Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työttömillä oikeus mihin ylimääräiseen kivaan sinun verorahoillasi?

Vierailija
11.08.2016 |

Kun kerran työttömät elävät ihmisten verorahoilla, niin millainen elintaso on heille moraalisesti oikein mielestäsi? Pitääkö elää mahdollisimman yksinkertaisesti, niin että vain perustarpeet tulevat tyydytetyiksi vai onko työttömälläkin oikeus esim. käydä elokuvissa, syödä ravintolassa, ostaa kallista kosmetiikkaa jne?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtönkin maksaa veroja. Ilmankos monet luulee, että korvauksilla elellään herroiksi, kun eivät ole muistaneet vähentää veroja.

Valtiolle on täsmälleen sama asia maksaako se sulle nettona 1200e vai bruttona 1500e, 20 vero%

Vierailija
62/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtönkin maksaa veroja. Ilmankos monet luulee, että korvauksilla elellään herroiksi, kun eivät ole muistaneet vähentää veroja.

Valtiolle on täsmälleen sama asia maksaako se sulle nettona 1200e vai bruttona 1500e, 20 vero%

Ei ole valtiolle sama, kun se 20% menee kunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

xD

Siis joo, tuota nuin maksaahan se työtönkin veroja! työmarkkinatuesta menee semmoset 20% veroihin

Tukia varten voi tilata uuden verokortin. Lähettävät sen Verohallinnosta suoraan Kelaan. Mulla 9 % tuon jälkeen, päivärahaa saan. Onneksi pääsen silti röihin!

Noin pieneen prosenttiin työttömänä pääsee vaan sinä vuonna kun on ollut vielä töissä ja maksanut palkasta enemmän veroja. Ja jos on jotain vähennyksiä, yleensä työttämällä niitä ei juurikaan ole, mutta kyllä siihen 16% voi olla mahkut, että joo, kyllä kannattaa aina se verokortti uusia sen mukaan mitä tuloa saa.

Vierailija
64/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä ja saan toimeentulotukea. Maksanut veroa palkasta 27v. ajan. Teen rahoillani mitä huvittaa.

Vierailija
65/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin viime ja tänä vuonna veroja enemmän kuin keskimääräinen mies tienaa ja muutenkin edelliset 10 vuotta ollut "selkeä nettomaksaja".

Nyt olen työtön ja huomaan ettei minua oikeastaan huvita mikään, ajattelin olla työtön seuraavat pari kolme vuotta ja katsoa mikä sitten kiinnostaa. Jos senkään jälkeen mikään.

Juu, muija ja muxut todnäk siinä vaiheesssa lähtenyt. Aivan sama, pääseepä samalla niistäkin eroon. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, unelmaelämä olisi jossain hiljaisessa kerrostalossa, pienessä kaksiossa /isossa yksiössä työttömänä.

Niin paljonko maksoit veroja vuodessa?

Viime vuonna 38kE, tänä vuonna 54 kE (oletus: ei enää tuloja 2016). 10 vuotta sitten meni 25 kE raja rikki ja noussut siitä sitä mukaa kun palkka+bonarit nousseet.

Mutta nyt siis oloneuvos, "perään on soiteltu" mutta kun mikään työhön liittyvä ei kiinnosta millään alalla. Vähän urheiluvalmennusta junioreille, ettei ihan pershomehdu.

Vierailija
66/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaikki julkisen puolen työntekijät (lainausmerkeillä tai ilman) elävät ja kuluttavat verorahoillamme.

Toisaalta kaikki työttömätkin osallistuvat välillisten verojen maksuun joiden osuus valtio budjetista kasvaa joka vuosi...

Tällä palstalla on kyllä semmoisia kommentteja, että meinaa happi loppua.

Uskotteko te oikeasti, että jos työtön maksaa veroja niin hän jotenkin hyödyttää yhteiskuntaa?

Voin kertoa, että ei hyödytä. Työttömän kaikki rahat tulevat jo kerätyistä veroista jotka kierrätetään takaisin valtion kassaan, paitsi että 3/4 häviää matkalla.

Sama juttu on julkisen sektorin työntekijöillä. He eivät ole aitoja veronmaksajia koska heidän palkkansa maksetaan veroista.

Suomessa on 400 000 ihmistä jotka elättävät kaikki muut. He ovat yksityisen sektorin nettoveronmaksajia. Heidän maksamistaan veroista elävät kaikki muut tässä maassa.

