Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei vaunujen kanssa tarvitse maksaa bussissa?

Vierailija
11.08.2016 |

Ainakaan meillä päin. Joka päivä äitylit tulevat ilmaiseksi bussiin, kun muut maksavat kerrasta melkein 5€. Miksi lapsiperheet on tässäkin asiassa etuoikeutettuja? Onhan muitakin köyhiä..

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä muu ole, kuin se että vaunuja ei voi jättää yksikseen siksi aikaa kun äityli käy lunastamassa lipun bussin etuosasta. Ratikassa en ymmärrä ilmaista matkustusoikeutta.

Pitäähän ratikassakin käydä lunastamassa kuljettajalta se lippu, vai ajattelitko, että ratikan matka on tasaisempaa ja vaunut voi jättää yksin?

Vierailija
182/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh, siis onko se oikeasti ilmaista? Luulin, että lippua tarkastettaessa mamman pitää todistaa, että kortilla on kautta tai lippu on ostettu mobiililla.

No nyt kyllä lähtee ostoskassi kulkemaan sopivasti rattaissa, jos tämä lysti on ilmaista. Ja nuo vapaamatkustajat ovat vieläpä kaikkien tiellä ja pitävät vauvansa kanssa hirveää meteliä!

Heh, en halua pilata sun iloa, mutta niissä rattaissa pitää olla lapsi, jotta pääsee maksutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä muu ole, kuin se että vaunuja ei voi jättää yksikseen siksi aikaa kun äityli käy lunastamassa lipun bussin etuosasta. Ratikassa en ymmärrä ilmaista matkustusoikeutta.

Pitäähän ratikassakin käydä lunastamassa kuljettajalta se lippu, vai ajattelitko, että ratikan matka on tasaisempaa ja vaunut voi jättää yksin?

Oletko maalta? Ratikassa sen matkan voi maksaa keskiosassakin matkakortilla, niitä lukulaitteita on niin edessä, keskellä kuin takanakin.

Ja metroissahan matka maksetaan ennen laiturialueelle saapumista. Ei voine vetää mitään turvallisuuskorttia esille.

Vierailija
184/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläismummo, ja vuokran, sähkölaskun, matkapuhelinliittymän ja julkisen liikenteen kuukausikortin (n. 45 euroa) maksamisen jälkeen minulle jää tilille kokonaista 496 euroa/kk. Onhan se kadehdittavan suuri summa koko ikänsä työtä tehneelle ja veroja maksaneelle. En silti saa matkustaa bussissa maksutta. Kerropa minulle, millä paikkunnalla on eläkeläisille ilmaismatkustus julkisella liikenteellä!

Vierailija
185/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä te "kritisoijat" nyt sitten ratkaisette ongelman? Jos maksetaan matka, niin bussin on seisottava tasan sen aikaa kun vaunut vanhempi on maksamassa ja lähtö vasta kun pääsee takaisin vaunujen luo.

Samalla olisi myös reiluinta, että busseihin enemmän kuin 2-3 vaunua.

Ja kortinlukijoita voi joo tulla keskiväliin, mutta mites kertalippu?

Nyt vaan sitten kertomaan niitä ideoita.

Ja samalla myös voisi kertoa, että jos tämä älläkä ja valitus ei ole kateudesta, niin mistä? Ei niiden lasten kanssa kuljeta ilmaiseksi kuin hetki, sitten taas menee maksu kuten muiltakin. Ja itseasiassa pian se vanhempi maksaa oman lipun lisäksi lapsensa lipun 😉

Vierailija
186/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä bussissa kysytä onko oma lapsi, joten kaikki kateelliset vain pyytämään kavereilta, tutuilta tai sukulaisilta pientä seuralaista vaunuineen kaupungille niin PÄÄSET ILMAISEKSI sinäkin! Jippii mikä etuoikeus juuri sinulle.

Vierailija
187/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava ketju. Ei muidenkaan pidä saada kun minä en saa. Niin kauan kun matkat on ilmaisia niin minähän sitä etuutta käytän ja velat voi pitää suunsa supussa. Kyllä lastenvaunujen kanssa on ihan yhtäläinen oikeus liikkua kun muillakin. Mikä vittu tätä kansaa vaivaa?!

Vierailija
188/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläismummo, ja vuokran, sähkölaskun, matkapuhelinliittymän ja julkisen liikenteen kuukausikortin (n. 45 euroa) maksamisen jälkeen minulle jää tilille kokonaista 496 euroa/kk. Onhan se kadehdittavan suuri summa koko ikänsä työtä tehneelle ja veroja maksaneelle. En silti saa matkustaa bussissa maksutta. Kerropa minulle, millä paikkunnalla on eläkeläisille ilmaismatkustus julkisella liikenteellä!

Ei ainakaan Helsingissä, mutta rollaattorin kanssa keskiovesta sisään eivätkä käy näyttämässä lippua. Ei mun mielestä kyllä tarvitsekaan, kun liikkuminen on vaikeaa.

Vierailija
189/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on maailman paras sääntö ikinä! Helpotetaan lapsiperheen arkea, vaikkakin on pieni asia, niin on varmasti ilo monelle. Ja eipähän tarvi väistellä kun joku mamma edestakaisin kulkee käytävällä makselemassa kun on muutenkin ahdasta. Miten se on keneltäkään pois, jos äiti saa matkustaa bussissa ilmaiseksi. Kyllä se lapsi siitä vielä kasvaa ja tulee toivottavasti tekemään töitä ja maksamaan verot, joilla teidän valittajienkin elämää helpotetaan.

t. lapseton

Vierailija
190/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuussyistä.

Tämän kun kaikki mammat ymmärtäisivät. Valitettavasti monesta vaunujen kanssa kulkevasta on ihan ok mennä penkkiin istumaan ja jättää vaunut itsekseen. Kun kuljettaja asiasta huomauttaa, alkaa ihmeellinen vänkytys. Huvittavinta on selitys, että niissä on jarrut päällä. Joo, ehkä. Vaunut eivät kuitenkaan ole mitenkään kiinni autossa, joten esim. liikenneympyröissä vaunujen keikkaaminen on vaarana.

Näinpä. Mulla keikkas vaunut vaikka olin vieressä. Olin just tullut bussiin, bussi lähti liikkeelle ja kääntyi heti tiukasti vasemmalle. En pitänyt vaunuista just silloin kiinni, ja ne kippas ympäri. Ihan kauheeta. Mutta oma mokahan se oli. En tajua näitä jotka jättää vaunut yksikseen ja menee istumaan :(

Vierailija
191/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on maailman paras sääntö ikinä! Helpotetaan lapsiperheen arkea, vaikkakin on pieni asia, niin on varmasti ilo monelle. Ja eipähän tarvi väistellä kun joku mamma edestakaisin kulkee käytävällä makselemassa kun on muutenkin ahdasta. Miten se on keneltäkään pois, jos äiti saa matkustaa bussissa ilmaiseksi. Kyllä se lapsi siitä vielä kasvaa ja tulee toivottavasti tekemään töitä ja maksamaan verot, joilla teidän valittajienkin elämää helpotetaan.

t. lapseton

Tämä on kiistatta järkevin kommentti, mitä olen AV:ltä tänään lukenut. Rakkautta sinne.

Vierailija
192/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä miksei eläkeläisten tarvitse maksaa? Mummot nostaa hirmueläkkeitä, mutta bussissa ajavat ilmaiseksi.

Ja kaikki loput matkustajat kulkevat puoli-ilmaiseksi. Julkisen liikenteen lipun hinnoissa on tukea n. 50%.

Vierailija
193/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ap:lla suuret murheet.

Vierailija
194/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio lapsia hankkia, ja muutama vuosi sitten köyhänä (opiskelijana, jonka opiskelija-asunnon vuokra oli yli 500) rupes vituttamaan se että itse maksoin 2 krt päivässä bussimatkat ja lapsiperheet vetää ilmaseksi. Koska ihan oikeasti olin helvetin rahaton, niin pokkana hain äidiltä sen säilyttämät lastenvaunut ja vaunujen kanssa sitten bussilla matkustin. Tein noin muutamana päivänä viikossa ehkä puolen vuoden ajan, kyllä siinä rahaa säästy ja sainpas vielä hyötyliikuntaakin kun vaunuja työnsin. Joskus lähin myös pelkästään vaunulenkille, laitoin kauheen määrän painavaa tavaraa kärryihin ja lähin juoksemaan ylämäkiin. Harrastin myös roskisdyykkaamista, tulee kyllä nyt ikävä noita aikoja.. Nykyää en kehtais, varsinkin kun asun taas kotikaupungissa nii joku tuttuhan saattais tulla kysymään saako nähä vauvan.