Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
2941/6995 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KJK 2:ssa Jumala kertoo luomisesta (visualisoinnista) seuraavaa:

".. kaikkien suurten mestareiden salaisuus on, että he valitsevat saman asian aina uudestaan. Aina vain uudestaan, kunnes toivomus toteutuu tulevaisuudessa. Joiltakin siihen menee monta vuotta. Toisilta useita kuukausia. Joiltakin muutamia viikkoja. Niiltä, jotka lähestyvät mestarin tasoa, se vie vain muutamia päiviä, tunnin tai minuutin. Mestari luo tässä ja nyt. "

JA

"Siksi kannattaa olla yhtä  mieltä ja suunnalta kohti yhtä ainoaa tavoitetta, eikä sitä saa jättää mielestään ennen kuin se on toteutunut. Sitä minä tarkoitan yhdellä mielellä. Jos valitset jotakin, valitse se kaikin vomin ja täydestä sydämenstä. Älä ole epämääräinen. Suuntaa kohti tavoitetta. Pyri lähestymään sitä. Ole päättäväinen."

JA

"Minä en anna sinulle mitään, vaan sinä itse kutsut kaiken esiin."

JA

"Sinä olet luova olento - Jumalan kaltainen."

https://rosebud.fi/2020/index.php?sivu=tuote&ean=9789510250242

Vierailija
2942/6995 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omavoimaisuus sitä, että tajuaa olevansa perimmältään itse Jumala? Voi itse parantaa itsensä. Voi itse luoda elämänsä.

Egon omavoimaisuus on kuitenkin eri asia. Se on kai sitä, että yrittää aina pärjätä itse eikä halua ottaa apua muilta vastaan tai ei kehtaa pyytää muilta apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/6995 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka heräisikin, valaistuisi, niin siitäkään ei saa palkkioksi kivutonta kehoa, mutta oppii onneksi olemaan kärsimättä siitä kipeästä kehosta ja nälästä, kun ei enää samaistu siihen kehomieliolentoon.

Jos olisin lapseton sinkku, en enää jaksaisi yrittää tsempata itseäni, mutta kun hankkii lapsia, niin motiivi pysyä terveenä ja elossa hyvänä äitinä on suuri.

Olen pahoillani, jos nämä kirjoitukseni herättävät ahdistuksen tunteita muissa, mutta näin minä olen KM:n tekstit ymmärtänyt. Hän toivottavasti oikaisee, jos olen ymmärtänyt väärin, ja toivottavasti olen ymmärtänyt väärin tietyt asiat.

Voimia kaikille, joiden sielut ovat valinneet teille liian raskaan elämän. Olen pahoillani, ettei herääminen/valaistuminen voi tapahtua helpommin. 

Minä olen ymmärtänyt samalla tavoin.

Ja minusta tällainen jumala on yksiselitteisesti paha, enkä halua olla missään tekemissä sen kanssa. 

En ole tällaisen jumalan orja, joka perseraiskaa olentoja mielikseen ja kokeakseen heräämisen. 

En tiedä onko muuta jumalaa mutta jos on niin käännyn mieluummin hänen puoleensa ja rukoilen hänet pelastamaan minut tästä hullujenhuoneesta. 

Lisään vielä, että nykyään gnostilainen käsitys on alkanut tuntua järkevämmältä kuin tämä "heräämispeli". He ovat yleisesti siltä mieltä että tämän maailman teki paha ja sokea luojajumala. 

No hui! Toivottavasti Mystikko kumoaa tuon tiedon. 

Vierailija
2944/6995 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisuuden nostamisesta:

"Työtänne on pelkästään olla valoa joka hetki – kun menette töihin, kun pesette astioita, kun elätte tavallista elämäänne."

"Kehittyneen tietoisuuden korkeampi taajuus muodostaa henkilön energiakentän, joka säteilee automaattisesti ulospäin kaikkialle, minne hän menee. Monet tuntevat sen ja se saattaa vetää heitä puoleensa, kun taas toiset torjuvat sen. Se miten muut reagoivat energiaanne, ei ole teidän ongelmanne. Sillä on merkitystä, että pidätte valoa olemalla valo. Näin autatte nostamaan maailman energiaa, joka on kauan ollut jumissa siihen uskomisen tiheydessä ja tuskassa, että ollaan erillään Jumalasta ja kaikista muista."

"Korkein henkisyyden muoto on pelkästään tietää se valo, levätä siinä valossa ja olla se valo, joka on ykseystietoisuus."

Olemme Arcturuslainen ryhmä.

Mutta miten ollaan valoa? Se jäi Arcturuslaiselta ryhmältä kertomatta. 

Olisiko niin, että ollaan myönteisiä, suvaitsevaisia, empaattisia, rauhallisia konfliktitilanteissa, rakkaudellisia, iloisia, ystävällisiä jne. Vai miten ollaan valoa.

Vierailija
2945/6995 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KJK2, s. 50: 

"Te olette kaikki olemisen eri puolia, sen osia mikä on. Jokaisessa osassa piilee tietoisuus kokonaisuudesta. Jokaisessa osatekijässä on sen jälki." 

JA

""Tiedostaminen" on tietoisuuden heräämisen kokemus. KAIKEN yksilöllinen osa tulee tietoiseksi itsestään.

Sitten se tulee vähitellen tietoiseksi myös kaikista muista ja lopulta siitä tosiseikasta ettei muita olekaan - että kaikki on yhtä. Ja kaikkein viimeiseksi minusta. Suurenmoisesta minusta." 

Kuinka selvästi/vahvasti sinä Mystikko olet tietoinen tuosta "Suurenmoisesta minusta"?

Viitataanko sillä tuossa Jumalaan/Absoluuttiin (Luoja-)Jumalan "takana"? 

Eli Oleminen on kaikki ja samalla Yksi, ja sitten se on jakautunut osiin, yksilöllisiin osiin, ja jokaisessa osassa on piilee tietoisuus siitä yhdestä Olemisesta/Kokonaisuudesta. Siksi kai yksilö valaistuessaan voi kokea olevansa kaikki mitä on ja hänellä on myös Luojan/Jumalan ominaisuudet, vai?

Usein sanotaan, että jokainen on Jumala, mutta onko sillä Yhdellä Olemisella, joka on kaikki, myös oma Jumala, se Suurenmoinen Minä ja onko se siis Absoluutti/Lähde?

Vierailija
2946/6995 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muuta vuosi sitten luin jonkun "gnostilaisuus for dummies"- kirjan. Muistaakseni oli suositeltu jollain gnostilaisten omalla sivulla. Kirjassa puhuttiin demiurgista, eli alemmasta luojajumalasta. Voisiko tuo demiurgi olla joku maapallon yhteinen tietoisuus, joka pitää koko homman kasassa? Yhteinen uskomus ja sen luoma "voimakenttä", että tällainen tämä on. Ehkä luonto ilman ihmistä toteuttaa itseään puhtaammin, kun taas sekopäinen luojajumala piinaa ihmisiä ja saa heidät näkemään asiat karumpina ja luomaan mitä sattuu. 

Jostain myös muistan kuulleeni, useammasta lähteestä, että toisaalta kaiken maailman jumalia voi olla illuusiona, kuten ihminenkin. Ovat jollain toisella tasolla ja omaavat kykyjä, joka saa ihmiset kutsumaan heitä jumaliksi. Mutta nämä kaikki esim hindujen tsiljoonat jumalat ovat kuitenkin lähtöisin siitä samasta lähteestä mistä kaikki on. 

T.1424

Vierailija
2947/6995 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muuta vuosi sitten luin jonkun "gnostilaisuus for dummies"- kirjan. Muistaakseni oli suositeltu jollain gnostilaisten omalla sivulla. Kirjassa puhuttiin demiurgista, eli alemmasta luojajumalasta. Voisiko tuo demiurgi olla joku maapallon yhteinen tietoisuus, joka pitää koko homman kasassa? Yhteinen uskomus ja sen luoma "voimakenttä", että tällainen tämä on. Ehkä luonto ilman ihmistä toteuttaa itseään puhtaammin, kun taas sekopäinen luojajumala piinaa ihmisiä ja saa heidät näkemään asiat karumpina ja luomaan mitä sattuu. 

Jostain myös muistan kuulleeni, useammasta lähteestä, että toisaalta kaiken maailman jumalia voi olla illuusiona, kuten ihminenkin. Ovat jollain toisella tasolla ja omaavat kykyjä, joka saa ihmiset kutsumaan heitä jumaliksi. Mutta nämä kaikki esim hindujen tsiljoonat jumalat ovat kuitenkin lähtöisin siitä samasta lähteestä mistä kaikki on. 

T.1424

Samanlaisia juttuja olen itsekin lukenut aikoinaan. Jäi mieleen, että kun henkiolento siellä jossain kehittyy tarpeeksi, hän voi luoda oman planeettansa tai jollekin planeetalle asukkaat, ja on sitten heille Luojana/Jumalana, vaikka on epätäydellinen hänkin.

Tiedä sitten. Mystikko tietänee asiasta, jos noin olisi. :)

Vierailija
2948/6995 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystikko, kun sanoit, että sisälläni on jo mullistus ja muutos käynnissä, joka ei vielä ole päivätietoisuuteen tullut, niin mistä on kyse? On todella pelottavaa alkaa taas elämään, tekemään asioita ja näkemään ihmisiä. Vaikka ei tässä onneksi mikään kiire ole, ihan rauhassa voin taas totutella elämään. Mietin vaan minkälaisia energeettisiä muutoksia tapahtuu minun tajuamattani.

Vierailija
2949/6995 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyttää spirituaalista puolta sosiaalisten tilanteiden jännityksen hoitoon? Pystynkö manifestoimaan itseni itsevarmaksi? Pystyn varmaan. Mutta en tiedä kuinka sen tekisin. Sigilin tein aiheeseen liittyen, mutta se on lieventänyt ongelmaa vain hitusen vaikka sigil on jääkaapin ovessa ollut jo pari kuukautta. Haluan tästä kokonaan eroon. Sisälläni on levottomuutta, en saa kiinni mistä se johtuu. Liittyykö se tuohon suureen sisäiswen alutajunnassa tapahtuvaan mullistukseen? Olen harkinnut mielialalääkkeiden aloittamista uudelleen, mutta en kykene tekemään päätöstä. Mieli sanoo vahvasti EI ENÄÄ, se alkaa myös huutamaan USKO JO, VASTAUS ON TÄSSÄ, ÄLÄ ALOTA LÄÄKKEITÄ ENÄÄ! No sitten alan miettiä onko se vaan ruikuttava mieli vai suurempaa ohjausta. En tiedä mitä tehdä tuon lääkeasian suhteen. Haluaisin myös nukkua hyvin ja sikeästi...

Vierailija
2950/6995 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.1424

Samanlaisia juttuja olen itsekin lukenut aikoinaan. Jäi mieleen, että kun henkiolento siellä jossain kehittyy tarpeeksi, hän voi luoda oman planeettansa tai jollekin planeetalle asukkaat, ja on sitten heille Luojana/Jumalana, vaikka on epätäydellinen hänkin.

Mystikko taisi itsekin joskus tunnustaa, että hän ei tiedä totuutta, vaan hän on saanut tietonsa vain kokemuksensa kautta. Miksi ihmeessä jotkut täällä luottavat Mystikkoon kuin johonkin jumalaan? Yhtä hyvin voisitte luottaa vaikka johonkin kristittyyn, joka täällä kivenkovaan väittäisi saaneensa yhteyden kristittyjen jumalaan, ja että ainoa tie pelastukseen on Jeesuksen Kristuksen hyväksyminen henkilökohtaiseksi pelastajakseen. Ehkä Saatana demoneineen on vain antanut Mystikon "valaistua", jotta hän ja kaikki häntä uskovat joutuvat kadotukseen.

Loki

Vierailija
2951/6995 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.1424

Mystikko taisi itsekin joskus tunnustaa, että hän ei tiedä totuutta, vaan hän on saanut tietonsa vain kokemuksensa kautta. Miksi ihmeessä jotkut täällä luottavat Mystikkoon kuin johonkin jumalaan? Yhtä hyvin voisitte luottaa vaikka johonkin kristittyyn, joka täällä kivenkovaan väittäisi saaneensa yhteyden kristittyjen jumalaan, ja että ainoa tie pelastukseen on Jeesuksen Kristuksen hyväksyminen henkilökohtaiseksi pelastajakseen. Ehkä Saatana demoneineen on vain antanut Mystikon "valaistua", jotta hän ja kaikki häntä uskovat joutuvat kadotukseen.

Loki

Se on vähän sama homma, kun lukee jotain kirjaa, jonka tiedot joko voi hyväksyä tai ei, eli jotenkin sitä vain sisimmässään tietää - jos on hyvävaistoinen henkilö - milloin voi kuulemaansa, näkemäänsä, lukemaansa luottaa/uskoa.

Koen vain vahvasti "sydämessäni", että voin luottaa siihen, mitä Mystikko kertoo.

Vierailija
2952/6995 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.1424

Loki

Ehkä hän ei vielä silloin tiennyt. 

2953/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.1424

Loki

Totuus on jotain muuta kuin ihmismielen ajatuksia. Siksi sitä ei varsinaisesti voi tietää. Se on lopulta yhtä kuin se mitä Jumalaksi tai Minäksi kutsutaan. Suhteellisia "totuuksia", eri näkökulmista katsoen enemmän tai vähemmän tosia väittämiä toki voi esittää ja ihmisten kanssa kommunikoidessa niitä on pakkokin esittää. Minun osaltani niiden tarkoitus on auttaa ihmisiä oivaltamaan heidän todellinen Minä-olemuksensa, ei antaa tietoa esoteerisista tai tämän maailman asioista paitsi silloin jos sellainen on hyödyksi päätavoitteelle. 

2954/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käyttää spirituaalista puolta sosiaalisten tilanteiden jännityksen hoitoon? Pystynkö manifestoimaan itseni itsevarmaksi? Pystyn varmaan. Mutta en tiedä kuinka sen tekisin. Sigilin tein aiheeseen liittyen, mutta se on lieventänyt ongelmaa vain hitusen vaikka sigil on jääkaapin ovessa ollut jo pari kuukautta. Haluan tästä kokonaan eroon. Sisälläni on levottomuutta, en saa kiinni mistä se johtuu. Liittyykö se tuohon suureen sisäiswen alutajunnassa tapahtuvaan mullistukseen? Olen harkinnut mielialalääkkeiden aloittamista uudelleen, mutta en kykene tekemään päätöstä. Mieli sanoo vahvasti EI ENÄÄ, se alkaa myös huutamaan USKO JO, VASTAUS ON TÄSSÄ, ÄLÄ ALOTA LÄÄKKEITÄ ENÄÄ! No sitten alan miettiä onko se vaan ruikuttava mieli vai suurempaa ohjausta. En tiedä mitä tehdä tuon lääkeasian suhteen. Haluaisin myös nukkua hyvin ja sikeästi...

Useimille ja useimmiten manifestointitekniikoiden ohessa tai lisäksi ihan perinteinen itsetutkiskelu on tarpeen. Esim. itse olin nuorena sosiaalisten tilanteiden jännittäjä. Minulla oli perusajatus, että ihmisellä on tietyt lahjat, jotka on pääosin perinnöllisiä ja muuttumattomia, ja että jokainen ihmisten kohtaamistilanne on tuomion paikka, jossa paljastuu olenko minä mitään hyödyllistä tai arvokasta vai pelkkää roskaa. Jos sanoisin jotain tökeröä tai osoittaisin etten ollut ymmärtänyt jotain oikein, se olisi kauhea paikka, koska se osoittaisii että olen sosiaalisesti lahjaton tai vielä pahempaa, tyhmä, ja koska ominaisuudet oli mielestäni muuttumattomia, tuomio olisi lopullinen: olisin paljastunut nolona itsenäni muiden edessä ja saisin hävetä loppuikäni. Ja taas omaankin sisäiseen tuomiokirjaan merkintä lisätodisteesta, että todellakin olen nolo ja tyhmä enkä tule pärjäämään.

Olisinko minä pystynyt muuttamaan tuon suoraan jollain esoteerisilla tekniikoilla? Jossain vaiheessa kyllä, mutta siihen vaiheeseen päästäkseen oli jo tarvinnut käydä sen verran paljon itsetutkiskeluakin ettei se enää ollut tarpeen. Silloin kun tuo ongelma minulla oli, en olisi osannut sitä millään pikatekniikoilla poistaa, vaan minun täytyi ihan kyseenalaistaa uskomuksiani kaikenlaisesta: uskonko ominaisuuksien olevan perinnöllisiä ja pysyviä vai harjoiteltavissa, mitä uskon toisista ihmisistä ja itsestäni suhteessa heihin tms. Tämän työn lisäksi toki oli mahdollista käyttää tekniikoita hetkellisen uskomusperustasta seuraavan ahdistuksen lievittämiseen, mutta se yksin ei siinä vaiheessa auttanut. Käytin minä alkoholiakin joskus kun ei muut keinot auttaneet tarpeeksi ;) Ja silti vaikka käytin tuollaistakin keinoa, pääsin siitä ongelmasta yli jo kauan ennen valaistumiskokemusta, ja pääosin täysin ei-henkisiä tai hengellisiä keinoja käyttäen.

2955/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mystikko, kun sanoit, että sisälläni on jo mullistus ja muutos käynnissä, joka ei vielä ole päivätietoisuuteen tullut, niin mistä on kyse? On todella pelottavaa alkaa taas elämään, tekemään asioita ja näkemään ihmisiä. Vaikka ei tässä onneksi mikään kiire ole, ihan rauhassa voin taas totutella elämään. Mietin vaan minkälaisia energeettisiä muutoksia tapahtuu minun tajuamattani.

Hyviä ja hyödyllisiä muutoksia, jotka ovat sisäisen minäsi tahto, mutta ihmisillä kaikenlaiset tasapainon muutokset ovat usein ahdistavia kokemuksia niin kauan kuin he eivät kokemuspohjaisesti tunne sitä kaikiallista Energiaa joka pohjimmiltaan ovat, ja siksi luota sen tekemisiin. Luonnossa on syklinsä ja niin on myös ihmisen ajallisissa elämässä. Se sama Energia, joka joka kevät varmistaa että luonto taas puhkeaa kukkaan, vaikka se talvella näytti kuolleelta, johtaa sinutkin uuteen kevääseen. 

2956/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.1424

Kukaan ei oikeastaan luo mitään, sillä Kaikki-mitä-on, on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Mutta voiko nähdä unia ja illusioita erilaisista maailmoista, jotka ovat rajoittuneita ja rajoittuneen näkökulmann takia väistämättä aina omalla tavallaan vääristyneitä näkökulmia Todellisuudesta, kyllä toki, niitä voi luoda niin kollektiivisesti kuin yksilöllisesti. 

2957/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KJK2, s. 50: 

"Te olette kaikki olemisen eri puolia, sen osia mikä on. Jokaisessa osassa piilee tietoisuus kokonaisuudesta. Jokaisessa osatekijässä on sen jälki." 

JA

""Tiedostaminen" on tietoisuuden heräämisen kokemus. KAIKEN yksilöllinen osa tulee tietoiseksi itsestään.

Sitten se tulee vähitellen tietoiseksi myös kaikista muista ja lopulta siitä tosiseikasta ettei muita olekaan - että kaikki on yhtä. Ja kaikkein viimeiseksi minusta. Suurenmoisesta minusta." 

Kuinka selvästi/vahvasti sinä Mystikko olet tietoinen tuosta "Suurenmoisesta minusta"?

Viitataanko sillä tuossa Jumalaan/Absoluuttiin (Luoja-)Jumalan "takana"? 

Eli Oleminen on kaikki ja samalla Yksi, ja sitten se on jakautunut osiin, yksilöllisiin osiin, ja jokaisessa osassa on piilee tietoisuus siitä yhdestä Olemisesta/Kokonaisuudesta. Siksi kai yksilö valaistuessaan voi kokea olevansa kaikki mitä on ja hänellä on myös Luojan/Jumalan ominaisuudet, vai?

Usein sanotaan, että jokainen on Jumala, mutta onko sillä Yhdellä Olemisella, joka on kaikki, myös oma Jumala, se Suurenmoinen Minä ja onko se siis Absoluutti/Lähde?

Ei oleminen ole jakautunut sen enempää kuin meri on jakautunut siksi, että ihminen voi päättää tarkastella sen aaltoja ikään kuin erillisinä. Ei Olemisella ole Jumalaa, se ON Jumala. Se on Kaikki-mitä-on. Se on myös Ilmentymätön, se joka olemisen ja olemattomuuden tuolla puolen. Noita asioita ei kannata ylettömästi miettiä, se ei onnistu ihmisjärjellä ja johtaa vain hyödyttömiin monimutkaisiin teorioihin, jotka eivät edistä mitään arkielämän tai henkistä tai hengellistä tavoitetta. Sen kokemiseen voi ja kannattaa pyrkiä, mutta ajattelulla ja oikealla tiedolla on siinä prosessissa varsin pieni rooli, jos aina mitään.

2958/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko omavoimaisuus sitä, että tajuaa olevansa perimmältään itse Jumala? Voi itse parantaa itsensä. Voi itse luoda elämänsä.

Egon omavoimaisuus on kuitenkin eri asia. Se on kai sitä, että yrittää aina pärjätä itse eikä halua ottaa apua muilta vastaan tai ei kehtaa pyytää muilta apua.

Omavoimaisuus on termi, jota voi käyttää monelta tasolta, mikä on ihmiskielen ja näkökulmien yleinen ongelma. Absoluuttisin omavoimaisuus on sitä että tietää olevansa, ei joku yksittäinen fyysinen olento joka eilen syntyi ja huomenna kuolee, vaan Kaikki-mitä-on. Parantaa itsensä tai luoda elämänsä viittaa näkemykseen, että on fyysis-psyykkinen kuolevainen olento, ja se ei ole perimmäistä omavoimaisuutta.

2959/6995 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty mystikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristitty mystikko kirjoitti:

Kysymys kirjoitti:

Itse tosin ajattelen tämän kasvissyöntiasian nimenomaan esoteeriselta/metafyysiseltä tasolta, eli miten se vauhdittaa kehon ja energiakehojen rakentumista halutunlaiseksi. Ja on nimenomaan energia-asia.

Kristityn mystikon mielipiteen kuulisin kyllä tästä hyttysasiasta ja miksei samalla myös vegaaniudesta ja ruoasta noin yleisestikin. Lisäksi kiinnostaisi tietää, miten hän itse käytännön elämässä toimisi jos olisi minun tilanteessani eli saisi voimakkaan allergisen reaktion hyttysenpistoista. Ja lisäksi olisi kiva tietää mikä hän syö ja miksi.

Hyttyselle allergiselle hyttynen ei ole sellainen kevytvastustaja harjoitella vastustuksettomuutta kuin ihmiselle joille puremasta seuraa lähinnä pieni patti ja kutina hetkeksi. Tarkoitin hyttyskommentillani ei-allergisia ihmisiä, joille hyttynen on pieni epämiellyttävä riesa, ei vaarallinen tai todella epämiellyttävä kokemus. 

Ruokavaliosta. Ei ole mitään sellaista 'minua', joka suunnittelisi ja tekisi päätöksiä että olen vegaani tai olen lakto-vegetaristi tai olen sekasyöjä. Se on intuitiivinen asia, hetki kerrallaan. Käytännössä jos tarkastelen asiaa, että mitä olen syönyt, niin kotona syödessäni olen vegaani, vieraisilla tai ravintolassa voin syödä joskus jotain missä on maitotuotteita, munia tai kalaa. Ei ole siis mitään ehdotonta ideologiaa mistään.

Eli olet vegaani, kun se on SINULLE helppoa. Miksi ne kuolleet eläimet ovat vähemmän arvokkaita, kun oma tai lähimmäisillesi tarjottu helppous? Vai intuitivisuusko sinulle kertoo, että tämän kalan voin syödä, koska se oli kyllästynyt elämäänsä ja halusi kuolla?

Loki

Minulle kuolemaa ei pohjimmiltaan ole. Aika ja sen myötä syntymä ja kuolema ovat illuusioita. Tunnen kyllä myötätuntoa niitä kohtaan, jotka kokevat olevansa ajan sisällä, syntyväisiä ja kuolevaisia, mutta tietynlainen vakavuus siitä on poissa. Koska jokainen niistä kokee kuoleman kuitenkin illuusin tasolla, ja taas toisella tasolla ne ovat ikuisia osana sitä Henkeä, joka on Kaikki. Jos sitä kalaa ei syö ihminen, sen syö joku toinen isompi kala, tai se kuolee johonkin muuhun. Kamalin kaikista lienee hidas hiipuminen raihnaisuuteen ja vanhuuteen, jota tosin luonnossa harvoin tapahtuu.

Isompi kysymys tässä on vielä se, mikä olen 'minä'. Ei minulla ole enää sellaista kiinteää persoonaa, jolla olisi tietyt vakaumukset ja uskomukset ja joka niistä lähtien tekisi päätöksiä. Rumi sanoi olevansa 'huilu, jota Kristuksen tuuli soittaa'. Se on jotain samankaltaista. Minä vain olen, ja teen hetkessä sen mitä hetki antaa tehtäväksi, ja sitten siirryn seuraavaan hetkeen jossa Henki kuljettaa minua jonnekin muualle.

Kävisikö sinulle se, että ta pan sinut? Jos tämä on vain illuusiota, niin sinulla ei pitäisi olla mitään sitä vastaan. Kuolet kuitenkin, joten mitä väliä ja teen vain tästä meidän unimaailmasta vähän ikävämmän paikan, josta ihmiset haluavat herätä. Sinä olet vain merkityksetön psykojumalan osanen, joten mikään tehtäväkään ei voi pitää sinua täällä.

Loki

Toki. Minä jatkan olemassaoloani lukemattomissa muissa muodoissa tässä illuusiossakin jos teet niin, ei sillä ole väliä jos yksi Minän ilmenemismuoto kuolee, niin tapahtuu täällä joka hetki lukemattomille muodoille.

Vierailija
2960/6995 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KJK -kirjasta:

Jumala: "Jos "näet" tulevan tapahtuman tai kokemuksen, josta et pidä, älä valitse sitä! Valitse uudestaan, valitse jotain muuta. Muuta käyttäytymistäsi niin, että vältyt epämiellyttäviltä seurauksilta."

Neale:  "Miten voin välttyä sellaiselta mikä on jo tapahtunut?"

Jumala: "Ei se ole tapahtunut sinulle - vielä. Olet sellaisessa aika-avaruusjatkumon kohdassa, jossa et ole tiedostanut sen tapahtumista. Et "tiedä", että se on tapahtunut. Et ole "muistanut" tulevaisuuttasi. Tämä unohtaminen on kaiken ajan salaisuus. Se tekee mahdolliseksi sen, että voit "pelata" elämän suuremmoista peliä. Sanotaan että sinua on siunattu lyhyellä välähdyksellä "omasta tulevaisuudestasi". Silloin tapahtuu niin, että sinun henkesi - sinun ei-fyysinen - on siirtynyt aika-avaruusjatkumon toiseen kohtaan ja tuonut mukanaan ennenäkyjä tulevasta. Jos et pidä siitä, mitä "aistit" tulevaisuudesta, siirry pois. Älä valitse sitä, vaan toinen tie."

Oletteko joku ihan konkreettisesti onnistuneet valitsemaan toisin, jos olette nähneet tulevaisuudesta jonkun välähdyksen epämiellyttävästä asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä