Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ruokavaliolla olet laihtunut parhaiten?

Vierailija
12.08.2016 |

Näin eilen vilaukselta itseni näyteikkunasta ja havahduin, että alan olemaan aika pyöreä. En mikään hillitön läski, mutta käsistä ja naamasta huomasi selvästi, että kiloja on tullut lisää. En ole ylipainoinen, olen 166cm ja 62kg nyt. Haluaisin olla kevyt keijukainen, mikä olin vielä muutama vuosi sitten.

Millä ruokavaliolla olet laihtunut parhaiten ja pysyvästi? En syö erityisen epäterveellisesti, ja tiedän, että kaikki dieetit ja ruokavaliot eivät toimi kaikilla. Mutta haluaisin kuulla vinkkejä, miten olette laihtuneet suht nopeasti?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisellä syömisellä ja höttöhiilarien karsimisella.

Vierailija
2/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut ihan kaikki mitä olen kokeillut. Ihan suoraan suhteessa syötyyn kalorimäärään. Olen laihtunut erittäin onnistuneesti niin Painonvartijoilla, karppaamalla, laskemalla kaloreita ja rajaamalla ne 1200 kcal:iin päivässä, South Beach Dietillä, ravitsemursterapeutin suunnittelemalla virallisterveellisellä, ranskatar-dieetillä (kirjan Ranskattaret eivät liho mukaan), paleolla.

Laihtuminen on ihan hirveän helppoa, ja mikä tahansa dieetti toimii siihen, koska dieetit on suunniteltu niin että saa riittävän vähän kaloreita laihtuakseen. Mulle itselleni sen sijaan ongelma on se, että miten saisi sen painon pidettyäkin pois. Mä aina jojoilen takaisin entiseen painooni vuodessa-parissa, ja sitten on taas uuden laihiksen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muuten jotain hyviä reseptejä vinkata? 😊

Vierailija
4/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut armeijadieettiä?? Kiinnostaisi yrittää, ei varmasti ole pysyvä tulos, mutta olisi hyvä potku mun laihdutusprojektille. 6-10kg haluaisin pois.

Vierailija
5/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin laihtumaan kunnolla, kun rupesin vegaaniksi. Lisäksi kroppa tuntuu toimivan paremmin.

Vierailija
6/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla kunnon Painonvartijoilla laihduin normaalipainon sisällä tehokkaasti ja nälkää näkemättä. Mutta aivopestynä en koskaan enää palannut siihen, vaan olen yrittänyt modernimmin, mutta huonoilla tuloksilla.

Vierailija
7/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisellä syömisellä ja höttöhiilarien karsimisella.

Hmm, entä kun on tullut ylipainoiseksi syöden säännöllisesti ja ilman höttöhiilareita? 

Vierailija
8/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fit for Life (Elämäsi kuntoon). Se perustuu amerikkalaiseen ruokavalioon, joten hyvän ruoan ystävänä ja kotikokkina sovelsin sitä vähän. Kyseessä on pikemminkin elämöäntapamuutos kuin laihdutuskuuri. Perusperiaatteet on helppo oppia ja helppoja soveltaa. Kiloja lähti parissa vuodessa yli 20 ja ovat pysyneet poissa. Lisäsin myös arkiliikuntaa ja keventyessä pidensin kävelylenkkejä. 

Ranskalainen Montaignac on vähän samantapainen. Olen ymmärtänyt, että sekin on monilla toiminut hyvin ja pysyvästi ruoasta saatua nautintoa vähentämättä. 

Vierailija
9/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä syömistä säännöllisin väliajoin. Ei suuria annoksia. Tässä esimerkki mikä toiminut mulla:

Aamupalaksi kaurapuuroa, mustikoita

Lounas salaattia ja lisukkeena kanaa/kalaa ym.

Välipalaksi esim omena

Päivälliseksi kasviksia ja jotain lihaa

Iltapalaksi treenin jälkeen maitorahka mehukeitolla ja cashewpähkinöillä

Vierailija
10/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimii mulla parhaiten laihdutuksessa. Sitten kohtuullisesti jotain hyvää hiilihydraattia mukaan painon ylläpitovaiheessa, jos elämäntapa on liikunnallinen.

Olen kokeillut monenlaista eri tyyliä, mutta paljon parjattu karppaus toimii mulla parhaiten.

Vierailija
11/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimii mulla parhaiten laihdutuksessa. Sitten kohtuullisesti jotain hyvää hiilihydraattia mukaan painon ylläpitovaiheessa, jos elämäntapa on liikunnallinen.

Olen kokeillut monenlaista eri tyyliä, mutta paljon parjattu karppaus toimii mulla parhaiten.

Olisko sulla antaa jotain hyväksi havaittuja karppausreseptejä? :)

Vierailija
12/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhalla kunnon Painonvartijoilla laihduin normaalipainon sisällä tehokkaasti ja nälkää näkemättä. Mutta aivopestynä en koskaan enää palannut siihen, vaan olen yrittänyt modernimmin, mutta huonoilla tuloksilla.

Sama kokemus. Painonvartijoilla pudotin aikanaan erittäin tuskattomasti 65 kilosta 53 kiloon, normaalipainon sisällä. Ei ollut nälkä eikä huono olo  eikä mitään. 

Raskauksien myötä kuitenkin tuli uudestaan kiloja ja olen niitä yrittänyt pudottaa mm. karppauksella sekä Patrik Borgin kirjan opein. Ei lähde painoa ollenkaan. Harmi kun enää ei ole Painonvartijoita, heti menisin sinne jos olisi vielä!

Vierailija
13/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://hiidenuhmankeittiossa.blogspot.fi/2012/01/karppaajan-tuorepastal…

Tämä on kaikkien aikojen lempireseptini, sillä lasagne on aina ollut lempiruokaani :)

Tuossa blogissa on muutenkin hurjasti hyviä reseptejä.

Vierailija
14/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä ravinto, ehdottomasti viljat ja maitotuotteet veke, lihaa aterialla kämmenen kokoinen määrä max ja eri rasvoja, etenkin kookosöljyä ja aina joku vähähiilihydraattinen lisuke kuten kukkakaalimuusi tai raakaruoka salaatti!

Smoothiet on kans ihan parasta macalla ja kaakaolla ja sit on tää: lämmin sitruunavesi aterioiden välissä johon voi kans blendata korianteria (kuulemma jotenkin laihduttava yrtti)

Googlaa vaikka niitä raw food reseptejä ja kuuntele kehoasi että mikä sopii sinulle!

Vierailija
15/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://hiidenuhmankeittiossa.blogspot.fi/2012/01/karppaajan-tuorepastal…

Tämä on kaikkien aikojen lempireseptini, sillä lasagne on aina ollut lempiruokaani :)

Tuossa blogissa on muutenkin hurjasti hyviä reseptejä.

Kiitos tota täytyykin kokeilla!

Vierailija
16/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii ketokarppaus..ei perunaa, pastaa, riisiä, viljoja, sokeria, hedelmiä eikä marjoja...ainakaan aluksi. Ketokarppauksessa suurin osa energiasta tulee hyvistä rasvoista, proteiinia vain kohtuullisesti, hiilarit tulee ainoastaan kasviksista. Hyvä olo on, energiaa on paljon enemmän eikä ole himoja esim suklaaseen menkkojen aikaan :) paino on tippunu kilo/viikko tahtiin. Ketokarppauksessa ideana on saada kroppa sokeripolttoisesta rasvapolttoiseksi. Vähät hiilarimäärät johtaa ketoosiin, mikä on hyvä juuri nälän hallinnan takia. Syön vain kun on nälkä. Kahvia kermalla, kananmunia voissa paistettuna ja pekonilla. Paljon vihreitä kasviksia. Hyvä tulee :) suosittelen !

Vierailija
17/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaamalla ehdottomasti, ja ruokavaliota kannattaa alkaa pysyvästi seuraamaan. Nesteet lähti parissa päivässä eivätkä ole takaisin tulleet, koskaan ei turvota.

Vierailija
18/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla mitä olen kokeillut olen laihtunut, mutta on vain yksi jolla paino on pidempään pysynyt alhaalla (nyt 4 vuotta): se on syömisen kohtuullistaminen ilman, että noudattaa mitään erityisruokavaliota tai jättää mitään ruoka-aineita pois. 

Minä päädyin tähän, kun olin jo vuosia jojoillut nopeiden painonlaskujen, repsahdusten ja nopeiden painonnousujen suossa. Kroppakin oli ihan loppu kun välillä se väännetään ketoosiin karppauksella, välillä vegaaniksi, välillä maidottomaan ja viljattomaan, välillä pätkäpaastolle. Päätin lopulta että en jaksa, annan mennä. Alan vaan syödä mitä mieli tekee, mutta yritän ihan älyttömiä ahmimisia ja mässyjä välttää. 

Viimeisimmän paleojakson, jota aloittaessa tavoite oli 55 kg, jälkeisen repsun ja jojoilun jälkeen paino oli 88 kg, mun ennätys. Nyt painan 65 kg, eli 10 kg enemmän kuin mitä aikoinaan jojoilullani tavoittelin, mutta voin sanoa että vaikka vähän voi makkaraa vatsalla olla, niin tämä on PALJON parempi kuin se kauhea kierre jossa tosi ntavoittelin 55 kiloa, mutta harvoin pääsin sinne, ja jos pääsinkin, niin puolen vuoden päästä painoin taas 80 kg.

Vierailija
19/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamalla enemmän kuin syömällä. Kesällä tuli tehtyä reippaasti mökkiremonttia ja silloin jäi löhöily ja herkkujen napostelu vähemmälle. Aamupalalla kunnon leivät, kahvi ja viili että jaksoi tehdä aamupäivän töitä. Normaali lounas. Iltapäiväkahvia leivän ja ehkä keksin kanssa. Illalla sitten toinen ruoka. Saunajuomana vesi tai vissy, sillä juopottelu olisi kostautunut huonoina unina ja jaksamattomuutena seuraavana päivänä.

Tulos kahdessa kuukaudessa -4 kiloa ja aika perusteellisesti rempattu mökki :)

Vierailija
20/35 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa nyt "Alkoholi ja lisätty sokeri pois"-dieetti. Ja siis kaikki piilosokeri pois eli einekset, kaikenmaailman salaatinkastikkeet, jogurtit ym. valmisteet. Makeutusaineita ei myöskään saa käyttää. Luovun rakkaasta pepsimaxista myös.

Onko joku kokeillut samaa?