, mutta nyt vain naispuoleinen lähtee). Oli hetki, jolloin tämä naispuoleinenkaan ei meinannut päästä lähtemään, jolloin mieheni sanoi, että sitten hän lähtee vaikka yksin, koska haluaa unelmansa nyt toteuttaa.
Ja teille, jotka erosta yms. puhutte: ostimme mieheni kanssa keväällä juuri asunnon, joten kyllä tässä on yhteistä elämää suunniteltu reissusta huolimatta.
AP
Siellä juotiin, siellä nussittiin. Loman jälkeen tyhjät oli pussit niin.
Vierailija kirjoitti:
Juu! Ymmärrän huolesi, mutta käännä asia toisinpäin: pettäisitkö itse vastaavassa tilanteessa? Minä en ja luotan mieleeni kuin kallioon. Ollaan oltu yhdessä piiiitkäään...
On se vaan niin monta kertaa nähnyt miten pyöräilessäkin miesten veri alkaa päästä pakkautumaan muualle kuin aivoihin eikä ajattelu oikein pelaa, kun edessä pyöräilee hiukset hulmuten ja timmi perse satulaa vasten hinkaten, kielletty hedelmä. Koko päivän kun perässä polkee, niin hyvä ettei käsiksi käy kun pääsee määränpäässä suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itse mukaan? Pyöräily nyt ei vaadi luonnonlahjakkuutta vaan vahvoja perslihaksia.
Henkkoht. sanoisin, että jos mieheni lähtisi harrastamaan jonkun random-naisen kanssa yhteisellä loma-ajalla, saisi kaikin mokomin mennä mutta takaisin EI OLE TULEMISTA.
Älä nyt ole tahalleen sinisilmäidiootti. Kyllä siellä peitot heiluu, jos kaksi saman harrastuksen intomielistä pääsevät yömyssyille.
Ei minulla riitä kunto eikä innostus pyöräillä 1000 km kahden viikon aikana. Jos lähtisin, pilaisin koko reissun. Ei puhettakaan mistään 70-140km/päivä ajamisesta pyörällä - minulla on täysin eri käsitys loman vietosta.
Ja matka on nimenomaan pelkkää pyöräilyä päivästä toiseen. Kaksi ns. tyhjää päivää on jätetty reissuun siksi, jos vaikka pyörä hajoaa tai eivät jaksakaan pyöräillä.
AP
En päästäisi eikä mies myöskään menisi. Hän ei myöskään päästäisi mua jonkun miehen kanssa kahdestaan ulkomaille. Meidän avioliittoon ei mahdu sellaisia ystävyyssuhteita
Mun mies saisi jatkaa reissun jälkeen ilman mua.