Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
3561/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukemassa Ykseyden oppikirjaa, ja luen sitä kiitollisena, sillä niin moni asia, mitä olen oppinut, on ollut jotenkin irrallinen enkä ole voinut sitä täysin ymmärtää, mutta tuossa kirjassa kerrotaan asiat siten, että ymmärrän helposti aiemmin oppimani asiat ja niiden yhteyden. Asiat aivan kuin loksahtavat paikoilleen. Kuin olisi vaatetilkkuja ja jokainen tilkku kertoo asioita, mutta sitten tuo kirja sitoo ne tilkut yhteen valmiiksi tilkkutäkiksi.

https://xn--sydntietoisuus-7hb.fi/ykseyden-oppikirja.html

Jaakko opastaa, miten voi kulkea Jeesuksen viitoittamaa tietä valaistumista kohti.  Se on valittu vuoden 2020 rajatietokirjaksi.

Vierailija
3562/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valaistumiskertomukset ovat usein aika erilaisia, vaikka niistä samankaltaisuuksiakin löytyy, niin voisiko olla, että "kaikki tiet vievät Roomaan", ts. on useita polkuja ja tapoja valaistua, minkä vuoksi myös kokemukset ovat vähän erilaisia?

Jotkut valaistuneeksi itseään kutsuvat eivät ole esimerkiksi kokeneet sitä, että ovat  yhtä kaikkien kanssa, tai että minä olen myös sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valaistumiskertomukset ovat usein aika erilaisia, vaikka niistä samankaltaisuuksiakin löytyy, niin voisiko olla, että "kaikki tiet vievät Roomaan", ts. on useita polkuja ja tapoja valaistua, minkä vuoksi myös kokemukset ovat vähän erilaisia?

Jotkut valaistuneeksi itseään kutsuvat eivät ole esimerkiksi kokeneet sitä, että ovat  yhtä kaikkien kanssa, tai että minä olen myös sinä.

Voiko olla valaistunut jos ei ole kokenut sitä, että "minä olen myös sinä"?

Vierailija
3564/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette singulariteetistä ja tekoälystä? Jos ihminen pystyy luomaan tekoälyn, niin mitä sielulle tapahtuu? Tai jos ihminen pystyy luomaan itsestään tietoisen olennon, niin eikö se merkitse sitä, että tietoisuus voi syntyä materiasta ja mekin olemme vain materiaa eikä kuoleman jälkeen ole enää mitään.

Loki

Hyvä kysymys. Olen pohtinut singulariteetin eli rajattoman tekoälyn ja henkisyyden suhdetta. Spirituaaliset opettajat harvoin ottavat kantaa asiaan. KMn mielipide kiinnostaisi. Onko se lopulta niin että äärettömän älykäs tekoäly joka ratkoo kaikki universumin ongelmat tietoisuus mukaanlukien, on sekin Ykseyden ilmentymä ja ehkä tapa jolla Ykseys tekniikan keinoin tuo itsensä lopulta maailmaan ellei ihminen kykene siihen omilla aivoillaan ensin?

Niin tekoäly, universumi kuin maailma ja ihminenkin ovat illuusiota. On vain Ykseys.

Miksi se ykseys ei voi olla harhaa? Tai miksi ego on harhaa, mutta se tietoisuus/tarkkailija siellä takana on muka totta? Onko siitä jotain todisteita? Jos meillä kaikilla on oma tietoisuutemme, joka kuollessamme katoaa.

Loki

Vierailija
3565/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette singulariteetistä ja tekoälystä? Jos ihminen pystyy luomaan tekoälyn, niin mitä sielulle tapahtuu? Tai jos ihminen pystyy luomaan itsestään tietoisen olennon, niin eikö se merkitse sitä, että tietoisuus voi syntyä materiasta ja mekin olemme vain materiaa eikä kuoleman jälkeen ole enää mitään.

Loki

Ihminen saattaa jossain vaiheessa onnistua luomaan koneen tai ohjelman, joka ulkoisesti tarkasteltuna näyttää tietoiselta mutta todellisuudessa matkii monimutkaisilla algoritmeilla hermoverkkoa ja ihmisille ominaista käytöstä. Tällainen tekoäly voi helposti saavuttaa aivoja suuremman ja nopeamman laskentatehon, mutta ei ole aidosti elävä tai tietoinen, koska se vaatisi sielun syntymistä koneeseen, mikä vaikuttaa epätodennäköiseltä.

Missä se ihmisen sielu on? Voidaanhan mekin olla aidosti elävän oloisia tai tietoisia koneita. Mielestäni jonkun mystisen sielun olemassaolo vaikuttaa vielä epätodennäköisemmältä kuin se, että me ollaan vaan koneisiin verrattavia otuksia.

Loki

Vierailija
3566/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielulla on monta kehollistumaa eri rinnakkaismaailmoissa. Muistaakseni KM kertoi, etteivät eri rinnakkaismaailmoissa olevat saman sielun osat vaikuta toisiinsa, mutta eräs toinen valaistunut sanoi, että jos vaikka yhdessä kehollistumassa oleva yksilöllistynyt sielu kokee valaistumisen, niin se vaikuttaa myös rinnakkaismaailmassa olevien saman sielun muihin kehollistumiin?

Voiko olla noin? Jos voi, niin selittyisikö sillä se, että esim. maapallolla asuva kehollistunut sielu kokisi välähdyksiä valaistumisesta, vaikkei olisi vielä riittävän lähellä valaistuakseen, jos toisessa rinnakkaistodellisuudessa saman sielun toinen kehollistunut olento valaistuisi?

Vierailija
3567/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loki

Ihminen saattaa jossain vaiheessa onnistua luomaan koneen tai ohjelman, joka ulkoisesti tarkasteltuna näyttää tietoiselta mutta todellisuudessa matkii monimutkaisilla algoritmeilla hermoverkkoa ja ihmisille ominaista käytöstä. Tällainen tekoäly voi helposti saavuttaa aivoja suuremman ja nopeamman laskentatehon, mutta ei ole aidosti elävä tai tietoinen, koska se vaatisi sielun syntymistä koneeseen, mikä vaikuttaa epätodennäköiseltä.

Missä se ihmisen sielu on? Voidaanhan mekin olla aidosti elävän oloisia tai tietoisia koneita. Mielestäni jonkun mystisen sielun olemassaolo vaikuttaa vielä epätodennäköisemmältä kuin se, että me ollaan vaan koneisiin verrattavia otuksia.

Loki

Eikös se mene niin, että keho asuu sielussa eikä sielu kehossa. Aurako olisi tällöin se sielu?

https://www.kuudesaisti.net/media/k2/items/cache/2cebfdae7a8ea5d691033c…

Vierailija
3568/6995 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista omalla viisaudella ja vähintäänkin 6000 luxin valaistumisella tapahtuvaa julkista itsetyydytystä näkee onneksi harvemmin 🤢

Onnea vaan kaikille ketjun jeesuksille ja buddhille...

Miten anonyymi keskustelu voisi edes buustata kenenkään egoa? Sinua harmittaa kun koet olevasi joko älyllisesti tai henkisesti takamatkalla osaan keskustelijoista nähden. Lohdutuksen voin kertoa ettei valaistuminen ole nopeuskilpailu. Lopussa ei odota palkinto vaan egon tuhoutuminen eikä ole enää ketään kuka olisi ylpeä valaistumisestaan. Huoli siis pois, se joka ylpeä kärsii vielä.

Voi luoja, kun sä olet vastenmielinen paska. Ja toiset rinkirunkkaa sulle  yläpeukkua.

Loki

Vierailija
3569/6995 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3D-tasolla elelee ihmiset, joita ei henkisyys kovin paljon tai ollenkaan kiinnosta. 4D-tason ihmiset ovat enemmän kiinnostuneita henkisyydestä. He ovat myös empaattisempia ja ystävällisempiä.

Vierailija
3570/6995 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3D-tasolla elelee ihmiset, joita ei henkisyys kovin paljon tai ollenkaan kiinnosta. 4D-tason ihmiset ovat enemmän kiinnostuneita henkisyydestä. He ovat myös empaattisempia ja ystävällisempiä.

Moni ei edes tiedä että elää jo 4D-tasolla. 4D-tasolla olevia on jo paljon. 

Vierailija
3571/6995 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistuneen mieli on puhdas. Mieli värähtelee niin korkealla, ettei siinä ole sijaa enää matalan värähtelytason ajatuksille, kuten toisten moittimiselle, epäilemiselle, syyttämiselle, vertaamiselle jne. Hän ei luonnollisestikaan provosoi eikä provosoidu.

Mieleen ei myöskään enää varastoidu energiaa, sillä tunteet ja kokemukset koetaan loppuun siinä hetkessä. Mieli on virtaavan rakkauden tilassa. Kaikkialla oleva Rakkaus virtaa valaistuneen mielen läpi.

Vierailija
3572/6995 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystikolta olisin halunnut kysyä tästä tämän hetkisestä maailmantilanteesta. Onhan siitä tässäkin ketjussa paljon keskusteltu, mutta lisää kysymyksiä on herännyt. Haluasin jotain tehdä tämän asian eteen. Tuntuu niin tyhmältä vaan seurata tumput suorana ja katsoa millaisees vapauksien riistoon ollaan luisumassa. Yksilöllä ei vain tunnu olevan kamalasti mahdollisuuksia vaikuttaa. Joukossa varmasti olisi enemmän voimaa, mutta tuntuu että riittävää määrää ei vain saada kasaan asioiden muuttamiseksi. 

Onko tilannetta mahdollisuutta kääntää, jos riittävän monen ihmisen tietoisuudentila kohoaisi? Voiko tähän vaikuttaa kohottamalla omaa tietoisuuttaan? Joskus muistan täältäkin lukeneeni ja muistakin lähteistä kuulleeni, että se tavallaan tarttuu. Mitä voisin tehdä itse tämän asian eteen? 

1424

Vierailija
3573/6995 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika noita uskovaisia ihmisiä.

Please Mystikko kerro meille, jotta voisimme paremmin ymmärtää, miten ihmeessä niin monet uskovaiset, ja varsinkin helluntalaiset, aktiivisesti kirjoittavat niiden kuolevien ihmisten blogeihin (ja ehkä kaikkien muidenkin viestikanavien kautta, mitä löytävät) tämän tyylistä tekstiä:

Ota Jeesus sydämeesi (tai vastaan), niin pelastut etkä joudu hel.vettiin!

TAI

Rukoile tämä rukous, niin vapahtaja pelastaa sinut:

”Rakas Herra Jeesus,

Tiedän, että olen syntinen

ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.

Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.

Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.

Turvaudun Sinuun Vapahtajana

ja haluan seurata Sinua Herranani.

Jeesuksen nimessä, Aamen”.

-Onko kyse tyhmyydestä vai itsekeskeisyydestä? 

-Auttamishalusta ilman ymmärrystä?

-Eivätkö he hyvänen aika tajua, että sillä kuolevalla ihmisellä on oikeus pitää oma uskonsa tai ei-uskonsa?

-Eivätkö he tajua, että se kuolemansairas tai kuoleva ihminen tarvitsee voimansa ihan muuhun kuin heidän viestiensä käsittelyyn ja kovan pelottelun kestämiseen?

On mielestäni jo henkistä väkivaltaa kertoa kuolevalle, että hel.vettiin joudut, jos et ota Jeesusta vastaan. Ja todella paljon rajumminkin se viesti saatetaan kuolemansairaalle tai kuolevalle kertoa.

Todella surullista tuollainen itsekäs ja epaempaattinen käytös, vaikka se olisi kuinka puettu auttamisen kaapuun.

Luulisi, että uskovainen, joka omaa sanomaansa haluaa jakaa, uskoo itse välittämäänsä viestiin aika vahvasti. Jos tämä uskovainen on itse 100% varma, että usko Jeesukseen on ainoa tie pelastukseen, hän varmaan uskoo myös tekevänsä vain hyvää yrittämällä saada toiset uskomaan samaan, ettei käy kalpaten. Hänen näkökulmastaan se on vain lähimmäisen rakkautta. Jos minä aivan täysin uskoisin vaikka siihen, että kraanavesi on myrkyllistä, varmasti yrittäisin tehdä kaikkeni, ettei kukaan sitä juo. Voisin tietenkin olla väärässä, mutta mistäs minä sen tietäisin, jos uskoni päin vastaiseen olisi kovin vahva. 

Tietenkin juomaveden myrkyllisyys olisi helppo todistaa, mutta milläs lähdet todistamaan esim. kristityn uskomuksen vääräksi. Hänelle se on täyttä totta. Jos ei olisi, niin ei hän varmaan olisi uskovainenkaan. 

Asia erikseen tietty "uskovaiset",jotka ovat valjastaneet uskontonsa vallankäytön välineeksi. 

1424

Hyvin perustelit, mutta eikö kuitenkin pitäisi kunnioittaa kuolevan ihmisen  - tai kenen tahansa - toivetta, ettei hänelle tyrkytettäisi sitä uskon sanomaa, eikä tuomittaisi häntä lisää, jos hän haluaa uskoa eri tavalla kuin nämä uskoaan tyrkyttävät?

Oma vastaukseni on, että ehdottomasti pitäisi kunnioittaa kuolevan toivetta, mutta mitä se kertoo uskovaisesta, joka ei suostu sitä toivetta uskomaan, vaan jatkaa ja jatkaa vain painostusta?

Se kertoo, että hän tosissaan uskoo että toinen ihminen joutuu ikuiseen äärimmäiseen kidutukseen, jos ei opi uskomaan oikein vielä eläessään. Siitä näkökulmasta käännytysyritys on, tahdittomuudestaan huolimatta, ainoa vaihtoehto. Esimerkiksi minulle olisi fundamentalistiuskovana vaikka 1000 ihmistä voinut sanoa, etten saa julistaa evankeliumia kuolevalle hänet pelastaakseni, mutta en olisi uskonut. Koska minusta pelissä tosiaan oli toisen iankaikkisuuskohtalo, ja ajatus toisen ikuisesta kitumisesta on kauhea.

Hyvin perustelit, mutta siltikään uskova ei saisi tyrkyttää uskontoaan kuolevalle, vaikka uskova luulisikin, että kuoleva joutuu ikuiseen kitumiseen, sillä hänen pitäisi kunnioittaa kuolevan toivetta. Vai eikö?

3574/6995 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On suuri viisaus myös olla nöyrä, ja suhtautua jokaiseen ajatukseensa, tunteeseensa, oivallukseensa tai muilta kuulemaansa asiaan terveellä skeptisyydellä, valaistumisesta huolimatta. Todellisuus ei aina ole sitä miltä se saattaa kehittyneemmänkin ihmisen silmään näyttää, ja juuri siksi tarvitsemme itsekriittisyyttä ja maltillisuutta niin arkielämässä kuin henkiselläkin polulla totuutta etsiessämme. 

Varmaankin noin juuri on. Olisiko sinulla mitään esimerkkiä siitä, mitä asiaa joku kehittynyt henkilö olisi luullut toisenlaiseksi tai mitkä kaksi valaistunutta näkevät eri tavoin?

Onko tiedossasi asioita, joita joku valaistunut näkee eri tavoin kuin joku toinen valaistunut?

Toteamus oli yleisluontoinen. Tarkastelemme kaikki maailmaa omista lähtökohdistamme käsin, ja saavumme hiukan erilaisiin johtopäätöksiin. Se on sinänsä tarkoituskin, eikä siinä ole mitään pahaa. On hyvä muistaa, että todellisuuden nondualistisesta puolesta on mahdotonta saada absoluuttisella tavalla varmaa ja paikkansapitävää tietoa. Intuitio auttaa löytämään punaisen langan, mutta tulkinnoissa on syytä pysyä maltillisena, ja jättää sijaa kyseenalaistamiselle. 

Olen seurannut keskustelua vasta hetken, enkä tiedä oliko mielessäni mitään tiettyä esimerkkiä kun kirjoitin kommentin, mutta ehkä sellaiseksi voisi ottaa manifestaation. Siitä huomasin olleen jotain aiempaa keskustelua. Asiat ovat harvoin aivan mustavalkoisia. Usko, visualisointi tai valaistuminen ei aina takaa manifestoinnin täydellistä tai välitöntä onnistumista. Elämme kaikesta huolimatta maailmassa, jossa joitakin syy-seuraussuhteita ja lopputuloksia on vaikea kumota pelkällä uskolla.

Esimerkiksi sairauksien ja vammojen kohdalla vaikuttaa sekin kuinka syvästi häiriötila on ehdollistunut kehon tasolle. Tämän vuoksi terveyden manifestoiminen yksittäisten ja suhteellisen lievien tai kohtalaisten sairauksien kohdalla onnistuu todennäköisemmin kuin jos tietty kriittinen piste on ylitetty. Yrittäminen silti kannattaa, sillä manifestoimalla voi parantaa jokaista tilannetta ja saavuttaa edistystä, jos ei kokonaan poistaa ongelmia. Armollisuus ja hyväksyntä olisi hyvin tärkeää siinä mielessä. 

Kiitos, kun kirjoitit nuo asiat. Helpottavaa tietoa! Olen kokenut itseni epäonnistuneeksi manisfestoijaksi, kun en ole onnistunut poistamaan kroonista kipuani. 

Oli tilanne millainen tahansa, kannattaa vaikeuksista huolimatta jatkaa itsensä visualisoimista terveenä ja kivuttomana. Saattaa olla, että se tuottaa sinullekin joku päivä hyödyllisiä vaikutuksia vähintään kivun hallinnan tai lieventymisen muodossa. Kokeile yhdistää samanaikaisesti visualisoinnin kanssa jotain konkreettista kehoa rauhoittavaa ja avaavaa harjoitusta, kuten yin tai pranayama joogaa. Myös anatomian ja fysiologian opiskelu voi auttaa hahmottamaan ongelman alkuperää ja parantaa visualisoinnin tehoa. Lopputulos riippuu niin monesta tekijästä, jo siitä mitä parantumisella tarkoitetaan ja kuinka se käsitetään. 

Eräällä ystävälläni on ollut jo vuosia sellainen tapa, että laittaa kätensä eri kohtien päälle kehoa ja kiittää mielessään siitä, että sekin kohta ja kaikki sen alla ovat terveitä. Niihin kohtiin, mihin käsi ei yllä, hän vain ajattelee, että kiitos kun yläselkäkin on niin terve ja hyväkuntoinen. Hän on tosi terve aina! :)

Manifestaatio toimii tunne-energian kautta. Uskon ja rakkauden värähtely parantaa. Tapoja on monia, pitää vain löytää itselle sopivin.

Kiitos sinulle Toinen mystikko. <3

Olisipa ihana, jos kertoisit joitain vinkkejä, miten voisi parantaa esim. kroonista kipua. Olen kyllä yrittänyt monia tapoja, mutta vielä en ole onnistunut. Tai olisiko sinulla antaa vaikka kirjavinkki ja joku linkki, jos et jaksa alkaa kirjoittamaan tänne eri tapoja. 

En valitettavasti osaa antaa kirjavinkkejä, mutta sanoisin että tuo tie sinun on itse kuljettava ja käytävä läpi. Vain sinä voit tehdä sen ja löytää ymmärryksen oman kokemuksesi kautta.

Kiitos kuitenkin, että olet halunnut auttaa minua. <3

Minulla on sinun suhteesi vähän hämmentynyt olo. Koen, että olet lämmin ja välittävä olento, mutta toisaalta tuntuu oudolta, kun kerrot tietäväsi monia tapoja, miten voi manifestoida, ja tiedät senkin, että kärsin kroonisesta kivusta - sitä on kestänyt jo useita vuosikymmeniä - niin etkö voisi kertoa minulle/meille lukijoille joitain muitakin manifestointitapoja kuin tuon:

"Teeskentely ei ole ratkaisu, tunteen on oltava aito. Sydän täytyy saada oikeaan resonanssiin. Vaikeissa tapauksissa ongelma on se, että sairauden aiheuttamat epämiellyttävät tunteet ja oireet ylläpitävät negatiivisen manifestaation kehää."

Jos oikein ymmärsin, niin mielestäsi vaikeissa tapauksissa on haasteellista saada aikaan se aito tunne, jota tarvitaan sydämen resonoimiseen ja manifestaation onnistumiseen.  Itse olen sitä mieltä, sillä olen tehnyt manifestaatioita terveyteni parantamiseen jo 90-luvun lopulta alkaen ja tässä sitä ollaan, monet kivut ovat vain lisääntyneet.

Olen kokeillut sellaista, että äänitän affirmaatioita iloisella, kiitollisella ja vakuuttavalla äänellä, joissa kiitän terveydestäni joko yksityiskohtaisesti tai laajemmin äänitteestä riippuen. Niitä olen kuunnellut tosi paljon. 

Olen hymyillyt peilikuvalleni muutamia kertoja päivässä ja kiittänyt niistä hyvistä asioista, joita minulle terveyden suhteen on, esim. liikuntakyky. Iltarukouksessa olen kiittänyt, jos olen voinut päivän aikana tehdä enemmän ilman, että kehoni laittaa vastaan tai jos kipuja on ollut vähemmän, eli

"Kiitos, kun olen saanut tänään olla niin terve". "Kiitos, kun sain tehdä niitä ja niitä juttuja".

Sitten olen laittanut itsestäni sellaisen kuvan kaapin oveen, jossa olen ollut tavallista terveempi ja oikein terveen, hyväkuntoisen ja iloisen näköinen. Sitä olen sitten katsellut muutaman kerran päivässä ja samalla kiittänyt siitä, kuinka hyvin minulla on asiat ja kuinka terve olen, ja että kuvakin sen todistaa.

Lisäksi olen kokeillut muutamia muitakin, lähinnä ajatustasolla toteutettavia lauseita ja kiittämisiä. Esim. tänä aamuna koin muutaman minuutin ajan kovia pistäviä kipua päässäni oikealla. Tuntui vähän siltä, joku työntäisi nauloja päähäni, mutta käänsin sen heti kiitokseksi siitä, että nyt lähti kivut päästäni pois ja siksi vain kävi hetken kipeää se lähtö, ja onpa ihana myönteinen muutos, kiitos paljon!

Tuli mieleen Salaisuus -kirjasta, että siinä jotkut kertoivat, että jos heiltä kysytään, miten voit, niin he aina vastaavat jotain tyyliin: Erinomaisesti.

