Imettäessä rinnan ei kuulu näkyä julkisesti
Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?
Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.
Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.
Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenenkään muun imetyshommat ei kuulu sinulle pätkän vertaa.
minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.
jos SINUA tämä häiritsee, katso muualle, tai peitä vaikka pääsi harsolla :)
Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.
Ja sitten varmaan syöt sen paskan, kun olet noin luonnollinen.
Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.
Minä kun luulin, että tässä nimenomaan oli kyse siitä, että imetys on luonnotonta. Mitä se onkin, jos suositus on peittää se harsolla.
Miten sinä imetyksen peität harsolla? Imetys on tapahtuma, mutta ei mikään konkreettinen asia jonka voisi peittää jollain liinalla. Tissi puolestaan on näkyvä ja konkreettinen ja siitähän tässä keskustellaan että sen voisi peittää sen imetyksen ajaksi.
Minä en tiedä mitään kauniimpaa, kuin lastansa imettävän äidin. Kun sitä aletaan häpeilemään ja peittelemään ja kun äitikin näyttää kiusaantuvan, ruokkiminen on menossa väärille raiteille.
Neuvolantäti sanoi minulle aikanaan, että imettäminen on hyvä ja kätevä ja turvallinen tapa ruokkia vauva, eikä sitä kannata häpeillä eikä peitellä - ei tässä missään muslimimaassa olla. Nyt kun näitä ketjuja miettii, niin kovasti siitä yritetään tehdä tabu. Ketä se palvelee?
Juu, en mä ainakaa kulje lollot paljaana julkisesti, vaikka imetänkin. Yleensä etsin esim kauppakeskuksella syrjäisen kohdan ja suojaan paljasta tissiä. Jos jotain sellainen vielä häiritsee tai jopa puuttuu asiaan, niin pidän ahdasmielisenä nipottajana ja säälin hänen kapeakatseista elämäänsä. Koskaan ei ole sellaista sattunut vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.
Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.
Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.
Minä kun luulin, että tässä nimenomaan oli kyse siitä, että imetys on luonnotonta. Mitä se onkin, jos suositus on peittää se harsolla.
Miten sinä imetyksen peität harsolla? Imetys on tapahtuma, mutta ei mikään konkreettinen asia jonka voisi peittää jollain liinalla. Tissi puolestaan on näkyvä ja konkreettinen ja siitähän tässä kskustellaan että sen voisi peittää sen imetyksen ajaksi.
Miten peität rinnan peittämättä koko imetystä? Juurihan tuossa joku ohjeisti että vauvan yli harso.
Olen miettinyt, että koska moni missä, milloin ja miten vain tapahtuvan imetyksen puolustaja ajattelee, että jos näky ei miellytä, voi katsoa tai lähteä pois, mitä tapahtuisi, jos käytännössä toimisi näin? Olisi vaikka junassa tai luennolla, ja vieruskaveri alkaisi imettää, voisiko huomiota herättämättä vaihtaa paikkaa, saisiko junassa konduktööriltä uuden paikan? Tai jos on ravintolassa syömässä ja juttelee kaverinsa kanssa, voiko kääntää katseensa keskustelukumppanista pois tai sulkea silmät, kun tämä alkaa kesken keskustelun imettää?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä mitään kauniimpaa, kuin lastansa imettävän äidin. Kun sitä aletaan häpeilemään ja peittelemään ja kun äitikin näyttää kiusaantuvan, ruokkiminen on menossa väärille raiteille.
Neuvolantäti sanoi minulle aikanaan, että imettäminen on hyvä ja kätevä ja turvallinen tapa ruokkia vauva, eikä sitä kannata häpeillä eikä peitellä - ei tässä missään muslimimaassa olla. Nyt kun näitä ketjuja miettii, niin kovasti siitä yritetään tehdä tabu. Ketä se palvelee?
Montakohan kertaa tässä ketjussa on sanottu että ei tässä kenelläkään imettämistä vastaan ole yhtään mitään. Ei silti näytä kaikille avautuvan että mistä oikein on kyse.
Imettäminen on luonnollista, mutta paljas tissi julkisella paikalla ei ole luonnollista. Se on aivan sama syökö siitä tissistä joku, vai onko se muutenvain paljaana, mutta paljas rinta ei ole luonnollista julkisella paikalla.
Sen takia se luonnollinen imettäminenkin tulisi tehdä niin, että rinta on peitossa. Se on kumma juttu, että nää naiset imettäessä voivat vetää sen tissin paljaaksi kokonaan, mutta ei heillä muuten tulis mieleenkään kulkea tissi paljaana tuolla kaupungilla, sama tissi se silti on.
Onko se joku sellainen juttu, että tahdotaan paljastaa se koko tissi, kun imettämisen varjolla niin on "luvallista" tehdä julkisella paikalla?
Tykkäiskö nää kokotissiesillä imettäjät katsella muiden naisten tissejä kaupassa käydessään? Imettäminen on luonnollista.
Oli todella kiusallista, kun kaveri tuli meille kylään, rötkähti sohvalle, veti ison rintansa kaula-aukosta paidan päälle, laittoi vauvan mahalleen pitkittäin oman vatsansa päälle syömään. En ole ikinä nähnyt moista imetysasentoa, todellakin koko tissi siinä esillä, ei edes vauvaa peittämässä osaa tissistä, vauvallakin oli varmaan hankala syödä pää pystyssä. Mieheni kiusaantui niin, että meni toiseen huoneeseen. Jos vieraana ollaan jossain, niin ei noin pidä toimia.
Mun mielestä se läpinäkyvän harson takana piileskelemisen yritys tekee syömätouhusta naurettavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?
Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.
Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.
Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.
Ei varmaan ole kolmea lasta. Joku teinipoika taas provoilee. Kun minun vauvalle tulee nälkä, imetän vauvani, sopi se sitten sinulle tai muille fanaatikoille. Luulisi että kolmen lapsen äidillä olisi muutakin tekemistä kuin täällä palstalla syyllistää pienten lasten äitejä. Paineita ja hommaa lastenhoidossa on muutenkin, ilman että toiset äidit rupee sanelemaan sääntöjä sille miten lapset pitää ruokkia. Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä imetyksen peität harsolla? Imetys on tapahtuma, mutta ei mikään konkreettinen asia jonka voisi peittää jollain liinalla. Tissi puolestaan on näkyvä ja konkreettinen ja siitähän tässä kskustellaan että sen voisi peittää sen imetyksen ajaksi.
Miten peität rinnan peittämättä koko imetystä? Juurihan tuossa joku ohjeisti että vauvan yli harso.
En nyt ymmärrä kysymystä. Miksi imetystä ei saisi peittää? Tuo huivi olan yli on oikein hyvä tapa saada se rinta piiloon. Toinen vaihtoehto voi olla vaikka hankkimalla imetyspaita, josta saa otettua vain yhden rinnan ulos ja ottamalla sitä yhtäkin rintaa vain sen verran että vauva saa imettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan kertaa tässä ketjussa on sanottu että ei tässä kenelläkään imettämistä vastaan ole yhtään mitään. Ei silti näytä kaikille avautuvan että mistä oikein on kyse.
No onhan sitä vastaan, jos se pitää peittää tai ei saa syöttää muuten kuin kotona ja piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä kysymystä. Miksi imetystä ei saisi peittää? Tuo huivi olan yli on oikein hyvä tapa saada se rinta piiloon. Toinen vaihtoehto voi olla vaikka hankkimalla imetyspaita, josta saa otettua vain yhden rinnan ulos ja ottamalla sitä yhtäkin rintaa vain sen verran että vauva saa imettyä.
Kyllä, olenkin menossa käyttämään satasia uusiakseni imetysvaatteet sinun kaltaisiasi varten, ja ostamaan vartalolleni epäsopivia tilalle. Ihan vain, että sinun ei tarvitsisi kohdata mitään epämiellyttävää tai ainakaan miettiä, että miksi sinä koetkaan sen epämillyttäväksi. Olisihan se liian vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetys on luonnollista. Seksi on luonnollista. Se ei tarkoita, että noita luonnollisia toimia pitäisi harrastaa julkisesti kaikkien silmien alla. Onko miehen siitin luonnoton ilmestys, kun se pitää kerran peittää julkisella paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä imetyspaita kyllä peittää kaiken. Nänni vaan näkyy ja se on vauvan suussa. En mä kurki tai töllistele todellakaan imettäjiä, mutta ei ole oikein pakottaa toisia katsomaankaan, kuten myymällä tavaroita rinta paljaana tai vaikka jossain junassa toisen kasvojen edessä, missä toisen on tosi vaikea siirtyä muualle tai jos haluaa kohteliaasti välttää katsomista, niin pitäisi ikkunaa tai seinää tuijottaa.
Tämä EI ole imetysvihamielistä vaan toisia huomioivaa käytöstä. Vaikka kuinka puskapissat on luonnollisia niin ei ole kyllä kiva sellaistakaan tapahtumaa lähietäisyydeltä pakosta todistaa.
Ap
Mä olen varmaan jotenkin tumpelo kun en vaan saa tissiä vauvan suuhun, oli päällä sitten imetyspaita tai ei, niin että vain nänni näkyisi. Mun täytyy aukaista koko tissi esille liiveistä, sitten kun vauvalla on kunnon ote, voi jotain siihen päälle peitellä jos vauva sen hyväksyy.
Olen sen verran häveliäs etten kyllä tissiäni julkisesti esittele kuin pakosta, yritän jonnekin suojempaan päästä jos täytyy imettää. Mutta olen joutunut hetkiä tissi paljaanakin huojumaan. Muille äideille suon kyllä sen että vauvoja saa imettää julkisesti näkyvämminkin. Vauvalla on paha olla nälissään, isommat ihmiset voi päänsä kääntää pois jos ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetys on luonnollista. Seksi on luonnollista. Se ei tarkoita, että noita luonnollisia toimia pitäisi harrastaa julkisesti kaikkien silmien alla. Onko miehen siitin luonnoton ilmestys, kun se pitää kerran peittää julkisella paikalla?
Jäikö sullaki aivot synnärille ku et ymmärrä eri asioiden luonnollisuutta eri konteksteissa?
Mulla syntymässä juuri kaksoset ja en kyllä aio jäädä vuodeksi himaan niiden kanssa, koska joitain idiootteja / pervoja häiritsee jos rinta vilahtaa. Tulee varmasti olemaan todella vaikeata muutenkn imettää kaksosia ja nyt pitäisi vielä ahdistua kaiken muun lisäksi siitä, ettei se tissi vaan missään nimessä vilahda. Ei kannata tulla mulle urputtaa, katsokaa muualle. Miten helvetissä riehun vielä jonkun huivin kanssa kun molemmat huutaa ja siinä yrität ruokkia tandemina? Vaihtoehtona tosiaan on, että mut eristetään vuodeksi yhteiskunnasta ikään kuin vankilaan ja silloin viimeistään sekoan. Tulee sitten aika kalliiksi näille veroa maksaville tuijoittelijoille. Ja on kyllä niitä imetyspaitoja. Ja jos sanot, että imetä yksi kerralla - se ei välttämättä onnistu - vai annanko sen toisen huutaa puoli tuntia putkeen? Eikö se häiritse ihmisiä vielä enemmän?? Tosiaan, KATSOKAA MUUALLE, teillä on se yksinkertainen vaihtoehto.
Minulla on imetyspaitoja ja parhaani mukaan yritä peitellä. Mutta mutta... Tosi vaikea saada lasta siihen rinnalle ilman että aluksi nänni näkyy hetken. Harsoja vauva alkaa heti heilutella ja se on sitten vähän sellaista liputusta, katsokaa katsokaa täällä näkyy nänni! Eli ei harsoja tai huiveja meille :D Ja välillä vauva ei malta keskittyä syömiseen ja venkuroi, silloin myös saattaa nänni vilahtaa. Näihin tilanteisiin olisi kiva saada vinkkejä! Aika vähän kehtaan missään liikkua vauvan kanssa mutta välillä on pakko käydä asioimassa kaupungissa.
On minullakin lapsia ja olen niitä imettänyt mutta en silti halua katsella kenenkään muijan isoa turvonnutta tissiä. Imettäminen on luonnollista mutta minun mielestäni silloin vetäydytään vähän sivuun, ettei olla toisten silmien alla. Tuntuu ihan siltä, että joillakin naisilla on vaan silkkaa paljastelun halua imetyksen varjolla.
Ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Huomaavaisuutta ja hienotunteisuutta, hyvät imettäjät!