Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Nisargadatta käyttää valaistunut -sanan tilalla sanaa vapautunut. Hän on sanonut vähän samaa kuin Mystikko, eli suunnilleen niin, että valaistumisen jälkeen tänne pallolle jäämisen motiivina on lähinnä muiden auttaminen, että hekin voisivat löytää totuuden. Mystikko, korjaathan, jos olen ymmärtänyt sanomasi väärin.
Nisargadatta sanoi:
"Vapautunut kuuluu kaikille. Väsymättä ja säästelemättä hän antaa itsestään jokaiselle, joka tulee hänen luokseen. Ellei hän ole antaja, ei hän ole myöskään vapautunut. Sen mitä hänellä on, hän jakaa toisten kanssa."
Valaistunut ei varmaankaan halua rikastua taloudellisesti muiden ihmisten avuntarpeiden tai totuuden löytämisen tarpeen vuoksi, mutta toki valaistuneetkin voivat saada elantonsa totuuden sanoman kautta. Kyllähän Eckhart Tollekin käy esitelmöimässä ja luultavasti saa siitä rahaa.
Kai Jumala viisaudessaan toimii valaistuneidenkin kautta siten kuin parhaaksi on.
On jotenkin surullista, ettei vähävaraisilla ihmisillä ole vara hankkia apua niiltä ihmisiltä, joille on auttamisen lahja suotu, mutta onneksi on myös heitä, kuten Mystikko, jotka ovat valmiita auttamaan ilmaiseksi. Joillakin heistä on hyvät tulot. Jotkut saavat esim. työttömyyskorvausta tai eläkettä sen verran, että pärjäävät sillä.
Se on niin, että valaistumisen jälkeen tänne jäädään vain solidaarisuudesta niitä kohtaan, jotka eivät vielä koe Totuutta ja kärsivät sitä samaa ihmiselämän vuoristorataa, mitä valaistunut itse kärsi ennen valaistumistaan. Joillakin tosin on vielä jonkin aikaa halua tämän tason asioiden kokemiseen, jos he eivät koe vielä kaikkea tarpeksi kokeneensa. Mutta kun näkee sen mikä todella On ja miten se voi kokea kaiken 'yhtä aikaa' tai 'ajattomuudessa' ei enää voi kaivata yhden ihmisen rajoittunutta näkymää kovin kauaa vaan se on jotain jota siedetään muiden hyväksi.
Nuo eivät myöskään ole joko/tai tuo palkkion ottaminen ja auttaminen. Esim. Joel Goldsmith teki niin, että piti kyllä ihan parantajan praktiikkaa, mutta hänellä ei ollut kiinteitä hintoja vaan kukin maksoi omantuntonsa mukaan. Köyhä ei välttämättä maksanut mitään, mutta jotkut varakkaammat saattoivat maksaa paljonkin jos saivat apua. Näin tehden hän eli ihan taloudellisesti kohtuu vaurasta elämää, Jumalan tai Elämän joka on myös kaikkien parannettavien ja rukoiltavien elävöittävä energia, intuitiivisesti kehottaessa antamaan niin, että myös Joelin toimeentulo oli turvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nisargadatta käyttää valaistunut -sanan tilalla sanaa vapautunut. Hän on sanonut vähän samaa kuin Mystikko, eli suunnilleen niin, että valaistumisen jälkeen tänne pallolle jäämisen motiivina on lähinnä muiden auttaminen, että hekin voisivat löytää totuuden. Mystikko, korjaathan, jos olen ymmärtänyt sanomasi väärin.
Nisargadatta sanoi:
"Vapautunut kuuluu kaikille. Väsymättä ja säästelemättä hän antaa itsestään jokaiselle, joka tulee hänen luokseen. Ellei hän ole antaja, ei hän ole myöskään vapautunut. Sen mitä hänellä on, hän jakaa toisten kanssa."
Valaistunut ei varmaankaan halua rikastua taloudellisesti muiden ihmisten avuntarpeiden tai totuuden löytämisen tarpeen vuoksi, mutta toki valaistuneetkin voivat saada elantonsa totuuden sanoman kautta. Kyllähän Eckhart Tollekin käy esitelmöimässä ja luultavasti saa siitä rahaa.
Kai Jumala viisaudessaan toimii valaistuneidenkin kautta siten kuin parhaaksi on.
On jotenkin surullista, ettei vähävaraisilla ihmisillä ole vara hankkia apua niiltä ihmisiltä, joille on auttamisen lahja suotu, mutta onneksi on myös heitä, kuten Mystikko, jotka ovat valmiita auttamaan ilmaiseksi. Joillakin heistä on hyvät tulot. Jotkut saavat esim. työttömyyskorvausta tai eläkettä sen verran, että pärjäävät sillä.
Kiitos! Tämä oli sitä, mitä alkuperäisenä kysyjänä tarkoitin. Valaistumisen jälkeenhän ei ole ketään, kuka tarvitsisi mitään (jos olen oikein ymmärtänyt), eli raha ja sen tavoittelu vastaa egon tarpeisiin. Toki, niin kauan kuin on tämä keho, tarvitaan varmaan myös esim. ravintoa? Ja siihen periaatteessa nykypäivänä tarvitsee jonkin verran rahaa, mutta toisaalta, kun on ykseydessä, kaikki tarpeet täytetään. Jotenkin näinhän Jeesuskin sanoi, että "tarpeenne täytetään" tms. (joka on eri asia kuin halu).
Moni valaistunut on jättänyt työnsä, kun ei ole enää kokenut sitä "sopivaksi itselleen". Esim. Tolle ja Mooji olivat molemmat aika pitkiä aikoja tosi vähillä rahavaroilla valaistumisen jälkeen. Tolle vietti kai lähes pari vuotta kulkien ja puiston penkeillä istuskellen ja "ihmetellen". Hän myös työskenteli eläinkaupassakin aina sen aikaa, että sai taas vähäksi aikaa rahaa ruokaan ja asumiseen. Sekä Tolle että Mooji molemmat käsittääkseni ajattelivat, että he saavat sitten sen/sitä, mitä tarvitsevat ja nykyään kai kumpikin elää taloudellisesti hyvinkin turvattua elämää.
Heräsi mieleen tästä kommentista tällainen ajatusketju(ja tuntuu siis, että kommentin kirjoittaja oli kanssani samoilla linjoilla :), että onko vauraudenkaan tuomitseminen toisaalta "pakollista" ? Jokainen sitä on varmaan jossain elämänvaiheessa vähintään salaa haaveillut rikastuvansa. Voihan sitä olla rikas, muttei kuitenkaan kiintynyt omaisuuteensa? Ihan sama, vaikka kaiken menettäisi. Ja toisaalta, jos joku oikeasti valaistunut sattuu vaurastumaan kovasti, hän varmaan kuitenkin auliisti jakaa myös saamaansa hyvää, lahjoittaa hyväntekeväisyyteen jne. Luulisin, että hänellä ei ole niin suurta halua istua Roope-Ankkana rahakirstun päällä ja haalia vain lisää ja lisää hinnalla millä hyvänsä ja toisten selkänahasta. Että toisaalta, miksei opettamiselle saisi vähän rikastua? Ei kai rikkaana oleminen automaattisesti tarkoita "polulta eksymistä".
Uskon, että esim. Tollella on ihan mukavasti tuloja. Mutta ei kyllä kovasti näytä pröystäilevän rahoillaan. Ja tietääkseni tekee myös paljon hyväntekeväisyyttä. Miksei hän saisi myös nauttia työnsä hedelmistä?
Kun tämän maailman rahavarat näyttävät jakautuvan epäreilusti joka tapauksessa, niin mieluusti soisin sen omaisuuden mieluummin jonkun valaistuneen huomaan, kuin jonkun joka haluaa ostaa itselleen 365 urheiluautoa. Veikkaisin, että ihmiset hyötyisivät enemmän tällaisesta.1424
Vaurastumisessa ei tosiaan ole itsessään mitään pahaa ja ihmisiä joilla on taloudellista vaurautta tarvitaan tässä maailmassa. Yrityksillä vaurastuneet tai investoijat luovat työpaikkoja joista toiset saavat toimeentulonsa, hyödyttävät toisten toimeentuloa ostoillaan ja palveluiden käytöllään ja tosiaan voivat myös antaa rahaa hyviin tarkoituksiin. Vauraus on ihmismielelle iso kiusaus, mutta on ihmisiä jotka eivät lankea sen lumoihin egoa ruokkivalla tavalla, vaikka vaurautta olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jotkut" ovat sieluja, jotka kuvittelevat olevansa erossa lähteestä.
Mistähän se johtuu, että nuo jotkut sielut, jotka ovat siellä lähteellä, mikä Nisargadattakin kai oli/on - todellisuus, rakkaus, niin miksi nämä sielut kuvittelevat silti olevansa erossa lähteestä?
Ja 1424 - olen samaa mieltä kanssasi tuosta rikastumisesta - mieluummin toivon rikkautta sellaisille ihmisille, jotka auttavat muitakin rahoillaan.
Siis näkevätkö sielut unta siellä "kotonakin/lähteelläkin" ja juuri siitä syytä jotkut heistä lähtevät aina uudestaan syntymään tänne pallolle tai muulle planeetalle, kun eivät ymmärrä olevansa kaikki mitä on, Rakkaus, Todellisuus, Jumala, Absoluutti jne?
Kaikki tapahtuu tosin samaan aikaan, eli vaikka he muka lähteävät/inkarnoituvat tänne, niin silti he elävät monessa rinnakkaistodellisuudessa samaan aikaan. Elävätkö he myös siellä kotona lähteelläkin samaan aikaan?
Kyllä. Perimmäisen todellisuuden tasolla ei ole aikaa eikä muutosta. Kaikki mitä on, on 'nyt'. Ja sekin mikä on olemisen ja olemattomuuden dualismin tuolla puolen ja sisältää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein rahastaa totuuteen/valaistumiseen johtavilla tiedoilla? Maailma on täynnä omasta mielestään enemmän tai vähemmän valaistuneiden järjestämiä kursseja, seminaareja, työpajoja, valmennuksia jne. Minusta asiaa voisi verrata veteen: veden kuuluisi olla kaikkien oikeus ja jos joku tietää lähteen paikan, rahastaako hän opastamisesta tuolle lähteelle, saatikka siitä juomisesta, vai onko hän niin riemuissaan asiasta, että haluaa johdattaa kaikki tuolle upealle lähteelle, koska haluaa, että toisetkin voivat nauttia puhtaasta vedestä?
Onko rahastaminen ego lähtöistä? Jos joku on oikeasti totuuden oivaltanut, eikö hän halua vilpittömästi auttaa toisiakin tuolla tiellä (sikäli jos sillä on väliä tietääkö unihahmot olevansa unessa). Itselläni on jo nyt tällä henkisellä tiellä jokin sisäinen tunne siitä, että haluan opastaa ihmisiä sydämestäni ilman veloitusta ja saada toimeentuloni sitten jotain muuta kautta.
Juuri niin kuin KM tekee täällä, vastailee ja keskustelee ihmisten kanssa "ilmaiseksi", vaikka taatusti saisi tuloja järjestämällä valmennuksia tms. Tuntuisi hullulta, että Jeesus, Buddha tai muut oikeasti oivaltaneet olisivat rahastaneet tiedoillaan ja totuudella, joka kuuluu kaikille. Homma rupeaisi heti "haiskahtamaan".
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta ymmärrän heitäkin, jotka eivät esim. pysty jostain syystä tekemään muuta työtä kuin henkistä, että heidänkin on saatava korvaus antamastaan ajasta, mutta mielestäni korvauksen pitäisi olla kohtuullinen.
Moni ottaa reikihoidosta vaikka 50 euroa tunnilta, joka on mielestäni aivan kohtuuton hinta. Samoin moni selvänäkijä ottaa 50 euroa puolesta tunnista, mikä on ihan älytön hinta. Toisaalta jotkut kiropraktikot ottavat 80 euroa puolesta tunnista, mikä sekin on ihan riistoa, kun hoidosta ei välttämättä ole apua ehkä edes sitäkään mitä joskus voi olla vaikka reikihoidosta. Myös eräs osteopaatti otti 75 puolesta tunnista, vaikka käytännössä teki vain reikihoidon.
Varsinkin se ihmetyttää, että juuri niiltä halutaan viedä rahat, jotka eniten tarvitsisivat apua, eli epätoivoisilta ihmisiltä, ja monilla heillä ei välttämättä ole edes töitä, vaan on pienellä sairaspäivärahalla tai eläkkeellä, mutta sama hinta on heille kuin 10 tonnin kuukaudessa tienaavalle.
Minusta ajatuksesi hinnoittelusta on omituinen. Miksei reikihoitaja saisi tienata ”living wagea” eli palkkaa jolla voi elää? Alkon pääjohtaja tai meklari tienaa satojatuhansia vuodessa. Selvänäkijän 50€ tulkinta on sinusta liikaa. Miksi? Onko sinulla asenne että henkistä työtä ei tarvitse ottaa vakavasti tai että sen tekijä elää pyhällä hengellä?
Me voimme olle eri mieltä, se on ihan ok.
Kirjoitin, että ymmärrän heitäkin, jotka eivät esim. pysty jostain syystä tekemään muuta työtä kuin henkistä, että heidänkin on saatava korvaus antamastaan ajasta, mutta mielestäni korvauksen pitäisi olla kohtuullinen. Palkassa on syytä huomioida työn vaativuus, ja mitä kuluja työn tekemisestä syntyy. Esim. moni hieroja maksaa kovaa vuokraa toimitiloista, mutta perii vähemmän maksua asiakkaan esim. tunnin hieronnasta, mitä moni selvänäkijä, asiakkaalta perii, vaikka ottaa asiakkaan vastaan kotonaan.
Moni selvänäkijä ottaa 50 euroa puolesta tunnista, mikä on mielestäni ihan älytön hinta, sillä useimmat selvänäkijät eivät edes ole kovin hyviä, vaan kalastelevat tietoja asiakkaalta, puhuvat omia asioitaan ym.
Parhaimmat selvänäkijät, jotka ovat siis nähneet sekä menneeseen että tulevaan kohdallani tarkimmin, ovat he, jotka ovat ottaneet kohtuullisen palkkion, esim. 50 euroa tunnista, tai 30 euroa puolesta tunnista. Jotkut ovat sanoneet, että saa maksaa sen verran kuin itselle tuntuu sopivalta, eli oman kukkaron perusteella, jolloin olen antanut 30 euroa puolesta tunnista.
Mutta eiåä tästä aiheesta tämän enempää.
Jos haluaa elää jollain reiki-hoitamisella, niin silloin on käytännössä pakko veloittaa tuon verran, jos haluaa tehdä rehellistä työtä ja maksaa siitä kaikki sivukulut. Maksaahan esimerkiksi kampaajallakin käynti about 50 euroa per tunti. Toisalta kampaajalta saa konkreettista vastinetta rahalle; reiki-hoidosta plasebovaikutuksen tai ei mitään.
Tosi outoa, että mäkin voisin vaan alkaa tehdä reikihoitoja, vaikka en usko siihen ollenkaan. Olen kakkostason reikihoitaja, kun aikuisopistossa oli joskus ne kurssit parin kympin hintaan. Kuka haluaa reikin kaukohoitoa kympin hintaan? :D
Loki
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö ei saa apua kipuihinsa reikihoidoista, niin voiko hän parantaa itsekään itseään esimerkiksi affirmoiden terveyttä, itselleen vakuuttaen ja uskoen siihen, että on terve, vaikka samaan aikaan kivut kertovat muuta?
Paraneminen Vetovoiman lain tyyppisellä uskomusten muutoksilla on toki mahdollista. Usein vaatii vaan aika pitkäjänteistä harjoittelua aloittaen paljon ihmeenomaista paranemista pienemmistä asioista, niin että itseen syntyy uskoa manifestoinnin menetelmiin, prosessiin ja toimivuuteen.
Ihmiset usein ajattelevat, että se on joku erityislahja, että esim. minä onnistuin kauan ennen valaistumista manifestoimaan esim. allergiat, silmälasien tarpeen ja lihavuuden pois. Ei se ollut, se oli vuosikausien työtä oman mielen ja uskomusten parissa, kokeillen erilaisia menetelmiä erilaisista perinteistä jotta löytyi oman psyyken rakenteeseen ja uskomuksiin sopivat, ja sitten asteittain vaikeutuvaa systemaattista harjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Mikso buddhalainen/synkretisti käyttää nikkiä Kristitty mystikko?
En tunnista teksteistä kristinuskon häivää.
Tosiaan, en ole pitkään aikaan ollut sellainen perinteinen kristitty joka uskoo että Jeesuksen opetusten ydin oli saada ihmiset uskomaan että hän oli Jumalan poika, jotta he sitten kuolemanjälkeisessä välttyisivät ikuiselta kidutukselta helvetissä (mikä olisi niiden kohtalo, jotka uskoivat tässä asiassa väärin).
Minun silmissäni vaan kristinusko lopulta puhuu siitä samasta esoteerisella tasolla kuin vaikka mainitsemasi buddhalaisuus: heräämisestä, valaistumisesta, vaikka se kutsuukin sitä uudelleensyntymäksi. Oma taustani tosiaan on fundamentalistihelluntailainen, ja ymmärrän sen takia hyvin miltä perinteisistä kristityistä ajatukseni tuntuvat. Olisin itsekin ollut varoittelemassa eksyttävistä new age -opeista jos joku olisi tällaisia kuulteni puhunut. Mutta on ihmisiä, jotka tarvitsevat sitä miten minä näen maallisen ja henkisen todellisuuden nyt ja heidän takiaan kirjoitan, ja muut voivat hylätä ajatukseni vapaasti harhaoppina, houreena tai roskana.
Mielestäni elämä on aika järjetöntä ja haluaisin lakata olemasta kokonaan. Tämä ei kuitenkaan teidän mukaanne ole mahdollista, mutta olen joskus pohtinut, onko mahdollista siirtää tämä tietoisuus toiseen ruumiseen ja sillä tavoin elää ikuisesti. Olisi kiva jättää tämä tylsä elämä ja siirtyä vaikka Britannian prinssi Georgen ruumiiseen ja kokeilla miltä tuntuu elää kuninkaallisena. Säilyttäisin tietysti kaikki omat muistoni ja tietoni ja prinssi Georgen tietoisuus tuhoutuisi tai siirtyisi muualle.
Loki
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni elämä on aika järjetöntä ja haluaisin lakata olemasta kokonaan. Tämä ei kuitenkaan teidän mukaanne ole mahdollista, mutta olen joskus pohtinut, onko mahdollista siirtää tämä tietoisuus toiseen ruumiseen ja sillä tavoin elää ikuisesti. Olisi kiva jättää tämä tylsä elämä ja siirtyä vaikka Britannian prinssi Georgen ruumiiseen ja kokeilla miltä tuntuu elää kuninkaallisena. Säilyttäisin tietysti kaikki omat muistoni ja tietoni ja prinssi Georgen tietoisuus tuhoutuisi tai siirtyisi muualle.
Loki
Jos kokisit itsesi kuten valaistuneet kokevat, kokisit olevasi se elämänenergia ja tietoisuus joka elävöittää myös prinssi Georgen ;) Ja kaiken muunkin elävän ja olemassa olevan. Kaikki ne olisivat Sinun ilmenemismuotojasi.
Mutta se ei kyllä taida onnistua että pysyt keho/mielisamaistuneena mutta yhden samaistumisjakson (ihmiselämän) aikana häätäisit jonkun toisen samoin samaistuneen tietoisuuden ja mielen hänen kehostaan ja asettuisit tilalle. Mielenkiintoisen kirjan tai elokuvan tällaisesta ruumiinvaihtajasta kyllä voisi saada aikaan.
Mystikko, koin muutama vuosi sitten yöllä sängyllä maatessani kokemuksen jossa jaloistani lähtien nousi värisevä energia ylöspäin. Sitten se liikkui käärmeen lailla sisäelinteni ja suoliston ympäri lopulta nousten rintakehän alueelle johon se asettui ja hiljeni. Seuraavana päivänä eräs henkilö, jonka kanssa olin tekemisissä siihen aikaan kysyi, että tunsinko jotain yöllä? Mistä mahtoi olla kyse?
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loki
Jos kokisit itsesi kuten valaistuneet kokevat, kokisit olevasi se elämänenergia ja tietoisuus joka elävöittää myös prinssi Georgen ;) Ja kaiken muunkin elävän ja olemassa olevan. Kaikki ne olisivat Sinun ilmenemismuotojasi.
Mutta se ei kyllä taida onnistua että pysyt keho/mielisamaistuneena mutta yhden samaistumisjakson (ihmiselämän) aikana häätäisit jonkun toisen samoin samaistuneen tietoisuuden ja mielen hänen kehostaan ja asettuisit tilalle. Mielenkiintoisen kirjan tai elokuvan tällaisesta ruumiinvaihtajasta kyllä voisi saada aikaan.
Ikävä vaan, ettei mua kiinnosta tuntea mitään surkeaa elämänenergiaa, ja se valaistuneiden tietoisuuskin on mielestäni sairas psykopaatti, joten sekään ei kiinnosta. Luin erästä kirjaa, jossa taas selitettiin, miten meidän tehtävämme elämässä on vain kokea kaikkia juttuja (niin hyviäkin kuin pahojakin) ja antaa sen jumaluuden kokea se tämän ruumiin kautta. On kyllä paska diili kaiken kaikkiaan, kun itse saa olla vain kiduttamishaluisen jumalan marionetti.
Olen aika varma, että aiheesta on tehty useampikin kirja tai elokuva. Muistaakseni ainakin X-files-sarjassa oli aikoinaan joku vastaava juonikuvio.
Loki
Reikistä vielä. Jos rupeaisin oikeasti tarjoamaan kaukoparannusta, niin toimiiko se reikienergia ihan yhtä tehokkaasti, vaikka en itse usko siihen ollenkaan?
Vaikka en usko siihen, käytin sitä aikanani kyllä tehokkaana nukahtamislääkkeenä, koska uni tuli todella nopeasti, kun makasi rauhallisesti kädet oikeissa paikoissa "vastaanottaen energiaa". Muistan myös elävästi kurssilla, kun lähetettiin itselle tulevaisuuteen jotain energiaa tms ja kun ajattelin tulevaisuutta, niin terävä vihlonta tuntui menevän läpi pääni. Mitäköhän se oli?
Loki
Loki, mikä sun elämässä on surkeinta?
Vaikka poistatatte kommentit, ette tee mustasta valkeaa ettekä esoteriasta kristinuskoa.
Nikit Kristitty mystikko ja Loki eivät kirjoita millään muotoa raamatullisesta uskosta vaan omastaan.
Vierailija kirjoitti:
Loki, mikä sun elämässä on surkeinta?
En saanut haluamaani uraa, koska olen liian tyhmä ja keskittymiskyvytön, ja olen hyvin uraorientoitunut ihminen. Minulla on ollut pienestä pitäen unelma-ammatti, jota kohti olen pyrkinyt, mutta en ole onnistunut saavuttamaan sitä. Elämän kieroutunutta huumorintajua kuvaa se, että mieheni on unelma-ammatissani ja hän on loistava siinä. Hän on kuitenkin jättämässä sen, koska hän haluaa vakaamman työn. Tämä jotenkin alleviivaa sitä, miten paska minä olen.
Loki
Kristitty kirjoitti:
Vaikka poistatatte kommentit, ette tee mustasta valkeaa ettekä esoteriasta kristinuskoa.
Nikit Kristitty mystikko ja Loki eivät kirjoita millään muotoa raamatullisesta uskosta vaan omastaan.
Käytän norjalaiseen mytologiaan liittyvää nimimerkkiä Loki enkä ole varmaan missään maininnut Raamattua tai Jeesusta, joten on kyllä hieman epäselvää, mistä olet saanut sen käsityksen, että olen hetkeäkään kirjoittanut raamatullisesta uskosta. Mutta jos nyt palstailet, ja luen sinua oikein, niin tarkoittaako raamatullinen usko sitä, että Raamattu on uskon ylin auktoriteetti ja Pyhä Henki auttaa kristittyjä tulkitsemaan Raamattua oikein. Jos Pyhä Henki auttaa tulkitsemaan Raamattua, niin miten niitä protestanttisia kirkkokuntia on niin paljon erilaisia? Kalvinismi ja helluntailaisuus eivät sovi kyllä mitenkään yhteen ja molemmat ovat Pyhän Hengen tulkinnalla tehtyjä. Tämä on aina hämmentänyt minua enkä ole saanut kysymykseen kunnollista vastausta.
Toisaalta olen kyllä otettu, että vedät jonkinlaiset yhtäläisyys merkit minun ja Kristityn mystikon välille, koska häntä pidetään ilmeisesti jonkinlaisena hengellisenä opettajana täällä ja minua lähinnä jonkinlaisena kiusankappaleena. :D
Loki
Vierailija kirjoitti:
Reikistä vielä. Jos rupeaisin oikeasti tarjoamaan kaukoparannusta, niin toimiiko se reikienergia ihan yhtä tehokkaasti, vaikka en itse usko siihen ollenkaan?
Vaikka en usko siihen, käytin sitä aikanani kyllä tehokkaana nukahtamislääkkeenä, koska uni tuli todella nopeasti, kun makasi rauhallisesti kädet oikeissa paikoissa "vastaanottaen energiaa". Muistan myös elävästi kurssilla, kun lähetettiin itselle tulevaisuuteen jotain energiaa tms ja kun ajattelin tulevaisuutta, niin terävä vihlonta tuntui menevän läpi pääni. Mitäköhän se oli?
Loki
Olen reikimaster ja huolimatta siitä, että olen onnistunut välittämään parantavaa energiaa ja ystävät ym ovat siitä hyötyneet, en kuitenkaan oikein usko koko hommaan enää. Se on hämmentävää. Ehken usko siksi, etten ole itse parantunut.
Lämmin kiitos Mystikolle noista todella hyvistä ja selkeistä vastauksesta. Iso kiitos myös rukouksesta. :)
Hei Mystikko, tuo jäi vielä mietityttämään.
Näkevätkö sielut unta siellä "kotonakin/lähteelläkin", että ovat erillään Jumalasta/Yhdestä, ja sen vuoksi jotkut heistä lähtevät aina uudestaan syntymään tänne pallolle tai muulle planeetalle, kun eivät ymmärrä olevansa kaikki mitä on, Rakkaus, Todellisuus, Jumala, Absoluutti jne?
Mikso buddhalainen/synkretisti käyttää nikkiä Kristitty mystikko?
En tunnista teksteistä kristinuskon häivää.