Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummat, melkein mustat hiukset suomalaisilla: mistä ovat tulleet?

Vierailija
12.08.2016 |

Miehen suvussa on tosi monella tosi tummat tai mustat hiukset ja niinpä ne sitten periytyivät meidän tytöllekin. Mua on mietityttänyt jo kauan mistä nuo geenit ovat voineet tulla tuohon sukuun? Idästäkö? Joillain on myös vähän tummempi ihonväri mutta suurin osa kuitenkin ihan vaaleaihoisia.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on todella tummat, paksut ja kiharat hiukset. Sukujuuria ei muualla kuin suomessa.

Niin mullakin. Supisuomalainen. Tosin viime aikoina saatu tietoa mummon sivusuhteesta romanimiehen kanssa. Että eiköhän nämä kutrit ja hivenen savuinen ihonväri tule sieltä🙄

Vierailija
42/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mongoleilta. Sama kuin mongolipoimut silmissä.

Tämä. Persjalkaisuus vahvistaa diagnoosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiltä ja saksalaisilta.

Vierailija
44/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on suvussa lähes mustatukkaisia, hassua että jotkut ovat olleet ihan blondeja lapsena. Ja ruskeita silmiä on putkahdellut näille vaikkei vanhemmilla ole.

Vierailija
45/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolelta sukututkimuksissa selvitetty, että Keski-Euroopasta Suomeen muuttaneita romaneja 1600-luvulla.

Vierailija
46/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että muuan Dannylla on korkeat poskipäät, mongolipiirteitä ja silti on iso, vaalea sekä pohjanmaalta....

Vierailija
47/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin puoleisella suvulla on on mustahiuksisia ihmisiä. Kauan sitten tulleet Pohjanmaalta tänne Satakuntaan. Nykyinen Nimi viittaa pohjoiseen, epäilen saamelaisia sukujuuria.

Vierailija
48/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todella tumma ruskea on se alkuperäinen suomalaisten hiustenväri. Vaaleat hiukset ja siniset silmät levisivät tänne vasta myöhemmin.

Vierailija
49/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suku Karjalasta, jonne tullut Baltian kautta Saksasta.

Vierailija
50/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se tulee luultavasti Karjalasta, sekä isän että äitin sukua sieltä. Ja edelleen asun idässä. Isän puolelta tosin oli vaaleampaa ja sieltä varmaan saanut punatukkageeniä. Äiti taas tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen. Itse vähän sekavärityksellä, iho on kyllä vaalea. Toinen sisko tumma, toinen vaalea. Ja omista lapsista toinen vaalea ja toinen tummempi. Oli jo vauvana tummat hiukset. Eikä ne vaalentuneet missään vaiheessa, niinkuin lapsilla yleensä.

Vierailija
51/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma nainen mus: talainen.

Vierailija
52/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että muuan Dannylla on korkeat poskipäät, mongolipiirteitä ja silti on iso, vaalea sekä pohjanmaalta....

Korkeat poskipäät eivät ole mongoleilta. Niillähän on pyöreä naama. Tässä kuva proto-indoeurooppalaisista. Mun isällä ja isoisällä oli aivan samat piirteet kuin kuvan linkin PIE- mallinnuksessa, paitsi isommat silmät. Noi on arjalaisten sakojen piirteet.

https://fi.pinterest.com/pin/701787554408517800/?amp_client_id=jojQ4yIP…..

Vierailija
53/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää etnisyyden dna-tutkimus.

Aika monet naiset värjäävät hiuksiaan eikä ei ole aina helppo arvata sitä alkuperäistä väriä.

Vierailija
54/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumma nainen mus: talainen.

Tumma nainen = brunette

Vaalea nainen = blondi

Vierailija
55/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen suomalainen, jolla on melkein mustat hiukset ja tummanvihreät silmät, ja ns. oliivibeige iho. Isäni on vielä eksoottisemman näköinen, hänellä on mustat hiukset, monolid-silmäluomet ja vähän kellertävä iho - menisi hyvin esim. kiinalaisesta, paitsi että on pitkä. Geenitestin mukaan minussa on paljon siperialaista alkuperäiskansaa. Isän suku Karjalasta, ja ne kaikki näyttää myös aasialaisilta. Silti tiedosssa ei vierasmaalaisia juuria, joten kauan sitten tullut geeniperimä kyseessä. 

Vierailija
56/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen suomalainen, jolla on melkein mustat hiukset ja tummanvihreät silmät, ja ns. oliivibeige iho. Isäni on vielä eksoottisemman näköinen, hänellä on mustat hiukset, monolid-silmäluomet ja vähän kellertävä iho - menisi hyvin esim. kiinalaisesta, paitsi että on pitkä. Geenitestin mukaan minussa on paljon siperialaista alkuperäiskansaa. Isän suku Karjalasta, ja ne kaikki näyttää myös aasialaisilta. Silti tiedosssa ei vierasmaalaisia juuria, joten kauan sitten tullut geeniperimä kyseessä. 

Siperialainen geenipooli on invaasionaikaista. Se ei ole etninen alkuperäissuomalainen.

Vierailija
57/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi näyttäisi romaninaiselta jollei värjäisi hiuksiaan.

Vierailija
58/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohjanmaalla on paljon tummahiuksisia ja myös melko tummaihoisia (oliivi-ihoisia) ihmisiä. Tietyillä paikkakunnilla todella paljonkin. Suomessa on elänyt ennen itämerensuomalaisten tuloa muitakin kansoja kuin saamelaisia, mm. se pienikokoinen tumma kansa, jonka kalmoja on löytynyt Isonkyrön Leväluhdan suohaudasta. Mielestäni sitä tummaa ihmistyyppiä, jota Etelä-Pohjanmaalta löytyy, näkyy harvemmin muualla. Isäni suku on tosi tummaa, mutta oliivi-ihoa ei ole kaikilla.

Suomen alueella asui vaaleita euripideja jo heti jääkauden jälkeen. Leväluhdan eräs mtdna on tyypillinen Kreikan ja Bulgarian alueille. Myös lähteestä löydettyjen esineiden metalli oli peräisin Kreikan ja/tai Bulgarian alueilta.

Metallikulttuuriset suomenheimot jäämit, simot, gootit/vesi, jätit/juutit jne., joiden Y-dna oli R1a, omasivat laajan kauppa- ja kulttuuriverkoston eri siirto-/kuningaskuntiensa välillä. Heillä oli kuningaskunnat jopa Intiassa, mm. Kurun kuningaskunta.

Itseäni kiinnostaa myös Pohjanmaan tummien tausta, koska itsellänikin on ilmeisesti jotain sukuhaaraa sieltäpäin, tosin aika muinaista. Siellähän oli aikoinaan Kainuan kuningaskunta.

Vierailija
59/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tulee purkista.

Vierailija
60/115 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suku Etelä-Pohjanmaalta, kaikilla tummat hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän