Saas nähdä milloin vaimo tuo uuden auton pihaan.
Tähän mennessä olen hankkinut perheeseen autot ja yhden uudenkin. Sekä maksanut siihen kuluvat kulut, verot, vakuutukset ym. Nyt nykyinen auto on lähes 10 vuotta vanha ja vaimo on alkanut vihjailemaan uudemmasta autosta. Kumpikin on työelämässä ja palkat on about samat. Ja vaikka ei olisikaan aivan, niin toki haluan myös itse nauttia oman raskaan työni hedelmistä. Muut kuin autokulut menee puoliksi. Tasa-arvon ja reiluuden nimissä nyt on vaimon vuoro, ja kyllähän sen varmasti fiksuna naisena on ymmärtänyt.
Vaimo on ollut nyt aamupäivän asoilla. Käviköhän koeajamassa autoja ja mikähän auto ehkä tulee. Veikkauksia? (Pidättelee hengitystä)..
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan Citroes Cactusta tai Fiat 500! Cactus keltaisena ja fiiatti punaisena.
Niinpä, olisi näpsäkkä. Mutta kun miehen ego ei mahdu siihen, pitää olla 30k€ Audi.
30 tonnilla ei saa kuin perusvarustellun pikkuruisen kauppakassi-Audin. Jos aitoa Audia ostetaan (siis quattroa), niin alaraja taitaa olla 60 tonnin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vaalenpunainen Yaris.
Viisas vaimo ostaa auton, jolla ukko ei kehtaa ajella, pinkin tai limenvihreän, naiselliset istuinsuojat ja pölykapselit. Näin teki työkaverini ja sain auton omaan käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, olisi näpsäkkä. Mutta kun miehen ego ei mahdu siihen, pitää olla 30k€ Audi.
30 tonnilla ei saa kuin perusvarustellun pikkuruisen kauppakassi-Audin. Jos aitoa Audia ostetaan (siis quattroa), niin alaraja taitaa olla 60 tonnin kohdalla.
Nelivetoinen A3 alkaen hinta on 32.500€
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen ostamassa uuden auton, se toimitetaan minulle lokakuun alkupuolella. Miehenä tiedät, ettei uusia autoja ole hyllyllä odottamassa, ne valmistetaan tilaustyönä.
Vai oletko aina ostanut käytetyn auton?
Liikkeet tilaa autoja myös ilman ostajaa ja sellaisen auton saa muutamassa päivässä. Näistä saa myös hyviä tarjouksia jos niitä meinaa jäädä myyjälle käsiin, sillä ne joutuu rekisteröimään ne itse, jos ei tule kaupaa tietyssä ajassa. Itse olen ostanut kolme viimeistä uutta autoa juuri tällaisia, jotka ovat myyjällä valmiina. Tietysti näissä on aina se että väriä ja tehdasvarusteita ei pääse valikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sinä olet hankkinut autot? Miksi ette yhdessä niinkuin meillä? Älä ny hyvä mies ole noin tyhmä. Tottakai kulut laitetaan puoliksi jos/kun suurin piirtein on samat tulot. Miksi miehet syyttää naisia omasta tyhmyydestään?
Harvassa taloudessa olisi sitä perus 30k€ Audia jos emäntä siitä joutuisi puolet maksamaan.
Meillä on 50ke audi ja joo, mä maksan siitä puolet.
Jep ja mulla on 50ke Volvo ja ihan yksin naisena maksan sitä.
Meillä on kummallakin 30k€ Fordit ja yhdessä maksellaan.
Olen nainen ja maksanut aina meidän autot...
Vierailija kirjoitti:
Älä Toyota-kuski täällä huutele! Taisi mennä tunteisiin.
Toyota on sellainen massa-auto, jonka nainen juuri ostaisi miehen valtuuttamana. Ranskikset mies on haukkunut ja saksalaiseen ei oo varaa, kun laittaa emäntänsä ostamaan.
Massa auto joo, mutta ostaja on kyllä yleensä keski-ikäinen tai vanhempi mies, sellainen persupapparainen. Maalla kun ajelee, niin joka kolmas vastaan tuleva auto on hopeanharmaa Toyota.
Minä ostin oman auton, mutta halusin, että mies ja poikakin koeajavat sen. Sellaisen auton halusin, joka tuntuu kaikille hyvältä ajaa, vaikka minun käytössäni onkin. Ei meillä osteta autoa koskaan ilman, että toisetkin ajaa sen. Minä ajan omalla, mies omalla, mutta välillä vaihdetaan. Esim. silloin vaihdettiin, kun kävin viemässä pojan tavaroineen opiskelukaupunkiin. Miehellä on farmariauto ja kattotelineet, mulla ei.
Autot koeajetaan ja ostetaan yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko teillä vain yksi auto? Älä anna sen eukon enää ajaa sun autollas niin eiköhän tuo ymmärrä yskän.
Vain yksi auto tosiaan. Ei tullut autoa. Oli käynyt viimeisinä lomapäivinä ale-shoppailemassa. Mulla ei taida olla varaa, kun pitää säästää rahaa tulevaa isompaa auto- remppaa varten, jotta auto menee katsastuksesta läpi. Vaimo käyttää autoa satunnaisesti n. Pari kertaa viikossa. Tankkaa toki tyyliin joka toinen kuukausi.
Eli perheessä vaimo saattaisi jopa pärjätä ilman autoa? täysin satunnaisia ajoja varten halvemmaksi tulee vuokraaminen/taksi. Ei ihmekään, jos ei halua ostaa teille autoa, kun ei sitä kauheesti käytäkään.Jos vihjaiset, alkaa varmaan kulkea pyörällä/julkisilla vähät ajonsa ja tosiaan silloin tällöin soittaa taksin.
Kuinka paljon ap itse autoilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko teillä vain yksi auto? Älä anna sen eukon enää ajaa sun autollas niin eiköhän tuo ymmärrä yskän.
Vain yksi auto tosiaan. Ei tullut autoa. Oli käynyt viimeisinä lomapäivinä ale-shoppailemassa. Mulla ei taida olla varaa, kun pitää säästää rahaa tulevaa isompaa auto- remppaa varten, jotta auto menee katsastuksesta läpi. Vaimo käyttää autoa satunnaisesti n. Pari kertaa viikossa. Tankkaa toki tyyliin joka toinen kuukausi.
Eli perheessä vaimo saattaisi jopa pärjätä ilman autoa? täysin satunnaisia ajoja varten halvemmaksi tulee vuokraaminen/taksi. Ei ihmekään, jos ei halua ostaa teille autoa, kun ei sitä kauheesti käytäkään.Jos vihjaiset, alkaa varmaan kulkea pyörällä/julkisilla vähät ajonsa ja tosiaan silloin tällöin soittaa taksin.
Kuinka paljon ap itse autoilee?
Minä hoidan työmatkat bussilla, kun pysäkki on lähellä ja bussi menee työpaikan viereen. Periaatteessa pärjäisin myös ilman autoa. Fillari mulla ja pystyy hyvin hoitaa lähimatkat sillä. Kesällä tulee ajeltua enemmän hupiajoa, lähes päivittäin. Talvella ei välttämättä tule ajettua kuin kaksi reissua viikossa 2 km päässä olevaan markettiin. Ap
Ehkä olis kuitenkin vähän erikoista, kun isohko omakotitalo ja 2 autopaikkaa pihassa. Sitten kumpikin minä ja vaimo tehtäis satunnaiset ajomme taksilla kuten multasäkkien haku tms. Myönnän toki, että ainakin mulle tulisi halvemmaksi. Ap
Olen moneen kertaan sanonut miehelle, että me ei tarvita autoa mihinkään. Molemmat pääsee julkisilla töihin ja kaupat on vieressä. Mies kuitenkin haluaa sillä autolla ajella töihin ja pitää sitä pihakoristeena, eikä ymmärrä, miksen osallistu kustannuksiin. Tietysti osallistuisin, jos käyttäisin autoa joskus tai olisin edes kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sinä olet hankkinut autot? Miksi ette yhdessä niinkuin meillä? Älä ny hyvä mies ole noin tyhmä. Tottakai kulut laitetaan puoliksi jos/kun suurin piirtein on samat tulot. Miksi miehet syyttää naisia omasta tyhmyydestään?
Harvassa taloudessa olisi sitä perus 30k€ Audia jos emäntä siitä joutuisi puolet maksamaan.
Mitä sekoilet? Olen sinkkunainen ja ajanut 25-vuotiaasta asti 0-4 vuotta vanhoilla autoilla lähes 20 vuoden ajan, maksettu all by myself. Toki ei ole Audia vaan kahdenkymmenenviidentonnin farkku, mutta en Audia haluaisikaan. Nykyään olisi jo varaa siihenkin.
Ja jos ap ei ole provo, suosittelen sanomaan suoraan vaimolle, että ihan turha vihjailla uudesta autosta hänelle. Menneet on omaa tyhmyyttä, mutta uusi auto ostetaan puokkiin, jos sillä on myös yhtäläinen käyttöoikeus (minkä toteuttaminen on vaikeaa) tai sitten ostatte molemmat omat autot ja sinä vaihdat omasi sitten, kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Toyota-kuski täällä huutele! Taisi mennä tunteisiin.
Toyota on sellainen massa-auto, jonka nainen juuri ostaisi miehen valtuuttamana. Ranskikset mies on haukkunut ja saksalaiseen ei oo varaa, kun laittaa emäntänsä ostamaan.Massa auto joo, mutta ostaja on kyllä yleensä keski-ikäinen tai vanhempi mies, sellainen persupapparainen. Maalla kun ajelee, niin joka kolmas vastaan tuleva auto on hopeanharmaa Toyota.
Pitää kutinsa, ja maalla kun ukoilla on isot luomumunat ei tarvita saksanseisottajaa munanjatkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen ostamassa uuden auton, se toimitetaan minulle lokakuun alkupuolella. Miehenä tiedät, ettei uusia autoja ole hyllyllä odottamassa, ne valmistetaan tilaustyönä.
Vai oletko aina ostanut käytetyn auton?
Itse asiassa, yksittäiskappaleita on. Meillä on sellainen, vetokoukku ja kattotelineet vaan laitatettiin lisäksi. Eikä ollut edes esittelyauto, oli ajettu 3 km.
Meillä mies maksaa auton ja kaikki siihen kuuluvat kulut, koska on myös käytännössä ainoa joka käyttää sitä.
Mä kuljen käytännössä kaikki omat matkani julkisilla, pyörällä tai kävellen. Pari kertaa kesässä suostun miehen matkaan "roadtrip" reissulle ja nautinkin siitä, mutta näiden reissujen takia en ala autoa maksamaan. Hyvin voisi mielestäni vuokrata auton tuollaista varten muutaman kerran vuodessa.
Ei se mieskään oikeasti mua enempää autoa tarvisi, mutta kun hän haluaaaaaaa. Mun mielestä mun ei tarvitse toisen harrastuksiin ja haluihin osallistua rahallisesti niin kauan kuin mieskään ei osallistu mun harrastuksiin ja haluihin (mm. ratsastus, kalliimmat kengät).
Sanotaan vielä, että en ole niin nokon nuuka autojen suhteen, kunhan ei ole Peugeot tai Citroën. (Mulla) Meillä on ollut autona Y arista, Audi A4, MB B ja nyt 10 v vanha Passat. Joten en tod. Alkais nurisee, jos vaimo hankkis auton, hoitais huollot, katsastukset, pesun, vahauksen, renkaiden vaihdot, vakuutuksen, verot. Eli kelpais lähes mikä tahansa auto. Ap