Suurin osa heistä on ahkeria miehiä.

En paljon muuten vittuilisi niille koska he saavat töitä muualtakin ja jos he lähtevät niin Suomessa kaikki pysähtyy. Yhteiskunnalla ei ole omaa rahaa yhtään.

Oletko kuullut että on olemassa erilaisia veroja? Kuten että kunta ja valtio verottaa erikseen? Ja että palkasta otetaan ensin se vero kunnalle ja sitten vasta valtiolle? Ja oletko kuullut arvonlisäverosta?

Oletko kuullut että myös yritykset maksavat veroja?

Mitäs mieltä olet kunnan ja valtion palkkalistoilla olevista miehistä jotka tienaa ihan helvetin hyvin??? 

Fakta 1: Jos pärjäät ilman tuontitavaroita niin hyvä. Jos et niin sinun on saatava aikaan yhtä paljon vientiä, muuten niitä tuontitavaroita ei kohta ole.

Fakta 2: Kaikki jotka eivät ole yksityisellä sektorilla töissä tai yrittäjinä ovat perässävedettäviä. Heidän palkkansa maksetaan veroista. Osa yksityisen sektorin työntekijöistä saa lisäksi yhteiskunnalta enemmän palveluja kuin itse maksaa sisään ja kuuluu myöskin perässävedettäviin.

Fakta 3: Yhteiskunnalla ei ole euroakaan omaa rahaa. Kaikki 'yhteiskunnan' raha on kansalaisilta kerättyä veroa.

Fakta 4: Yhteiskunnalla ei ole säästöjä yhtään. Kaikki rahat mitä tänä vuonna käytetään on kerätty tänä vuonna. Viime vuonna maksetut verot on käytetty viime vuoden pyörittämiseen. Niistä rahoista ei ole enää mitään jäljellä.

Niin mitä tämä neljäs fakta tarkoittaa? Onko joku luullut että valtiolla tai kunnilla on säästöjä? Yleensäkään millään maailman valtiolla? Kaikki valtiot on velkaa toisilleen ja suurille pankkiiriliikkeille tuhatkertaisesti mitä oikeaa rahaa on olemassa. Virtuaaliraha pyörittää maailmaa, ja sitä tehdään lisää tyhjästä.

Ja muuten, ne jotka eivät ole perässävedettäviä, saavat rahansa kyllä niiden perässävedettävien kautta, joka euro on tullut siitä että jotain tuotetta tai palvelua myyt toisille jotka siitä sulle maksaa.

Vaikka olisit ollut 30 vuotta töissä niin sillä ei ole mitään merkitystä tämän päivän tilanteeseen. Jos olet työtön nyt olet yhtä hyödytön kuin ihminen joka ei ole koskaan ollut töissä. Yhteiskunta ei ole säästänyt mahdollista työttömyyttäsi varten puskureita sinun työurasi aikana vaan on kuluttanut verorahasi sitä mukaan kun niitä on tullut sisään.

Valtioista poikkeuksen muodostaa Norja joka on säästänyt kohta triljoonan mutta useimmat meistä eivät asu Norjassa. Siksi pahan päivän puskureita tulee jokaisen kerätä itse. Yhteiskunta ei sitä tee.

Vierailija
67/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin viime ja tänä vuonna veroja enemmän kuin keskimääräinen mies tienaa ja muutenkin edelliset 10 vuotta ollut "selkeä nettomaksaja".

Nyt olen työtön ja huomaan ettei minua oikeastaan huvita mikään, ajattelin olla työtön seuraavat pari kolme vuotta ja katsoa mikä sitten kiinnostaa. Jos senkään jälkeen mikään.

Juu, muija ja muxut todnäk siinä vaiheesssa lähtenyt. Aivan sama, pääseepä samalla niistäkin eroon. Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, unelmaelämä olisi jossain hiljaisessa kerrostalossa, pienessä kaksiossa /isossa yksiössä työttömänä.

Tosiaan, kun ne isot tulot on saavuttanut ja elämänsä menettänyt, niin haaveeksi jää näin yksinkertainen elämä. Kiireet ja velvoitteet rasittaa enemmän, kuin köyhyys. Auto ja omakotitalokin joista haaveilin ovat osoittautuneet pelkiksi rasitteiksi.

Vierailija
68/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta tehkööt mitä lystää. Työkkärin tosin vois lakkauttaa ja laittaa sen perustulon vetämään. Ei haittaa mua että ihmiset saa mun verorahoista sen minimitoimeentulon. Aion myös äänestää vihreitä seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
69/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pienempiin vuokra-asuntoihin saisivat muattaa. Monet työttömät yksineläjät asuu yli 60m2 kämpissä. Saavat siihen isot asumistuet ja loput maksaa sossu toimeentulotukena.

Vierailija
70/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä peruspäivärahasta riitä mainitsemiisi huvituksiin tai ylellisyyksiin, ellei ole terve ja jonkinlainen kotitalousnero, joka osaa laittaa ruokaa (lähes) ilmaisista aineksista.

Mä oon pitkäaikaistyötön, ja mun työmarkkinatukeni menee kokonaan huvituksiin, sillä mieheni elättää minut muuten kokonaan. Kävi flaksi. Olen kyllä saanut kuulla olevani kaksinkertainen loiseläjä. Tosin ehkä hieman tottahan se on?? No, mä nautin mun elämästäni ja oon kiitollinen tuuristani.

-AP

Heh. Vaan jos elättäjä siitä keksii lähteä elättämään toista loista, niin mites sitten? Ne on miehet sellaisia joskus...

Vierailija
71/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pienempiin vuokra-asuntoihin saisivat muattaa. Monet työttömät yksineläjät asuu yli 60m2 kämpissä. Saavat siihen isot asumistuet ja loput maksaa sossu toimeentulotukena.

Ei muuten pidä paikkaansa.

Sossu velvoittaa yksineläjää/toimeentulotuen hakijaa  muuttamaan edullisempaan asuntoon ennen kuin laskelmassa huomioidaan asumiskulut perustoimeentuloon mukaan lasketuksi toimentulovajeeksi.

Tuliko tämä nyt selväksi.

Omituisia käsityksiä vailla parempaa tietoa täällä levitellään totena.

Tarkistakaa faktat, olkaa ystävälliset.

Vierailija
72/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu velvoittaa yksineläjää/toimeentulotuen hakijaa  muuttamaan edullisempaan asuntoon ennen kuin laskelmassa huomioidaan asumiskulut perustoimeentuloon mukaan lasketuksi toimentulovajeeksi.

Tämä on totta!! Työttömiä yksineläjiä asuu yli 60m2 ja vuosia jatkunut tämä homma näin. Se onkin ihmeellistä ja sen vuoksi siitä tänne kirjoitin.

Vierailija
73/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Vaikka olisit ollut 30 vuotta töissä niin sillä ei ole mitään merkitystä tämän päivän tilanteeseen. Jos olet työtön nyt olet yhtä hyödytön kuin ihminen joka ei ole koskaan ollut töissä. Yhteiskunta ei ole säästänyt mahdollista työttömyyttäsi varten puskureita sinun työurasi aikana vaan on kuluttanut verorahasi sitä mukaan kun niitä on tullut sisään.

.[/quote]

Tämä juuri on traagista.

Ja lisäksi ahkeraliisat ja ahkeratommit jotka ovat rakentaneet yhteiskuntaamme potkitaan työttöminä kortistoon ja sitämyöten yhteiskunnan halveksituimmaksi paarialuokaksi, joille hoetaan kuinka se on heidän oma syynsä ja joille ei tarjota edes perustuloa vaan "työmarkkinatukea" ja sossun luukkua.

Vierailija
74/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dream on.

Vierailija
75/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta!! Työttömiä yksineläjiä asuu yli 60m2 ja vuosia jatkunut tämä homma näin. Se onkin ihmeellistä ja sen vuoksi siitä tänne kirjoitin.

...ja tarkistit myös sen oleellisen seikan että kaikki ko työttömät yksineläjät ovat toimeentulotukiasiakkaita?

Sossu todellakin velvoittaa hankkimaan edullisemman asunnon ennekuin avustaa yhtään ketään tuloihin katsottuna kohtuuttomissa asumiskuluissa.

Vierailija
76/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kaikki julkisen puolen työntekijät (lainausmerkeillä tai ilman) elävät ja kuluttavat verorahoillamme.

Toisaalta kaikki työttömätkin osallistuvat välillisten verojen maksuun joiden osuus valtio budjetista kasvaa joka vuosi...

Tällä palstalla on kyllä semmoisia kommentteja, että meinaa happi loppua.

Uskotteko te oikeasti, että jos työtön maksaa veroja niin hän jotenkin hyödyttää yhteiskuntaa?

Voin kertoa, että ei hyödytä. Työttömän kaikki rahat tulevat jo kerätyistä veroista jotka kierrätetään takaisin valtion kassaan, paitsi että 3/4 häviää matkalla.

Sama juttu on julkisen sektorin työntekijöillä. He eivät ole aitoja veronmaksajia koska heidän palkkansa maksetaan veroista.

Suomessa on 400 000 ihmistä jotka elättävät kaikki muut. He ovat yksityisen sektorin nettoveronmaksajia. Heidän maksamistaan veroista elävät kaikki muut tässä maassa.

Suurin osa heistä on ahkeria miehiä.

En paljon muuten vittuilisi niille koska he saavat töitä muualtakin ja jos he lähtevät niin Suomessa kaikki pysähtyy. Yhteiskunnalla ei ole omaa rahaa yhtään.

Tuollaisia paskanpuhujia varten olisi menoippu jonnekin kehitysmaahan ilman penninpyörylää!!! Paskanjauhajat haluaisivat lopettaa palkanmaksun opettajille, lääkäreille, poliiseille, palomiehille, kaikille sote työntekijöille, kirkon työntekijöille, päiväkodin työntekijöille, kirjaston työntekijöille, valtion ja kunnan virkamiehille ylipäätään... Voisi maksaa sitten jumalauta omasta pussista markkinahinnan kun nämä olisi yksityistetty ja katsotaan, miten kusipäällä suu pannaan!!!! Kaikki nuo ihmiset kukutavat ja käyttävät palveluja palkkarahoillaan. Jos ne olisi kulutuksesta pois, monia Suomen paikkakuntia voisi laittaa melkein kiinni. Kyllä, maksavat myös kunnallis-, kirkollis- ja valtion veroja satoja miljoonia euroja joka vuosi ja työllistävät satoja tuhansia muita ihmisiä tässä maassa.t. julisen puolen työntekijä ja ylpeä siitä

Vierailija
77/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta tehkööt mitä lystää. Työkkärin tosin vois lakkauttaa ja laittaa sen perustulon vetämään. Ei haittaa mua että ihmiset saa mun verorahoista sen minimitoimeentulon. Aion myös äänestää vihreitä seuraavissa vaaleissa.

samaa aioin minäkin.

Vierailija
78/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti vastaus on, että ei ole oikeutta verorahoilla juhlia.  Toimeentulotuki on viimesijainen avustus ennen nälkäkuolemaa, jota jotkut oikeasti tyhmät (ja siksi työelämään jo täysin kelpaamattomat) yksilöt ovat alkaneet luulemaan ja pitämään jonain hemmetin saavutettuna oikeutena ja omana kansalaispalkkanaan.  Siinä vaiheessa kun ollaan jo 3. polvessa täysin systeemin elätteinä niin alkaa ainakin täällä maksaja puolella olemaan oikeasti vähän harmistunut olo.  SUOMESSA EI OLE KANSALAISPALKKAA.  Verorahat menevät yhteiskunnon toimintojen pyörittämiseen, ja mikään systeemi ei kestä sitä, että jo kolmannessa sukupolvessa ollaan täysin toisten syötettävänä.  Kaikkinainen yrityskin huolehtia itse itsestään näyttää täysin kadonneen osalta ihmisistä.  "Kyllä elämä kantaa..."    Tuohon voisi jo sanoa, että voi saatanan saatana.

Vierailija
79/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun verorahasihan eivät ole enää sinun verorahojasi sen jälkeen kun ne on paökastasi pidätetty.

Vierailija
80/88 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran työttömät elävät ihmisten verorahoilla, niin millainen elintaso on heille moraalisesti oikein mielestäsi? Pitääkö elää mahdollisimman yksinkertaisesti, niin että vain perustarpeet tulevat tyydytetyiksi vai onko työttömälläkin oikeus esim. käydä elokuvissa, syödä ravintolassa, ostaa kallista kosmetiikkaa jne?

Ainakin av-palstalla länkyttäminen työajalla palkan juostessa voitaisiin kieltää. Myös työttömien tulisi kirjoittaa joka päivä työhakemus kaikkiin alueensa hommiin, joiden tekemiseen heidän koulutksensa ja kokemuksensa riittää ja vasta sitten saisi avata av-palstan. Työssäkäyvät saisi käydä täällä vain tauollaan ja vapaa-ajallaan.