Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vaunujen kanssa tarvitse maksaa bussissa?

Vierailija
11.08.2016 |

Ainakaan meillä päin. Joka päivä äitylit tulevat ilmaiseksi bussiin, kun muut maksavat kerrasta melkein 5€. Miksi lapsiperheet on tässäkin asiassa etuoikeutettuja? Onhan muitakin köyhiä..

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tästä tulivat mieleeni eräät asuinalueellani asuvat naiset, jotka käyttävät tätä ilmaista bussikyytiä jatkuvasti hyväkseen kärräämällä shetlanninlammaskoiriaan lastenvaunuissa saadakseen ilmaiset bussikyydit. Vaikuttavat vähän vinksahtaneilta muutenkin, ovat mahdollisesti pariskunta tai sitten yhdessä asuvat äiti ja tytär noin 30- ja 50-v.

Turussa?

Vierailija
142/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuoliasiakas joutuu kuitenkin maksamaan, jos ei omista invalidikorttia (senkään saaminen ei ole itsestäänselvyys, esim. lyhytaikaisessa tuolin tarpeessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittakaa samalla lapsilisistä kun tälle tiellä lähditte... Ihan käytännön ongelmaan liittyvä lapsiperhe-etu.

Aatelkaa paljonko säästettäisiin, jos lapsiperheet laitettaisiin itse maksamaan päivähoitonsa ja peruskoulunsa myöskin. Saataisiin monta vanhusta vaihdettus kuiviin vaippoihin silläkin hinnalla.

Kukahan niitä kuivia vaippoja vaihtaisi jos ei olisi lapsia? Kyllä sitten voi ihminen olla tyhmä!

Maahanmuuttajista saadaan halpaa valmiiksi aikuiseksi ehtinyttä työvoimaa.

Ja arvaahan millainen lapsilauma tällä maahanmuuttajalla on viiden vuoden päästä! Katselehan hieman ympärillesi :)

Entä sitten. Yhteiskunnan ei tarvitse maksaa lapsista. Ei niitää mamulapsiakaan koulutettaisi tai niiden bussimatkoja maksettaisi. Pysyisivät vanhemmat yritteliäinä kun niitä itse kustantavat.

Vierailija
144/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bussikortti, johon olen ladannut kuukausilipun. Eli kyllä olen matkani maksanut, vaikka joskus vaunujen kanssa kyytiin tulen. Kas kun liikun suurimmaksi osaksi ilman vaunuja työmatkoja.

Vierailija
145/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinhoidontuella eläminen ei ole suurinta herkkua, mutta meidän perheessä se oli mahdollista. Kyllä liikkuminen olisi jäänyt vähäiseen , jos olisi pitänyt maksaa 50 e kk bussilipusta.

Itse matkustin vain ruuhka-ajan ulkopuolella. Harvoin ennen klo 10 ja viim klo 15 oltiin kotona.

Näin myös näitä, jotka kuljetteli vaunuissa ruokaa, nukkea, kerran oli yks 5-6 vuotiaskin, tutti suussa. Konnari kysyi haluatko lastenlipun hymyissä suin.

Kaikesta ei pidä olla kateellinen ja kaikki edut eivät ole sinulta pois.

Paljonko siihen kodin hoitamiseen saa tukea?

Vierailija
146/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittakaa samalla lapsilisistä kun tälle tiellä lähditte... Ihan käytännön ongelmaan liittyvä lapsiperhe-etu.

Aatelkaa paljonko säästettäisiin, jos lapsiperheet laitettaisiin itse maksamaan päivähoitonsa ja peruskoulunsa myöskin. Saataisiin monta vanhusta vaihdettus kuiviin vaippoihin silläkin hinnalla.

Kukahan niitä kuivia vaippoja vaihtaisi jos ei olisi lapsia? Kyllä sitten voi ihminen olla tyhmä!

Maahanmuuttajista saadaan halpaa valmiiksi aikuiseksi ehtinyttä työvoimaa.

Ja arvaahan millainen lapsilauma tällä maahanmuuttajalla on viiden vuoden päästä! Katselehan hieman ympärillesi :)

Entä sitten. Yhteiskunnan ei tarvitse maksaa lapsista. Ei niitää mamulapsiakaan koulutettaisi tai niiden bussimatkoja maksettaisi. Pysyisivät vanhemmat yritteliäinä kun niitä itse kustantavat.

Aha, mihinkäs yhteiskuntamalliin sinä siirtyisit? Et ainakaan arvosta sitä, että maksuttoman perusopetuksen vuoksi suomalaiset osaavat lukea :(  Maksuttoman opetuksen ansiosta sinäkin täällä surffailet ;), etkä ole kaatopaikalla muovipusseja keräilemässä.

Vierailija
147/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen itse työmatkani bussilla ja kyllä kieltämättä pistää vituttamaan nämä mammat jotka änkevät vielä aamulla ja iltapäivällä pahimpiin ruuhka-aikoihin täysiin busseihin ja vaatimalla vaativat päästä siihen vaunupaikalle. (Jossa on myös niitä istuinpaikkoja, ja ne ovat yleensä ruuhka-aikoina käytössä maksavilla asiakkailla.)

Olen itse  niin mulkku että en todellakaan päästä näitä äitejä pentuineen niille paikoille, koska maksan itse kuukausikortistani ja matkustan sen 20km 2*päivässä, joten en todellakaan aio seisoa koko matkaa jonkun ilmaiseksi matkustavan takia. Pahimmassa tapauksessa nämä jättävät vain ne tyhjät vaunut siihen vaunupaikalle, ja menevät itse useamman mukulansa kanssa istumaan vieden paikat niiltä maksavilta asiakkailta. Ei sanaakaan että esim. eläkeläistä päästettäisiin istumaan, koska "muh, minä ja mun pershedelmät!"

Pitääkin laittaa omalle kunnalle palautetta että jatkossa voisivat maksua periä myös täällä Itä-Suomessa.

Vierailija
148/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa sentään!

Niin ja ihan tiedoksesi vaan, monella äipällä jotka liikkuu kärryjen kanssa, ON OLEMASSA KUUKAUSILIPPU, vai vastaava ladattava matkakortti.

Minä liikun paljon kärryjen kanssa, ja kuukausi(seutu)kortti löytyy, kun KÄYN TÖISSÄ.

Joten mene ap sinäkin töihin, niin et olis noin köyhä, eikä aikaa jäis turhasta valittamiseen

No sitten ei haittaa varmaan mitään, että sinne keskiosaan laitetaan kortinlukija, että mammat voi leimata siellä sen korttinsa.

Vierailija
149/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei tässä maassa enää tehdä lapsia, kun jokin bussilla matkustus on niin iso juttu. Mistä te tiedätte, kuinka monella vanhemmista on henkilökohtainen bussikortti, koska matkustavat itsekseenkin ilman vauvaa...

Vierailija
150/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvihaaja kirjoitti:

Kuljen itse työmatkani bussilla ja kyllä kieltämättä pistää vituttamaan nämä mammat jotka änkevät vielä aamulla ja iltapäivällä pahimpiin ruuhka-aikoihin täysiin busseihin ja vaatimalla vaativat päästä siihen vaunupaikalle. (Jossa on myös niitä istuinpaikkoja, ja ne ovat yleensä ruuhka-aikoina käytössä maksavilla asiakkailla.)

Olen itse  niin mulkku että en todellakaan päästä näitä äitejä pentuineen niille paikoille, koska maksan itse kuukausikortistani ja matkustan sen 20km 2*päivässä, joten en todellakaan aio seisoa koko matkaa jonkun ilmaiseksi matkustavan takia. Pahimmassa tapauksessa nämä jättävät vain ne tyhjät vaunut siihen vaunupaikalle, ja menevät itse useamman mukulansa kanssa istumaan vieden paikat niiltä maksavilta asiakkailta. Ei sanaakaan että esim. eläkeläistä päästettäisiin istumaan, koska "muh, minä ja mun pershedelmät!"

Pitääkin laittaa omalle kunnalle palautetta että jatkossa voisivat maksua periä myös täällä Itä-Suomessa.

Mulkku tosiaankin! Sulla ei periaatteessa ole oikeutta istua siinä vaunupaikalla jos joku sitä vaunupaikkaa tarvitsee. Sama juttu, jos pyörätuoli tulee bussiin niin se on päästettävä siihen omalle paikalleen ja silloin se vaunuja työntävä äitikin joutuu siirtymään. Jos istut vaunupaikalla kun tulen sisään niin ajan vaunut surutta jaloille jos et tajua siirtyä. 

Vierailija
151/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhaa, kyllä joku tällaisestakin jaksaa marmattaa. No, ei kun lapsia hankkimaan, niin tämä superetu päätyy sinunkin käyttöösi!

Vierailija
152/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, ettei tässä maassa enää tehdä lapsia, kun jokin bussilla matkustus on niin iso juttu. Mistä te tiedätte, kuinka monella vanhemmista on henkilökohtainen bussikortti, koska matkustavat itsekseenkin ilman vauvaa...

Ja lisäksi voivat olla töihin menossa ja viemässä työmatkalla lapsiaan päivähoitoon. Itse joudun kulkemaan Helsingissä bussilla kolmivuotiaani kanssa ruuhka-aikoihin. Eihän se aina niin hauskaa ole.

Vierailija
153/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaunujen lisäksi pääsee rollaattorin käyttäjät ilmaiseksi (klo 9-14 ja 17:30->)

Ja muutaman kerran olen teinien ja koululaisten takia joutunut jäämään poikittain siihen keskiovelle rattaiden kanssa kun nämä istua pönöttävät eri puolilla vaunupaikalla (2 teiniä täyttää siis koko vaunupaikan), silloin vaan kovaan ääneen pahoittelen kun en pääse vaunupaikalle vaan joudun siinä istujien takia olemaan muiden tiellä.

Vierailija
154/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isätkin (tai kuka vaan) pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi. Moni täälläkin tuntuu luulevan, että ois vaan mammojen oikeus.

Vierailija
155/194 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen hauska tapaus, kun vanha mummo kuljetti vaunuissa nukkea ilmaisten matkojen takia.

Vierailija
156/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuussyistä.

Turvallisuussyistä, kun ei voi lasta jättää sekunniksikaan valvomatta pitää päästä ilmaiseksi bussissa kulkemaan mutta terassilla, kun haetaan sitä siideriä niin lapsi voi olla useamman minuutinkin valvomatta.

On ne jänniä nuo turvallisuussyyt.

Vierailija
157/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on voimassa oleva kk-lippu taskussa, vaikka vaunujen kanssa sillä kertaa olisivatkin liikkeellä. Ihmiset usein liikkuvat myös ilman lasta.

Vierailija
158/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy ollenkaan tuota siipeilyä muiden kustannuksella. Itse maksoin aikanaan sekä matkani että vaunumaksun.

Vierailija
159/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen maksamiseen mene kuin 10sek ja lapsi on näköetäisyydellä koko ajan parin metrin päässä, miksei voisi muka jättää?

Mulla on kaatunu rattaat bussissa, vaikka seisoin vieressä. Huomio herpaantuu hetkeksi, enkä muistanut pitää kiinni. Että ei todellakaan voi, tai sit bussi tosiaan seisoo ja odottaa tän maksamisen ja vaunuille palaamisen ajan.

Turvallisuus on huono selitys. Vanhukset rollaattoreillaan joutuvat maksamaan ja tekemään just ne kuviot, miltä teidät nuoret ja avuttomat säästetään.

Vierailija
160/194 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta outoa, mutta toki käytän etua hyväksi minkä sielu sietää. Saa edes jotain takaisin päin tuolta riistofirmalta nimeltä HSL. Liikkuisin kantorepun kanssa jos rattailla ei pääsisi ilmaiseksi. Olen kulkenut myös opiskelijakortilla vielä vuoden opintojen päättymisen jälkeen.