Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee tätä palstaa, niin tulee epäilemättä tunne, että valaistuneita istuu joka toisella oksalla tai heitä on enemmän kun valaistumattomia.
Loppupeleissähän voidaan kysyä, onko edes mitään valaistumista? Se on vähän kuin veteen piirretty viiva koska perimmäisessä todellisuudessa ei ole mitään valaistumista. Kaikki ovat tavallaan valaistuneita jo tälläkin hetkellä koko ajan, kyse on vain ajan harhasta ja tämän maailman illuusiosta.
Totta tuokin, mutta näin ihmisen näkökulmasta ajatellen voi olla valaistuminen, egosta luopuminen, vaikka sekään ei ole täysin totta, sillä jokaisella valaistuneellakin on hippusen egoa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valaistumisen halu on paras este valaistumiselle.
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin myös Mystikko halusi valaistua ja valaistui, kun mikään muu ei enää kiinnostanut. Hän varmaan korjaa, jos olen väärässä.
En todellakaan ole vakuuttunut siitä, että hän on valaistunut, ei millään pahalla.
Kertoisitko, mitä valaistuminen sinun mielestäsi tarkoittaa? Mitä siinä tapahtuu? Onko se kertaluontoinen tapahtuma vai prosessi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin myös Mystikko halusi valaistua ja valaistui, kun mikään muu ei enää kiinnostanut. Hän varmaan korjaa, jos olen väärässä.
En todellakaan ole vakuuttunut siitä, että hän on valaistunut, ei millään pahalla.
Varmaankin tiedät aika hyvin mitä tarkoittaa, että joku on valaistunut, jos pystyt päättelemään, ettei Mystikko ole valaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko, mitä valaistuminen sinun mielestäsi tarkoittaa? Mitä siinä tapahtuu? Onko se kertaluontoinen tapahtuma vai prosessi?
Sitä ei voi ymmärtää ennen valaistumista, valaistumisen aikana, eikä sen jälkeen. Sanat ovat liian mitättömät kertomaan sellaista joka on ajatuksen tuolla puolella olevaa toimintaa.
Se voi olla kertaluontoinen tapahtuma tai tilapäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tiedät aika hyvin mitä tarkoittaa, että joku on valaistunut, jos pystyt päättelemään, ettei Mystikko ole valaistunut.
En tiedä sitä aika hyvin vaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, kerrothan tietosi, tack
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, perun kysymyksen, sillä en ollut tosissani. Egoni reagoi egoiluusi. Pahoittelen vilpittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, perun kysymyksen, sillä en ollut tosissani. Egoni reagoi egoiluusi. Pahoittelen vilpittömästi.
Huoh,
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten joku kirjoitteli täällä Vedasta, ja ymmärsin, että Mystikkokin olisi kokenut Veda-tieteen lähimmäksi omaa ajatusmaailmaansa.
Hankin sitten Ajaton viisaus -kirjan, jota Vedasta tänne kirjoittanut suositteli.
Eilen siinä tuli eteen jo kolmas asia, mitä minun on vaikea uskoa, joten kirjoitanpa tänne kaikki ne kolme asiaa, mitkä minua ihmetyttävät Veda-tieteessä. Laitan nuo väitteet boldattuna.
1. Ihminen kirjan mukaan siirtyy heti kuolemansa jälkeen taas uuteen kohtuun seuraavaa elämää odottamaan eikä näistä jälleensyntymistä pääse eroon kuin vasta sitten kuin on valaistunut. Tätä on vaikea uskoa, kun olen sekä kirjoista lukenut että usealta meediolta kuullut, että ihminen kuolemansa jälkeen siirtyy henkimaailmaan ja joskus hyvin harvoin heti seuraavaan elämään.
2. Ihminen, joka on elänyt ihmiselämänsä "huonosti", voi syntyä alemmalle tasolle, eli seuraavassa elämässä vaikka koiraksi.
Olen useista kirjoista lukenut, ettei niin voisi käydä, vaan ihmiselämän jälkeen seuraava elämä on aina ihmiselämä tai jonkun olennon elämä, joka on ihmisen kanssa samalla tasolla tai ihmistä korkeammalla, mutta ei enää eläimeksi, ei puuksi, ei kiveksi jne.
3. Raskaudenehkäisy on kuulemma rikos Jumalaa kohtaan, koska silloin ehkäisyvälineellä estetään jo suunnitellun sielun siirtymä tulevan äidin kohtuun.
Sielu siirtynee sitten johonkin muuhun kohtuun - ehkä toiseksi sopivampaan vaihtoehtoon. No en usko sitäkään.
On kyllä aika erikoista. Toivottavasti joku Veda-tieteeseen paneutunut voisi noista väitteistä jotain kertoa. Kiinnostaa myös, uskooko hän niihin itse. Voin tarvittaessa merkata, millä sivuilla nuo oli Ajaton viisaus -kirjassa mainittu. Nyt en ehdi sitä tehdä. Tai kuka tahansa voi tietenkin noita kommentoida. Kiitos etukäteen.
Missä meidän Vedalainen on. Etkö tulisi kommentoimaan tuota lainausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei voi ymmärtää ennen valaistumista, valaistumisen aikana, eikä sen jälkeen. Sanat ovat liian mitättömät kertomaan sellaista joka on ajatuksen tuolla puolella olevaa toimintaa.
Se voi olla kertaluontoinen tapahtuma tai tilapäinen.
Se voinee olla kertaluontoinen tai tilapäinen. Moni kokee useampia tilapäisiä valaistumisia ja palaavat vähitellen taas elämään lähes normielämää. Kun se "iso" valaistuminen tapahtuu, niin yleensä ihminen ei sen jälkeen enää palaa entiseksi itsekseen normielämään, vaan siitä alkaa jonkinlainen prosessi, kehittyminen, edistyminen ja laajeneminen ymmärrryksessä. Luulen näin käyneen Mystikolle.
Monet ovat täällä kyselleet miltä valaistuminen kokemuksena tuntuu.
Muutamat ovat kertoneet kokeneensa se mutta eivät ole sen tarkemmin kertoneet miltä se tuntuu käytännössä.
Joten nyt on oiva tilaisuus niitten jotka ovat omakohtaisesti kokeneet valaistumisen kokemuksen kertoa miltä se tuntuu.
Olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Muutamat ovat kertoneet kokeneensa se mutta eivät ole sen tarkemmin kertoneet miltä se tuntuu käytännössä.
Joten nyt on oiva tilaisuus niitten jotka ovat omakohtaisesti kokeneet valaistumisen kokemuksen kertoa miltä se tuntuu.
Olkaa hyvä.
Ensimmäinen iso valaistuminen tuli hirveiden vaikeuksien ja elämänkokemusten jälkeen. Elämääni tuli kirjaimellisesti valo ja aloin ymmärtämään, että olen oikealla tiellä. Elämä kantaa ja asiat tapahtuvat juuri oikein ja oikeasta syystä.
Vaikeidenkin asioiden keskellä olen aina tyyni. Teen asioita puhtaasta rakkaudesta lähimmäistäni kohtaan oli kyse kiitoksesta tai vaikka naapurin mummon auttamista kauppakasseissa.
Usko, toivo ja rakkaus ovat kirjaimellisesti iso osa elämääni.
Tyyneys ja harmonia kuvaa tätä parhaiten. En kaipaa enää materiaa, vaan saan täyttymyksen aineettomasta onnesta.
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Olkaa hyvä.
Ensimmäinen iso valaistuminen tuli hirveiden vaikeuksien ja elämänkokemusten jälkeen. Elämääni tuli kirjaimellisesti valo ja aloin ymmärtämään, että olen oikealla tiellä. Elämä kantaa ja asiat tapahtuvat juuri oikein ja oikeasta syystä.
Vaikeidenkin asioiden keskellä olen aina tyyni. Teen asioita puhtaasta rakkaudesta lähimmäistäni kohtaan oli kyse kiitoksesta tai vaikka naapurin mummon auttamista kauppakasseissa.
Usko, toivo ja rakkaus ovat kirjaimellisesti iso osa elämääni.
Tyyneys ja harmonia kuvaa tätä parhaiten. En kaipaa enää materiaa, vaan saan täyttymyksen aineettomasta onnesta.[/quote
Kiitos kun kerroit tarinasi, joka lahinnä kertoi valaistumisen seurauksesta.
Kyselyn tarkoituksena on kysyä miltä tuntuu valaistumisen hetkellä, eikä niinkään mitä sen jälkeen tapahtui.
Valaistumisen hetkellä tuntee valtavaa rakkautta. Ymmärtää kaiken olevan vain näytelmänkaltaista tässä elämässä. Samalla kokee ja varmuudella tietää olevansa kaikki mitä on, jokainen ihminen, jokainen eläin, jokainen luonnon ilmenemä. Tietää että kaikki on Minussa. Se Minä on jokaisen meidän Yksi todellinen Minä, joten ei se henkilö, joka kokee valaistumiskokemuksen ole tietenkään henkilönä kaikki.
Jälkeenpäin ajatellen tuntuu vähän oudolta, kuinka helppoa oli valaistumiskokemuksessa tajuta olevansa Yksi. Se vain tuntui hyvin varmalta, selvältä ja luonnolliselta. Olisi halunnut jakaa kaikille ihmisille sitä tietoa, että olette jo turvassa, ei kannata pelätä eikä stressata mitään.
Kaikki kristinuskoa kyseenalaistavat keskusteluketjut poistetaan toistamiseen.
Mitä tämä kertoo meille kristityistä?
Sen takia me aletaan poistamaan myös kristittyjen viestejä ja mahdollisesti, jos onnistuu, myös keskusteluketjua. Itse ovat sen käytöksellään aiheuttaneet.
Jos heiltä tulle saarnoja ja muitakin viestejä, ne poistetaan, koska he poistavat kokonaisia viestiketjuja jossa kyseenalaistetaan kristinuskoa. Eilen poistettiin jälleen useita aloituksia. Jotkut kestivät vain muutaman minuutin tai vähemmän. Kaikki vastustajat käännytetään väkisin kristinuskoon, kuten keskiajalla. Ilmeisesti meillä muilla ei-kristityillä ei ole enää vapaata valinnanvaraa valita muuta kuin kristinuskoa. Pakottamista. Aivan kuin eläisimme keskiajalla.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia me aletaan poistamaan myös kristittyjen viestejä ja mahdollisesti, jos onnistuu, myös keskusteluketjua. Itse ovat sen käytöksellään aiheuttaneet.
Jos heiltä tulle saarnoja ja muitakin viestejä, ne poistetaan, koska he poistavat kokonaisia viestiketjuja jossa kyseenalaistetaan kristinuskoa. Eilen poistettiin jälleen useita aloituksia. Jotkut kestivät vain muutaman minuutin tai vähemmän. Kaikki vastustajat käännytetään väkisin kristinuskoon, kuten keskiajalla. Ilmeisesti meillä muilla ei-kristityillä ei ole enää vapaata valinnanvaraa valita muuta kuin kristinuskoa. Pakottamista. Aivan kuin eläisimme keskiajalla.
Kyllä palstalla poistetaan iha yhtä lailla keskusteluja vaikka ihan säästä tai päivän ostoksista. Ja poistuu noita kristittyjäkin ketjuja. Palsta on tasapuolisen tympeä ihan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Toki voit tehdä noin, mutta ite en nää että miks toisten lapsellisen käytöksen takia tarvis itekki alkaa käyttäytyyn niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palstalla poistetaan iha yhtä lailla keskusteluja vaikka ihan säästä tai päivän ostoksista. Ja poistuu noita kristittyjäkin ketjuja. Palsta on tasapuolisen tympeä ihan kaikille.
Kristityt ovat asialla.
Se on todellakin oppikirjaesimerkki psykologisesta zombifioinnista.
Loppupeleissähän voidaan kysyä, onko edes mitään valaistumista? Se on vähän kuin veteen piirretty viiva koska perimmäisessä todellisuudessa ei ole mitään valaistumista. Kaikki ovat tavallaan valaistuneita jo tälläkin hetkellä koko ajan, kyse on vain ajan harhasta ja tämän maailman illuusiosta.