Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Onko kristityllä mystikolla näkemystä seuraavaan:
Ns. henkisissä piireissä puhutaan paljon oman pimeytensä kohtaamisesta, traumatyöskentelystä jne. Onko näillä oikeasti muuta virkaa kuin tehdä unesta siedettävämpää? Egoa voidaan ronkkia loputtomasti ja yrittää tehdä siitä yhä täydellisempi ja henkisempi, mutta kun ego ei tule koskaan valaistumaan, niin mitä hyötyä tästä kaikesta on? Eikö olisi tehokkaampaa kaataa koko puu, eli samaistuminen tarinaan minästä? Itseänikin kiinnosti jossain välissä "valaistuminen", mutta en tällä hetkellä välitä siitä oikeastaan paskan vertaa ja koko "henkinen tie" tuntuu aika luotaantyöntävältä. Minulta puuttuu tarvittava itsekuri ja palo "valaistumisen" saavuttamiseen, vaikka kyllähän kaikki valaistuvat aikanaan. Tuntuu turhalta pyrkiä valaistumaan, koska senkin täytyy olla harhaa. Elän mieluummin tässä illuusiossa nauttien ennemmin matkasta kuin "määränpään" saavuttamisesta. Olen joka tapauksessa turvassa ikuisesti, olin sitten herännyt tai en. On tämä illuusiossa eläminen ihan mukavaakin kun ei tarvitse ottaa mitään niin vakavasti tietäen, että kaikki on kuitenkin vain mielen harhaa. On myös suhteellisen helppoa antaa "virheet" niin itselle kuin toisillekin (itse & toiset = sama asia) anteeksi, koska kukaan ei tee niitä "itse", vaan ehdollistumat meissä, eikä virheitä ole oikeasti edes olemassa, koska maailmamme on harhaa. Jos silloin tällöin koenkin syyllisyyttä, häpeää, tai muita valheeseen perustuvia tunteita, tiedän siitä heti, että olen mennyt pitämään harhaa totena ja höllennän otettani tähän uneen. Elämä on aika seesteistä ilman syviä notkoja ja huippuja. Välillä uni vie mennessään ja jos se meinaa käydä liian raskaaksi, on siihen helppoa ottaa etäisyyttä muistamalla maailman illuusioluonteen. En ole syvällisellä tasolla kokenut maailmaa harhaksi, mutta tiedostan järjen ja intuition tasolla vahvasti, että asia on näin. En tiedä kuinka moni elää elämäänsä tällä tavoin ns. välimaastossa.
Spacek kirjoitti:
Onko kristityllä mystikolla näkemystä seuraavaan:
Ns. henkisissä piireissä puhutaan paljon oman pimeytensä kohtaamisesta, traumatyöskentelystä jne. Onko näillä oikeasti muuta virkaa kuin tehdä unesta siedettävämpää? Egoa voidaan ronkkia loputtomasti ja yrittää tehdä siitä yhä täydellisempi ja henkisempi, mutta kun ego ei tule koskaan valaistumaan, niin mitä hyötyä tästä kaikesta on? Eikö olisi tehokkaampaa kaataa koko puu, eli samaistuminen tarinaan minästä? Itseänikin kiinnosti jossain välissä "valaistuminen", mutta en tällä hetkellä välitä siitä oikeastaan paskan vertaa ja koko "henkinen tie" tuntuu aika luotaantyöntävältä. Minulta puuttuu tarvittava itsekuri ja palo "valaistumisen" saavuttamiseen, vaikka kyllähän kaikki valaistuvat aikanaan. Tuntuu turhalta pyrkiä valaistumaan, koska senkin täytyy olla harhaa. Elän mieluummin tässä illuusiossa nauttien ennemmin matkasta kuin "määränpään" saavuttamisesta. Olen joka tapauksessa turvassa ikuisesti, olin sitten herännyt tai en. On tämä illuusiossa eläminen ihan mukavaakin kun ei tarvitse ottaa mitään niin vakavasti tietäen, että kaikki on kuitenkin vain mielen harhaa. On myös suhteellisen helppoa antaa "virheet" niin itselle kuin toisillekin (itse & toiset = sama asia) anteeksi, koska kukaan ei tee niitä "itse", vaan ehdollistumat meissä, eikä virheitä ole oikeasti edes olemassa, koska maailmamme on harhaa. Jos silloin tällöin koenkin syyllisyyttä, häpeää, tai muita valheeseen perustuvia tunteita, tiedän siitä heti, että olen mennyt pitämään harhaa totena ja höllennän otettani tähän uneen. Elämä on aika seesteistä ilman syviä notkoja ja huippuja. Välillä uni vie mennessään ja jos se meinaa käydä liian raskaaksi, on siihen helppoa ottaa etäisyyttä muistamalla maailman illuusioluonteen. En ole syvällisellä tasolla kokenut maailmaa harhaksi, mutta tiedostan järjen ja intuition tasolla vahvasti, että asia on näin. En tiedä kuinka moni elää elämäänsä tällä tavoin ns. välimaastossa.
Vastasin tähän eilen, mutta oli kadonnut yön aikana koko viesti. Onneksi en tavalliseen tapaani deletoinut viestiluonnosta onnistuneen lähetyksen jälkeen. Kätevästi siis kopsaan kirjoitukseni uudestaan.
Koen asian aika lailla samoin kuin sinä ja siksi halusin tähän vastata. Ns. varjotyötä olen tehnyt jo jonkun aikaa. En ole varma mikä sen määritelmä on "henkisissä piireissä", ehkä ihan sama kuin omanikin. Vaikea sanoa, kun en kuulu mihinkään piireihin. Koen sen lähinnä omien vahingollisten ajatusrakenteiden purkamisena ja juuri etäisyyden ottamisena. Pyrkimykseni on huomata nämä ohjelmoinnit ennen kuin alan velloa niissä tai olla kieltämättä niiden olemassaolo hautaamalla ne jonnekkin mahdollisimman syvälle. Astun askeleen taaksepäin ja lopetan samaistumisen meneillä olevaan tarinaan. Koko puuta en ole saanut kerralla kaadettua, joten pilkon sen paloissa.
Olen myös huomannut saman kuin sinä, että tämän seurauksena on helpompi havaita vastaavat muissa ihmisissä ja kokea vain myötätuntoa. Samaa koitan soveltaa myös itseeni. En ala piiskaamaan itseäni virheistä jos lähdenkin johonkin ajatukseen liikaa mukaan. Koitan olla itselleni lempeä, kun havahdun, että hupsistaheijaa, otankohan tämän nyt turhan vakavasti.
En ole myöskään täysin kokenut maailman illuusioluonnetta. Hairahtelen edelleen aika usein. En toisaalta tavoittele mitään valaistumistakaan, koska olen sen selvästi tunnistanut egon haluksi olla jotain suurempaa, ihmeellisempää ja parempaa. Tyyliin sitten en enää kärsi, kaikki on niin seesteistä että ja ennen kaikkea olen parempi ihminen :D. Jos se todellinen minä on kuitenkin tässä koko ajan matkassa mukana, välillä vaan vähän piilossa. Mieluummin elän hetki kerrallaan, josku vähän kärsien ja siitä taas havahtuen. Ehkä uni joskus näin hälveneekin, mene ja tiedä. Välimaastossa siis täälläkin, mutta onhan tämä ihan jees.
1424
Mystikko, haluaisin kysyä, mitä mieltä olet energiahoidoista (esim reiki) ja ylipäätään siitä, mitä kutsutaan esimerkiksi nimellä chi tai qi? Olen miettinyt omaa polkuani ja sitä mikä on ihmisolentoni tehtävä täällä maan päällä vielä ollessani. En osaa vastailla kenenkään kysymyksiin, kuten sinä, enkä koe omaa työtäni niin merkityksellisenä, että se olisi riittävää palvelemista. Siksi olenkin miettinyt, voisinko palvella energian välittämisen kautta, ikään kuin psyykkiseltä tasolta, kulkiessani kohti spirituaalista tasoa. En vaihtaisi ammattia tai ottaisi rahaa hoidoista, vaan tekisin niitä vain sopivilla hetkillä silloin kun joku tarvitsee ja haluaa. En edes tiedä onko minusta energiahoitajaksi, mutta olen itse kokenut saavani jossain tilanteessa apua reikistä.
Olen miettinyt onko chi-energia jonkinlainen psyykkisen tason (tavallaan myös fyysisen tason) ilmentymä kaikkeudesta, vai ovatko tällaiset nimilaput turhia?
Vierailija kirjoitti:
Muistelen, että KM kirjoitti jotain sen tapaista, että kaikki tiet vievät sinne (valaistumiseen), jos sydämessä on halu.
- se, joka ihmetteli viestien poistumista
Kyllä, valaistumiseen eli syvimmän Minän ja maailman (jotka eivät lopulta ole eri asia) oivaltamiseen voi päätyä montaa tietä, jopa näennäisesti päinvastaisia teitä.
Esimerkiksi manifestointi, joka on tekniikka jolla pyritään toteuttamaan ihmismielen tätä maailmaa koskevia haaveita, ja Jumalan tahtoon alistuminen (eli vastustuksesta luopuminen) vaikuttavat ihan päinvastaisilta asioilta. Mutta manifestoija päätyy kyseenalaistamaan jo manifestoinnin perusajatuksella että mieli voi vaikuttaa materiaksi kutsuttuun sillä tavalla tämän maailman perusoletukset. Ja hän voi havaita, miten kehokin, johon yleensä samaistutaan, on yksi manifestoinnin kohde, ei niinkään lähde, ja lopulta päätyä oivaltamaan perimmäisen Minän (ellei liikaa kiinny maailman objekteihin mitä manifestoinnilla saa, vaan pysyy totuuden etsijänä). Toisaalta myös se tie, jossa "itse" kielletään, se minimoidaan kieltämällä siltä halut ja toiveet ja tulevaisuus, voi myös johtaa siihen että tajuaa mikä on sen näennäisen minän takana.
(En ole itse poistanut täältä mitään viestejä, mutta huomaan että useampi on poistettu)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan tulla mystikoksi. Mistä kirjoista sen oppii? Saako siitä srksta kenkää, eli kannattaako olla hiljaa?
Esoteerisia eli mystisiä perinteitä on kaikissa suurissa uskonnoissa - jopa islamissa on suufilaisuus, vaikka sitä pidetään usein hyvin eksoteerisena uskontona. Kristillisen (ja sitä ennen juutalaisen) mystiikan perinne on pitkä myös, ja netistäkin löytyy hyvin tietoa. Useimmat aloittaa lukemalla esim. Ristin Johannesta, Mestari Eckhartia ja Avilan Teresaa, uudemmista opettajista vaikka Joel Goldsmithiä. Sitten on näitä New Age leiman alle laitettuja opettajia paljon, joista osa tosiasiassa noudattaa jotain vanhoja uskontoja tai perinteitä mutta vain tuovat asioita esiin vähemmän kulttuurisidonnaisella kielellä kuin noiden uskontojen opetuksissa, ja osa taas on enemmän itseoivaltaneita. Itselleni kotoisimpia näistä on ehkä Rupert Spira (advaita vedanta) ja Ramana Maharshi.
Ei seurakunnista kenkää saa, mutta kannattaa käyttää harkintaa siitä mistä on rakentavaa puhua missäkin. Esim. luterilaisissa seurakunnissa yleensä ollaan hyvin avarakatseisia, mutta jos jossain herätyskristillisissä pienemmissä menet kertomaan lukeneesi vaikka jotain hindulaisuuteen viittaavia tekstejä ja puhut niiden herättämistä ajatuksista, tai New Age opettajia, se vaan aiheuttaa harhaoppiahdistusta niille ihmisille siellä, ja sinä saat luultavasti saarnan tai moitteita - kukaan ei hyödy.
Vierailija kirjoitti:
Mystikko, haluaisin kysyä, mitä mieltä olet energiahoidoista (esim reiki) ja ylipäätään siitä, mitä kutsutaan esimerkiksi nimellä chi tai qi? Olen miettinyt omaa polkuani ja sitä mikä on ihmisolentoni tehtävä täällä maan päällä vielä ollessani. En osaa vastailla kenenkään kysymyksiin, kuten sinä, enkä koe omaa työtäni niin merkityksellisenä, että se olisi riittävää palvelemista. Siksi olenkin miettinyt, voisinko palvella energian välittämisen kautta, ikään kuin psyykkiseltä tasolta, kulkiessani kohti spirituaalista tasoa. En vaihtaisi ammattia tai ottaisi rahaa hoidoista, vaan tekisin niitä vain sopivilla hetkillä silloin kun joku tarvitsee ja haluaa. En edes tiedä onko minusta energiahoitajaksi, mutta olen itse kokenut saavani jossain tilanteessa apua reikistä.
Olen miettinyt onko chi-energia jonkinlainen psyykkisen tason (tavallaan myös fyysisen tason) ilmentymä kaikkeudesta, vai ovatko tällaiset nimilaput turhia?
Qi on ihan olemassaoleva ilmiö, ja sen voisi sanoa olevan ikään kuin silta ilmentymättömän ja ilmenneen välillä. Se ei ole tieteen materiaksi kutsuman tason ilmiö, tieteen näkökulmasta sellaista ei olekaan vaan kyseessä on perusteeton uskomus, mutta ei se myöskään ole ikuisen todellisuuden asia. Olet ihan oikeilla jäljillä että se liittyy psyykkiseen tasoon, mutta psyyke täytyy silloin ymmärtää laajemmin kuin esim. nykypsykologiassa. Tosiasiassa mieli / psyyke LUO maailman, se on ikään kuin filtteri tai prisma jonka läpi ikuinen todellisuus näyttää "taittuvan" tietyllä tavalla, ja syntyy ajan ja paikan maailma. Tai siis illuusio siitä, tosiasiassa ei ole kuin se Yksi, ja myös perimmältään mieli joka on filtteri on vain sen yhden ottama näkökulma ei erillinen objekti, joten syntynyt maailmakin on enemmän kuin sen uni tai elokuva kuin todellinen maailma.
Kyllä tuota voi ihan vapaasti harjoittaa, mutta pysy aina ehdottoman rehellisenä itsellesi. On paljon energiahoitajia, jotka eivät oikeasti edes aisti itse energiaa, joiden hoito ei ole sen tehokkaampaa kuin pistää kädet ristiin ja toivoa että joku ulkoinen Jumala auttaa kun pyydän. He toivovat hyvää, mikä on hieno asia, mutta he eivät oikeasti osaa manipuloida energiaa ja manifestaatioita. On toki myös niitä jotka osaavat. Tutki siis asiaa, kokeile, harjoittele, ja ala auttamaan muita vasta kun se tuntuu sisäisesti oikealta. Noissa on vaara että niistä tulee näennäishyödyllistä tekemistä, että ei oikeasti tee mitään eikä auta ketään mutta uskoo auttavansa.
Minun näkökulmastani toki tuollainen on turha kiertotie mihinkään hyödylliseen - eikö voisi mennä suoraan lähteelle ja auttaa "asiakasta" oivaltamaan itsensä ja maailman todellisen luonteen sen sijaan että annostelee jotain illusionääristä energiaa hänelle kauhallinen kerrallaan. Mutta siihen ei kaikki ole valmiita, ja niinpä kaikenlaiselle on maailmassa tarpeensa: materialismiin perustuvilla hoidoilla, energiahoidoilla, mieleen vaikuttavilla hoidoilla, uskomushoidoilla. Eri ihmiset pystyvät uskomaan ja hyötyvät erilaisista asioista, sen mukaan mikä itse kuhunkin vetoaa, ja loppujen lopuksi se on se mihin uskoo mikä määrää millaisen prisman läpi koettu maailma heijastuu, ja tämä määrää miltä se näyttää.
Eilen luin erään tosi hyvän viestin Mystikolle. Harmi, että se on poistettu ja toivottavasti sen kirjoittaja jaksaisi kirjoittaa sen uudestaan. Kannattaa laittaa talteen kirjoittamansa viesti, niin jos se poistetaan aiheettomasti, sen voi laittaa aina uudestaan takaisin. Ehkei sitä lopulta enää poisteta. Tsemppiä.
Oliko mahdollisesti kyseessä minun viestini, jossa kysyin mitä mieltä mystikko on energiahoidoista ja siitä, mitä kutsutaan nimellä chi tai qi? Osasin ennakoida viestien poistumisen ja otin kuvakaappaukset mystikon vastauksesta. Kiitos mystikko sinulle siitä. Voin kirjoittaa vastauksen tänne nähtäville, kunhan olen seuraavan kerran koneen ääressä.
Sinulle, joka poistelet viestejä keskustelusta. Toivon sinun ymmärtävän, että käytöksesi on yhtä tökeröä kuin jos tulisit johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen häiriköimään. Jos ajattelet toimivasi meitä "suojellaksesi", niin ehdotan että mietit, toimitko loppujen lopuksi vain oman egosi - ei jonkun suuremman voiman - ohjaamana.
Sinä joka poistat viestejä, lopeta jo. Tämä ketju säilyy elossa sinusta huolimatta.
Luin erään tosi hyvän viestin Mystikolle. Toivottavasti sen kirjoittaja jaksaa kirjoittaa sen uudestaan. Kannattaa laittaa talteen kirjoittamansa viesti, niin jos se poistetaan aiheettomasti, sen voi laittaa aina uudestaan takaisin. Ehkei sitä lopulta enää poisteta. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Luin erään tosi hyvän viestin Mystikolle. Toivottavasti sen kirjoittaja jaksaa kirjoittaa sen uudestaan. Kannattaa laittaa talteen kirjoittamansa viesti, niin jos se poistetaan aiheettomasti, sen voi laittaa aina uudestaan takaisin. Ehkei sitä lopulta enää poisteta. Tsemppiä.
Oliko mahdollisesti kyseessä minun viestini, jossa kysyin mitä mieltä mystikko on energiahoidoista ja siitä, mitä kutsutaan nimellä chi tai qi? Osasin ennakoida viestien poistumisen ja otin kuvakaappaukset mystikon vastauksesta. Kiitos mystikko sinulle siitä. Kirjoitan vastauksen seuraavaan viestiin. Ja aion kirjoittaa niin monta kertaa kuin tarpeen.
Sinulle, joka poistelet viestejä keskustelusta. Toivon sinun ymmärtävän, että käytöksesi on yhtä tökeröä kuin jos tulisit johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen häiriköimään. Jos ajattelet toimivasi meitä "suojellaksesi", niin ehdotan että mietit, toimitko loppujen lopuksi vain oman egosi - ei jonkun suuremman voiman - ohjaamana.
Kristityn mystikon vastaus kysymykseen energiahoidoista ja qistä. Otin kuvakaappauksen viestistä, joten pystyn kirjoittamaan sen uudelleen sanasta sanaan tähän:
"Qi on ihan olemassaoleva ilmiö, ja sen voisi sanoa olevan ikään kuin silta ilmentymättömän ja ilmenneen välillä. Se ei ole tieteen materiaksi kutsuman tason ilmiö, tieteen näkökulmasta sellaista ei olekaan, vaan kyseessä on perusteeton uskomus, mutta se ei myöskään ole ikuisen todellisuuden asia. Olet ihan oikeilla jäljillä että se liittyy psyykkiseen tasoon, mutta psyyke täytyy silloin ymmärtää laajemmin kuin esim. nykypsykologiassa. Tosiasiassa mieli / psyyke LUO maailman, se on ikään kuin filtteri tai prisma jonka läpi ikuinen todellisuus näyttää "taittuvan" tietyllä tavalla, ja syntyy ajan ja paikan maailma. Tai siis illuusio siitä, tosiasiassa ei ole kuin se Yksi, ja myös perimmältään mieli joka on filtteri on vain sen yhden ottama näkökulma, ei erillinen objekti, joten syntynyt maailmakin on enemmän kuin sen uni tai elokuva kuin todellinen maailma.
Kyllä tuota voi ihan vapaasti harjoittaa, mutta pysy aina ehdottoman rehellisenä itsellesi. On paljon energiahoitajia, jotka eivät oikeasti edes aisti itse energiaa, joiden hoito ei ole sen tehokkaampaa kuin pistää kädet ristiin ja toivoa että joku ulkoinen Jumala auttaa kun pyydän. He toivovat hyvää, mikä on hieno asia, mutta he eivät oikeasti osaa manipuloida energiaa ja manifestaatioita. On toki myös niitä jotka osaavat. Tutki siis asiaa, kokeile, harjoittele, ja ala auttamaan muita vasta kun se tuntuu sisäisesti oikealta. Noissa on se vaara että niistä tulee näennäishyödyllistä tekemistä, että ei oikeasti tee mitään eikä auta ketään, mutta uskoo auttavansa.
Minun näkökulmastani toki tuollainen on turha kiertotie mihinkään hyödylliseen - eikö voisi mennä suoraan lähteelle ja auttaa "asiakasta" oivaltamaan itsensä ja maailman todellisen luonteen sen sijaan, että annostelee jotain illusionääristä energiaa hänelle kauhallinen kerrallaan. Mutta siihen ei kaikki ole valmiita, ja niinpä kaikenlaiselle on maailmassa tarpeensa: materialismiin perustuvilla hoidoilla, energiahoidoilla, mieleen vaikuttavilla hoidoilla, uskomushoidoilla. Eri ihmiset pystyvät uskomaan ja hyötyvät erilaisista asioista, sen mukaan mikä itse kuhunkin vetoaa, ja loppujen lopuksi se on se mihin uskoo mikä määrää millaisen prisman läpi koettu maailma heijastuu, ja tämä määrää miltä se näyttää."
PS. Kiitos siis viisaasta vastauksesta mystikko, aion tutkia asiaa ja kuunnella intuitiotani sen suhteen, onko tämä minulle oikea polku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas poistuu ihan asiallisia viestejä. Miksi?
Jollakulla on tylsää? "Hörhöjä" on kiva vähän näpäyttää? Tosi kiva jekku? Kaipa tuo joskus kyllästyy kujeiluunsa.
Tuon tekstin kirjoittaja on se henkilö, joka poistaa muiden kirjoituksia. Onneksi hän pian lopettaa, sillä hänelle tulee sellaisia asioita elämään, ettei tähän palstaan enää jää aikaa.
No en kyllä ole :D Kunhan veikkailin mikä mahtaa olla tuollaisen häröilyn taustalla. En kyllä lähtisi mitän kauheuksia toivomaan kenellekkään joka purkaa pahaa oloaan jossain keskustelupalstalla. Eihän tuollaisella ihmisellä varmaan kovin hyvä olo ole omissa nahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla on tylsää? "Hörhöjä" on kiva vähän näpäyttää? Tosi kiva jekku? Kaipa tuo joskus kyllästyy kujeiluunsa.
Tuon tekstin kirjoittaja on se henkilö, joka poistaa muiden kirjoituksia. Onneksi hän pian lopettaa, sillä hänelle tulee sellaisia asioita elämään, ettei tähän palstaan enää jää aikaa.
No en kyllä ole :D Kunhan veikkailin mikä mahtaa olla tuollaisen häröilyn taustalla. En kyllä lähtisi mitän kauheuksia toivomaan kenellekkään joka purkaa pahaa oloaan jossain keskustelupalstalla. Eihän tuollaisella ihmisellä varmaan kovin hyvä olo ole omissa nahoissaan.
Ehkä kyseessä on pyrkimys aiheuttaa riitaa ja kaaosta, jotta ketju poistuisi. Joten parasta antaa olla, jatkaa keskustelua, ja ottaa itselle tärkeät viestit talteen. Ketju on onneksi ollut olemassa jo kuusi vuotta, joten tuskin ihan pienestä poistuu. Itselleni on ollut todella tärkeä ja olen palannut tähän uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mahdollisesti kyseessä minun viestini, jossa kysyin mitä mieltä mystikko on energiahoidoista ja siitä, mitä kutsutaan nimellä chi tai qi? Osasin ennakoida viestien poistumisen ja otin kuvakaappaukset mystikon vastauksesta. Kiitos mystikko sinulle siitä. Kirjoitan vastauksen seuraavaan viestiin. Ja aion kirjoittaa niin monta kertaa kuin tarpeen.
Haluaisin vielä tarkentaa, etten siis todellakaan tiedä, tarkoititko minun viestiäni enkä vastannut siksi että ajattelisin viestini olleen "todella hyvä" 😁, vaan tästä puhuttiin jo eilen (ne kaikki viestit poistuivat) ja siksi vastasin nyt uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyseessä on pyrkimys aiheuttaa riitaa ja kaaosta, jotta ketju poistuisi. Joten parasta antaa olla, jatkaa keskustelua, ja ottaa itselle tärkeät viestit talteen. Ketju on onneksi ollut olemassa jo kuusi vuotta, joten tuskin ihan pienestä poistuu. Itselleni on ollut todella tärkeä ja olen palannut tähän uudestaan ja uudestaan.
Samaa mieltä. Antaa toisen koheltaa. Reagointi on tässä tapauksessa varmaan vain palkitsevaa. Kannattaa pistää omat viestit talteen ja mystikon vastaukset myös, jos sattuu sellaisen bongaamaan. Voi sitten vaan laittaa ne tänne uudestaan. Ihailtavaa sitkeyttä kyllä tältä häiriköltä, jos jaksaa kuukaudesta toiseen täällä riehua. Mutta ei anneta sen häiritä :)
Olen lukenut viime aikoina Vetovoiman laista, manifestoinnista jne. Viimeksi luin Neville Goddardia. Nämä kaikki näyttävät sanovan että periaatteessa mitä vaan voi manifestoida, kunhan saa oman uskon riittämään. Mutta miten tietää, mikä haave on järkevä ja hyväksi. Mulla on ollut teinistä asti halu olla kuuluisa ja rikas muusikko. Oon sen verran ollut hengellisissä piireissä että tiedän, että se kuulostaa egoistiselta toiveelta, jollaisia niissä piireissä kavahdetaan. Mitä mieltä olet tällaisen tavoittelusta manifestoimalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miettiä, miksi tuota viestiä ei ole poistettu? Voisiko olla pikkusen ahdasmielisen moden viesti - ei kai sentään. :)
Muistelen, että KM kirjoitti jotain sen tapaista, että kaikki tiet vievät sinne (valaistumiseen), jos sydämessä on halu.
- se, joka ihmetteli viestien poistumista