Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo ei saa "lämmintä" autoa käyntiin :(

Vierailija
10.08.2016 |

Kävi eilen kaupassa ja pankissa ja soitti ettei saa autoa käyntiin. Piti käydä käynnistämässä. Ei minkäänlaista oivallusta käynnistämisestä.

No erään kaverini vaimo ei pääse autolla ulos tästä kaupungista kun on niin sekaisin näistä liittymistä :(

En nyt tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa mutta itku taitaa olla lähempänä :(

Nyt lähti taas asioille ja yritin opastaa kaikkeni mutta aika heikko tulos. Auto ulvahti pihassa kun neuvoin että pitää painaa kaasua kun starttaa mutta tarkoitin lämmintä moottoria....

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko auto diesel? Jos egr-venttiili on sökö, auton käynnistäminen ja käynnissä pitäminen  voi olla hiukan vaikeaa. Sammuu helposti etenkin pienellä vaihteella.

Vierailija
102/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltäs vuosisadalta ap:n auto on peräisin?

2004 vuoden Hyundai Matrix.

ap.

Siinä voi olla jo vaikka mitä vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole apn vaimo mutta vaimo kumminkin. Olen paska kuski. Olen ajanut kortin 20 vuotta sitten ja sen jälkeen tullut hyvin vähän ajoa koska en ole ennne omistanut autoa. Nyt nykyisen miehen kanssa muutettiin paikkaan, jossa joudun välillä ajamaan autollamme. En osaa ajaa ja pelkään ajamista mutta pakko on kun muuten ei pääse minnekään. Mies haukkuu ja räyhää kun en osaa. Neuvoo kerran ja jos en ymmärrä neuvoa niin alkaa valittaa että olen paska kuski. Tottahan se on, niin itsekin sanon itsestäni, mutta mitä se hyödyttää. En silti osaa. Ja kukaan ei opeta rauhassa ja kunnolla. En ymmärrä autoista enkä koneista, kaikki pitäisi vääntää minulle rautalangasta monta kertaa ja silti ehkä oppisin ehkä en. Muuten olen hyvinkin korkeasti koulutettu ja älykäs ja taitava monessa muussa asiassa. Autot vaan on minulle yhtä suurta ahdistavaa hepreaa. Ja miehen valitus ja suuttuminen pahentaa asiaa pahasti päivä päivältä. Suostuin muuttoon tänne sillä ehdolla että saan rauhassa harjoitella ajoa miehen opastuksessa mutta nähtiimpä taas miten kävi :( .

Ja et mene autokouluun, koska...?

Vierailija
104/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi itse tiedät kaikesta kaiken. Varmasti jossain asioissa vaimosi katsoo sinua ja miettii, että eikö tuo uuvatti tuotakaan asiaa osaa.

Itse en todellakaan uskaltaisi ajaa esimerkiksi Helsingissä. Enkä osaa peruuttaa edes suoraan taaksepäin jos on pitkä matka. Toki osaan peruuttaa parkista pois ja näin, mutta esimerkiksi jos pikkutiellä ei mahtuisi kääntymään ja joutuisin peruuttamaan niin siitä ei tulisi yhtään mitään.

Mitä hankalaa on peruuttaa enemmän jos vähän onnistuu? Jos menee vinoon niin pätkä eteen ja uusi yritys.

No esimerkiksi jos se vinoon meneminen johtaa siihen että auto lipeää syvään ojaan mistä ei pääse enää pois

Kai sinä näet jos menee vinoon? Peruutatko kaasu pohjassa etkä ehdi korjata suuntia?

Vierailija
105/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole apn vaimo mutta vaimo kumminkin. Olen paska kuski. Olen ajanut kortin 20 vuotta sitten ja sen jälkeen tullut hyvin vähän ajoa koska en ole ennne omistanut autoa. Nyt nykyisen miehen kanssa muutettiin paikkaan, jossa joudun välillä ajamaan autollamme. En osaa ajaa ja pelkään ajamista mutta pakko on kun muuten ei pääse minnekään. Mies haukkuu ja räyhää kun en osaa. Neuvoo kerran ja jos en ymmärrä neuvoa niin alkaa valittaa että olen paska kuski. Tottahan se on, niin itsekin sanon itsestäni, mutta mitä se hyödyttää. En silti osaa. Ja kukaan ei opeta rauhassa ja kunnolla. En ymmärrä autoista enkä koneista, kaikki pitäisi vääntää minulle rautalangasta monta kertaa ja silti ehkä oppisin ehkä en. Muuten olen hyvinkin korkeasti koulutettu ja älykäs ja taitava monessa muussa asiassa. Autot vaan on minulle yhtä suurta ahdistavaa hepreaa. Ja miehen valitus ja suuttuminen pahentaa asiaa pahasti päivä päivältä. Suostuin muuttoon tänne sillä ehdolla että saan rauhassa harjoitella ajoa miehen opastuksessa mutta nähtiimpä taas miten kävi :( .

Koska fakta on että ajotunteja pitäisi ottaa useita. Ne maksaa. Meillä on tiukkaa rahasta. Mies ei halua että vähissä olevaa rahaa pannaan autokouluun. Hänen mielestä minun pitää vain osata.

Vierailija
106/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Minä käynistän meidän 16 vuotta vanhan harraste-Volkkarin -26 asteen pakkasessa (ei ole lohkolämmitintä tai webastoa), kunhan vain avaimesta kääntää. Vaan kerran se oikeasti ei suostunut käynnistymään uudestaan moottori vielä lämpimänä tai väliin käynnistyi ja välillä ei. Hinuri piti tilata. Vika oli bensapumpun releessä. Eli huoltakaa niitä autojanne!

Mutta olen helvetin huono suunnistamaan, sitä varten on navilaite.

Niin ja käynnistäessähän ei pidä polkea kaasua.

Sanoinkin vaimolle että kaasua ei saa polkea vaan startatessa painaa kaasua niin reippaasti mitä tarve vaatii.

ap.

Ei kai sitä kaasua paineta reippaasti vaan nostetaan kytkintä sen verran ylöspäin että alkaa veto.

Sen sijaan että mäkättäisit täällä,  osta vaimolle uudempi auto ja anna sen ajaa yksin. Mitä enemmän ajaa sen paremmin se sujuu. Noin vanha auto päästää hirveet määrät pakokaasujakin ilmakehään.

Vierailija
107/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ilmeisesti joku vanha lousku autona. Vaihda parempi ajopeli, niin vaimokin saa sen käyntiin eikä tarvitse täällä uikuttaa tästä ongelmasta. 

Miksi miehen pitää autoa vaihtaa jos saa sen hyvin käyntiin?

Koska vaimo ei saa ja vaimon kumminkin pitäisi sillä ilmeisesti ajaa. Varaa ei perheellä taida olla kahteen autoon. Capice?

No capice.

Vika on naisessa joten miksi mies on velvoitettu autoa vaihtamaan?

Kortti pois jos ei saa autoa käyntiin.

Ei se kortti  noin pois lähde.Vika on miehessä jos ajaa vanhalla rouskulla eikä anna vaimon tutustua autoon niin hyvin että käynnistys sujuisi. Tarkoittaa sitä että vaimon pitäis saada ajaa sillä autolla ihan joka helkatin päivä.

Vierailija
108/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana mies. Nuorena ajoin paljon, sitten se jäi kun lähdin opiskelemaan eikä ollut autoa. Asuimme lähellä keskustaa ja lasten kanssa pääsi joka paikkaan kävellen. Ajamiset jäi muutaman kerran vuodessa lomamatkohin ja rauhallisiin aikoihin. Mutta sitten tuli tilanne, että oli vaan pakko oppia ajamaan ruuhkassa ja vilkkaissa kaupungeissa. Miehen kanssa aloimme harjoitella, vähän kerrassaan. Pikkuhiljaa liikenteessä. Auton hallinnassa ei mulla oikeastaan ollutkaan ongelmia, mutta jännitin ihan kamalasti. Nyt ajan missä vaan ja miten vaan. Kokemushan se on ratkaisevampaa kuin sukupuoli. Kokemattomuuttahan ne nuoret miehetkin ajavat kuolonkolareita kovassa vauhdissa, kun yliarvioivat omat ajotaitonsa. Aikoinaan kuitenkin olen sekä teoriakokeen että ajokokeen suorittanut täysin puhtaasti, ilman ensimmäistäkään virhettä. 

Ehdotin kerran pojalleni, joka oli silloin 19-vuotias, että lähtisikö hän kaverikseni Suomen surkein kuski -ohjelmaan. Poika antoi mulle ihanan tunnustuksen: Jos nyt yleensä pääsisit ohjelmaan asti, lentäisit heti ekana pois. Hymyilin varmaan koko illan tuon takia. 

Vierailija
109/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako vaimosi Valmetilta, Husqvarnalla vai jollain kiinteistötraktorilla? Niiden kanssa on joskus tuommosta säätämistä. 

Vierailija
110/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska fakta on että ajotunteja pitäisi ottaa useita. Ne maksaa. Meillä on tiukkaa rahasta. Mies ei halua että vähissä olevaa rahaa pannaan autokouluun. Hänen mielestä minun pitää vain osata.

Tankki täyteen ja harjoittelemaan pikkuteille auton käyttöö. Aja vaikka 5 tuntia ympyrää Prisman parkkipaikalla ja hiekkateillä. Jos ei opi niin kiireesti hoitoon neurolle.

Vierailija
111/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sitä. Mies tätä. Onko sinulla omaa elämää ollenkaan, vai oletko jokin miehesi kylkeen kasvanut parasiitti?

Vierailija
112/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan auto vaihtaa joskus uudempaan. Nuo kaasun polkemiset ja käynnistysvaikeudet on jäänyt unholaan jo 90 luvun alussa kun polttoaineen suihkutus ja elektroniset moottorinohjausjärjestelmät tuli käyttöön.

Eli auton täytyy olla jostain 80 luvulta tai vanhempi, tai sitten siinä on oltava jotain pahasti vialla. Jos polttoaineen suihkutuksella oleva moottori ei käynnisty muutamassa sekunnissa virta avaimesta kääntämällä niin siinä on vikaa ja auto on vietävä korjattavaksi.

Ei kai kukaan tosissaan aja päivittäisiä ajoja yli 25 vuotta vanhalla autolla.

Ajokortin omaava kuljettajan pitää osata ajaa jokaisella henkilöautolla

Kaikki ajokortin omaavat eivät voi  ajaa kaikilla hlöautoilla fyysisista rajoitteista johtuen. 

Varsinkin vanhoissa koslissa on kaikenmaailman juttuja  ja taikasanoja jotka pitää noitua jotta ropponen lähtee liikkeelle. Juu kiitos ei. Onneks ei tarvitse ajaa miehen autolla vaan on ihan oma kaara alla. En suostuisi enää ajamaan yli  10v vanhalla autolla.

Vierailija
113/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa olet menossa? Eli saatko auton käyntiin, vaihteet päälle jne. perusjutut? Mene jollekin parkkipaikalle tms. hiljaiseen aikaan ja toistat, toistat, toistat liikkeellelähtöä, vaihteen vaihtamista pienillä vaihteilla, jarrutusta, peruutusta. Opit peruskäsittelyn, muu on sitten paljolti sitä samaa vähän nopeammin. Etkä ota sitä äijää mukaan hermoilemaan siihen viereen. Risteysajon väistämisiä jne. voi muuten harjoitella videomateriaalilla netissä. Olet fiksu ihminen, kyllä sä opit! Jos mies ei osaa opettaa, niin sitten ilman miestä.

Vierailija
114/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sille uudempi auto.

"Hanki sille"? o_O

Vierailija
115/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi itse tiedät kaikesta kaiken. Varmasti jossain asioissa vaimosi katsoo sinua ja miettii, että eikö tuo uuvatti tuotakaan asiaa osaa.

Itse en todellakaan uskaltaisi ajaa esimerkiksi Helsingissä. Enkä osaa peruuttaa edes suoraan taaksepäin jos on pitkä matka. Toki osaan peruuttaa parkista pois ja näin, mutta esimerkiksi jos pikkutiellä ei mahtuisi kääntymään ja joutuisin peruuttamaan niin siitä ei tulisi yhtään mitään.

Mitä hankalaa on peruuttaa enemmän jos vähän onnistuu? Jos menee vinoon niin pätkä eteen ja uusi yritys.

No esimerkiksi jos se vinoon meneminen johtaa siihen että auto lipeää syvään ojaan mistä ei pääse enää pois

Kai sinä näet jos menee vinoon? Peruutatko kaasu pohjassa etkä ehdi korjata suuntia?

Jollekkin peruuttaminen on vaikeaa. Kai siinä on kyse jostain sellaisesta että silmän ja käden kordinaatio ei vaan tomi. Jos huomaa menevänsä vinoo, niin korjaisi aina väärään suuntaan.

Vierailija
116/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin jossain liki sua niin voisin viedä sut omalla autollani treenaamaan sitä ajamista. Miehesi on oikeesti ihan pösilö.Vain treenaamalla tulee varmuus. Eikä silloin saa olla miespuolista Justiinaa mäkättämässä vieressä. Mut Pyhä Peltilehmä, juu nou. Ota auto ja porhalla kauppaan tekemään lottorivi. Etkä sitten kerro sitä miehellesi. Mä en suostuisi muuttamaan maalle ellei mulla ois oma auto käytössä.

Vierailija
117/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo se jotain sinustakin, että on tuollainen vaimo. Ja kaveripiiristä.

Vierailija
118/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikein ettei saa saastutinta käyntiin. Miten sitten muka osaisi ajelun jälkeen jälkensä siivota, kun sehän on vielä paljon vaikeampaa?

Vierailija
119/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin jossain liki sua niin voisin viedä sut omalla autollani treenaamaan sitä ajamista. Miehesi on oikeesti ihan pösilö.Vain treenaamalla tulee varmuus. Eikä silloin saa olla miespuolista Justiinaa mäkättämässä vieressä. Mut Pyhä Peltilehmä, juu nou. Ota auto ja porhalla kauppaan tekemään lottorivi. Etkä sitten kerro sitä miehellesi. Mä en suostuisi muuttamaan maalle ellei mulla ois oma auto käytössä.

Kiitos. Kivoin ja lämminsävyisin vastaus mitä olen ikinä täällä palstalla saanut :).

Vierailija
120/126 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo se jotain sinustakin, että on tuollainen vaimo. Ja kaveripiiristä.

Esimerkiksi helsingissä on ihan tavallista että ei osaa ajaa autoa. Tai että on kortti kyllä mutta ajaa vain kerran vuodessa ja on siksi huono kuski.