Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
4001/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisellä poistajalla on valitettavasti tulossa elämään sellaisia asioita, ettei hänellä ole enää aikaa tai intoa toimia täällä poistajana. Voimia sinulle tuleviin haasteisiin. Kaikki kääntyy lopulta hyväksi. <3

Vierailija
4002/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Oivalluksen myötä tulee myös niin kutsutun pahan illuusioluonteen ymmärrys, ja sitä kautta aivan uusi kunnioitus Jumalaa kohtaan: Jumala kirjaimellisesti on ainoa voima, jota vastaan ei oikeassa todellisuudessa taistele mitkään voimat. Jumala on kaikkialla läsnäoleva, eikä ole yhtään pistettä maailmankaikkeudessa jossa Jumala ei olisi (missään siis ei ole sijaa pahalle). Jos näin on, ja Jumala on rakkaus ja täydellisyys, niin mitä olisi muutettavaa missään? Ei ole, kaikki on jo  hyvin. Jos aistit näyttävät että kaikki ei ole hyvin, kuten ne voivat näyttää, koska niin on ihmisolento ehdollistunut luonnostaan, niin sitä tietää, että kyse on illuusiosta, ei Jumalan luomasta todellisuudesta. Tämä mahdollistaa erilaiset ihmeet, koska omaa illuusiotaan ihminen voi muokata ilman tarvetta yliluonnolliseen voimaan, mutta jos esim. sairaus olisi Jumalan luoma todellinen asia jolla on Jumalan määräämät lait, niin se olisi ikuinen kuten kaikki mikä on Jumalasta. Mutta se on ihmiskunnan illuusiota, ja sen läpi voi nähdä. 

Illuusioluonteen tajuamisen myötä ihmisen elämään tulee myös melkoinen keveys. Ei tuska, eikä nautinto, kumpikaan ei enää kosketa niin syvältä, koska näkee sen epätodellisuuden. Mitään ei tarvitse pelätä, mitään ei tarvitse haluta, koska näkee että se mitä aistit näkee, on kuitenkin vain harhaa, ja sen tavoittelu tai pelkääminen olisi tuulen tavoittelua tai pelkäämistä. Sitä näkee, että kaikki on jo hyvin, ja keskittyy vain itse elämään sisäisessä hiljaisuudessa ja hengellisessä näkemisessä, jossa näkee hengellisin aistein taivasten valtakunnan ihmisten harhan taustalla. Sitä lepää, vain on, kuten Jumalakin on, tietäen että ei ole aistien väitteistä huolimatta syntyväinen ja kuolevainen, alati vaarassa oleva olento, vaan ikuinen henkiolento, yhtä Jumalan kanssa - Jumalan individuaatio.

Mitä huolia voisi olla sillä, joka näkee ettei mikään voi uhata häntä, ei hänen tosiolemustaan. Korkeintaan on mahdollista tuhota tilapäinen illuusio materialistisesta olemisesta, ja sekin vain, jos siihen "annetaan valta ylhäältä", ja tämä ylhäältä ei tarkoita jotain erillistä Jumalaa joka vastoin tahtoani voisi päättää että pistänpä tuon nyt kuolemaan vaikka syöpään vaikkei se vielä haluaisi lähteä, sillä "minä ja Isäni olemme yhtä". Siispä minä itse annan vallan jollekin "voimalle", jos katson että on aikani lähteä tästä illuusiosta, kuten Jeesus teki antaessaan Pilatekselle vallan tuomita hänet ristille, koska tiesi että hänen tehtävänsä on näyttää kuoleman epätodellisuus kuolemalla ja nousemalla ylös. Sitä tarkoittaa se, ettei Pilateksella olisi Jeesuksen sanojen mukaan häneen mitään valtaa, ellei sitä olisi annettu ylhäältä. Ylhäältä ei ole erillinen Jumala, koska mitään erillistä Jumalaa ei ole, vaan se henkilö itse, joka tietää olevansa yhtä Jumalan kanssa.

Voi elämän kevät. Raamattu sanoo, että ihmisten 'viisaus' on turhuutta. 

Miljoonat ihmiset maailmassa ovat kokeneet Jumalan ihmeitä ja olen itsekin lukuisia kertoja.

"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää." Paavalin kirje galatalaisille 6: 7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4003/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas poistuu ihan asiallisia viestejä. Miksi?

Jollakulla on tylsää? "Hörhöjä" on kiva vähän näpäyttää? Tosi kiva jekku? Kaipa tuo joskus kyllästyy kujeiluunsa. 

Voi miettiä, miksi tuota viestiä ei ole poistettu? Voisiko olla pikkusen ahdasmielisen moden viesti - ei kai sentään. :)

Tuon viestin kirjoittajana mietin ihan samaa. Ahdasmielinen tuskin olen. Kunhan spekuloin.

