Tahdon erota - kai
Poikakaveri lojuu asunnossani päivästä toiseen työttömänä ja ilman koulupaikkaa. Käyttää useimmiten koko päivän tietokoneella pelaamiseen, tupakalla ravaamiseen sekä saattaa käydä lähikaupassa - tosin toisinaan palaa ilman ostoksia, kun ei ollut taaskaan tullut vanhemmilta rahaa. Tilanne on jatkunut nyt 2 vuotta.
Olen monesti ehdottanut, että saisin hiukan omaa aikaa vaikkapa pariksi päiväksi; hänellä on omakin vuokra-asunto toisella paikkakunnalla. Silloin hän joko suuttuu tai ignooraa sanani kokonaan.
Itse opiskelen yliopistossa ja käytän lomat useimmiten työntekoon. Haluaisin elää edes pari päivää pirteämmin, energisemmin ja tehden mitä haluan ilman, että hän latistaa mieltäni flegmaattisuudellaan. Olen luonteeltani laittautuva, sosiaalinen ja vähän ladylike, mutta esimerkiksi lähtiessäni kaupungille hän tulee pyytämättä laahustamaan mukaani ilman minkäänlaista mielenkiintoa edes kahvillakäymiseen, kun menee rahaa.
Muut miehet ovat myös alkaneet kiinnostaa, ihan jopa siksi, että joku veisi minut edes kerran ravintolaan, ostaisi jonkin kauniin lahjan tai hyväilisi kahta minuuttia kauemmin. Vaikeaa.
Kommentit (46)
Ahaa, ruoho on sielläkin vihreämpää aidan takana ;)
Anna poikakaverilles työrauhaa, sillä pelaaminen vaatii myös keskittymistä. Humanistiset opinnot - no pelaisit vaan sinäkin!
Mies toki kokee itsensä aktiiviseksi, sillä keittelee kahvit aamuisin ja haluaa usein laittaa ruoan. Lisäksi joskus siivoaakin. En siis niinkään passaa häntä, ennemminkin siedän. Ehkä olen vain kiittämätön?
2; Alani ei ole humanistinen.
s
Vaikka tilanne vaikuttaisi erityisen selvältä, niin ei se harmikseni ole... Olen kiintynyt poikakaveriini, olen vain tyytymätön hänen tapaansa elää, ja koen samalla itsekin tuhlaavani elämääni hänen kanssaan.
s
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tilanne vaikuttaisi erityisen selvältä, niin ei se harmikseni ole... Olen kiintynyt poikakaveriini, olen vain tyytymätön hänen tapaansa elää, ja koen samalla itsekin tuhlaavani elämääni hänen kanssaan.
s
On tuhat muuta tapaa tuhlata elämää vielä pahemmin, joten relax!
Vierailija kirjoitti:
s
Jos tuntuu tuolta, kannattaa erota. Älä ainakaan tuhlaa enempää aikaa elämäntyyliin, jota et halua.
Vetämätön mies on painajaismainen valinta puolisoksi ja lasten isäksi. Jos sellaiselta kehtaa vaatia osallistumista, seurauksena on järjetön raivonpurska. Ovat leppoisia vain, jos saavat keskittyä pelailuun ja oleiluun. Työksikin kelpaisi vain joku kiva työ, niinpä joudut elättäjäksi.
Olette ihan oikeassa. Tämä kaveri on vain niin kiltti eikä koe käytöstään itse mitenkään epäkorrektiksi, enkä haluaisi satuttaa häntä. Erosta on joskus puhuttu, tuloksetta. Olen ehdotellut hänelle koulu-, oppisopimus- ja työpaikkoja, mutta mikään ei vaikuta hänelle mieluisalta tai toimivalta.
Joskus tuntuu, etten tahtoisi muuta kuin karata johonkin kaukaiselle matkalle jonkun toisen, kykenevän, kouluttautuneen ja eläväisen miehen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan oikeassa. Tämä kaveri on vain niin kiltti eikä koe käytöstään itse mitenkään epäkorrektiksi, enkä haluaisi satuttaa häntä. Erosta on joskus puhuttu, tuloksetta. Olen ehdotellut hänelle koulu-, oppisopimus- ja työpaikkoja, mutta mikään ei vaikuta hänelle mieluisalta tai toimivalta.
Joskus tuntuu, etten tahtoisi muuta kuin karata johonkin kaukaiselle matkalle jonkun toisen, kykenevän, kouluttautuneen ja eläväisen miehen kanssa...
Tuumasta toimeen.
s+y ;)
Eroa. Eihän tuossa mitään tulevaisuutta ole. Sanot syyksi sen, että poju makaa vaan selällään eikä mene töihin eikä opiskele. Anna kun arvaan, sinä sekä opiskelet että teet töitä. Ulos hus pois tuollainen loinen vielä kun olet nuori ja nätti.
Voit miettiä tulevaisuutta, mitä haluat siltä. Valmistut ammattiin, onko bf edelleen kotona tekemättä mitään? Halunnet perustaa perheen jossain vaiheessa, haluatko sen nykyisen poikaystäväsi kanssa? Jos hänestä tulee isä ja olet töissä, miten hän tulee käyttäytymään, onko koti-isä vai kotona ja sinä teet silti kaikki tai lähes kaiken? Av:lla on lukemattomia ketjuja, joissa nainset kertovat miehistään, jotka eivät tee mitään kotona tai hoida tai huolehdi lapsista. Monet ihmettelevät, minä myös, miksi naiset menevät naimisiin/hankkivat lapsia näiden miesten kanssa. Jos tilanteessasi ei tule muutosta, tulee teistä yksi tällainen perhe ja muutaman vuoden kuluttua saatat itse olla täällä tekemässä aloitusta perhe-elämästäsi. Nyt on aika keskustella vakavasti poikaystäväsi kanssa. Jos hän ei suostu keskustelemaaja muuttamaan käytöstään, sinun täytyy tehdä päätös, haluatko jatkaa näin vai jätätkö poikakaverin. Silloin olet myös itse tehnyt tietoiset ratkaisun, oli se millainen tahansa. Sitten elät sen ratkaisun kanssa tietäen, että se oli valintasi, vaikka olisi yhdessä pysyminen "juuttisäkin" kanssa ja lapsien tekeminen ja arjen (lähes) yksin pyörittäminen loppuelämän/eroon saakka.
Hänellä tuskin ikinä olisi varaa edes kosia minua, enkä kyllä näe avioliittoa tulevaisuudessamme. Hän on kuitenkin mukava ja rakastaa minua pyyteettömästi. Tuntuu umpikujalta.
s
Ehkä minun pitäisi olla vain kannustavampi häntä kohtaan?
s
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Eihän tuossa mitään tulevaisuutta ole. Sanot syyksi sen, että poju makaa vaan selällään eikä mene töihin eikä opiskele. Anna kun arvaan, sinä sekä opiskelet että teet töitä. Ulos hus pois tuollainen loinen vielä kun olet nuori ja nätti.
Opiskelen kyllä ja kesät vietän yleensä töissä; tämän kesän olin kesäyliopistossa. Hän ei sinäkään aikana edes hakenut töihin...
s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen kyllä ja kesät vietän yleensä töissä; tämän kesän olin kesäyliopistossa. Hän ei sinäkään aikana edes hakenut töihin...
s
Millä rahalla tämä nuorimies oikein elelee?
Ei se oikein riitä, että mies on söpö ja rakastaa sinua, jos siinä on kaikki mihin tuo aikuinen ihminen kykenee. Voit hankkia koiranpennun, sekin on söpö ja taatusti rakastaa sinua.
Et ole tuon poikasen äiti ja paras palvelus minkä voit tyypille tehdä, on erota ja perustelet eron juuri tuolla loisimisella. Ehkä tyyppi saa siitä viimeinkin herätyksen että aika mennä töihin ja/tai kouluun. Sanot, että voit sitten myöhemmin miettiä teitä uudestaan KUN poju saa työpaikan/opiskelupaikan.
Tosiaan kiinnostaa kuka pojan elämän rahoittaa? Älä vain sano , että sinä ja minä verorahoilla...
Olet selvästi hyvää ns vaimomatskua, olen jo melkein rakastunut sinuun ja matkalla luoksesi ainakin ajatuksissani 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s
Millä rahalla tämä nuorimies oikein elelee?
Ei se oikein riitä, että mies on söpö ja rakastaa sinua, jos siinä on kaikki mihin tuo aikuinen ihminen kykenee. Voit hankkia koiranpennun, sekin on söpö ja taatusti rakastaa sinua.
Et ole tuon poikasen äiti ja paras palvelus minkä voit tyypille tehdä, on erota ja perustelet eron juuri tuolla loisimisella. Ehkä tyyppi saa siitä viimeinkin herätyksen että aika mennä töihin ja/tai kouluun. Sanot, että voit sitten myöhemmin miettiä teitä uudestaan KUN poju saa työpaikan/opiskelupaikan.
Hän saa rahaa toisinaan hiukan vanhemmiltaa, sekä pääsääntöisemmin Kelalta. Hänellä on myös suuret velat aikaisemmista erehdyksistään...
s
Tarviiko asiaa edes miettiä? Moisen saamattoman juuttisäkin vetäminen läpi elämän tuskin on sinun tehtäväsi. Äkkiä kotieläin toiseen hoitokotiin.