Vaimo ei saa "lämmintä" autoa käyntiin :(
Kävi eilen kaupassa ja pankissa ja soitti ettei saa autoa käyntiin. Piti käydä käynnistämässä. Ei minkäänlaista oivallusta käynnistämisestä.
No erään kaverini vaimo ei pääse autolla ulos tästä kaupungista kun on niin sekaisin näistä liittymistä :(
En nyt tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa mutta itku taitaa olla lähempänä :(
Nyt lähti taas asioille ja yritin opastaa kaikkeni mutta aika heikko tulos. Auto ulvahti pihassa kun neuvoin että pitää painaa kaasua kun starttaa mutta tarkoitin lämmintä moottoria....
Kommentit (126)
Kyllä meilläkin on ollu autoissa vaikka mitä kikkoja ja kyllä on sitten vituttanut pelleillä niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moittii että auto lähtee huonosti käyntiin mutta minulla lähtenyt käyntiin ilman suurempia ongelmia. Jos auto ei lähde käyntiin niin ei voi koko ajan startata samalla tavalla. Voi vaikka antaa kaasua enemmän.
ap.
Kyllä autossa on joku vika, jos se temppuilee käynnistyksessä esim..lukkopesä on päässyt likaa/kulunut, hiilet tai sytystulpat vetelee viimeisiään jne. Kaasun antaminen käynnistyksen yhteydessä.on turha eikä poista vikaa.
Onkohan herralla ja rouvalla omat avaimet autoon. Kuluneet lukkopesät ja avaimet voivat aiheuttaa senkin että toinen avain ei vaan enää toimi.
Oletko ap istunut autossa pelkääjän paikalla katsomassa kun vaimo yrittää käynnistää autoa SINUN avaimella?? Ehkä selviäisi mikä menee pieleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41 kirjoitti:
Mulla kun ei vm -96 VW Golf tahtonut sateella käynnistyä, niin googletin netistä vian ja tilasin netin kautta uudet sytytystulpat, jotka sitten vaihdoin joutessani. Sen jälkeen on toiminut taas. :) (Mies oli työmatkalla niin ajattelin kokeilla että onnistuisikohan vaikka olenkin "vain" nainen ;) )
Vaikka auto lähti käymään, niin ei se tarkoita sitä että vaihto olisi oikein tehty, eikä atuoon olisi vaihdossa tehty mitään vaurioita.
Vähän sama kuin sähkötöissä, että se ei riitä alkuunkaan että lamppu syttyy, kytkentä voi silti olla hengen vaarallinen.
Hirvittää nämä jutut kun tehdään jotain hommia puolison kielloista huolimatta kun puoliso ei ole vahtimassa.
Heh heh.. Kerros mitä vaurioita autoon tulee kun vaihtaa tulppia?
Oletus on se, että ne tulpat on oikeilla kierteillä, muuten ne ei ees mee sinne...
Joten mitä vikaa kaaraan tulee?Mitä vanhempi auto sen helpompaa on tulppien vaihto, uusissa autoissa on kaikenlaista "sälää" koneen päällä.
Itsellä on yli 50v vanha auto jonka 8kpl tulppien vaihto on leikkiä verrattuna ukon suht uuteen Meseen....
Tulpan voi vääntää liian kireälle tai jättää liian löysälle tai sylinteriin voi mennä vierasesine tai likaa. Tässä nyt vähän aluksi. Ja kyllä sen tulpan voi väkisin vääntää väärillekkin kerteille.
Mitä enemmän osaa ja tietää, sitä vaikeammaksi tekeminen menee.
t. tekijämies
No luulisi miehen nyt silti ilahtuvan, kun vaimo on auttanut ja korjannut autoa. Aina te valitatte kun naiset ei tee miesten töitä. Nyt tuo nainen oli päättänyt ilahduttaa miestään miehen matkan aikana ja fiksata autoa kuntoon. Eikö teille mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ilmeisesti joku vanha lousku autona. Vaihda parempi ajopeli, niin vaimokin saa sen käyntiin eikä tarvitse täällä uikuttaa tästä ongelmasta.
Miksi miehen pitää autoa vaihtaa jos saa sen hyvin käyntiin?
Ei tietenkään tarvi, mutta tuskin vaimo loputtomiin tuollaista katselee.
Katsele mitä? Omaa osaamaattomuutta? En minäkään vaan tekisin ongelmalle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ilmeisesti joku vanha lousku autona. Vaihda parempi ajopeli, niin vaimokin saa sen käyntiin eikä tarvitse täällä uikuttaa tästä ongelmasta.
Miksi miehen pitää autoa vaihtaa jos saa sen hyvin käyntiin?
Ei tietenkään tarvi, mutta tuskin vaimo loputtomiin tuollaista katselee.
Katsele mitä? Omaa osaamaattomuutta? En minäkään vaan tekisin ongelmalle jotain.
No vaimohan tekikin. Kehitti keinoksi mäkistartin auton käynnistämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin on ollu autoissa vaikka mitä kikkoja ja kyllä on sitten vituttanut pelleillä niiden kanssa.
Kyllä meilläkin oli joskus sellainen auto joka saamahteli ja lähti sitten taas hetken levättyään taas käyntiin.
Viimeiset 8 autoa on ostettu uutena ja vaihdettu uuteen 2-5 vuoden ikäisinä. Eipä ole ollut pahemmin murheita. Yhden dieselin akku tuli muutaman kerran käytettyä Eberin kanssa tyhjäksi, jonka jälkeen auton sai käyntiin kaapeleilla tai lataamalla akun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41 kirjoitti:
Mulla kun ei vm -96 VW Golf tahtonut sateella käynnistyä, niin googletin netistä vian ja tilasin netin kautta uudet sytytystulpat, jotka sitten vaihdoin joutessani. Sen jälkeen on toiminut taas. :) (Mies oli työmatkalla niin ajattelin kokeilla että onnistuisikohan vaikka olenkin "vain" nainen ;) )
Vaikka auto lähti käymään, niin ei se tarkoita sitä että vaihto olisi oikein tehty, eikä atuoon olisi vaihdossa tehty mitään vaurioita.
Vähän sama kuin sähkötöissä, että se ei riitä alkuunkaan että lamppu syttyy, kytkentä voi silti olla hengen vaarallinen.
Hirvittää nämä jutut kun tehdään jotain hommia puolison kielloista huolimatta kun puoliso ei ole vahtimassa.
Oletus on se, että ne tulpat on oikeilla kierteillä, muuten ne ei ees mee sinne...
Joten mitä vikaa kaaraan tulee?Mitä vanhempi auto sen helpompaa on tulppien vaihto, uusissa autoissa on kaikenlaista "sälää" koneen päällä.
Itsellä on yli 50v vanha auto jonka 8kpl tulppien vaihto on leikkiä verrattuna ukon suht uuteen Meseen....
Tulpan voi vääntää liian kireälle tai jättää liian löysälle tai sylinteriin voi mennä vierasesine tai likaa. Tässä nyt vähän aluksi. Ja kyllä sen tulpan voi väkisin vääntää väärillekkin kerteille.
t. tekijämies
Kumma että en 20 vuoden aikana ole tuollaisia onnistunut tekemään...
Aika tumpelo saa kyllä olla jos ohjeista HUOLIMATTA epäonnistuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41 kirjoitti:
t. tekijämies
No luulisi miehen nyt silti ilahtuvan, kun vaimo on auttanut ja korjannut autoa. Aina te valitatte kun naiset ei tee miesten töitä. Nyt tuo nainen oli päättänyt ilahduttaa miestään miehen matkan aikana ja fiksata autoa kuntoon. Eikö teille mikään riitä.
Kyllä se on parempi että se tekee joka paremmin osaa. Viimeksi kun vaimo kyllästyi remontin hitauteen, joka johtui työkiireistä, niin hän päätti tehdä yhden työvaiheen itse. No sitten piti purkaa ja tehdä uudestaan. Olipa paljon hyötyä ja tulin iloiseksi. No oikeasti olin aika hyvilläni, oppi sen että ei se ole niin helppoa miltä se näyttää kun osaava tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41 kirjoitti:
t. tekijämies
Kumma että en 20 vuoden aikana ole tuollaisia onnistunut tekemään...
Aika tumpelo saa kyllä olla jos ohjeista HUOLIMATTA epäonnistuu..
Jos ei ole koskaan tehnyt virhetä niin melko varmasti ei ole tehnyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41 kirjoitti:
t. tekijämies
Kyllä se on parempi että se tekee joka paremmin osaa. Viimeksi kun vaimo kyllästyi remontin hitauteen, joka johtui työkiireistä, niin hän päätti tehdä yhden työvaiheen itse. No sitten piti purkaa ja tehdä uudestaan. Olipa paljon hyötyä ja tulin iloiseksi. No oikeasti olin aika hyvilläni, oppi sen että ei se ole niin helppoa miltä se näyttää kun osaava tekee.
Siinäs näit. Vaimo auttoi ja lopputulos oli että olit hyvilläsi :) . Muistithan kiittää vaimoa että hän ilahdutti mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi itse tiedät kaikesta kaiken. Varmasti jossain asioissa vaimosi katsoo sinua ja miettii, että eikö tuo uuvatti tuotakaan asiaa osaa.
Itse en todellakaan uskaltaisi ajaa esimerkiksi Helsingissä. Enkä osaa peruuttaa edes suoraan taaksepäin jos on pitkä matka. Toki osaan peruuttaa parkista pois ja näin, mutta esimerkiksi jos pikkutiellä ei mahtuisi kääntymään ja joutuisin peruuttamaan niin siitä ei tulisi yhtään mitään.
Mitä hankalaa on peruuttaa enemmän jos vähän onnistuu? Jos menee vinoon niin pätkä eteen ja uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin oli joskus sellainen auto joka saamahteli ja lähti sitten taas hetken levättyään taas käyntiin.
Viimeiset 8 autoa on ostettu uutena ja vaihdettu uuteen 2-5 vuoden ikäisinä. Eipä ole ollut pahemmin murheita. Yhden dieselin akku tuli muutaman kerran käytettyä Eberin kanssa tyhjäksi, jonka jälkeen auton sai käyntiin kaapeleilla tai lataamalla akun.
Siinähän on fiksusti kannettu omakotitalon verran rahaa autokaupoille 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi itse tiedät kaikesta kaiken. Varmasti jossain asioissa vaimosi katsoo sinua ja miettii, että eikö tuo uuvatti tuotakaan asiaa osaa.
Itse en todellakaan uskaltaisi ajaa esimerkiksi Helsingissä. Enkä osaa peruuttaa edes suoraan taaksepäin jos on pitkä matka. Toki osaan peruuttaa parkista pois ja näin, mutta esimerkiksi jos pikkutiellä ei mahtuisi kääntymään ja joutuisin peruuttamaan niin siitä ei tulisi yhtään mitään.
Mitä hankalaa on peruuttaa enemmän jos vähän onnistuu? Jos menee vinoon niin pätkä eteen ja uusi yritys.
No esimerkiksi jos se vinoon meneminen johtaa siihen että auto lipeää syvään ojaan mistä ei pääse enää pois
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa " lämmin" auto? Siis kesäkeleillä. Ymmärrän että pakkasella ei oo hyvä käynnistää jos moottorikin on miinus kolkyt astetta. Mutta pitääkö kesällä auto jotenkin esilämmittää että se käynnistyisi helpommin?
Tarkoitan sitä että jos kerran pihasta pääsee lähtemään niin miksi ei tahdo päästä takaisin ! Vi.ustako minä tiedän mistä johtuu !
Maalatkaa hiukan laajemmin kaarin ettei tarvitse joka asiaa rautalangasta vääntää.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Moittii että auto lähtee huonosti käyntiin mutta minulla lähtenyt käyntiin ilman suurempia ongelmia. Jos auto ei lähde käyntiin niin ei voi koko ajan startata samalla tavalla. Voi vaikka antaa kaasua enemmän.
ap.
:D Eihän autoissa enään vuoden 2000 jälkeen ole saanut käynnistäessä painaa kaasua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on fiksusti kannettu omakotitalon verran rahaa autokaupoille 👍
Onneksi ei olla köyhiä tai pienituloisia. Olen laskenut että kahden auton pitäminen maksaa noin 18.000€ vuodessa.
t. edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa " lämmin" auto? Siis kesäkeleillä. Ymmärrän että pakkasella ei oo hyvä käynnistää jos moottorikin on miinus kolkyt astetta. Mutta pitääkö kesällä auto jotenkin esilämmittää että se käynnistyisi helpommin?
Tarkoitan sitä että jos kerran pihasta pääsee lähtemään niin miksi ei tahdo päästä takaisin ! Vi.ustako minä tiedän mistä johtuu !
Maalatkaa hiukan laajemmin kaarin ettei tarvitse joka asiaa rautalangasta vääntää.
ap.
Ap hyvä. Olen se joka kysyi mitä tarkoittaa lämmin auto. Minulla on kyllä kortti mutta en osaa ajaa en ymmärrä autoista. Jos mieheni puhuisi minulle "lämpimästä" autosta niin ihmettelisin mitä kummaa hän tarkoittaa ja pitääkö moottoritilan lämmitintä jotenkin käyttää hetki päällä jotta auto käynnistyy helpommin tms. Sellaiset asiat joista ei tiedä mitään ja joita ei tunne niin ne pitää vääntää rautalangasta. Et voi olettaa että kaikki tietää saman minkä sinä tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Tuntuuko sinusta usein että sanomaasi ei ymmäretä tai se ymärretään väärin? Misthän se mahtaa johtua?
Onkohan herralla ja rouvalla omat avaimet autoon. Kuluneet lukkopesät ja avaimet voivat aiheuttaa senkin että toinen avain ei vaan enää toimi.