Vierailija
4004/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas poistuu ihan asiallisia viestejä. Miksi?

Jollakulla on tylsää? "Hörhöjä" on kiva vähän näpäyttää? Tosi kiva jekku? Kaipa tuo joskus kyllästyy kujeiluunsa. 

Voi miettiä, miksi tuota viestiä ei ole poistettu? Voisiko olla pikkusen ahdasmielisen moden viesti - ei kai sentään. :)

Tuon viestin kirjoittajana mietin ihan samaa. Ahdasmielinen tuskin olen. Kunhan spekuloin.

No poistuihan se vihdoin. Kiitos saamastani huomiosta <3

Vierailija
4005/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityn mystikon vastaus kysymykseen energiahoidoista ja qistä. Otin kuvakaappauksen viestistä, joten pystyn kirjoittamaan sen uudelleen sanasta sanaan tähän:

"Qi on ihan olemassaoleva ilmiö, ja sen voisi sanoa olevan ikään kuin silta ilmentymättömän ja ilmenneen välillä. Se ei ole tieteen materiaksi kutsuman tason ilmiö, tieteen näkökulmasta sellaista ei olekaan, vaan kyseessä on perusteeton uskomus, mutta se ei myöskään ole ikuisen todellisuuden asia. Olet ihan oikeilla jäljillä että se liittyy psyykkiseen tasoon, mutta psyyke täytyy silloin ymmärtää laajemmin kuin esim. nykypsykologiassa. Tosiasiassa mieli / psyyke LUO maailman, se on ikään kuin filtteri tai prisma jonka läpi ikuinen todellisuus näyttää "taittuvan" tietyllä tavalla, ja syntyy ajan ja paikan maailma. Tai siis illuusio siitä, tosiasiassa ei ole kuin se Yksi, ja myös perimmältään mieli joka on filtteri on vain sen yhden ottama näkökulma, ei erillinen objekti, joten syntynyt maailmakin on enemmän kuin sen uni tai elokuva kuin todellinen maailma.

Kyllä tuota voi ihan vapaasti harjoittaa, mutta pysy aina ehdottoman rehellisenä itsellesi. On paljon energiahoitajia, jotka eivät oikeasti edes aisti itse energiaa, joiden hoito ei ole sen tehokkaampaa kuin pistää kädet ristiin ja toivoa että joku ulkoinen Jumala auttaa kun pyydän. He toivovat hyvää, mikä on hieno asia, mutta he eivät oikeasti osaa manipuloida energiaa ja manifestaatioita. On toki myös niitä jotka osaavat. Tutki siis asiaa, kokeile, harjoittele, ja ala auttamaan muita vasta kun se tuntuu sisäisesti oikealta. Noissa on se vaara että niistä tulee näennäishyödyllistä tekemistä, että ei oikeasti tee mitään eikä auta ketään, mutta uskoo auttavansa.

Minun näkökulmastani toki tuollainen on turha kiertotie mihinkään hyödylliseen - eikö voisi mennä suoraan lähteelle ja auttaa "asiakasta" oivaltamaan itsensä ja maailman todellisen luonteen sen sijaan, että annostelee jotain illusionääristä energiaa hänelle kauhallinen kerrallaan. Mutta siihen ei kaikki ole valmiita, ja niinpä kaikenlaiselle on maailmassa tarpeensa: materialismiin perustuvilla hoidoilla, energiahoidoilla, mieleen vaikuttavilla hoidoilla, uskomushoidoilla. Eri ihmiset pystyvät uskomaan ja hyötyvät erilaisista asioista, sen mukaan mikä itse kuhunkin vetoaa, ja loppujen lopuksi se on se mihin uskoo mikä määrää millaisen prisman läpi koettu maailma heijastuu, ja tämä määrää miltä se näyttää."

PS. Kiitos siis viisaasta vastauksesta mystikko, aion tutkia asiaa ja kuunnella intuitiotani sen suhteen, onko tämä minulle oikea polku.

Vierailija
4006/6995 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka poistelet viestejä keskustelusta. Toivon sinun ymmärtävän, että käytöksesi on yhtä tökeröä kuin jos tulisit johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen häiriköimään. Jos ajattelet toimivasi meitä "suojellaksesi", niin ehdotan että mietit, toimitko loppujen lopuksi vain oman egosi - ei jonkun suuremman voiman - ohjaamana.

Vierailija
4007/6995 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM. Nyt en pääse eteenpäin. 2019 koin todeksi kaiken illuusion. Monta kuukautta meni selkeyden tilassa. Kaikki oli ilmiselvästi harhaa. Mutta sitten pikkuhiljaa, kateus edellä, maailma alkoi saada minut pauloihinsa. Nyt olen melkoisessa umpikujassa, kaikki maailman asiat ovat todella jumissa; parisuhde, neljä lasta, työ tuntuu todella turhauttavalta, olen ihastunut kolmanteen osapuoleen, olen lihonut, eikä huvita urheilla jne. Kaikki tuntuu todella turhalta, mutta mikä on vaihtoehto? Karata luostariin? Tuntuu, että asioita on kuitenkin hoidettava, sillä pelkään, että jos vaan jätän kaiken, löydän itseni pian taas uudesta vankilasta. Miten uskaltaisin seurata intuitiotani ja mistä tiedän milloin kyse on aidosta intuitiosta? Pelkään todella paljon muuttaa mitään, koska en usko sen tuovan mitään todellista muutosta. Mitä minulle on tapahtumassa?

4008/6995 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestien poistelija on näköjään ollut aktiivinen taas -  eilen näkemäni kysymys johon olin tulossa vastaamaan on poistunut.

Siunattua lauantai-iltaa kaikille, myös poistelijalle joka myös on saman Jumalan aspekti kuin kaikki muukin mikä on olemassa.

Vierailija
4009/6995 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Mystikko jossain vaiheessa koet taas hyväksi tänne jotain kirjoittaa. <3 Tekstejäsi on ilo lukea.

Vierailija
4010/6995 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Kristittyyn Mystikkoon kontaktia jotakin kautta? Kiitän.

Vierailija
4011/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karman laki oikeasti toimii täällä maan päällä niin kauan, kun ihminen on egon pauloissa. Niinpä myös ko. poistaja poistuu jossain vaiheessa, koska karma koettelee häntä näiden poistojen vuoksi. Hän haluaa sulkea meidän "suumme" ja niinpä myös hänen suunsa vielä suljetaan, kuten sitä on valitettavasti jo aiemminkin paljon suljettu, minkä vuoksi hänellä onkin tämä kova tarve estää muidenkin tarpeet ilmentää itseään.

Vierailija
4012/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaako tämä palsta automaattisesti kaikki asiattomaksi ilmoitetut viestit ilman että kukaan mode katsoo onko oikeasti asiaton? Ilmeisesti, tai sitten se on joku mode joka niitä poistelee. Koska ei niissä viesteissä mitä täältä on lähtenyt ole mitään asiatonta ollut. 

Vierailija
4013/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaako tämä palsta automaattisesti kaikki asiattomaksi ilmoitetut viestit ilman että kukaan mode katsoo onko oikeasti asiaton? Ilmeisesti, tai sitten se on joku mode joka niitä poistelee. Koska ei niissä viesteissä mitä täältä on lähtenyt ole mitään asiatonta ollut. 

Kyllä se valitettavasti poistaa. Tarpeeksi monta kertaa kun takoo ilmoita asiattomaksi nappia. Tämä on ihan yleinen ilmiö muissakin ketjuissa. Kun mielipide ei miellytä sen saa kätevästi katoamaan. Siksi moni onkin kyllästynyt tähän palstaan, kun vaivalla kirjoitettu ihan asiallinen kommentti katoaa hups vaan jos se ei jotain satu miellyttämään.

Vierailija
4014/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos joku kutsuu itseään mystikoksi kannattaa juosta karkuun. Sillä jotain on vielä jäljellä kutsuakseen itseään mystikoksi. Ego voi ottaa monta erilaista roolia.

Vierailija
4015/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia Kristitylle Mystikolle valaisevista kirjoituksista. Saako KM:n yhteyden jotenkin muuten kuin tämän palstan kautta?

Vierailija
4016/6995 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos joku kutsuu itseään mystikoksi kannattaa juosta karkuun. Sillä jotain on vielä jäljellä kutsuakseen itseään mystikoksi. Ego voi ottaa monta erilaista roolia.

Voihan näin joissain tapauksissa ollakin. Mutta eikö mystikko ole kuitenkin vain sana toisten joukossa. Jollainhan meidän on keskusteltava. Jos katsoo Wikipediasta sanan määritelmän, kertoo se jo aika paljon millaisista asioista keskustellaan. Näin voi helposti tunnistaa mistä on kyse ilman, että tarvitsee kamalasti kierrellä ja kaarrella. Voisi sanoa, että aika moni tässä keskustelussa on mystikko. Nään sen kuvaavan tietyn laista tietä, kohti tietyn laista yhteyttä. Jos siis joku kutsuu itseään mystikoksi, uskon, että yhteinen sävel löytyy helpommin, kuin jonkun kanssa joka esim. kutsuu itseään Jehova todistajaksi. Samoin jos hän kohtaa jonkun samaa uskoa tunnustavan, on helppo tunnistaa yhdellä sanalla, että ymmärrämme toisiamme. Ihan siis vaan kätevyys syistäkin voi kutsua itseään mystikoksi, jos tuo määritelmä uppoaa omaan sielunmaisemaan :)

Vierailija
4017/6995 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas olla, masennus jäytää.

4018/6995 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskas olla, masennus jäytää.

Siunausta sinulle! Jos ilon hetkellä on surullinen ajatus, että tämäkin menee ohi, tämäkin tunne muuttuu, niin masennuksen hetkellä se on lohduttavaa. 

4019/6995 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on poistettu tekstejä, mutta laitan nyt jotain siitä, miten eri tavalla koen itse todellisuuden kuin useimmat muut, koska se osaltaan selittää sitä miksi minun kaltaisteni on helpompi saada ns. manifestointi toimimaan kuin muiden.

Tavallinen, yleisesti hyväksytty materialistinen näkemys tiivistetysti:

- Materia (aine) -> maailmankaikkeus/maailma -> ihminen -> mieli ja tietoisuus kehon, erityisesti aivojen rakenteen ja toiminnan tuotteena

Se miten minä olen tullut kokemaan nämä introspektion ja tietoisuuden olemuksen tutkimisen seurauksena, mielen seuraamista sen alkulähteille ilmentymättömään Tietoisuuteen ja sen heijastumista maailmaksi:

- Tietoisuus (yksi) -> Mieli (monta, jokainen osa Yhtä, mutta lokalisoituneitä näkökulmia joista Tietoisuus tarkastelee itseään) -> Keho (jokainen lokalisaatiopiste eli mieli projisoi itsensä kokemukseensa erillisenä kehona, samoin kuin ihminen unta näkiessä luo paitsi unimaailman, myös kokee olevansa unihahmo  joka kokee tapahtumia) -> Maailma ("Tietoisuuden / yhden uni", joka nähdään näkökulmien eli mielten värittämien filtterien läpi niin että jokaisella on tavallaan yksilöllinen maailma silti, vaikka siinä on paljon yhteisiä komponentteja koska se pohjimmilaan on sen yhden Tietoisuuden ilmenemä)

Ja pohjimmiltaan Tietoisuus ja yksilömieli on yhtä - mieli on enemmän ikään kuin tietoisuuden värähtelyä tai toimintaa tai tiivistymä (katselupiste) kuin erillinen objekti. Mielenkiintoinen asia on, että olipa ihmisen maailmankuva kumpi tahansa näistä hyvin erilaisista malleista, hänen aistikokemuksensa näyttää vahvistavan juuri hänen uskomustensa todellisuuden. Siksi jos haluaa maailmansa muuttuvan, täytyy muuttaa sisäistä, jonka kautta Tietoisuus refraktoituu ja filtteröityy kehoksi ja maailmaksi. 

Uskon myös, että jonain päivänä jopa tiede, joka lähtee tällä hetkellä materialismin lähtökohdasta. Jo nyt on monia havaintoja jotka viittaavat siihen suuntaan. Miksi niin usein todellisuus näyttää käyttäytyvän kuten ihmismielen rakentamat matemaattiset mallit, joiden piti olla pelkkiä mentaalisia konstruktioita? Miksi kvanttitasolla havaitsija vaikuttaa havaittavaan? Jopa siihen asti että myös niiden historia muuttuu taannehtivasti eikä vain nykyhetkessä havaitut ominaisuudet. Jotkut vakavasti otettavat tiedemiehet on jo kirjoittaneet esseitä siitä, onko maailmankaikkeus kokonaan mentaalinen. Toistaiseksi tämä ei ole valtavirtaa, mutta jonain päivänä Itsen ja maailman ykseys havaitaan myös tieteessä. Toistaiseksi yksilö ei kuitenkaan pääse tähän ymmärrykseen tieteen kautta, vaan vain introspektion, hiljaisuuden ja oman Tietoisuuden oven kautta.

4020/6995 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaarallista on meditoida pienessä humalassa?

Tietoisuus, ajatusten, havaintojen ja tunteiden tausta, ei ole koskaan humalassa, joten pohjimmiltaan ei vaarallista. Kannattaa kuitenkin pysyä esim. kaiken mielessä ja havainnoissa kulkevan tarkkailussa yrittämättä vaikuttaa mihinkään, hengityksen tarkkailussa, mantroissa tms. tavoissa jotka eivät vaadi selkeää mieltä. Minkäänlainen energioiden manipulointi, pyrkimys rinnakkaistodellisuuskokemuksiin tai yhteydenottoihin toisiin tietoisuuksiin suoraan ei ole terveellistä eikä järkevä humalassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän