Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
2621/6995 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loki: "Tai zombie-puuseppä, joka pelastaa ihmisiä ja nousee taivaaseen kuulostaa liian naurettavalta juonelta jopa jollekin vitsielokuvalle."

Ehkä tarkoitit tuolla puusepällä Jeesusta, joka on auttanut ihmisiä ja ylösnoussut taivaaseen.

Uskon, että meillä ihmisillä on ns. "henkikeho", joka ei kuole siten kuin tämä fyysinen keho kuolee. Jotkut puhuvat astraalikehosta. Uskon, koska olen kokenut tilanteita, jolloin en ole enää kehossani, vaan olen muualla eri tavoin. Uskon, että menemme fyysisen kehon kuoleman jälkeen jollekin henkiselle tasolle - sitä kai voisi kutsua taivaaseen nousemiseksikin.

Jeesus oli mielestäni valaistunut henkilö, samoin kuin Mystikko, Nisargadatta, Ramana Maharsi ja moni muu.

Jeesus auttoi ihmisiä täällä maan päällä. Sitä en osaa sanoa, voiko hän auttaa ihmisiä tai henkiä vieläkin, mutta olen useampia kertoja kokenut sellaisen vainajahengen läsnäolon, joka ei ole ollut mikään niin mukava henki, ja silloin olen pyytänyt häntä poistumaan Jeesuksen Kristuksen nimessä, jolloin tämä häiritsevä henki on lähtenyt pois. 

Sitäkään en tiedä, mitä tapahtuu valaistuneelle, jonka fyysinen keho kuolee.

Nämä ovat kaikki uskomuksiani, en pysty niitä todistamaan mitenkään, enkä siksi niistä halua väitelläkään. Ne ovat ehkä totta tai sitten eivät.

Vierailija
2622/6995 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kiitos Mystikolle noista todella hyvistä ja selkeistä vastauksesta. Iso kiitos myös rukouksesta. :) 

Olen itse kokenut että kun jokin vaihe polulla on tullut päätökseen, se putoaa pois. Ei vedä enää puoleensa ja se ovi tavallaan sulkeutuu. Paraneminen tapahtuu mielessä, reiki yms ovat oivallisia apuväkineitä mutta ilmeisesti sinä et apuvälineitä enää tarvitse vaan alat päästä olennaisen äärelle.

Jeesus paransi liittymällä yhteen mielessä (ja kun sillä näennäisesti toisella mielellä oli sama tahti, hän parani). Mikäli ei, jatkoi matkaa toisessa muodossa palaten valitsemaan yhä uudelleen ja uudelleen Totuuden mielessään. Siihen tämä maailma on oivallinen kulissi.

Jeesuksen ja Buddhan yhteisistä elämistä voi lukea Gary Renardin kirjoista. Ja samat kirjat avaavat Ihmeiden oppiskurssia (yksi polku totuuteen) jos haluaa seurata veli J:n jalanjälkiä tässä muodossa nimenomaan niin että filosofiset pohdinnat muuttuvat pikkuhiljaa aidoiksi ihmeen kokemuksiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/6995 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kiitos Mystikolle noista todella hyvistä ja selkeistä vastauksesta. Iso kiitos myös rukouksesta. :) 

Olen itse kokenut että kun jokin vaihe polulla on tullut päätökseen, se putoaa pois. Ei vedä enää puoleensa ja se ovi tavallaan sulkeutuu. Paraneminen tapahtuu mielessä, reiki yms ovat oivallisia apuväkineitä mutta ilmeisesti sinä et apuvälineitä enää tarvitse vaan alat päästä olennaisen äärelle.

Jeesus paransi liittymällä yhteen mielessä (ja kun sillä näennäisesti toisella mielellä oli sama tahti, hän parani). Mikäli ei, jatkoi matkaa toisessa muodossa palaten valitsemaan yhä uudelleen ja uudelleen Totuuden mielessään. Siihen tämä maailma on oivallinen kulissi.

Jeesuksen ja Buddhan yhteisistä elämistä voi lukea Gary Renardin kirjoista. Ja samat kirjat avaavat Ihmeiden oppiskurssia (yksi polku totuuteen) jos haluaa seurata veli J:n jalanjälkiä tässä muodossa nimenomaan niin että filosofiset pohdinnat muuttuvat pikkuhiljaa aidoiksi ihmeen kokemuksiksi.

Kiitos, hienosti kirjoitit. :) T. hän, jonka tekstiä lainasit

Vierailija
2624/6995 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM, mikä olisi paras tapa olla omalta osaltaan kasvattamatta nykyistä vastakkainasettelua ja pelon lietsomista, ellei ole vielä täysin valaistunut? Voiko yksittäinen ihminen vaikuttaa esim. omia uskomuksiaan muuntamalla myös kollektiiviin niin, että vaikkapa tietyt fyysisten lakien mukaiset seuraukset voisivat lievittyä ja kärsimys sitä kautta vähentyä? Vai onko tämä kaikki juuri nyt tarpeen? Tunnen kollektiivisen kärsimyksen, tuskan, erillisyyden ja pelon toisinaan niin voimakkaasti, että se vaikuttaa jo omaankin toimintakykyyn.

Vierailija
2625/6995 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KM, mikä olisi paras tapa olla omalta osaltaan kasvattamatta nykyistä vastakkainasettelua ja pelon lietsomista, ellei ole vielä täysin valaistunut? Voiko yksittäinen ihminen vaikuttaa esim. omia uskomuksiaan muuntamalla myös kollektiiviin niin, että vaikkapa tietyt fyysisten lakien mukaiset seuraukset voisivat lievittyä ja kärsimys sitä kautta vähentyä? Vai onko tämä kaikki juuri nyt tarpeen? Tunnen kollektiivisen kärsimyksen, tuskan, erillisyyden ja pelon toisinaan niin voimakkaasti, että se vaikuttaa jo omaankin toimintakykyyn.

Hyvä kysymys sinulla! En ole KM, mutta sopinee, jos vastaan.

Mielestäni pitää paikkansa sanonta: "Se, mihin keskittyy, lisääntyy.", joten voit vaikuttaa sekä omaan elämääsi että kollektiiviin siten, että yritän keskittyä mahdollisimman paljon hyviin asioihin, myönteisyyteen ja tehdä itse kauniita, hyviä valintoja kaikessa, niin ajatusten kuin tekojenkin tasolla. Ja luulen, että oletkin ihminen, joka haluaa tehdä hyvää, mutta olisi myös yrittää olla murehtimatta (se ei ole aina helppoa), koska silloin keskittyy murheen lisäämiseen myös kollektiivisesti.

Käsittääkseni on niin, että se mitä teemme itsellemme ja toisillekin, vaikuttaa myös kollektiivisesti, eli siis mitä enemmän on ihmisiä tekemässä hyviä valintoja, sitä helpommin myös muut valitsevat sen vaihtoehton.

KM varmaan kertoo sinulle paremman vastauksen ja samalla toivottavasti ottaa kantaa tähänkin, olenko ymmärtänyt asian oikein. 

Mukava olisi lukea myös muiden ajatuksia asiaan. 

Vierailija
2626/6995 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitää paikkansa sanonta: "Se, mihin keskittyy, lisääntyy.", joten voit vaikuttaa sekä omaan elämääsi että kollektiiviin siten, että yritän keskittyä mahdollisimman paljon hyviin asioihin, myönteisyyteen ja tehdä itse kauniita, hyviä valintoja kaikessa, niin ajatusten kuin tekojenkin tasolla. Ja luulen, että oletkin ihminen, joka haluaa tehdä hyvää, mutta olisi myös yrittää olla murehtimatta (se ei ole aina helppoa), koska silloin keskittyy murheen lisäämiseen myös kollektiivisesti.

Käsittääkseni on niin, että se mitä teemme itsellemme ja toisillekin, vaikuttaa myös kollektiivisesti, eli siis mitä enemmän on ihmisiä tekemässä hyviä valintoja, sitä helpommin myös muut valitsevat sen vaihtoehton.

KM varmaan kertoo sinulle paremman vastauksen ja samalla toivottavasti ottaa kantaa tähänkin, olenko ymmärtänyt asian oikein. 

Nämä on tällaisia omalta osalta ainakin hyväksi havaittuja käytännön kokeiluja. Lakkasin lukemasta mitään uutisia, missä otsikossa viitataan koronaan. Sellaisten lukeminen selvästi vain lisäsi omaa ahdistusta. Muistaakseni myöhemmin jossain videossa Tolle antoi samankaltaisen neuvon. Valitettavasti välillä tulee palstalla lipsahdettua johonkin koronakeskusteluun. Aina ahdistun. Niinpä olen ahdistuksen huomattuani poistunut keskustelusta, koska tiedän, että jos jatkan lukemista, niin sitä syvemmälle uppoan siihen maailmaan. 

Tämä ei kuitenkaan ole kamalasti vähentänyt "ajan hermoilla" oloa. Työkaverit, sukulaiset ja ystävät jne. kuitenkin keskustelevat asiasta tiuhaan. Mitkä olivat päivän tartuntaluvut? Kuka on jo saanut rokotuksen? Asialta ei siis oikein voi välttyä, paitsi eristäytymällä yksin korpeen. Olen vältellyt keskusteluun osallistumista parhaani mukaan. Näin en tule ottaneeksi mitään kantaa turhan henkilökohtaisesti. Onneksi olen jo lapsena omaksunut tämän "tapettiin sulautumisen" taidon. Tykkäsin jo lapsena kyhjöttää jossain kuuntelemassa aikuisten juttuja, enkä missään nimessä halunnut ottaa osaa. Tämä taito toimii edelleen hyvin isoissa porukoissa, kuten esim töissä. Kun keskustelu livahtaa korona-aiheeseen, niin minä "katoan" :D Voin kyllä kuunnella, mutta en ota kantaa.

Kun ajatuksia koronasta herättäviä asioita olen koittanut vähentää, niin olen huomannut, että arjessa ei tule stressattua niin paljon. En usko, että stressi ainakaan edistää terveenä pysymistä. En tiedä vaikuttaako tämä tosiaan kollektiivisesti mitenkään, mutta suoria vaikutuksia on varmasti esim. lasten elämään. Eivät ole hermokimppuina,kun en minäkään ole. 

1424

Vierailija
2627/6995 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 1424, otan vain kantaa tuohon osaan kirjoituksestasi, kun nyt on vähän kiire:

"En tiedä vaikuttaako tämä tosiaan kollektiivisesti mitenkään, mutta suoria vaikutuksia on varmasti esim. lasten elämään. Eivät ole hermokimppuina,kun en minäkään ole."

Mielestäni kollektiiviin voi vaikuttaa useammalla tavalla, esim. juuri siten konkreettisesti siten, kun itse toimit viisaasti ja rauhallisesti vanhempana, niin lapsesikin ovat sitten rauhallisempia. Sitten lapsesi ovat rauhallisempia myös kavereiden kanssa, harrastuksissa jne., ja kaikki he vaikuttavat toisiinsa ja sitten vielä muuallakin.

Sitten on vielä jokin syvempi taso, eli "johonkin menee tai jossain on" tieto kaikesta ja sieltä se "leviää" tai on saatavilla kaikille. Vähän kuin olisi joku henkinen tavaratalo kai katalogi, josta voi valita asioita, niin mitä enemmän ihmiset valitsevat tiettyjä asioita, sitä helpommin muutkin valitsevat samoja asioita. Vähän kuin meillä olisi kaikilla myös se yhteinen Mieli. Lopulta olemmekin vain Yksi, niin tokihan kaikki vaikuttaa kaikkeen jne.

Vähän huonosti selitetty, mutta ehkä silti ymmärrätte, mitä tarkoitan. 

Vierailija
2628/6995 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollektiivina me luomme tulevaisuutta. Kaikki vaikutamme kaikkeen. Joillakin on valta vaikuttaa enemmän kuin toisilla, kuten esim. toimittajilla on paljon vaikutusvaltaa. IL ja IS vaikuttavat lehtinä mielestäni tavalla, jota en toivoisi. Niiden toimittajat haluavat luoda draamaa ja jännitystä, kuten monet muutkin toimittajat.

Joskus oli joku positiivinen lehti netissä, mutta se ei menestynyt, koska enemmistö ihmisistä haluaa lukea juoruja ja negatiivisia uutisia.

No pointti on se, että kaikki maapallon ihmiset, eläimetkin, vaikuttavat koko ajan kollektiiviimme. Jos isot määrät ihmisiä päättäisivät toimia rakkaudellisemmin, empaattisemmin, myönteisemmin ja rehellisemmin, sillä voisi olla hyvä vaikutus tulevaisuuteemme tällä planeetalla.

Itsekkyys, itsekeskeisyys ja ahneus sen sijaan tuottavat huonoa tulevaisuutta kaikille kautta pallomme. 

Vierailija
2629/6995 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, kuinka moni tässä keskustelussa on vegaani. Onko mitään helpompaa tapaa vähentää maailman kollektiivista kärsimystä kuin olla tappamatta eläimiä ravinnoksi? Me kaikki ollaan täällä kuitenkin yhdessä, joten mielestäni ihmisille, jotka haluavat tehdä hyvää, välttää väkivaltaa ja nostattaa maailman henkistä tilaa, on veganismi ihan itsestäänselvä valinta. Vai onko täällä kaikki yllättäen allergisia kaikille hedelmille, kasviksille ja pavuille...?

Loki

Vierailija
2630/6995 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt, kuinka moni tässä keskustelussa on vegaani. Onko mitään helpompaa tapaa vähentää maailman kollektiivista kärsimystä kuin olla tappamatta eläimiä ravinnoksi? Me kaikki ollaan täällä kuitenkin yhdessä, joten mielestäni ihmisille, jotka haluavat tehdä hyvää, välttää väkivaltaa ja nostattaa maailman henkistä tilaa, on veganismi ihan itsestäänselvä valinta. Vai onko täällä kaikki yllättäen allergisia kaikille hedelmille, kasviksille ja pavuille...?

Loki

Yllättäen olen oikeasti allerginen lähes kaikille hedelmille - appelsiini käy. Lisäksi on paljon kasviksia, joita en voi syödä raakana, mutta kylläkin kypsennettynä. Papuja ei vatsani oikein kestä. MUTTA en syö ollenkaan punaista lihaa, kalaa enkä maitotuotteita, mutta joskus syön kalkkunaa ja kanaa. Syön hyvin kasvisvoittoisesti ja lisäksi syön marjoja ja niitä pähkinöitä, joille en ole allerginen. 

Vierailija
2631/6995 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM, miten voin kehittää noitavoimat joiden avulla voin esimerkiksi kirota ihmisiä jotka kohtelevat minua ja muita kanssaihmisiäni huonosti? En usko että nämä psykopaatit ovat vaan rakkautta vailla vaan ne oikeasti tarvitsisivat kurinpalautuksen. Onko toimivia loitsutekniikoita? 

Vierailija
2632/6995 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mystikko, voiko olla mahdollista, että jatkan edelleen avioliittoani exäni kanssa jollain toisella tasolla, vaikka tässä elämässä jätin hänet 10 vuotta sitten?

Tuo on toki hassu kysymys, mutta kerroit aiemmin, että kun joku pikku tyttö pelastettiin auton alta, niin toisessa versiossa hän kuitenkin jäi auton alle. Toisessa rinnakkaistodellisuudessako?

En käsitä, miksi näen exästäni unta jopa useita kertoja viikossa, ja niin on ollut kaikki nämä kymmenen vuotta. Unet ovat hyvin samanlaisia, mitä oli yhteinen elämämmekin. Olimme lähinnä hyviä kavereita (ei ystäviä), vähän kuin kämppiksiä. Unissa ei ole koskaan mitään romanttista eikä seksiä meidän välillämme. 

En todellakaan häntä ikävöi, olen onnellisessa suhteessa toisen kanssa. Hänelläkin on uusi puoliso, ja käsittääkseni heillä menee myös hyvin.

Olemme eron jälkeen jutelleet 10 vuoden aikana yhteensä kaksi tai kolme kertaa hyvin lyhyesti jostain omaisuusasioihin liittyvistä paperihommista. Lapset ovat olleet aikuisia jo pitempään, joten heistäkään ei ole tarvinnut yhdessä huolehtia eron jälkeen.

En häntä ajattele tai hänestä juttele muille. Joskus harvoin lapset mainitsevat, että iskä lähti käymään jossain ulkomailla tms. 

Nämä unet hänestä saisivat jo loppua. Mistä ihmeestä on kyse?

Kun tuli papin edessä aikoinaan luvattua, että yhdessä ollaan kunnes kuolema erottaa, niin näköjään en hänestä eroon pääse, vaan hän vain tulee 1-3 kertaa viikossa uniini.

Vierailija
2633/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minun käy, jos teen itsemurhan? Olen niin väsynyt tähän sosiaalisten tilanteiden pelkoon. En meinaa jaksaa enää. Tuntuu siltä, etten pysty nousemaan tästä suosta ilman jotain yliluonnollista apua tai suurta mullistusta. Olen ajautumassa taas päihteiden käyttöön.

Vierailija
2634/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä keskusteluketjusta. Olen todella tyytyväinen siihen että AV:lta löytyy näinkin tasokasta keskustelua ja vieläpä tällaisesta

perimmäisestä aiheesta. Piti ihan alusta lähteä lukemaan ketjua läpi.

Minulla olisi pyyntö jollekin ihmiselle: tämän keskustelun sivulla 9 Etsivä löytää -nimimerkki mainitsee hyttysiä koskevan keskusteluketjun, jossa ilmeisesti olisi Kristityn mystikon mielipide koskien aihetta. Olisin hyvin kiitollinen, jos joku voisi kyseisen keskusteluketjun linkata tähän. Ymmärtääkseni kyseinen keskusteluketju on vuodelta 2016.

Vierailija
2635/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kirjoitti:

Kiitos tästä keskusteluketjusta. Olen todella tyytyväinen siihen että AV:lta löytyy näinkin tasokasta keskustelua ja vieläpä tällaisesta

perimmäisestä aiheesta. Piti ihan alusta lähteä lukemaan ketjua läpi.

Minulla olisi pyyntö jollekin ihmiselle: tämän keskustelun sivulla 9 Etsivä löytää -nimimerkki mainitsee hyttysiä koskevan keskusteluketjun, jossa ilmeisesti olisi Kristityn mystikon mielipide koskien aihetta. Olisin hyvin kiitollinen, jos joku voisi kyseisen keskusteluketjun linkata tähän. Ymmärtääkseni kyseinen keskusteluketju on vuodelta 2016.

Samoin olen tyytyväinen tähän ketjuun. Sitä hyttysketjua voi olla aika vaikea löytää, jos sen ketjun nimi ei ole tiedossa. Mikähän sinua siinä askarrutti? Mystikko voi varmaan vastata siihenkin - luulen. :)

Vierailija
2636/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minun käy, jos teen itsemurhan? Olen niin väsynyt tähän sosiaalisten tilanteiden pelkoon. En meinaa jaksaa enää. Tuntuu siltä, etten pysty nousemaan tästä suosta ilman jotain yliluonnollista apua tai suurta mullistusta. Olen ajautumassa taas päihteiden käyttöön.

Kunpa voisinkin vastata satavarmasti kuinka sinulle käy, jos teet itsemurhan. Uskon, että jos siihen päätyisit, sinua henkimaailmassa kaduttaisi, sillä olet tarkoituksella valinnut tähän elämään nuo haasteet, mitä sinulla valitettavasti on. Joskus me sieluntasolla tulemme valinneeksi vähän liian suuria haasteita tulevaan elämäämme, mutta aina voi tulla käänteitä parempaan. Itsellenikin on niin käynyt.

Ala ajattelemaan aktiivisesti oikein myönteisesti. Usko, että sinulle tapahtuu myönteisiä ihmeitä ja elämänlaatusi paranee. Voit jo nyt ja mielellään vaikka joka ilta ennen nukahtamista, tai milloin vain, miettiä kaikkia niitä hyvin pieniäkin hyviä asioita, mitä elämässäsi varmasti on, niin siten alat värähdellä siihen suuntaan, että hyviä asioita voi alkaa tulla lisää. Kiitollisuus vetää puoleensa lisää kiitollisuudenaiheita. Tsemppiä sinulle kaikeen.

Vierailija
2638/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KM, miten voin kehittää noitavoimat joiden avulla voin esimerkiksi kirota ihmisiä jotka kohtelevat minua ja muita kanssaihmisiäni huonosti? En usko että nämä psykopaatit ovat vaan rakkautta vailla vaan ne oikeasti tarvitsisivat kurinpalautuksen. Onko toimivia loitsutekniikoita? 

En ole Kristitty mystikko, mutta vastaan tähän nyt ihan omien käsityksieni mukaan.

Itse uskon karmaan ja jälleensyntymiseen (toki ymmärrän, että tämäkin on vain uskomus, joka lopulta tuhoutuu kun sen aika on, mutta sitä ennen joudun pelaamaan sääntöjen mukaan tätä peliä). Tämä vaikuttaa mielestäni sellaiselta koston kierteeltä, joka sitten vain jatkuu inkarnaatiosta toiseen ja ihminen on "ikuisesti" looppaamassa ilman ulospääsyä ja uppoaa inkarnaatiosta toiseen syvemmälle ja syvemmälle osittain itsensä kaivamaan kuoppaan, voiden kokoajan huonommin ja huonommin. (Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä, itse olen juuri kaivamassa itseäni ylös kyseisestä kuopasta.) Avainsanat ongelman ratkaisuun ovat asioiden käsittely syvällisellä tasolla, anteeksianto ja Jumalan armo.

En usko, että tulet saamaan KM:ltä apua tähän kysymykseen.

Vierailija
2639/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2575343/hyttyskausi_kohta_kuumimmillaan…

tuoko?

Kiitos tästä todella paljon.

Vierailija
2640/6995 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olemme ihan syystä valinneet tulevan elämämme haasteet. Meediot ovat kertoneet, että itsemurhan tehneitä usein harmittaa se, että he ovat päätyneet siihen ratkaisuun, koska yleensä he kuitenkin taas joutuvat valitsenaab ne samat haasteet johonkin toiseen tulevaan elämäänsä.

Yritä jaksaa, hae apua. KM toivottavasti sinulle vastaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän