Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa sievä tai viehättävä?

Vierailija
12.08.2016 |

Vaikkapa arvosanoin välillä 1-10? Minua on sanottu sieväksi tai viehättäväksi paljon useammin kuin nätiksi/kauniiksi, ja varmasti sievä/viehättävä on vähemmän kaunis, mutta tarkalleen mitä tarkoittaa? "sellanen sievä" ei avaa sitten mitään!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee sievästä mieleen tosi pieni ja siro olemus, ehkä vähän tyttömäinen. Olen tosin kuullut vain lapsia kutsuttavan sieviksi. Viehättävä on mielestäni synonyymi kauniille tai todella kauniille, jos sanaa miettii tarkemmin se on ehkä joku jonka kanssa haluaisi olla enemmän/lähemmin...seura viehättää tms. Ilman kuvaa ei voi sanoa numeroa /10.

Vierailija
2/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tuolla asialla sinulle on? Viehättävyys on jokaisen katsojan silmästä kiinni, eikä sinunkaan ulkonaköäsi pysty määrittelemään millään yleispätevällä adjektiivin analyysilla. 

Seuraavan kerran, kun joku sanoo sinusta jotain kivaa, niin sano vain "Kiitos!" ja ole iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten naiset aina jaksaa ylianalysoida joidenkin yksittäisten sanojen merkityksiä.

Itse miehenä olisin tyytyväinen jos joskus nainen sanoisi edes jotain positiiviseksi tulkittavaa.

Vierailija
4/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sievä synonyymisanakirja

Synonyymit sanalle sievä

kaunis,   sulokas,   korea,   söpö,   sorea,   suloinen,   soma,   nätti,   siro,   viehättävä,   herttainen,   ładny,   prettiness

http://www.synonyymit.fi/siev%C3%A4

Vierailija
5/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska haluan tietää miksi minua kehutaan, koska en ymmärrä mitä sievä tai viehättävä tarkoittaa. Siksi sillä on väliä.

Vierailija
6/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehuja on mies niin ikävä uutinen on se että miehet eivät analysoi joka ikistä käyttämästään adjektiivia. Kun mies sanoo että olet viehättävä se nyt oli eka sana joka hänelle tuli mieleen jonka sanomalla ehkä saattaisi irrota nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
7/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävä= hyvät käytöstavat plus kaunista ulkonäköä. Molempia! Kaunis ja ilkeä ei voi olla viehättävä.

Vierailija
8/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit aidosti ilahtua kohteliaisuudesta, niin kasvoillesi nouseva hymy tekee sinut vieläkin kauniimmaksi, söpömmäksi, sievemmäksi tai viehättävämmäksi, ihan katsojasta riippuen.

Vierailija
9/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistädit kehuvat sukulaistyttäriä sieviksi. Se on kohteliaisuus. Ihminen on söpö, nätti. Jos välttämättä tahdot toetää, niin en laitaisi sitä samaan luokkaan "kaunottaren" kanssa.

Ero on tehtävä myös "pikkusievään". Se on vähättelevä, negatiivinen sointi mukana.

4

Vierailija
10/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän juurikin sanaa viehättävä. Kaunis tuntuu pinnalliselta. Minulle viehättävä on sekä kaunis että muutenkin miellyttävä.

Vierailija
11/11 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoille ei ole sanakirjamerkitystä arkisessa kielenkäytössä. Ei siis ole yhtä ja kaikille suomenkielen käyttäjille yhteistä koodistoa noille.

Jos sinua mietityttää, mitä joku sanalla tarkoittaa, ainoa tapa selvittää se on KYSYÄ häneltä itseltään. Minun mielipiteeni sanasta sievä ja viehättävä eivät merkitse asiassa yhtikäs mitään.

MINULLE sievä tarkoitta samaa kuin söpö, miellyttävä olematta klassisen kaunis.

Viehättävä taas voi olla olematta kauniskin: omata vetovoimaa, olla ystävällinen ja iloinen.

Kaunis taas on mielestäni klassista kauneutta, eri asia kuin vaikkapa seksikäs. Kaunis on kuten Catherine Deneuve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi