Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ruokavaliolla olet laihtunut parhaiten?

Vierailija
12.08.2016 |

Näin eilen vilaukselta itseni näyteikkunasta ja havahduin, että alan olemaan aika pyöreä. En mikään hillitön läski, mutta käsistä ja naamasta huomasi selvästi, että kiloja on tullut lisää. En ole ylipainoinen, olen 166cm ja 62kg nyt. Haluaisin olla kevyt keijukainen, mikä olin vielä muutama vuosi sitten.

Millä ruokavaliolla olet laihtunut parhaiten ja pysyvästi? En syö erityisen epäterveellisesti, ja tiedän, että kaikki dieetit ja ruokavaliot eivät toimi kaikilla. Mutta haluaisin kuulla vinkkejä, miten olette laihtuneet suht nopeasti?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdun näin: syön harvoin enkä mässää koko ajan välipaloja jne. Tukeva aamupala/lounas päivästä riippuen klo 10-12, kunnon välipala esim ruisleipää, rahkaa noin 16-17 ja illalla hyvä ruoka noin klo 20-21. Jaksaa treenatakin hyvin. Nyt on lähtenyt raskauskiloja 25 ja 15 jäljellä:) päivän kalorit 1400-1800

Vierailija
22/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa nyt "Alkoholi ja lisätty sokeri pois"-dieetti. Ja siis kaikki piilosokeri pois eli einekset, kaikenmaailman salaatinkastikkeet, jogurtit ym. valmisteet. Makeutusaineita ei myöskään saa käyttää. Luovun rakkaasta pepsimaxista myös.

Onko joku kokeillut samaa?

jos olet käyttänyt paljon noita alkoholia ja lisättyä sokeria, niin sitten voit laihtua toki. Useimmilla tuo ei tuo kummoista tulosta, koska loppujen lopuksi noita aineksista ei ole tullut niin kovin paljoa kaloreita että olisi merkittävästi lihottanut. Itse kokeilin tuota joskus ja muutama kilo lähti puolessa vuodessa, ei enempää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdun näin: syön harvoin enkä mässää koko ajan välipaloja jne. Tukeva aamupala/lounas päivästä riippuen klo 10-12, kunnon välipala esim ruisleipää, rahkaa noin 16-17 ja illalla hyvä ruoka noin klo 20-21. Jaksaa treenatakin hyvin. Nyt on lähtenyt raskauskiloja 25 ja 15 jäljellä:) päivän kalorit 1400-1800

Mulla sama kapinallinen tyyli, eli kun aina saarnataan että pitää syödä enemmän välipaloja, minä jätin ne pois ja aloin laihtua. Nyt syön

: Aamiainen klo 12 (usein leipää ja hedelmä tai jogurttia ja hedelmä), lounas klo 16-17 (salaattiateria, leipää tai keitto ja leiää), päivällinen (päivän tukevin ateria, jolla on myös makea jälkkäri) klo 21-22. Ei välipaloja. Painoa lähtee helposti ja vaivattomasti.

Vierailija
24/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ketokarppaus. Muutakin olen kokeillut mutta huonoin tuloksin, vähäkalorisilla kevytruokadieeteillä on jatkuva väsymys ja muuttuu sellaiseksi laihaläskiksi.

Vierailija
25/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut olen eniten (jos mitataan pudotetut kilot/aika -akselila) sillä että jättää välillä syömättä kokonaan vuorokaudeksi-pariksi. Siinä sitten on kivaa kun pyörryttää jatkuvasti ja pää särkee. Myös iho ja hiukset "kiittävät" todella paljon. Oli tosi hauskaa näyttää sairaalta. En suosittele.

Myös se että syö pelkkää suklaata ja teetä laihdutti :) Oli muuten todella hauskaa kun kunto laski ja pyöräillessä piti pysähtyä jottei taju lähtisi. En suosittele.

Pysyvimmän tuloksen sain kuitenkin aikaan ihan ehdalla vanhan kunnon ruokavalion muutoksella. Mä tulin kyllä eri taustoista kuin moni tässä ketjussa, eli piti oppia syömään pysyvästi enemmän jotta ainainen jojoilu ja ennen kaikkea sairas mieli saataisiin kuriin. Erityisen vaikealta tuntui terve syöminen kun samalla teki kuitenkin mieli suklaata, jolloin välillä luisuin taas vanhaan "no jätän sit päivällisen väliin etten vaan liho" -tapaan.

Makeanhimo johtuu toki eri asioista, mutta itse sain sen kuriin lisäämällä ihan ronskisti hedelmien kulutusta. Päätin että ihan sama vaikka lihoaisinkin hetkeksi, haluan testata kuitenkin että väheneekö karkin kulutus. Yllättäen en lihonnutkaan, vaan kiinteydyin pikku hiljaa hoikista lähtökohdista ja nykyään näytän oikeasti terveeltä. Myös mieli tuntuu parantuneen, ruoka ei ole enää kamala pakkomielle. Vedän nykyään kaikkia jälkkärihedelmiä (banaani, mandariini, melonit... joskus myös omenaa) usein aamuin illoin niin paljon kuin tekee mieli, yleensä  päivässä vaikka noin 3-6 banaanin verran. Joskus toki syön sitä suklaatakin, mutta valehtelematta enää noin kerran kuukaudessa ja maltillisesti, koska ei tee mieli enää. Näin ollaan vedelty nyt parin vuoden ajan.

Muuten ruokavalio on kasvispainotteinen, koska sitä mun on helpoin saada alas ja PALJON verrattuna lihaisampaan ja yksitoikkoisempaan ruokaan. Jos ei syö kasviksia päivässä kauheasti, suosittelen lisäämään niitä tutkittujen terveysvaikutusten vuoksi, vaikkei kasvissyöjäksi alkaisikaan ja haluaisi edelleen syödä lihaa runsaasti.

Summa summarum, riippuu täysin siitä että mikä on omassa ruokavaliossa se ongelma. Meneekö paljon karkkia, suklaata, sipsiä, kaljaa, rasvaa, höttöhiilaria... Mä en itse ikinä halua mihinkään "ohjelmaan" mukaan missä lasketaan kaloreita vaikka kuukauden ajan todella tarkasti, koska mulla on selvästi taipumusta syömishäiriöiseen käyttäytymiseen. Mitä rajoittavampi dieetti on (mehupuhdistukset, pussikeittodieetit, kaikki hiilarit pois ja mitä näitä nyt on), sitä enemmän hälytyskellot soi.

Vierailija
26/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduta, mutta olen tahtomattani laihtunut kasvisruokavaliolla.

Vierailija
27/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mun sukulainen? 😃 Itse nimittäin 166/63 ja ihan pallero-fiilis. En todellakaan ole mikään roteva, vrt. mun äiti painoi 64kg viikko ennen kuin mun pikkuveli syntyi... että siroa porukkaa (paitsi mä just nyt).

Vastauksena kysymykseen; mulla on toiminut parhaiten joko a) kerran päivässä syöminen. Siis ihan kunnon ateria, mutta vain kerran päivässä. Sillä tavoin lähti vikat raskauskilot, 10kg kolmessa viikossa. Tai sitten vaihtoehto b) jonka aloitin taas eilen, koska poskeni ovat kuin hamsterilla ja farkut kiristää; jätin lämpimät ruoat pois. Kuulostaa varmaan pimeältä, mutta tiedän että toimii mulle. Oon muutenkin pieniruokainen, ja jos vedän ns. kunnon ruokaa, syön helposti ähkyyn. Syön siis pieniä juttuja, esim. aamulla kahvia ja banaani, lounaaksi salaatti, illalla ruisleipä ja jogurtti. Kalorit jää helposti alle tuhannen, maha ei kurni ja paino tippuu nopeasti. Karppaamista koetin joskus, mutta koin sen hankalaksi kasvissyöjälle.

Minulle toimii nuo kaksi, niin ja tietty alkoholin jätin kanssa pois kokonaan.

Vierailija
28/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävä ravinto, ehdottomasti viljat ja maitotuotteet veke, lihaa aterialla kämmenen kokoinen määrä max ja eri rasvoja, etenkin kookosöljyä ja aina joku vähähiilihydraattinen lisuke kuten kukkakaalimuusi tai raakaruoka salaatti!

Smoothiet on kans ihan parasta macalla ja kaakaolla ja sit on tää: lämmin sitruunavesi aterioiden välissä johon voi kans blendata korianteria (kuulemma jotenkin laihduttava yrtti)

Googlaa vaikka niitä raw food reseptejä ja kuuntele kehoasi että mikä sopii sinulle!

Kuinka kauan tämmöstä dieettiä jaksaa noudattaa... Ja kehoani en kyllä ala kuuntelemaan, se käskee mut Kotipizzaan :P

Vierailija
29/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla. Mikä tärkeintä: VOIN kaikkein parhaiten.

Vierailija
30/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasmalli! Mikään ruoka ei ole kiellettyä, mutta kun vatsa täyttyy kasviksista, ei enää jaksa syödä niin paljon muuta. Lisäksi tuosta on suht helppo tehdä pysyvä tapa - samaa ei voi sanoa useimmista muista dieeteistä. Laihtuminen ei ehkä ole yhtä nopeaa kuin muilla dieeteillä, mutta ehdoton plussa on just se, että tulos on helpompi saada pysymään.

Vierailija
31/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävä ravinto, ehdottomasti viljat ja maitotuotteet veke, lihaa aterialla kämmenen kokoinen määrä max ja eri rasvoja, etenkin kookosöljyä ja aina joku vähähiilihydraattinen lisuke kuten kukkakaalimuusi tai raakaruoka salaatti!

Smoothiet on kans ihan parasta macalla ja kaakaolla ja sit on tää: lämmin sitruunavesi aterioiden välissä johon voi kans blendata korianteria (kuulemma jotenkin laihduttava yrtti)

Googlaa vaikka niitä raw food reseptejä ja kuuntele kehoasi että mikä sopii sinulle!

Kuinka kauan tämmöstä dieettiä jaksaa noudattaa... Ja kehoani en kyllä ala kuuntelemaan, se käskee mut Kotipizzaan :P

Haha, sama, mulla on kanssa angstinen kroppa; minä sanon kasviksia, se huutaa notta Subway 😂

Vierailija
32/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä kuuntele kehoa on hauska. Jos tekisin niin, mun ruokavalio voisi olla seuraavanlainen:

Aamu: Energiajuomaa ja pari lihapasteijaa

Aamupäivä: Karkkia pitkin aamupäivää, kahvia

Lounas: Pizza tai kebab, kokista

Iltapäivä: Suklaata ja kahvia

Päivällinen: Jotain rasvaista kotiruokaa, ei rehuja kun eivät maistu miltään

Ilta: Voileipiä ja teetä, perunalastuja, jäätelöä, pähkinöitä, kaikkea naposteltavaa

Vierailija
33/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin uuden parisuhteen myötä noin kolme kiloa. Uusi parisuhde toi aivan uuden rytmin syömiseen mistä en hirveästi pitänyt, mutta oli niin juurtunut kumppanini elämään että menin sitten mukana. Kyseessä siis Espanjalainen mies joka syö tukevan aamupalan, lounaan noin neljän aikaan ja yöllä noin 23 illallisen. Tällä tavalla siis lihoin. Kun erosimme palasin omaan normaalin rytmiini jolla laihdutin 2 kuukaudessa 3 kiloa.

Eli aamupalaksi jotain hyvin kevyttä tai ei mitään. Lounaalle kello 12-1 aikaan. Tukeva lounas opiskelijaravintolassa. Illalla jotain pientä välipalaksi jos on bälkä. Ei muuta.

Vierailija
34/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoin uuden parisuhteen myötä noin kolme kiloa. Uusi parisuhde toi aivan uuden rytmin syömiseen mistä en hirveästi pitänyt, mutta oli niin juurtunut kumppanini elämään että menin sitten mukana. Kyseessä siis Espanjalainen mies joka syö tukevan aamupalan, lounaan noin neljän aikaan ja yöllä noin 23 illallisen. Tällä tavalla siis lihoin. Kun erosimme palasin omaan normaalin rytmiini jolla laihdutin 2 kuukaudessa 3 kiloa.

Eli aamupalaksi jotain hyvin kevyttä tai ei mitään. Lounaalle kello 12-1 aikaan. Tukeva lounas opiskelijaravintolassa. Illalla jotain pientä välipalaksi jos on bälkä. Ei muuta.

Ei pahalla, vaan mielenkiinnosta; kuinka tukeva se sun lounaasi oikein on, jos noin vähillä syömisillä ei tippunut kuin 3kg/2kk?

Vierailija
35/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä kuuntele kehoa on hauska. Jos tekisin niin, mun ruokavalio voisi olla seuraavanlainen:

Aamu: Energiajuomaa ja pari lihapasteijaa

Aamupäivä: Karkkia pitkin aamupäivää, kahvia

Lounas: Pizza tai kebab, kokista

Iltapäivä: Suklaata ja kahvia

Päivällinen: Jotain rasvaista kotiruokaa, ei rehuja kun eivät maistu miltään

Ilta: Voileipiä ja teetä, perunalastuja, jäätelöä, pähkinöitä, kaikkea naposteltavaa

En itse ole ihan uskovainen tämän "kuuntele kehoasi" asian suhteen, kun joskus se kuuntelu kieltämättä on hankalaa. Mutta väittäisin, että jos kokeilisit elää muutaman päivän tällaisella ruokavaliolla, sinun kehosi todellakin alkaisi ilmoittaa, että nyt ei toimi. Minulla kävi näin, kun dieettiä aloittaessani asetin itselleni herkkupäivän, jolloin kaikki on sallittua. Niinpä se noudatti juuri tätä kaavaa, että koko päivänä ei muuta syötykään kun karkkia, pitsaa ja sipsejä. Eli ei todellakaan tullut hyvä olo, eikä mitään muutakaan, vaikka näennäisesti sai syödä mielin määrin kaikkea ihanaa.