Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
En löydä suuntaa, juon paljon alkoholia taas. Olen kaikin tavoin väsynyt ihminen. Kunpa jokin nostaisi minut pois tästä masentavasta suosta.
Sinun kannattaa hakea itsellesi apua, että pääset ensinnäkin kokonaan alkoholista eroon ja sitä kautta saat voimia muuttaa elämääsi vähitellen paremmaksi, mielekkäämmäksi. Varmasti sinulla on paljon annettavaa itsellesi ja muillekin. Yritä alkajaisiksi nauttia kaikista pienistä asioista, missä vain keksitkin olevan ilonaiheita. Minua ilahdutti tänään mm. orava ja kaunis iltataivas. Monista aivan pienistä asioista voi saada voimaa. Välillä kun on masis päällä, ajattelen olevani onnekas, että saan elää Suomessa, sillä en tajua miten kestäisin elää esim. Ukrainassa tai monessa muussakin maassa. Olen väkisin opetellut ajattelemaan myönteisesti ja se on pelastanut elämäni. Toivon, että sinäkin jaksat sitä kokeilla. Paljon onnenkantamoisia polullesi! <3
"Kunpa jokin nostaisi minut pois tästä masentavasta suosta."
Jotta joku voisi nostaa sinut pois, sinun pitää ensin ojentaa kätesi, eli yrittää vielä vähän jaksaa kurkottaa apua kohti.
-Loki
Laitan alla olevan viestin tänne nyt kuudennen kerran. :) Viisi kertaa se on poistettu hyvin pian.
----------------------------------
Kiitos paljon Mystikko vastauksestasi.
Terapia on jo kokeiltu, ei auttanut. Lääkkeitä en ole halunnut kokeilla.
Jotkut asiat ovat pelottaneet minua elämässä ennenkin ja olen joutunut ne kohtaamaan, joten siksi mietin, onko suljetunpaikankammoni siksi pahentunut, että sen pakollinen kokeminen on tulossa lähemmäksi. Tietenkin mietin myös, että luonko pelolla sen, että joudun sen kokemaan JA voisinko luoda yhtä helposti senkin, etten joudu sitä kohtaamaan.
On todella hienoa, että opit jo aiemmin tuon tavan katsella kehomielikokonaisuuttasi tietoisuudentilasta käsin, ja siten pääsit eroon paniikkihäiriön aiheuttamasta kärsimyksestä. Toivottavasti myös muut samasta vaivasta kärsivät saavat voimavaroja asian harjoittamiseen. Minulla on itselläkin useita kokemuksia siitä, miten tarkkailen itseäni eikä huolet paina yhtään, vaikka normaalitilassa olisin ollut aika ahdistunut. Harmittaa, etten ole kaiken muka pakollisen kiireen keskellä jaksanut harjoitella sitä enempää, vaan olen valitettavasti jämähtänyt tähän egoiluun. Mikähän sana sitä tilaa kuvaisi parhaiten - ehkä rauha.
Kun kirjoitin sinulle, niin eniten mietin seuraavaa:
Miten voi olla mahdollista, että havaittava historia muuttuisi taannehtivasti?
Ja onko yksilöllä jotenkin mahdollisuus muuttaa omaa historiaansa?
Voisitkohan noihin vielä joskus vastata. Jos, niin kiitos paljon etukäteen, ja jos et, niin kiitos siitäkin, sillä uskon sinun tietävän, miten on parasta toimia. :) <3
Olen sitä mieltä, että kun tarkasti määriteltyjä fysiikan termejä aletaan käyttää metafyysisissä keskusteluissa tai henkiasioissa, niin keskustelussa ei ole päätä eikä häntää. Kvanttimekaniikka kuvaa atomi- ja molekyylitasojen mekaniikkaa ja monimutkaisin asia mitä sillä voidaan analyyttisesti ratkaista on vetyatomi.
Hmm. pitänee tutkia, miten kvanttimekaniikka ja kvanttifysiikka eroaa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. pitänee tutkia, miten kvanttimekaniikka ja kvanttifysiikka eroaa toisistaan.
Tässä yhteydessä termejä voi varmaan käyttää synonyymeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos. Olen lukenut tämän ketjun kokonaan. Mielestäni täällä ei ole kovin paljon kirjoitettu kvanttifysiikasta tai -mekaniikasta, mutta ehkä muistan väärin.
... tai niiden termeistäkään.
Ihmisethän käyttävät termejä 'kvanttifysiikka' ja 'kvanttimekaniikka' eri merkityksillä. Kvanttifysiikka on tieteenala, joka tutkii teorioita, kuten kvanttimekaniikkaa ja kvanttikenttäteoriaa.
"Ilman kvanttifysiikkaa meillä ei olisi esimerkiksi nykyaikaista tietotekniikkaa, ei tietokoneita, internettiä, matkapuhelimia eikä taulutelevisiota. Nautimme jatkuvasti monin tavoin mm. kvanttifysiikan kiistämättömistä saavutuksista. Viimeaikaisimpia kvanttifysiikan sovellutusaloja ovat mm. kvanttilaskenta, kvanttitietokoneiden kehittäminen ja kvanttikryptografia."
"Kvanttifysiikka on fysiikan ala ja kvanttimekaniikka teoria, joka käsittelee mikroskooppisen maailman tapahtumia."
Lähde: https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/FysiikanTodellisuus.htm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos. Olen lukenut tämän ketjun kokonaan. Mielestäni täällä ei ole kovin paljon kirjoitettu kvanttifysiikasta tai -mekaniikasta, mutta ehkä muistan väärin.
Ehkä hyppäsin päätelmiin liian nopeasti, tämä minulla pisti silmään:
"Miksi kvanttitasolla havaitsija vaikuttaa havaittavaan? Jopa siihen asti että myös havaittavan historia muuttuu taannehtivasti eikä vain nykyhetkessä havaitut ominaisuudet."
Olen vuosien varrella niin monesti törmännyt näiden kvanttitasojen käytöstä ihmismielen selitykseen, mystisiin maailmankaikkeuden värähtelyihin yms. että olen ex-fysiikan tutkijana vähän herkkä näille.
Vierailija kirjoitti:
... tai niiden termeistäkään.
Ihmisethän käyttävät termejä 'kvanttifysiikka' ja 'kvanttimekaniikka' eri merkityksillä. Kvanttifysiikka on tieteenala, joka tutkii teorioita, kuten kvanttimekaniikkaa ja kvanttikenttäteoriaa.
"Ilman kvanttifysiikkaa meillä ei olisi esimerkiksi nykyaikaista tietotekniikkaa, ei tietokoneita, internettiä, matkapuhelimia eikä taulutelevisiota. Nautimme jatkuvasti monin tavoin mm. kvanttifysiikan kiistämättömistä saavutuksista. Viimeaikaisimpia kvanttifysiikan sovellutusaloja ovat mm. kvanttilaskenta, kvanttitietokoneiden kehittäminen ja kvanttikryptografia."
"Kvanttifysiikka on fysiikan ala ja kvanttimekaniikka teoria, joka käsittelee mikroskooppisen maailman tapahtumia."
Lähde: https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/FysiikanTodellisuus.htm
Näinhän se on, meni vähän epätarkasti taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi kvanttitasolla havaitsija vaikuttaa havaittavaan? Jopa siihen asti että myös havaittavan historia muuttuu taannehtivasti eikä vain nykyhetkessä havaitut ominaisuudet."
Olen vuosien varrella niin monesti törmännyt näiden kvanttitasojen käytöstä ihmismielen selitykseen, mystisiin maailmankaikkeuden värähtelyihin yms. että olen ex-fysiikan tutkijana vähän herkkä näille.
Kiitos sinulle!
Ja onhan se totta, että moni käyttää kvanttifysiikan termejä liian lepsusti ja vetää yhteyksiä asioihin, joita ei ainakaan täällä fyysisessä todellisuudessa voi mitenkään todistaa, mutta silloin, jos Mystikko on kirjoittanut jotain kvanttifysiikkaan liittyvää, niin olen ottanut sen vakavasti, koska luotan ja tunnen sisälläni, että hän - niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin - tietää, myös kokemuksellisesti, hyvin outoja juttuja näin tavallisen tallaajan näkökulmasta katsoen.
Voisin kuvitella, että jos olet tottunut ajattelemaan järjellä ja sinulla on tutkijan asenne elämän eri asioihin, niin ehket ymmärrä meitä, jotka luottavat ns. sisäiseen ääneensä/vaistoonsa, mutta toki saatan erehtyäkin. On kuitenkin hienoa, että vaikka ihmiset ovat eri mieltä asioista toistensa kanssa, heillä voi silti säilyä keskusteluyhteys ja joskus saattaa ilmetä jopa mukavaa uteliaisuutta toisen ajatusmaailmaa kohtaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä Mystikko ei ole koskaan käyttänyt näitä niin kuin esim. Joe Dispenza, joka esittelee jonkun kvanttitason ilmiön ja sitten hyppää siihen, että kas näinpä siis on todistettu, että ihminen pystyy manifestoimaan mitä tahansa tahtoo visualisoimalla, huomaamatta ettei sitä nyt mitenkään voi johtaa siitä kvanttitason ilmiöstä.
Mä olen käsittänyt Mystikon harvakseltaan tapahtuvan näiden mainitsemisen olevan enemmänkin sitä, että hän haluaa osoittaa, että edes ns. luonnollisella ja tieteellisellä tasolla maailma ei ole aina ihan sellainen kuin ihmiset yleensä käsittää, ajan olemus tms. Mutta ei hän ole koskaan yrittänyt väittää että hänen henkiset näkemykset olisi johdettavissa tieteestä tms.
Oletko koskaan katsonut tuota videota? Laitanpa varalta nimenkin, jos se ei tähän aukea:
RTV esittää: Juhan juttusilla Olli Pajula - Kvanttifysiikka ja tietoisuusPajulahttps://www.youtube.com/watch?v=COfGfwXNRo0
Jos olet tai jos sen joskus katsot, niin kertoisitko sitten, millaisia ajatuksia se herätti? Ja jos et jaksa siitä innostua, niin se on tietenkin ok. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle!
Ja onhan se totta, että moni käyttää kvanttifysiikan termejä liian lepsusti ja vetää yhteyksiä asioihin, joita ei ainakaan täällä fyysisessä todellisuudessa voi mitenkään todistaa, mutta silloin, jos Mystikko on kirjoittanut jotain kvanttifysiikkaan liittyvää, niin olen ottanut sen vakavasti, koska luotan ja tunnen sisälläni, että hän - niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin - tietää, myös kokemuksellisesti, hyvin outoja juttuja näin tavallisen tallaajan näkökulmasta katsoen.
Voisin kuvitella, että jos olet tottunut ajattelemaan järjellä ja sinulla on tutkijan asenne elämän eri asioihin, niin ehket ymmärrä meitä, jotka luottavat ns. sisäiseen ääneensä/vaistoonsa, mutta toki saatan erehtyäkin. On kuitenkin hienoa, että vaikka ihmiset ovat eri mieltä asioista toistensa kanssa, heillä voi silti säilyä keskusteluyhteys ja joskus saattaa ilmetä jopa mukavaa uteliaisuutta toisen ajatusmaailmaa kohtaan. :)
Juu, jatketaan tutkimuksia, utelias saa ja pitääkin olla.
Tuo lopun "Pajula" vilahti nimeen vahingossa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä Mystikko ei ole koskaan käyttänyt näitä niin kuin esim. Joe Dispenza, joka esittelee jonkun kvanttitason ilmiön ja sitten hyppää siihen, että kas näinpä siis on todistettu, että ihminen pystyy manifestoimaan mitä tahansa tahtoo visualisoimalla, huomaamatta ettei sitä nyt mitenkään voi johtaa siitä kvanttitason ilmiöstä.
Mä olen käsittänyt Mystikon harvakseltaan tapahtuvan näiden mainitsemisen olevan enemmänkin sitä, että hän haluaa osoittaa, että edes ns. luonnollisella ja tieteellisellä tasolla maailma ei ole aina ihan sellainen kuin ihmiset yleensä käsittää, ajan olemus tms. Mutta ei hän ole koskaan yrittänyt väittää että hänen henkiset näkemykset olisi johdettavissa tieteestä tms.
Joe Dispenza oli juuri se nimi, mitä en muistanut.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan katsonut tuota videota? Laitanpa varalta nimenkin, jos se ei tähän aukea:
RTV esittää: Juhan juttusilla Olli Pajula - Kvanttifysiikka ja tietoisuusPajulahttps://www.youtube.com/watch?v=COfGfwXNRo0
Jos olet tai jos sen joskus katsot, niin kertoisitko sitten, millaisia ajatuksia se herätti? Ja jos et jaksa siitä innostua, niin se on tietenkin ok. :)
Laitetaan katselulistalle ja katsotaan syntyykö ajatteluksi kutsuttavaa neuronitulitusta;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan katselulistalle ja katsotaan syntyykö ajatteluksi kutsuttavaa neuronitulitusta;)
Toivottavasti syntyy. :)
Olli Pajulalla on sellainen maine, ettei sen perusteella voi paljoa toivoa puheenvuorolta. Tunnettu ufo- yms. rajatietohörhö.
Oletko sinä masentunut?
Toivon sinulle voimia!