Siis vaikka heillä olisikin flunssa tai joku kipu päällä just silloin. Sitten he ovat vain jatkaneet sitä tapaa ja parantuneet jossain vaiheessa, eli vanhat sairaudet ovat kadonneet.

Itselleni tuo ei ole sopinut, koska tuntuu pahalta, että valehtelisin kenellekkään, joka oikeasti kyselee vointiani. Sanonkin usein jotain sellaista, että tässähän tämä menee, tai ihan pärjäilen, sillä pärjäilenhän minä. Ja myös siksi olen rehellinen, että jos sanon voivani tosi hyvin, vaikken voikaan, niin muutamat sukulaiset ovat heti pyytämässä minulta apua. Mitä sitten sanon, kun oikeasti en voi matkustaa heitä auttamaan. Mutta tuo sukulaisten avunpyyntöasia on aika tuore, noin puolen vuoden mittainen, joten se ei ole ollut esteenä sille, ettei manifestaatiot toteudu.

Mitä manifestaatiota vielä keksisin kokeilla?

Kerrottehan meille tiedoksi affirmaatioita, manifestaatiota, jotka olette tehokkaaksi havainneet!

Iso kiitos! :)

Manifestaatio ei ole automaattinen taikavoima, eikä täysi parantuminen ole aina mahdollista. Tarkempia yksityiskohtia tilanteestasi tietämättä tulee tunne, että jokin energiassasi laittaa vastaan. Sinun kannattaisi tutkia tunnelukkojasi, sillä tarvitset mahdollisesti parannusta muuhunkin kuin krooniseen kipuun. Vaativuuden, oikeutuksen ja riippuvuuden teemat nousevat mieleen. Mikään yksittäinen affirmaatio, tekniikka tai lappujen laittaminen jääkaapin oviin ei auta, jos sydän on rikki.  

Millaisen sydämen rikkoutumisen ajattelet olevan esteenä manifestaatiolle?

Oma surukokemukseni ja manifestaatiot alla.

Olin suruissani ja yksinäinen, sydämeni oli vähän rikki. Ajattelin, että haluaisin kissan hoitooni, mutta en tiennyt mistä ja millaisen. Aloin katsella netistä kissojen kuvia ja vähitellen piirsin mieleeni kuvan, millainen kissa tuntuisi olevan meille sopiva. Sitten löysin kaupasta kissakortin, jonka kissa "veti puoleensa". Laitoin kortin seinälle. Aloin jostain syystä katsella netti-ilmoituksia myytävistä kissoista, ja siellähän olikin ilmoitus, jossa etsittiin pienelle, ihan saman näköiselle kissalle hoitopaikkaa muutamaksi kuukaudeksi. Ja niinpä sain sen suloisen kisulin luokseni hoitoon. Ajattelen manifestaation onnistuneen vaikka sydämeni olikin vähän rikki.

Toinen tapaus sattui myöhemmin. Silloinkin olin aika alamaissa, koska olin menettänyt läheisen henkimaailmaan joitain aikoja aiemmin. Lapset olivat pitkään pyytäneet koiraa. Emme olleet aiemmin siihen valmiita, mutta lopulta päätimme hankkia koiran.

Aloin tutkia koirarotuja. Jonkun viikon kuluttua olimme tehneet päätöksen, millainen koira(tyttö) sopisi meille parhaiten. Toivoimme löytävämme pennun joka olisi jo sisäsiisti. Laitoin kuvan saman rotuisesta koirasta tietokoneeni taustakuvaksi. Muutaman päivän kuluttua laitoin ostoilmoituksen nettiin illalla n. klo 22. Seuraavana aamuna n. klo 9:30 tuli viesti, jossa meille tarjottiin juuri saman rodun puolivuotiasta tyttökoiranpentua. Ja näin saimme ihanan perheenjäsenen. Manifestaatio onnistui vaikka sydämeni olikin särkynyt.

Olkaa varovaisia millaisia uskomuksia omaksutte. Jos alatte uskoa, että "tunnelukot" ja vastaavat estävät teitä, sitten ne estävät. Eivät ne estä. Eivätkä traumat eikä surut eikä rikkinäisyydet, toisin sanoen ihmisyys. Jos ette itse omaksu uskomusta, että ne estävät. Niillä on voimaa vain jos se annetaan niille "ylhäältä", teidän Tietoisuudestanne.

Vierailija
3575/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mystikolta olisin halunnut kysyä tästä tämän hetkisestä maailmantilanteesta. Onhan siitä tässäkin ketjussa paljon keskusteltu, mutta lisää kysymyksiä on herännyt. Haluasin jotain tehdä tämän asian eteen. Tuntuu niin tyhmältä vaan seurata tumput suorana ja katsoa millaisees vapauksien riistoon ollaan luisumassa. Yksilöllä ei vain tunnu olevan kamalasti mahdollisuuksia vaikuttaa. Joukossa varmasti olisi enemmän voimaa, mutta tuntuu että riittävää määrää ei vain saada kasaan asioiden muuttamiseksi. 

Onko tilannetta mahdollisuutta kääntää, jos riittävän monen ihmisen tietoisuudentila kohoaisi? Voiko tähän vaikuttaa kohottamalla omaa tietoisuuttaan? Joskus muistan täältäkin lukeneeni ja muistakin lähteistä kuulleeni, että se tavallaan tarttuu. Mitä voisin tehdä itse tämän asian eteen? 

1424

Tähän tupsahtikin melkein heti kirjoitettuani ihan käytännöntason vastaus. Tiedän nyt ainakin mitä seuraavaksi teen :) Mutta tuo kysymys tietoisuudentilan nostamisesta apuna tähän tilanteeseen kiinnostaa edelleen kovasti. 

1424

Vierailija
3576/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1424

Tähän tupsahtikin melkein heti kirjoitettuani ihan käytännöntason vastaus. Tiedän nyt ainakin mitä seuraavaksi teen :) Mutta tuo kysymys tietoisuudentilan nostamisesta apuna tähän tilanteeseen kiinnostaa edelleen kovasti. 

1424

Hei 1424, ihana, että sait oivalluksen, mitä tehdä. Olen itsekin miettinyt ihan samoja asioita. Jos ajatellaan ilmastoa, niin olen yli 20 harrastanut kierrätystä ja silloin, kun jotain ei voi käytettynä ostaa, valitsen luonnon kannalta hyviä tuotteita, mutta näiden ihmisten julmuuksien osalta on välillä aika toivoton olo. Jos sinulla on jotain lisävinkkiä, niin kerrothan. :)

Vierailija
3577/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On suuri viisaus myös olla nöyrä, ja suhtautua jokaiseen ajatukseensa, tunteeseensa, oivallukseensa tai muilta kuulemaansa asiaan terveellä skeptisyydellä, valaistumisesta huolimatta. Todellisuus ei aina ole sitä miltä se saattaa kehittyneemmänkin ihmisen silmään näyttää, ja juuri siksi tarvitsemme itsekriittisyyttä ja maltillisuutta niin arkielämässä kuin henkiselläkin polulla totuutta etsiessämme. 

Varmaankin noin juuri on. Olisiko sinulla mitään esimerkkiä siitä, mitä asiaa joku kehittynyt henkilö olisi luullut toisenlaiseksi tai mitkä kaksi valaistunutta näkevät eri tavoin?

Onko tiedossasi asioita, joita joku valaistunut näkee eri tavoin kuin joku toinen valaistunut?

Toteamus oli yleisluontoinen. Tarkastelemme kaikki maailmaa omista lähtökohdistamme käsin, ja saavumme hiukan erilaisiin johtopäätöksiin. Se on sinänsä tarkoituskin, eikä siinä ole mitään pahaa. On hyvä muistaa, että todellisuuden nondualistisesta puolesta on mahdotonta saada absoluuttisella tavalla varmaa ja paikkansapitävää tietoa. Intuitio auttaa löytämään punaisen langan, mutta tulkinnoissa on syytä pysyä maltillisena, ja jättää sijaa kyseenalaistamiselle. 

Olen seurannut keskustelua vasta hetken, enkä tiedä oliko mielessäni mitään tiettyä esimerkkiä kun kirjoitin kommentin, mutta ehkä sellaiseksi voisi ottaa manifestaation. Siitä huomasin olleen jotain aiempaa keskustelua. Asiat ovat harvoin aivan mustavalkoisia. Usko, visualisointi tai valaistuminen ei aina takaa manifestoinnin täydellistä tai välitöntä onnistumista. Elämme kaikesta huolimatta maailmassa, jossa joitakin syy-seuraussuhteita ja lopputuloksia on vaikea kumota pelkällä uskolla.

Esimerkiksi sairauksien ja vammojen kohdalla vaikuttaa sekin kuinka syvästi häiriötila on ehdollistunut kehon tasolle. Tämän vuoksi terveyden manifestoiminen yksittäisten ja suhteellisen lievien tai kohtalaisten sairauksien kohdalla onnistuu todennäköisemmin kuin jos tietty kriittinen piste on ylitetty. Yrittäminen silti kannattaa, sillä manifestoimalla voi parantaa jokaista tilannetta ja saavuttaa edistystä, jos ei kokonaan poistaa ongelmia. Armollisuus ja hyväksyntä olisi hyvin tärkeää siinä mielessä. 

Kiitos, kun kirjoitit nuo asiat. Helpottavaa tietoa! Olen kokenut itseni epäonnistuneeksi manisfestoijaksi, kun en ole onnistunut poistamaan kroonista kipuani. 

Oli tilanne millainen tahansa, kannattaa vaikeuksista huolimatta jatkaa itsensä visualisoimista terveenä ja kivuttomana. Saattaa olla, että se tuottaa sinullekin joku päivä hyödyllisiä vaikutuksia vähintään kivun hallinnan tai lieventymisen muodossa. Kokeile yhdistää samanaikaisesti visualisoinnin kanssa jotain konkreettista kehoa rauhoittavaa ja avaavaa harjoitusta, kuten yin tai pranayama joogaa. Myös anatomian ja fysiologian opiskelu voi auttaa hahmottamaan ongelman alkuperää ja parantaa visualisoinnin tehoa. Lopputulos riippuu niin monesta tekijästä, jo siitä mitä parantumisella tarkoitetaan ja kuinka se käsitetään. 

Eräällä ystävälläni on ollut jo vuosia sellainen tapa, että laittaa kätensä eri kohtien päälle kehoa ja kiittää mielessään siitä, että sekin kohta ja kaikki sen alla ovat terveitä. Niihin kohtiin, mihin käsi ei yllä, hän vain ajattelee, että kiitos kun yläselkäkin on niin terve ja hyväkuntoinen. Hän on tosi terve aina! :)

Manifestaatio toimii tunne-energian kautta. Uskon ja rakkauden värähtely parantaa. Tapoja on monia, pitää vain löytää itselle sopivin.

Kiitos sinulle Toinen mystikko. <3

Olisipa ihana, jos kertoisit joitain vinkkejä, miten voisi parantaa esim. kroonista kipua. Olen kyllä yrittänyt monia tapoja, mutta vielä en ole onnistunut. Tai olisiko sinulla antaa vaikka kirjavinkki ja joku linkki, jos et jaksa alkaa kirjoittamaan tänne eri tapoja. 

En valitettavasti osaa antaa kirjavinkkejä, mutta sanoisin että tuo tie sinun on itse kuljettava ja käytävä läpi. Vain sinä voit tehdä sen ja löytää ymmärryksen oman kokemuksesi kautta.

Kiitos kuitenkin, että olet halunnut auttaa minua. <3

Minulla on sinun suhteesi vähän hämmentynyt olo. Koen, että olet lämmin ja välittävä olento, mutta toisaalta tuntuu oudolta, kun kerrot tietäväsi monia tapoja, miten voi manifestoida, ja tiedät senkin, että kärsin kroonisesta kivusta - sitä on kestänyt jo useita vuosikymmeniä - niin etkö voisi kertoa minulle/meille lukijoille joitain muitakin manifestointitapoja kuin tuon:

"Teeskentely ei ole ratkaisu, tunteen on oltava aito. Sydän täytyy saada oikeaan resonanssiin. Vaikeissa tapauksissa ongelma on se, että sairauden aiheuttamat epämiellyttävät tunteet ja oireet ylläpitävät negatiivisen manifestaation kehää."

Jos oikein ymmärsin, niin mielestäsi vaikeissa tapauksissa on haasteellista saada aikaan se aito tunne, jota tarvitaan sydämen resonoimiseen ja manifestaation onnistumiseen.  Itse olen sitä mieltä, sillä olen tehnyt manifestaatioita terveyteni parantamiseen jo 90-luvun lopulta alkaen ja tässä sitä ollaan, monet kivut ovat vain lisääntyneet.

Olen kokeillut sellaista, että äänitän affirmaatioita iloisella, kiitollisella ja vakuuttavalla äänellä, joissa kiitän terveydestäni joko yksityiskohtaisesti tai laajemmin äänitteestä riippuen. Niitä olen kuunnellut tosi paljon. 

Olen hymyillyt peilikuvalleni muutamia kertoja päivässä ja kiittänyt niistä hyvistä asioista, joita minulle terveyden suhteen on, esim. liikuntakyky. Iltarukouksessa olen kiittänyt, jos olen voinut päivän aikana tehdä enemmän ilman, että kehoni laittaa vastaan tai jos kipuja on ollut vähemmän, eli

"Kiitos, kun olen saanut tänään olla niin terve". "Kiitos, kun sain tehdä niitä ja niitä juttuja".

Sitten olen laittanut itsestäni sellaisen kuvan kaapin oveen, jossa olen ollut tavallista terveempi ja oikein terveen, hyväkuntoisen ja iloisen näköinen. Sitä olen sitten katsellut muutaman kerran päivässä ja samalla kiittänyt siitä, kuinka hyvin minulla on asiat ja kuinka terve olen, ja että kuvakin sen todistaa.

Lisäksi olen kokeillut muutamia muitakin, lähinnä ajatustasolla toteutettavia lauseita ja kiittämisiä. Esim. tänä aamuna koin muutaman minuutin ajan kovia pistäviä kipua päässäni oikealla. Tuntui vähän siltä, joku työntäisi nauloja päähäni, mutta käänsin sen heti kiitokseksi siitä, että nyt lähti kivut päästäni pois ja siksi vain kävi hetken kipeää se lähtö, ja onpa ihana myönteinen muutos, kiitos paljon!

Tuli mieleen Salaisuus -kirjasta, että siinä jotkut kertoivat, että jos heiltä kysytään, miten voit, niin he aina vastaavat jotain tyyliin: Erinomaisesti.

Siis vaikka heillä olisikin flunssa tai joku kipu päällä just silloin. Sitten he ovat vain jatkaneet sitä tapaa ja parantuneet jossain vaiheessa, eli vanhat sairaudet ovat kadonneet.

Itselleni tuo ei ole sopinut, koska tuntuu pahalta, että valehtelisin kenellekkään, joka oikeasti kyselee vointiani. Sanonkin usein jotain sellaista, että tässähän tämä menee, tai ihan pärjäilen, sillä pärjäilenhän minä. Ja myös siksi olen rehellinen, että jos sanon voivani tosi hyvin, vaikken voikaan, niin muutamat sukulaiset ovat heti pyytämässä minulta apua. Mitä sitten sanon, kun oikeasti en voi matkustaa heitä auttamaan. Mutta tuo sukulaisten avunpyyntöasia on aika tuore, noin puolen vuoden mittainen, joten se ei ole ollut esteenä sille, ettei manifestaatiot toteudu.

Mitä manifestaatiota vielä keksisin kokeilla?

Kerrottehan meille tiedoksi affirmaatioita, manifestaatiota, jotka olette tehokkaaksi havainneet!

Iso kiitos! :)

Manifestaatio ei ole automaattinen taikavoima, eikä täysi parantuminen ole aina mahdollista. Tarkempia yksityiskohtia tilanteestasi tietämättä tulee tunne, että jokin energiassasi laittaa vastaan. Sinun kannattaisi tutkia tunnelukkojasi, sillä tarvitset mahdollisesti parannusta muuhunkin kuin krooniseen kipuun. Vaativuuden, oikeutuksen ja riippuvuuden teemat nousevat mieleen. Mikään yksittäinen affirmaatio, tekniikka tai lappujen laittaminen jääkaapin oviin ei auta, jos sydän on rikki.  

Millaisen sydämen rikkoutumisen ajattelet olevan esteenä manifestaatiolle?

Oma surukokemukseni ja manifestaatiot alla.

Olin suruissani ja yksinäinen, sydämeni oli vähän rikki. Ajattelin, että haluaisin kissan hoitooni, mutta en tiennyt mistä ja millaisen. Aloin katsella netistä kissojen kuvia ja vähitellen piirsin mieleeni kuvan, millainen kissa tuntuisi olevan meille sopiva. Sitten löysin kaupasta kissakortin, jonka kissa "veti puoleensa". Laitoin kortin seinälle. Aloin jostain syystä katsella netti-ilmoituksia myytävistä kissoista, ja siellähän olikin ilmoitus, jossa etsittiin pienelle, ihan saman näköiselle kissalle hoitopaikkaa muutamaksi kuukaudeksi. Ja niinpä sain sen suloisen kisulin luokseni hoitoon. Ajattelen manifestaation onnistuneen vaikka sydämeni olikin vähän rikki.

Toinen tapaus sattui myöhemmin. Silloinkin olin aika alamaissa, koska olin menettänyt läheisen henkimaailmaan joitain aikoja aiemmin. Lapset olivat pitkään pyytäneet koiraa. Emme olleet aiemmin siihen valmiita, mutta lopulta päätimme hankkia koiran.

Aloin tutkia koirarotuja. Jonkun viikon kuluttua olimme tehneet päätöksen, millainen koira(tyttö) sopisi meille parhaiten. Toivoimme löytävämme pennun joka olisi jo sisäsiisti. Laitoin kuvan saman rotuisesta koirasta tietokoneeni taustakuvaksi. Muutaman päivän kuluttua laitoin ostoilmoituksen nettiin illalla n. klo 22. Seuraavana aamuna n. klo 9:30 tuli viesti, jossa meille tarjottiin juuri saman rodun puolivuotiasta tyttökoiranpentua. Ja näin saimme ihanan perheenjäsenen. Manifestaatio onnistui vaikka sydämeni olikin särkynyt.

Olkaa varovaisia millaisia uskomuksia omaksutte. Jos alatte uskoa, että "tunnelukot" ja vastaavat estävät teitä, sitten ne estävät. Eivät ne estä. Eivätkä traumat eikä surut eikä rikkinäisyydet, toisin sanoen ihmisyys. Jos ette itse omaksu uskomusta, että ne estävät. Niillä on voimaa vain jos se annetaan niille "ylhäältä", teidän Tietoisuudestanne.

Kiitos Mystikko. Tuo oli tosi tärkeä vastaus varmasti monille. <3  Olisi surullista, jos valtava osa ihmisistä uskoisi, etteivät he voi vaikuttaa elämäänsä siksi että heillä on surua, tunnelukkoja, rikkinäisyyksiä´ym, vaan heidän pitäisi ensin kuluttaa ties kuinka kauan aikaa ja vaivaa siihen, että ne olisi ensin purettu pois. 

Vierailija
3578/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1424

1424

Hei 1424, ihana, että sait oivalluksen, mitä tehdä. Olen itsekin miettinyt ihan samoja asioita. Jos ajatellaan ilmastoa, niin olen yli 20 harrastanut kierrätystä ja silloin, kun jotain ei voi käytettynä ostaa, valitsen luonnon kannalta hyviä tuotteita, mutta näiden ihmisten julmuuksien osalta on välillä aika toivoton olo. Jos sinulla on jotain lisävinkkiä, niin kerrothan. :)

En edes varsinaisesti saanut mitään oivallusta :D Menin suihkuun märisemään (ettei lapset säikähdä), kun iski joku epätoivoisuuskohtaus. Ulvoin siellä, että kerron nyt Jumala, että mitä ihmettä minä teen. Kun tulin pois, vataus odottikin jo netissä vaalmiina pomittavaksi. Vinkkaan täälläkin, jos asia lähtee etenemään. Ihmisiä tässäkin tarvitaan :)

1424

Vierailija
3579/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM, tuo vastauksesi ilmastonmuutoskysymykseen nosti itsellä vaistomaisesti pelot pintaan vaikka tiedän ettei mitään tulevaisuutta ole kiveen hakattu vaan kaikki tulokset ovat mahdollisia. Tästä tulikin taas mieleen rinnakkaistodellisuudet ja todellisuuden vaihto. Miten käytännössä voi vaihtaa todellisuudetta? Kuinka helppo on itsensä tietoisesti luiskauttaa toiseen todellisuuteen ja voiko sinne jäädä halutessaan loppuiäkseen? Netissä puhutaan asiasta nimellä Dimension Jumping ja osa, jos puhuvat totta, kertovat isohkoista muutoksista todellisuuksissaan.

Toinen kysymys. Jossain kirjoitit (ei sanatarkka lainaus, kirjoitan muistini varassa) että sielu kokiessaan ykseyden voi jäädä siihen tilaa, jos se tietää ettei palatessaan ihmiskehoon mieli tulisi kestämään sitä tiedon ja kokemuksen määrää. Kuinka yleistä tämä on? Onko se siis sielun oma viisaudessaan tehty päätös. Voiko joku sielu ajatella että "minäpä haluankin palata tuonne siitä huolimatta ettei ihmsihahmoni mieli kestä"?

Yksi peloistani on että mieleni murenee näiden henkisten juttujen ajattelussa. Miten voisin turvata itseni etten sekoa? Minulla tulee välillä jo ahdistavia olotiloja, joissa tunnen olevani ainoa oikea olento täällä ja kaikki muu tuntuvat olevan mielikuvitustani. :/ Tietyllä tavalla tunnen olevani "irrallani" itsestäni.

Vierailija
3580/6995 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat sitä mieltä, että kun ihmisen tietoisuus nousee, myös  hänen DNA:nsa voisi jotenkin eheytyä paremmaksi. 

Tuli mieleen tällainen hassu ajatus, että jos minun DNA paranisi, niin vaikuttaisiko se myös lapsiini, jotka siis ovat jo olemassa? Luonnollisesti tulee ensin mieleen, ettei tietenkään, mutta toisaalta, miksei? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä