Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen tuli uusine kavereineen kotiin. Mua itkettää, kun kuuntelen niiden juttuja :(

Vierailija
12.08.2016 |

Olin ensin hirveän ylpeä, että on jo alle viikossa saanut luotua kaverisuhteita ja uskaltanut pyytää uusia kavereita meille. Puolin ja toisin laitettiin vanhemmille viestiä, että saako tulla meille jne.

Papatus alkoi jo ulko-ovella:

"Me oltiin kolme viikkoa mummin ja papan loma-asunnolla Italiassa."
"Me käytiin NELJÄ kertaa Särkänniemessä."
"Me käytiin purjehtimassa kummitädin kanssa."
"Me oltiin kaksi viikkoa New Yorkissa."
"Me shoppailtiin ihan hirveästi, kun oltiin mummun kanssa Tukholmassa."
"Meidän mökille rakennettiin toinen rakennus ja isompi laituri veneelle."

Mun pieni ekaluokkalainen oli ensin kaksi viikkoa serkuilla, sitten kolme viikkoa mummolla maalla. Olivat vain, eivät tehneet mitään erityistä tai kallista. Olivat uimassa, pelailivat jotain, ihan tavallista. Sitten alkoi minun ja mieheni neljän viikon loma. Me oltiin viikko mökillä (sähkötön, täysin ilman mitään mukavuuksia), viikko ihan vaan kotona ja kaksi viikkoa miehen vanhempien luona Pohjois-Suomessa. Sitten tulikin jo elokuu ja lapsi meni toiselle serkulle hoitoon, kun meillä alkoi työt.

Tekeekö kaikki muut kesällä jotain superhienoa? Me ei tehty oikein mitään erityistä, koska me lomailtiin vaan. Niin kurja olo pienen puolesta, kun silmät suurina kuuntelee muiden hienoista lomamatkoista ja miten on purjehdittu ja pyöritty huvipuistoissa monta, monta kertaa :(

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesäpainotteinen työ jota teemme yrittäjäluontoisesti, lapset oli koko kesän kotona tai meidän töissä kahta parin yön kesäleiriä lukuunottamatta. Kulkivat kerran viikossa ohjatussa liikunnassa. Yhden kerran saivat käydä hupipuistossa. Ovat osaansa tyytyneet koska nyt ei voi parempaakaan tarjota. Maailma on, elämä on. Jos voisn, veisin lapset ulkomaille ja kaikkialle, mutta se aika on vielä edessä.

Vierailija
42/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mökillä olo ja vapaa aika kuulostaa luksukselta. Mummon kanssa Tukholmassa käynti ei välttämättä ole yhtään sen ihmeellisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap, käännä hymiö toiseen suuntaan :) Mikä voisi olla paremmin, kuin kotoinen läsnäolo lasten kanssa.  Joku USA:n matka on ihan liian suurta pienelle lapselle.  Kun itse kävimme häämatkan yhteydessä New Yorkissa, en muista koko kaupungista muuta kuin valtavat rakennukset ja hotellit, kävellessämme kaupungilla ja kuvasimme muistoja.

No, jäi mulle kyllä mieleen myös se, että naiset olivat pukeutuneina bisnes asuihin ja heillä oli lenkkarit jalassa, olin ylpeä heidän puolestaan.  Jaloille epäterveelliset piikkarit odottivat ilmeisesti työpöydän ääressä. 

Vierailija
44/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa lapselliselta. Suomessa on paljon perheitä, joilla ei ole varaa reissata kesäisin. Get over yourself! "Mutku muutkin...." Kuulostat ap ekaluokkalaiselta itse.

Vierailija
45/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää SINULLE olevan tärkeämpiä nuo rahalliset saavutukset ja matkustamiset ja ostelemiset, kun oikein itku kurkussa niitä kadehdit. Lapsi ei ymmärrä niiden "hienoutta", jos ei vanhemmat sitä niille opeta. Luultavasti sun lapsi kertoisi ylpeänä kun on saanut viettää koko kesän serkkujen ja isovanhempien kanssa, ja pitäisi sitä yhtä arvokkaana kuin muiden juttuja, mutta sä opetat omalla käytökselläsi, ettei se sitä ole. 

Nappivastaus! Veit sanat suustani!

Vierailija
46/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan ekaa lasta, enkä oo ikinä ollut etelän lomalla. En aio sinne sen takia lähteä nytkään, että lisäännyn.

Meinaatko, että moni nainen lähtee suomesta etelän lomalle lisääntymään? :-/

Vierailija
47/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomallakin on nykyään tehtävä jotain hienoa, suorittaa ja saada merkkejä toiminnasta. Siirtynyt näköjään lapsiinkin. Minusta osoittaa taitoa olla vaan ja tehdä jotain pienimuotoista. Se on luovuudellekin hyväksi. Aivot tykkäävät.

Vierailija
48/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti moni on kateellinen siitä, että lapsi on saanut olla monta viikkoa mummolassa maalla. Se on elämys, mitä nykyään harva lapsi saa kokea. 

Vierailija
49/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajat kyselevät lapsilta noista matkoista? Ei ennen kyselty. Aivan selvästi tuollaisesta tilivelvollisuudesta tulee paineita suorittaa kesälomaa. 

Jos minulla olisi lapsia, laittaisin opelle viestiä tästä aiheesta. Kehottaisin miettimään tuollaisten kysymysten järkevyyttä. 

Jotain tietysti on hyvä keskustella menneestä lomasta. En nyt keksi mitään hienoa ideaa, mutta kai viisas opettaja jotain keksii. 

Mutta tosiaan, jos itse olisin opettaja, en kyselisi matkoista tms. 

Vierailija
50/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Meidän kolmen kouluikäisen lapsen kesäloma näytti tältä:

Viikko harrastusleirillä.

Viikko mökillä.

Neljä viikkoa Sveitsissä.

Vajaa viikko Ruotsissa sukuloimassa.

Loppuloma kotona, jolloin käytiin toisen kerran Linnanmäellä, sisäleikkipuistossa (mikäsennimi on, joku SuperPark?), ystävien kanssa ravintolassa syömässä (isommat juhlat), Suomenlinnassa, yhdessä konsertissa, Linnanmäellä, Nuuksiossa, leffassa, Korkeasaaressa ja Kiasmassa.

Sitten oli kaikenlaista yhden päivän juttua, kuten mun veljen häät, serkun rippijuhlat, käytiin katsomassa isoisoäitiä sairaalassa, tehtiin päivämatka Tallinnaan ja vaikka mitä. En enää edes muista.

Me tykätään lomalla tehdä paljon asioita. Makoilu olisi tuskastuttavaa. Te selvästi nautitte löhöilystä. Viettäkää te sellainen loma kuin te haluatte, älkää verratko muiden lomailuun.

ihan mielenkiinnosta - mitä teitte 4 viikkoa sveitsissä ja missä kävitte? Sveitsi on meidän "to do" -listalla.

Meillä on kakkosasunto siellä. Oltiin siis ihan vaan kuin kotona.

Vierailija
51/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma mummolassa ja mökillä ihan parasta!

Vierailija
52/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Meidän kolmen kouluikäisen lapsen kesäloma näytti tältä:

Viikko harrastusleirillä.

Viikko mökillä.

Neljä viikkoa Sveitsissä.

Vajaa viikko Ruotsissa sukuloimassa.

Loppuloma kotona, jolloin käytiin toisen kerran Linnanmäellä, sisäleikkipuistossa (mikäsennimi on, joku SuperPark?), ystävien kanssa ravintolassa syömässä (isommat juhlat), Suomenlinnassa, yhdessä konsertissa, Linnanmäellä, Nuuksiossa, leffassa, Korkeasaaressa ja Kiasmassa.

Sitten oli kaikenlaista yhden päivän juttua, kuten mun veljen häät, serkun rippijuhlat, käytiin katsomassa isoisoäitiä sairaalassa, tehtiin päivämatka Tallinnaan ja vaikka mitä. En enää edes muista.

Me tykätään lomalla tehdä paljon asioita. Makoilu olisi tuskastuttavaa. Te selvästi nautitte löhöilystä. Viettäkää te sellainen loma kuin te haluatte, älkää verratko muiden lomailuun.

ihan mielenkiinnosta - mitä teitte 4 viikkoa sveitsissä ja missä kävitte? Sveitsi on meidän "to do" -listalla.

Meillä on kakkosasunto siellä. Oltiin siis ihan vaan kuin kotona.

Olisit nyt voinut kirjoittaa tämän heti ensimmäiseen viestiisi niin et olisi joutunut itse kysymään tuollaisia jotta pääset leijumaan jo toista kertaa sveitsillä.

Vierailija
53/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan ekaa lasta, enkä oo ikinä ollut etelän lomalla. En aio sinne sen takia lähteä nytkään, että lisäännyn.

Nyt meni läppäsi pieleen. Apn olisi pitänyt kirjoittaa "..., jotta lisääntyisin".

Vierailija
54/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni läppäsi pieleen. Apn olisi pitänyt kirjoittaa "..., jotta lisääntyisin".

Sorry, ei apn vaan tuon edellisen kirjottajan.

Vierailija
55/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on ysiluokkalainen. Kesätekemiset: rippileiri, mökillä, kotona vetelehtimässä ja koko loma netissä samanaikaisesti noiden kanssa.

Piti tehdä: matka Kreikkaan ja Tukholman risteily ja parisuhdeleiri. Menivät myttyyn eri syistä ja rahaakin meni ihan liikaa rippijuhliin.

Vierailija
56/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap oikein itkee? Sitäkö, että toisten lapsilla on toisenlaiset kesät kuin hänen lapsellaan?

Voittehan te sopia ekana vanhempainiltana, mitä lasten kanssa saa seuraavat 6 vuotta tehdä ja mitä ei. New Yorkiin ei saa matkustaa, mummolan on pakko olla Suomessa, mökillä ei saa olla viemäriä. Ihan vaan sovitte siinä samalla lomista kun sovitte synttäreistä, koulumatkoista pyörällä, sopivista tv-sarjoista ja harrastuksista. Niitäkään kun ei nykyperhe saa yksin päättää.

Vierailija
57/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen pieniä käsitöitä pitkin vuotta ja niitä myydään mm Tuomaan markkinoilla. Lisäksi 2 x vuodessa kotoani haetaan kirpparitavaraa 10 laatikkoa ja myyjä ottaa 50% myynnistä palkkiota.

Tuomaan markkinoilta tuli parhaana vuonna 8000, huononakin 5, näistä rahoista yritän laittaa vähintään tonnin huvikassaan mutta kirppistulot menee aina huvikassaan.

Käymme aina mm Tallinnassa, Tukholmassa tax freestä saaduilla lapuilla. Onnibussilla 1-3 e lipuilla matkustamme,

Omenahotelleissa majoitus, kuten muutenkin tarjoushotelleissa.

Olen tehnyt joskus paljonkin työtä mitä löytyy mistäkin, mm Duutsoneiden leikkipaikka on todella kiva, Turussa kiva kylpylä jne, Oulussa paikallinen Heureka ja kylpylä, norjalaisella liput maksoivat 19 e suunta, Prahassakin pääsi pari kymppiä kalliimmalla.

Matkamessuilla saa paljon vinkkejä mitä kotimaassa voi tehdä.

Asumme lyhyen matkan päässä Lintsiltä, pari v meni ilmaislaitteilla.

Budjetointi on avainsana ja hyvin suunnittelu plus etukäteen ostaminen.

Vanhempani käyvät Tuurissa ostoksilla pari krt vuodessa, siellä on ollut tarjouksia osta sitä ja tätä, saat Lintsin lipun kaupanpäälle. Vanhemmat ovat ostaneet 2 v pesuaineet kerralla ja me saimme liput .

Vierailija
58/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mesni vastauksesi pieleen. Minä en ole Apn mutta älä välitä etköhän löydä pian taas jotain millä päteä.

Vierailija
59/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, ei mua raahattu noin pienenä minnekään ulkomaille :O No okei, kyllähän sitä Ruotsissa ja Norjassa käytiin autoilemassa, mutta vasta 13-vuotiaana pääsin lentokoneeseen. Ja itse asiassa se oli ainut kerta perheen kanssa, seuraavan kerran matkustinkin yksin omilla rahoilla. Enkä mä koe olevani vähemmän kokemusrikkaampi, vietin paljon hauskoja kesiä sukulaisten luona tai harrastusleireillä. Paras kaveri kävi noin kaksi kertaa vuodesa ulkomailla perheensä kanssa (6-vuotiaasta parikymppiseksi saakka), ala-asteella ihmettelin miten ne aina lähtee joka syksy ja kevät etelään. Kertoi aina niistä matkoistaan ja mua ei oikeen edes kiinnostanut kuunnella, kun en ymmärtänyt mitä ihmeellistä ulkomaissa oli. Kukaan muu luokkakaveri ei käynyt ulkomailla.

Vierailija
60/177 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja lapsia, ei varmasti ekaluokkalaisen selitä lisärakennuksen rakentamista jne.

Tämä on taas näitä kyllästyttäviä provoja, haetaan vastakkainasettelua. Mutta jatkakaa te, minusta nää on typeriä ja tylsiä.