Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
2521/6995 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä Jumalan tahto? Vai sattuma? Vai sovittu jo sielun tasolla? En käsitä. Kuka käsittää?

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/170f2aa2-b304-4a10-9509-e78c608469df

Vierailija
2522/6995 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä Jumalan tahto? Vai sattuma? Vai sovittu jo sielun tasolla? En käsitä. Kuka käsittää?

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/170f2aa2-b304-4a10-9509-e78c608469df

Oli mitä oli. Murheelliseksi tällaisista uutisista tulee. Ei tällaisen kauhean teon äärellä mielestäni tarvitse tunteettomaksi heittäytyä. Vaikka lohduttaa toki ajatus, että lapsilla ei ole enää mitään hätää. Silti sydäntä riipaisee ajatus äidin surusta ja lasten kauhusta.

Tunteehan ihminen elokuvaa tai teatteriesitystäkin katsoessa tunteita laidasta laitaan, vaikka tietää, että kyseessä on vain esitys. Vaikka kuinka ajattelisi, että maailma on illuusio, niin tunteita herää silti ja se on mielestäni ihan ok. Ja toisaalta riittääkö ihmisen "perus ymmärrys" kuitenkaan käsittelemään vastauksia "miksi näin tapahtuu kysymyksiin"? Omalla kohdalla olen kokenut parhaaksi vain kokea tällaisten tapausten herättämät tunteet, yrittämättä sen enempää ymmärtää. Koska muuten jään liikaa vellomaan asiaan, saamatta kuitenkaan "hyväksyttävää vastausta".

Ja jos ei muuta, niin omat ongelmat alkaa tuntumaan aika pieneltä, eikä niille jaksa antaa niin paljoa painoarvoa.

Tällaisia ajatuksia heräsi tässä uutisen tiimoilta, joten jaanpa tännekin.

T. 1424

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/6995 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vastasti 1424. Todella surullinen uutinen. Itsellänikin toki herää empatian tunteita niin lasten äitiä kuin muitakin lasten läheisiä kohtaan. Myös kauhun tunnetta siitä, ovatko lapset joutuneet kärsimään ennen kuolemaansa. mutta myös kysymyksiä miksi  tuo tai tuon kaltaisia asioita pitää tapahtua ja onko tuossa jokin tarkoitus tai suunnitelma taustalla, vai onko se vain kuin sattumaa, että heikkona hetkenä lasten murhaaja (isäkö) tekee hullun päätöksen...

Onhan tuohonkin asiaan vastauksia olemassa, mutta he, jotka vastaukset tietävät, harvoin niitä kertovat.

Vierailija
2524/6995 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mystikko!

Kerroit joskus että valaistumisen jälkeen olet itse parantanut itsesi etkä käy enää lääkärillä.

Onko se oikeasti mahdollista? Entä jos tulee reikä hampaaseen terveellisistä elintavoista ja hyvästä hammashygieniasta huolimatta, niin kai silloin menet hammaslääkäriin? Pystytkö parantamaan itseltäsi lähes kaikki fyysiset vaivat?

Minulla on ollut kauan kipeä olkapää eikä ole vara mennä yksityislääkärin kautta magneettitutkimuksiin ja tk:n kautta jonotus menisi lääkärin mukaan syksyyn. Olen niin väsynyt tähän kipuun. Haluaisin tietää, miten voisin parantaa olkapääni itse. Olen saanut olkpäähän erilaista jäsenkorjausta, hierontaa ja reikihoitoa, mutta ne eivät ole auttaneet.

Olkapääni ei ole ainoa kipuni. Olisin tosi onnellinen, jos voisit neuvoa tai rukoilla puolestani. <3

Vierailija
2525/6995 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Mystikko!

Kerroit joskus että valaistumisen jälkeen olet itse parantanut itsesi etkä käy enää lääkärillä.

Onko se oikeasti mahdollista? Entä jos tulee reikä hampaaseen terveellisistä elintavoista ja hyvästä hammashygieniasta huolimatta, niin kai silloin menet hammaslääkäriin? Pystytkö parantamaan itseltäsi lähes kaikki fyysiset vaivat?

Minulla on ollut kauan kipeä olkapää eikä ole vara mennä yksityislääkärin kautta magneettitutkimuksiin ja tk:n kautta jonotus menisi lääkärin mukaan syksyyn. Olen niin väsynyt tähän kipuun. Haluaisin tietää, miten voisin parantaa olkapääni itse. Olen saanut olkpäähän erilaista jäsenkorjausta, hierontaa ja reikihoitoa, mutta ne eivät ole auttaneet.

Olkapääni ei ole ainoa kipuni. Olisin tosi onnellinen, jos voisit neuvoa tai rukoilla puolestani. <3

Ei tarvitse olla edes valaistunut pystyäkseen moiseen :) Tuttu reikihoiraja, josta täällä aiemminkin mainitsin korjasi itseltään reikintyneen hampaan ja murtunut kylkiluu parani kahdessa päivässä(sen verran läheinen ihminen kyseessä, että tiedän ettei satuile).. Paransi myös lapseni eläinallergian. Meinasi jo iskeä hätä käteen, että pitääkö rakkaista lemmikeistä luopua, kun oireet olivat niin pahoja. Nyt ei ole puoleen vuoteen ollut mitään oireita <3 Harmi, että sinuun ei ole reikihoito tepsinyt. Kävitkö hoidossa useammankin kerran? Lapsellani allergian hoito vaati aika monta hoitokertaa. 

1424

Vierailija
2526/6995 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Mystikko!

Ei tarvitse olla edes valaistunut pystyäkseen moiseen :) Tuttu reikihoiraja, josta täällä aiemminkin mainitsin korjasi itseltään reikintyneen hampaan ja murtunut kylkiluu parani kahdessa päivässä(sen verran läheinen ihminen kyseessä, että tiedän ettei satuile).. Paransi myös lapseni eläinallergian. Meinasi jo iskeä hätä käteen, että pitääkö rakkaista lemmikeistä luopua, kun oireet olivat niin pahoja. Nyt ei ole puoleen vuoteen ollut mitään oireita <3 Harmi, että sinuun ei ole reikihoito tepsinyt. Kävitkö hoidossa useammankin kerran? Lapsellani allergian hoito vaati aika monta hoitokertaa. 

1424

Hienoa, että tunnet tosi hyvän reikihoitajan. Hänellä taitaa olla lahjoja parantamiseen vähän enemmän kuin monilla. Reikimaster on minua hoitanut muutamia kertoja. Aina on vähän kipu helpottanut, mutta sitten taas palannut. Kyseinen reikimaster on myös saanut hyviä tuloksia aikaan, mutta kaikki eivät parane. 

Vierailija
2527/6995 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö Mystikko äänestämässä vai koetko, ettei tällä unen tasolla ole tarvetta yrittää vaikuttaa äänestämällä?

Vierailija
2528/6995 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että minä itse teen eläväksi jokaisen tilanteen, johon menen? Onko niin, että sieluni ns. vaeltaa läpi mahdollisuuksien kirjon saaden tilanteet tuntumaan aidoilta? Kun menen kauppaan ja näen ihmisiä kaupassa, olenko se todellisuudessa MINÄ, joka elävöitän nuo ihmiset? Kun puhun minästä, tarkoitan tätä ihmisyksikköä tai tietoisuutta, joka on tässä kehossa. Vaikka kehohan taitaa olla tietoisuudessa...

Toinen kysymys. Jos kerran kaikki mahdolliset tilanteet ovat olemassa, tarkoittaako se sitä, että jossain todellisuudessa minä, 30-vuotias nainen Suomesta, olen Donald Trumpin vaimo? :D

Onko antaa lisää manifestointivinkkejä sigilien lisäksi? Vinkkasit jollekin toiselle ne ja myös minä hyödyin siitä. Mites muuten kun kärsin mielen sokeudesta, afantasiasta, niin onko mahdollista manifestoida afantasia pois? Itse olen käyttänyt nyt lähinnä affirmaatioita. Olen lukenut manifestointivinkistä, joka neuvoo kirjoittamaan "valheellista" päiväkirjaa itselleen. Kirjoittaa päivistä kuin haluaisi tai olisi halunnut niiden tapahtuvan.

Haluaisin manifestoida kaikki pelot hiivattiin myös elämästäni.

Vierailija
2529/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ihmiskehossa oleva egomieli et tee eläväksi tilanteita joihin menet, mutta Se Minä/Itse, joka sinä todella olet, teet.

Vierailija
2530/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ihmiskehossa oleva egomieli et tee eläväksi tilanteita joihin menet, mutta Se Minä/Itse, joka sinä todella olet, teet.

Okei... No jos olet ymmärtänyt ja kokenut olevasi kaikkialla oleva energia, universaali Minä, niin pystyisitkö kertomaan vähän enemmän?

Vierailija
2531/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kia?

Vierailija
2532/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen kysymys. Jos kerran kaikki mahdolliset tilanteet ovat olemassa, tarkoittaako se sitä, että jossain todellisuudessa minä, 30-vuotias nainen Suomesta, olen Donald Trumpin vaimo? :D"

Käsittääkseni ei voi olla niin, että sinä tai kukaan nainen, mies tai henkilö voisi olla joku muu samaan aikaan, mutta toisaalta se Todellinen, joka on samaistunut, rajoittanut itsensä ihmiseksi, eli se Jumalan "osa", joka luulee olevansa ihminen, on kai samaan aikaan kaikki muutkin kehot - kehomielet, olennot. Sekavasti vastattu, sorry. En tiedä näistä tarpeeksi, mutta KM tietää ja toivottavasti kertoo tarkemmin, paremmin.

Vierailija
2533/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen kysymys. Jos kerran kaikki mahdolliset tilanteet ovat olemassa, tarkoittaako se sitä, että jossain todellisuudessa minä, 30-vuotias nainen Suomesta, olen Donald Trumpin vaimo? :D"

Käsittääkseni ei voi olla niin, että sinä tai kukaan nainen, mies tai henkilö voisi olla joku muu samaan aikaan, mutta toisaalta se Todellinen, joka on samaistunut, rajoittanut itsensä ihmiseksi, eli se Jumalan "osa", joka luulee olevansa ihminen, on kai samaan aikaan kaikki muutkin kehot - kehomielet, olennot. Sekavasti vastattu, sorry. En tiedä näistä tarpeeksi, mutta KM tietää ja toivottavasti kertoo tarkemmin, paremmin.

Niin vauhdilla kirjoitin tuon, että nyt kun sen uudestaan luin, huomasin kirjoittaneeni mitä sattuu. 

Eli nimenomaan se Jumalan "osa", joka luulee olevansa ihminen on samaistunut yhteen kehomieli-olevaiseen, ei moneen, mutta todellisuudessa ei ole mitään Jumalan osia edes, vaan on vain yksi, joka on meissä kaikissa se sama.

En tiedä, tuliko tämäkään nyt niin selvästi kerrottua. Hyvä, että meillä käy KM yäällä joskus selventämässä näitä mietteitä.

Vierailija
2534/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein rahastaa totuuteen/valaistumiseen johtavilla tiedoilla? Maailma on täynnä omasta mielestään enemmän tai vähemmän valaistuneiden järjestämiä kursseja, seminaareja, työpajoja, valmennuksia jne. Minusta asiaa voisi verrata veteen: veden kuuluisi olla kaikkien oikeus ja jos joku tietää lähteen paikan, rahastaako hän opastamisesta tuolle lähteelle, saatikka siitä juomisesta, vai onko hän niin riemuissaan asiasta, että haluaa johdattaa kaikki tuolle upealle lähteelle, koska haluaa, että toisetkin voivat nauttia puhtaasta vedestä?

Onko rahastaminen ego lähtöistä? Jos joku on oikeasti totuuden oivaltanut, eikö hän halua vilpittömästi auttaa toisiakin tuolla tiellä (sikäli jos sillä on väliä tietääkö unihahmot olevansa unessa). Itselläni on jo nyt tällä henkisellä tiellä jokin sisäinen tunne siitä, että haluan opastaa ihmisiä sydämestäni ilman veloitusta ja saada toimeentuloni sitten jotain muuta kautta.

Juuri niin kuin KM tekee täällä, vastailee ja keskustelee ihmisten kanssa "ilmaiseksi", vaikka taatusti saisi tuloja järjestämällä valmennuksia tms. Tuntuisi hullulta, että Jeesus, Buddha tai muut oikeasti oivaltaneet olisivat rahastaneet tiedoillaan ja totuudella, joka kuuluu kaikille. Homma rupeaisi heti "haiskahtamaan".

Vierailija
2535/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein rahastaa totuuteen/valaistumiseen johtavilla tiedoilla? Maailma on täynnä omasta mielestään enemmän tai vähemmän valaistuneiden järjestämiä kursseja, seminaareja, työpajoja, valmennuksia jne. Minusta asiaa voisi verrata veteen: veden kuuluisi olla kaikkien oikeus ja jos joku tietää lähteen paikan, rahastaako hän opastamisesta tuolle lähteelle, saatikka siitä juomisesta, vai onko hän niin riemuissaan asiasta, että haluaa johdattaa kaikki tuolle upealle lähteelle, koska haluaa, että toisetkin voivat nauttia puhtaasta vedestä?

Onko rahastaminen ego lähtöistä? Jos joku on oikeasti totuuden oivaltanut, eikö hän halua vilpittömästi auttaa toisiakin tuolla tiellä (sikäli jos sillä on väliä tietääkö unihahmot olevansa unessa). Itselläni on jo nyt tällä henkisellä tiellä jokin sisäinen tunne siitä, että haluan opastaa ihmisiä sydämestäni ilman veloitusta ja saada toimeentuloni sitten jotain muuta kautta.

Juuri niin kuin KM tekee täällä, vastailee ja keskustelee ihmisten kanssa "ilmaiseksi", vaikka taatusti saisi tuloja järjestämällä valmennuksia tms. Tuntuisi hullulta, että Jeesus, Buddha tai muut oikeasti oivaltaneet olisivat rahastaneet tiedoillaan ja totuudella, joka kuuluu kaikille. Homma rupeaisi heti "haiskahtamaan".

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta ymmärrän heitäkin, jotka eivät esim. pysty jostain syystä tekemään muuta työtä kuin henkistä, että heidänkin on saatava korvaus antamastaan ajasta, mutta mielestäni korvauksen pitäisi olla kohtuullinen. 

Moni ottaa reikihoidosta vaikka 50 euroa tunnilta, joka on mielestäni aivan kohtuuton hinta. Samoin moni selvänäkijä ottaa 50 euroa puolesta tunnista, mikä on ihan älytön hinta. Toisaalta jotkut kiropraktikot ottavat 80 euroa puolesta tunnista, mikä sekin on ihan riistoa, kun hoidosta ei välttämättä ole apua ehkä edes sitäkään mitä joskus voi olla vaikka reikihoidosta. Myös eräs osteopaatti otti 75 puolesta tunnista, vaikka käytännössä teki vain reikihoidon. 

Varsinkin se ihmetyttää, että juuri niiltä halutaan viedä rahat, jotka eniten tarvitsisivat apua, eli epätoivoisilta ihmisiltä, ja monilla heillä ei välttämättä ole edes töitä, vaan on pienellä sairaspäivärahalla tai eläkkeellä, mutta sama hinta on heille kuin 10 tonnin kuukaudessa tienaavalle.

Vierailija
2536/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta ymmärrän heitäkin, jotka eivät esim. pysty jostain syystä tekemään muuta työtä kuin henkistä, että heidänkin on saatava korvaus antamastaan ajasta, mutta mielestäni korvauksen pitäisi olla kohtuullinen. 

Moni ottaa reikihoidosta vaikka 50 euroa tunnilta, joka on mielestäni aivan kohtuuton hinta. Samoin moni selvänäkijä ottaa 50 euroa puolesta tunnista, mikä on ihan älytön hinta. Toisaalta jotkut kiropraktikot ottavat 80 euroa puolesta tunnista, mikä sekin on ihan riistoa, kun hoidosta ei välttämättä ole apua ehkä edes sitäkään mitä joskus voi olla vaikka reikihoidosta. Myös eräs osteopaatti otti 75 puolesta tunnista, vaikka käytännössä teki vain reikihoidon. 

Varsinkin se ihmetyttää, että juuri niiltä halutaan viedä rahat, jotka eniten tarvitsisivat apua, eli epätoivoisilta ihmisiltä, ja monilla heillä ei välttämättä ole edes töitä, vaan on pienellä sairaspäivärahalla tai eläkkeellä, mutta sama hinta on heille kuin 10 tonnin kuukaudessa tienaavalle.

Kiitos tästä näkemyksestä. Näinhän se on. Ja juuri se, että ne usein erityisesti tarvitsisivat näitä tietoja, joilla ei ole varaa ostaa ainoatakaan tuntia saatikka kursseja ja valmennuksia.

Haluan täsmentää, että nyt tarkoitan kuitenkin todella syvää, ehdotonta totuutta, ykseyden oivaltamista ja sille johtavaa polkua. Tuli mieleen sekin, että monet, todennäköisimmin oikeasti valaistuneet, eivät useinkaan ole kirjoittaneet itse esim. yhtään kirjaa, vaan aikalaiset ovat koonneet heidän puheitaan ja opetuksiaan yhteen kirjoiksi. Nämä ovat teoksia, jotka sisältävät todella syvää viisautta ja tien valoon.

En tiedä onko tällä merkitystä, mutta olen kiinnittänyt siihen huomiota.

Vierailija
2537/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä näkemyksestä. Näinhän se on. Ja juuri se, että ne usein erityisesti tarvitsisivat näitä tietoja, joilla ei ole varaa ostaa ainoatakaan tuntia saatikka kursseja ja valmennuksia.

Haluan täsmentää, että nyt tarkoitan kuitenkin todella syvää, ehdotonta totuutta, ykseyden oivaltamista ja sille johtavaa polkua. Tuli mieleen sekin, että monet, todennäköisimmin oikeasti valaistuneet, eivät useinkaan ole kirjoittaneet itse esim. yhtään kirjaa, vaan aikalaiset ovat koonneet heidän puheitaan ja opetuksiaan yhteen kirjoiksi. Nämä ovat teoksia, jotka sisältävät todella syvää viisautta ja tien valoon.

En tiedä onko tällä merkitystä, mutta olen kiinnittänyt siihen huomiota.

Niin, onkohan lähes kaikkien valaistuneiden näkemykset, siis ne, jotka ovat kirjoiksi päätyneet, muiden heidän kertomastaan tai tallenteista kirjoiksi kokoamia. Onneksi niitä kirjoja löytyy. :)

Vierailija
2538/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta me ihmiset olemme luoneet maailman jossa vain rahalla saa helposti elämiseen tarvittavia resursseja. Jotta esim selvänäkijä tai reikihoitaja voisi auttaa, hänen tulisi pystyä maksamaan asuminen, ruokansa ym kulut. En näe kokonaan vääränä rahan ottamista, sen enempää vääränä kuin muustakaan työstä. Ajatushan on elannon ansaitseminen. Sitten se että kuuluuko sillä rikastua. Onko paha asia jos auttaja rikastuu? On meidän ihmisten dualismia että näemme rahan muuna kuin vaihdon välineenä. Meidän itsemme tulisi murtaa sen valta.

Vierailija
2539/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ajatuksesi hinnoittelusta on omituinen. Miksei reikihoitaja saisi tienata ”living wagea” eli palkkaa jolla voi elää? Alkon pääjohtaja tai meklari tienaa satojatuhansia vuodessa. Selvänäkijän 50€ tulkinta on sinusta liikaa. Miksi? Onko sinulla asenne että henkistä työtä ei tarvitse ottaa vakavasti tai että sen tekijä elää pyhällä hengellä?

Vierailija
2540/6995 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ajatuksesi hinnoittelusta on omituinen. Miksei reikihoitaja saisi tienata ”living wagea” eli palkkaa jolla voi elää? Alkon pääjohtaja tai meklari tienaa satojatuhansia vuodessa. Selvänäkijän 50€ tulkinta on sinusta liikaa. Miksi? Onko sinulla asenne että henkistä työtä ei tarvitse ottaa vakavasti tai että sen tekijä elää pyhällä hengellä?

Me voimme olle eri mieltä, se on ihan ok.

Kirjoitin, että ymmärrän heitäkin, jotka eivät esim. pysty jostain syystä tekemään muuta työtä kuin henkistä, että heidänkin on saatava korvaus antamastaan ajasta, mutta mielestäni korvauksen pitäisi olla kohtuullinen. Palkassa on syytä huomioida työn vaativuus, ja mitä kuluja työn tekemisestä syntyy. Esim. moni hieroja maksaa kovaa vuokraa toimitiloista, mutta perii vähemmän maksua asiakkaan esim. tunnin hieronnasta, mitä moni selvänäkijä, asiakkaalta perii, vaikka ottaa asiakkaan vastaan kotonaan.

Moni selvänäkijä ottaa 50 euroa puolesta tunnista, mikä on mielestäni ihan älytön hinta, sillä useimmat selvänäkijät eivät edes ole kovin hyviä, vaan kalastelevat tietoja asiakkaalta, puhuvat omia asioitaan ym.

Parhaimmat selvänäkijät, jotka ovat siis nähneet sekä menneeseen että tulevaan kohdallani tarkimmin, ovat he, jotka ovat ottaneet kohtuullisen palkkion, esim. 50 euroa tunnista, tai 30 euroa puolesta tunnista. Jotkut ovat sanoneet, että saa maksaa sen verran kuin itselle tuntuu sopivalta, eli oman kukkaron perusteella, jolloin olen antanut 30 euroa puolesta tunnista. 

Mutta eiåä tästä aiheesta tämän enempää.