Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saas nähdä milloin vaimo tuo uuden auton pihaan.

Vierailija
11.08.2016 |

Tähän mennessä olen hankkinut perheeseen autot ja yhden uudenkin. Sekä maksanut siihen kuluvat kulut, verot, vakuutukset ym. Nyt nykyinen auto on lähes 10 vuotta vanha ja vaimo on alkanut vihjailemaan uudemmasta autosta. Kumpikin on työelämässä ja palkat on about samat. Ja vaikka ei olisikaan aivan, niin toki haluan myös itse nauttia oman raskaan työni hedelmistä. Muut kuin autokulut menee puoliksi. Tasa-arvon ja reiluuden nimissä nyt on vaimon vuoro, ja kyllähän sen varmasti fiksuna naisena on ymmärtänyt.

Vaimo on ollut nyt aamupäivän asoilla. Käviköhän koeajamassa autoja ja mikähän auto ehkä tulee. Veikkauksia? (Pidättelee hengitystä)..

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sinä olet hankkinut autot? Miksi ette yhdessä niinkuin meillä? Älä ny hyvä mies ole noin tyhmä. Tottakai kulut laitetaan puoliksi jos/kun suurin piirtein on samat tulot. Miksi miehet syyttää naisia omasta tyhmyydestään?

Harvassa taloudessa olisi sitä perus 30k€ Audia jos emäntä siitä joutuisi puolet maksamaan.

Meillä on 50ke audi ja joo, mä maksan siitä puolet.

Jep ja mulla on 50ke Volvo ja ihan yksin naisena maksan sitä.

Vierailija
22/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin mies ostaa auton ja maksaa siihen liittyvät jutut. Hänhän sillä ajaa töihin, mä kuljen bussilla. Sitäpaitsi hänelle ei kelpaa mikään perus Peugeot mikä minulle kelpaisi.

Minä laitan ne rahat vaatteisiin/kampaajiin/ripsihuoltoihin ja molemmat on tyytyväisiä.

Mikä on mielipiteesi itse aiheeseen?! Se jäi tässä henkilökohtaisessa päiväkirjamerkinnässä vähän epäselväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin autokauppaan ja ostin itselleni uuden Mini cabrion. Mies vittuilee siitä vieläkin, 5v myöhemmin.

Vierailija
24/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vaimo täällä. Käväisin just autokaupoilla ja meille tulee uusi Fiat 500 valkoinen Lounge lasikatolla. Hinta 18 000. On ihana ja näppärä, nappivalinta meille. Mitä miekkoseni tykkäät?

Vierailija
25/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu hymyillen vastaanottamaan se punainen käytetty Toyota, josta kauppias on yrittänyt päästä eroon koko kesän. Löytyyhän sieltä tavallista isompi meikkipeili häikäisysuojassa, mukin pidikkeet ja kaupanpäälle kiva myyjä antoi kuramatot. Muista kiitellä vaimoasi hyvästä löydöstä. Huollot tosin jää yhä sinun vastuulle.

Ja siinä on pieni särö tuulilasissa, mutta eihän se haittaa?

Vierailija
26/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin itselleni just 1-sarjan uuden BMW:n mieheltä kysymättä ja kauhee huuto alkoi heti :D. Olisi pitänyt miehen päästä myös autokaupoille, kun en kuulemma yksin osaa.

Et näköjään osannut, kun menit tuollaisen ostamaan. :D

Jo pelkästään sen ergonomia on ihan kamala, puhumattkaan ajomukavuudesta suomen surkeilla ja uraisilla teillä. Ohjaus vetää ja muuttaa kulkusuuntaan... Rengas äänet ottaa korvaan. Melko tehonkin...

Vierailija
27/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, eihän sen noin tarvitse mennä. MIehellä työsuhdeauto, saa valita aina mieleisensä, minä olen itse valinnut ja ostanut aina sen kakkosauton. Juuri käytin sitä katsastuksessa ja vaihdoin palaneet polttimot. Ei rakettitiedettä, onnistuu ihan hyvin viisikymppiseltä naiselta. Nuorempana tein enemmänkin autojen kanssa, mutta nykyään laiskuus ja rahallinen mahdollisuus laittaa ajamaan huoltamolle. Miehet osaa kokata, ei kai naistenkaan tarvitse olla avuttomia "miesten hommissa"?

Vierailija
28/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin itselleni just 1-sarjan uuden BMW:n mieheltä kysymättä ja kauhee huuto alkoi heti :D. Olisi pitänyt miehen päästä myös autokaupoille, kun en kuulemma yksin osaa.

Jo pelkästään sen ergonomia on ihan kamala, puhumattkaan ajomukavuudesta suomen surkeilla ja uraisilla teillä. Ohjaus vetää ja muuttaa kulkusuuntaan... Rengas äänet ottaa korvaan. Melko tehonkin...

Noh noh. Kolmas bemu jo putkeen, itse tykkään. Jämäkkä alusta, hyvin ohjattava myös talvella ja tehojakin löytyy, kun valitsee riittävän ison koneen :)

Vierailija
29/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh noh. Kolmas bemu jo putkeen, itse tykkään. Jämäkkä alusta, hyvin ohjattava myös talvella ja tehojakin löytyy, kun valitsee riittävän ison koneen :)

Konen kokohan ne tehot ratkaiseen :D

Vierailija
30/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vaimo täällä. Käväisin just autokaupoilla ja meille tulee uusi Fiat 500 valkoinen Lounge lasikatolla. Hinta 18 000. On ihana ja näppärä, nappivalinta meille. Mitä miekkoseni tykkäät?

Jos ei tykkää niin saat tietysti maksaa 18000€ ihan yksin.

Vierailija
31/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan avioeropaperit. Saa sitten sen autonkin.

Vierailija
32/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu hymyillen vastaanottamaan se punainen käytetty Toyota, josta kauppias on yrittänyt päästä eroon koko kesän. Löytyyhän sieltä tavallista isompi meikkipeili häikäisysuojassa, mukin pidikkeet ja kaupanpäälle kiva myyjä antoi kuramatot. Muista kiitellä vaimoasi hyvästä löydöstä. Huollot tosin jää yhä sinun vastuulle.

Huono provo, hyväkuntoiset Toyotat ei jää makaamaan autokauppiaan varastoon vaan suorastaan revitään kädestä. Vaihdetaan merkki esim ranskalaiseen niin tulee uskottavuutta tähän.

Vierailija
33/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, hyväkuntoiset Toyotat ei jää makaamaan autokauppiaan varastoon vaan suorastaan revitään kädestä. Vaihdetaan merkki esim ranskalaiseen niin tulee uskottavuutta tähän.[/

Älä Toyota-kuski täällä huutele! Taisi mennä tunteisiin.

Toyota on sellainen massa-auto, jonka nainen juuri ostaisi miehen valtuuttamana. Ranskikset mies on haukkunut ja saksalaiseen ei oo varaa, kun laittaa emäntänsä ostamaan.

Vierailija
34/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus hämmästyn omaa elämänkuplaani: minusta on ihan normaalia, että perheessä on vähintään 2 autoa ja että nainen ostaa omansa, mies omansa, eikä edes keskustella siitä, että "olisi aika vaihtaa perheen auto".

Minun elämässäni on myös ihan normaalia ostaa oma televisio tai tietokone tai robotti-imuri, jos sellaisen haluan.

Vierailija
35/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti.

Olisiko perusteluja esittää?!

En ole ylempi, mutta vähän samansuuntainen ajatus tuli minullekin mieleen. Tähän mennessä sinä olet hoitanut kaiken autoihin liittyvän, joten miten kummassa ajattelit vaimon tajuavan että et aikoisikaan enää vastaisuudessa hoitaa? Oletko maksanut ja hoitanut kiltisti autoihin liittyvät kulut muttet sanallakaan sanonut, että järjestely on mielestäsi epäreilu ja sinusta vaimon kuuluisi rahoittaa oma autonsa?

Vierailija
36/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin saanut omilta vanhemmiltani sellaisen mallin, että jos yhdessä autoa käytetään, se yhdessä myös valitaan ja maksetaan. Eri asia sitten, jos toinen saa vaikka työsuhdeauton, jolla perheen yhteiset ruokakauppareissut tms. tehdään.

Meillä molemmilla ajokortti, niin malli 2 autoa, kumpikin ostaa ja huoltaa omansa, toimii parhaiten.

Respectit naisille, jotka huoltavat itse autojaan!

Nolottaa bimbot, jotka eivät osaa edes öljyjä vaihtaa, saati tarkistaa ilmanpaineita renkaista. Olette häpeäksi koko naissukupuolelle.

Vierailija
37/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä olet maksanut autot ja niiden kulut aina? Meillä mies on ostanut autot aina koska tietää niistä enemmän kuin minä, mutta kulut on tietysti laitettu puoliksi. Kuten muutkin elämiseen liittyvät kulut.

Vierailija
38/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vielä vastannut kysymykseen, ajaako vaimo myös? Meillä myös tiiviit neuvottelyt menossa, miehen mielestä munkin pitäisi maksaa osani seuraavasta autosta, tämä sinällään ok. Summa onkin jo vaikea määrittää. Mä en oikeastaan koskaan aja, lyhyet ja pitkät omat menoni kuljen julkisilla. Perheen yhteisiä reissuja toki tehdään, mut kaikki miehen lyhyet ja pitkät reissut se autoilee. Mun mielestä riittävän auton saa maks. kymppitonnilla, miehen makuun menee ainakin tuplat. Ylläri, ei todellakaan tienata yhtä paljon, valitettavasti oma urakehitys ei ole mennyt suunnitellusti, olenko ainoa? Toivottavasti nykyinen kosla vielä nielee kilometrejä pitkään. Sekin oli muuten halpa.

Vierailija
39/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teillä vain yksi auto? Älä anna sen eukon enää ajaa sun autollas niin eiköhän tuo ymmärrä yskän.

Vain yksi auto tosiaan. Ei tullut autoa. Oli käynyt viimeisinä lomapäivinä ale-shoppailemassa. Mulla ei taida olla varaa, kun pitää säästää rahaa tulevaa isompaa auto- remppaa varten, jotta auto menee katsastuksesta läpi. Vaimo käyttää autoa satunnaisesti n. Pari kertaa viikossa. Tankkaa toki tyyliin joka toinen kuukausi.

Vierailija
40/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla ihan ikiomat autot ja kumpikin huolehtii omista kuluistaan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi