Onko työttömillä oikeus mihin ylimääräiseen kivaan sinun verorahoillasi?
Kun kerran työttömät elävät ihmisten verorahoilla, niin millainen elintaso on heille moraalisesti oikein mielestäsi? Pitääkö elää mahdollisimman yksinkertaisesti, niin että vain perustarpeet tulevat tyydytetyiksi vai onko työttömälläkin oikeus esim. käydä elokuvissa, syödä ravintolassa, ostaa kallista kosmetiikkaa jne?
Kommentit (88)
Ravintoloiden ja elokuvateattereiden eteen pitää palkata tarkastajia, jotka tarkistaa jokaisesta tulijasta, onko töissä vai työtön. Työttömille lomake, mihin rastitaan, onko tässä kuussa käynyt jo elokuvissa. Kahta kertaa ei saa käydä.
Kapakassakin saavat olutta ostaa kortilla. Työttömälle ei myydä kuin kaksi keskiolutta ja sitten on viikon kiintiö täynnä. Työssäkäynti pitää todistaa baaritiskillä, että saa enemmän.
Minun rahoilla ei työttömät hillu
Ruuaksi kaurapuuroa, perunoita, silakoita ja metsästä itsepoimittuja marjoja. Vaatetukseksi riittää kirpputorilta tai tokmannilta ostetut löysät housut ja paidat jotka kestävät painon vaihtelun vaikka köyhän kuuluukin kiristää nälkävyötä tiukemmalle. Jalkineiksi näin kesällä riittävät euron varvastossut joilla voi käydä niin sossussa kuin marjametsässäkin. Suihkussa köyhä voi käydä kaksi kertaa viikossa kun ei kuitenkaan tee muuta kuin makaa sohvalla.
Työttömillä on kykyä, aikaa ja näkemystä elää kuten haluavat, mitä ei voi sanoa suurimmista osasta yhteiskunnan lampaista. Tässä mielissä olisi nimenomaan oikein, että työttömille taataan ne mukavimmat asunnot ym. luksus, sillä työttömät osaavat todellakin nauttia niistä.
Työssäkävyien lampaiden pitäisi olla juuri sitä mitä ne mentalittetiltaan ovat. Eli typeriä yhteiskunnan palvelijoita, jotka mukisematta alistuvat mihin tahansa paskaan. Miksi työssäkäyvillä pitäisi olla oikeus kunnon asuntoon, kunnon autoon, seurusteluun, juhlimiseen, kun heiltä puuttuu aikaa ja henkinen kapasiteetti nauttia niistä?
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloiden ja elokuvateattereiden eteen pitää palkata tarkastajia, jotka tarkistaa jokaisesta tulijasta, onko töissä vai työtön. Työttömille lomake, mihin rastitaan, onko tässä kuussa käynyt jo elokuvissa. Kahta kertaa ei saa käydä.
Kapakassakin saavat olutta ostaa kortilla. Työttömälle ei myydä kuin kaksi keskiolutta ja sitten on viikon kiintiö täynnä. Työssäkäynti pitää todistaa baaritiskillä, että saa enemmän.
Minun rahoilla ei työttömät hillu
Työttömille ommeltava oikeaan hihaan työkkärin logo ja viivakoodi etteivät pääse kaupassa livahtamaan herkkuosastolle tuhlailemaan kunnon veronmaksajien rahoja. Elleivät suostu pitämään logoa niin karenssi paukahtaa välittömästi.
Työttömille ja kunnon veronmaksajille eri ruoka-osastot kaupoissa.
Mun rahoilla ei herkutella,
Joku roti, saatana sentään loisijat!
Oho, mitä tuleeks meille muka yyteet...?
No ei koske mua koska minä se olen ahkera ammattiosaaja joka on ollut tässä puljussa 30 vuotta.
En tiiä, Olen työtön enkä maksa ainakaan palkkaveromuodossa mitään valtiolle. ihan normaalia elämää elelen asumisoikeis asunnossa asustelen ja tommonen meiska pihassa. jos alkaa tiukkaa tekee muutan vuokralle ja myyn auton nii kyl 40k jonkun aikaa elelee. tosin auton arvo saattanu laskea sillon kun tämmönen tilanne tulis ja tuskin tulee. Onneks pankissa talletus liimiitti sentään aika korkea vielä että muuten rahat käteisenä mutta aina laskujen verran käyn itsepalvelu automaatilla tuuppaamassa tilille.
Ruokasäännöstelykortit takaisin, työttömille vain
1 kaffepaketti kuukaudeksi.
1 kg jauhoja
2 rasiaa kananmunia
1 Öljypullo (halvinta mahdollista laatua)
4 pussia makaronia
Perunasäkki (medium)
😂😂😂😂 ai että, tiedän yhden tällaisen korvaamattoman tuosta 400 000, nyt se jätkä lähtee tästä maasta, ja nyt sitten odotellaan että ne loputkin lähtee.