Ihmiset ei osaa olla kaupan jonossa.
Jos on kori, se laitetaan lattialle ja potkitaan eteenpäin toisten nilkkoihin. Kärryt sohii mihin sattuu. Tai niillä estetään ohitus nopeammalle kassalle. Ja sitten kun on maksun aika, sitten vasta aletaan kaivaa lompakkoa kassin pohjalta ja ensin käytetään kaikenmaailman etukortteja ennenkuin maksetaan. Eikö sitä korttia voi ottaa siinä jonossa jo esiin? Ja "ai kassi unohtu", kuule, kanna vaikka kainalossas.
Kommentit (83)
Näin kaupan kassana huvittaa vaan ne ihmiset, jotka ei osaa tulla siihen maksupäätteen kohdalle maksamaan, vaan sitä maksutapahtumaa (käteisellä tietenkin) hoidetaan sieltä hihnan puolelta, just ennen sitä kassaa. Pahimmillaan setelit vielä liukuhihnalla, ne on aika nopsaan siellä hihnan välissä.
Jonokaan ei liiku kun ei kukaan uskalla tulla sen "väärässä paikassa maksajan" kylkeen kiinni, että saa ostokset hihnalle.
Ihmiset, jotka ei kerralla vaan saa hoidettua asiaansa. Ovat antaneet jo rahat tai maksaneet kortilla, ja sit ihmetellään et nii vieläkös ehdin nää bonukset? Tai maksut on jo hoidettu, mutta ainiin tupakkaa ja vielä veikkausta ja olikos tässä postimerkkejä ja mul ois muuten nää pullokuitit ja sit vielä aiempia kuitteja, kun en oo niistä saanu bonuksia niin laitatko tässä nyt kivasti.
Tai ne yksinäiset, jotka ei vaan tajua jo lähteä sieltä päädystä menemään. Niiden ostokset on jo pakattu, mutta pakko jäädä läpättämään kassalle, joka yrittää siinä sitten kohteliaana nyökytellä ja samalla palvella muita ja hoitaa hommiaan. Ja tyyppi ei vaan tajua lähteä millään ja on tukkona siinä kassapäädyssä vaan hengailemassa. Jos on niin yksinäistä niin soitapa vaikka johonkin palvelunumeroon, missä saat läpättää rauhassa, ei tarvii toisten aikaa viedä siinä.
Nuoret ihmiset jotka maksavat n.20€:n ja alle ostokset visa electronilla. Lukijalla menee ihan tuhottoman kauan lukea ja varmennella tuota saatanasta seuraavaa kortintekelettä.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä joidenka mukulat seisovat linjaston päässä ja klähmimät kuolanäpeillään mun ostoksiani.
Tämä. En ole lastenvihaaja, itsellänikin on lapsi, mutta voi ****** kun ärsyttää, kun sinne linjaston päätyyn ilmestyy olmilauma sorkkimaan ostoksiani. Yleensä vielä niin, että en meinaa mahtua pakkaamaan ja sitten kun sanon näille kullannupuille että siirtykääpäs alta pois, saan vastineeksi vain toljotusta, niin älykkäiltä kultsimuruilta kuin vanhemmiltaan, joilta kuullun ymmärtäminen on selvästi peritty.
Kun olen oman 3-vuotiaani kanssa kaupassa, käskytän hänet kaupassa odottamaan kauempana linjaston päästä. Jos paikalla roikkuu linjastoapinoita, pääsen samalla näpäyttämään, kun kailotan "Odota äitiä kiltisti siellä, älä mene häiritsemään ihmisiä tuonne päätyyn äläkä ole kenenkään tiellä". Tai no, näpäytys menee kyllä noissa tapauksissa ihan hukkaan. En ole mikään kasvatusguru ja äitiurani on täynnä vähemmän kunniakkaita hetkiä, mutta kaupassa sentään osaamme käyttäytyä!
Ottaa päähän ihmiset, jotka jättävät jostain syystä yli metrin turvavälin edellä olevaan niin ettei takana olevat pääse laittamaan ostoksia hihnalle hyvissä ajoin.
Kuinka suuren henkilökohtaisen tilan oikein tarvitsette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin tämän aloituksen jälkeen siitä, että saan toimia kassalla just väärin ja todella hitaasti. Aion tehdä kaiken omaan tahtiini välittämättä mykistä raivopäistä à la AP takanani. Käytän vielä paljon kohteliaisuussanoja ja juttelen siinä sitten lisäksi mukavia kassojen kanssa.
Aijaiai. Kyllä siinä ap:n kortisolitasot nousee taivaisiin. Aaaah! Vahingonilo on paras ilo.
Onneksi on tullut automaattikassoja. Niillä ei ole oikeastaan koskaan näitä mt-potilaista asioimassa, ne haluavat kiusata ihmisiä eikä koneita.
Oletan, että tarkoitat "mt-potilaalla" itseäsi. Jos sulle normaali ihmisten huomioonottaminen ja kohteliaat käytöstavat eivät onnistu, toivonkin että siirryt sinne automaattikassalle tai ehkäpä rupeat tilaamaan netistä, ettei meidän hyvätuulisten ja rauhallisten asiakkaiden tarvitse katsella sinun ärtynyttä naamasi. Kiitokset etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun jotkut jäävät pakkaamaan ostoksiaan kassan sivuun sen sijaan, että menisivät sinne päätyyn. Sitten kun haluaisin maksaa, niin kärryni ei mahdu kunnolla kortinlukijan ja tämän pakkaajan väliin. Muutenkaan en tykkää näppäillä tunnuslukuani niin, että joku seisoo siinä ihan vieressä.
Minulla on esim pakko pakata siinä sivussa seisten selkävamman takia. Meillä lähikaupassa varsinkin on todella leveä se taso missä on tarkoitus ostokset pakata ja sattuu kurotella. Ulkoapäin ei näy että olisi mikään vialla.
Meillä taas lähikaupassa on niin paljon tilaa kassan vieressä että voisit pakata vaikka maakuulta sivusta ja vielä mahtuisi kiertämään ohi.
Mutta joissakin kaupoissa se väli on niin ahdas että mieshenkilö ei ainakaan mahdu puristumaan naisesta ohi ilman ahdistelu tai raiskausyrityssyytettä.
Nauran täällä ihan kippurassa näille jutuille! Siis oikeasti, ettekö tajua pyytää siltä edessä olevalta, että "Anteeksi, pääsisinkö ohi?" Minne ovat järki ja käytöstavat hävinneet? Siis oikeastiko yritätte väkisin tunkea ohi?
Lisäksi tapoihin kuuluu se, että edellinen asiakas on etuoikeutettu saamaan asiointinsa valmiiksi ennen seuraavaa. Näin oli muuten ennen kaikilla kassoilla, yksi asiakas kerrallaan, oli vain yksi kaukalo ja muut odottivat kiltisti kunnes ensimmäinen sai ostoksena kassiin ja lähti pois.
Nyt tietenkin kaupat ovat halunneet tehostaa työtään ja ovat lisänneet niitä kaukaloita ja asettaneet tehokkuustavoitteen myös asiakkaille, mutta emmehän me ole kaupassa töissä, joten ei meidän tarvitse noudattaa mitään aikataulua.
Kyllä pitää olla pelisilmää odottaa rauhassa kunnes edellisen asiakkaan maksutapahtuma on suoritettu ja eikä tunkea hakemaan omia ostoksiaan häiriten edellistä asiakasta. Kaupassa asioi sekä lapsia, vanhuksia että vammaisia, joiden voi olla vaikea nostaa tai poistaa ostokset epäergonomisesti suunnitelluista kärryistä ja kassapöydiltä. Ja jos sinä ostat yhden limupullon, mutta edellinen asiakas taas viikon ruoat, niin eihän se toinen asiakas siitä kassalta selviä hetkessä. Kyllä kaikki pitää ottaa huomioon. Näin minä teen kohteliaana asiakkaana ja aion tehdä vastakin.
Sellainen meno, että yhden tavaran ostava hermoheikko tyyppi tunkee yhden tai useamman edellisen asiakkaan ohi, häiritsee jopa maksutapahtumaa ja tönii --- eihän se käy. Jos ei hermo kestä käyttäytyä ihmisiksi, ostakaa netin kautta tai käyttäkää automaattikassoja.
Ja huom! käytöstapoja voi opetella ihan itsekin aikuisena, ellei ole kotona osattu opettaa.
Kassana ärsyttää myös kun palvelen parhaillaan asiakasta ja joku sieltä jonosta alkaa mulle huhuilemaan tupakkakoneen oikeita numeroita. Todella ärsyttävää! Pahimmillaan olen vielä keskustelemassa asiakkaan kanssa jostain tuotteesta ja joku alkaa sieltä huutelemaan smartin sinisen numeroa... Odottakaa omaa vuoroanne tai kysykää sellasella hetkellä, kun ei ole selvästi asiakastapahtuma kesken ja en ole just jotain toiselle selittämässä.
Samalla voisitte vastata tervehdykseen muutakin kuin "muovipussi" "L&M:n sininen" tai ylipäätään edes tervehtiä takaisin. Ei uskoisi olevan niin vaikeaa eikä paljon vaadittu... :/ Onneksi löytyy poikkeuksiakin, jotka osaa edes tämmöisen perusjutun.
Hei kaikki kiukkuavat av-ämmät! Ettekö ole tarjenneet edes näin lämpimänä kesänäkään riisua sita kammottavasti kiristävää pipoa päästänne. Kävin tuossa aamupäivällä parissakin kaupassa ja jonottelin kassoille, mutta en huomannut yhtäkään seikkaa, joista kiukkuatte ja valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki kiukkuavat av-ämmät! Ettekö ole tarjenneet edes näin lämpimänä kesänäkään riisua sita kammottavasti kiristävää pipoa päästänne. Kävin tuossa aamupäivällä parissakin kaupassa ja jonottelin kassoille, mutta en huomannut yhtäkään seikkaa, joista kiukkuatte ja valitatte.
No onnittelut sinulle! On käynyt hyvä tuuri, mutta tässä ketjussa mainittuja juttuja taitaa käydä myös harmittavan usein kuin monet sanovat samaa. Ei tietenkään kaikki asiakkaat käyttäydy huonosti kassajonossa, mutta se kai on itsestään selvää? Tai pitäisi ainakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kori, se laitetaan lattialle ja potkitaan eteenpäin toisten nilkkoihin. Kärryt sohii mihin sattuu. Tai niillä estetään ohitus nopeammalle kassalle. Ja sitten kun on maksun aika, sitten vasta aletaan kaivaa lompakkoa kassin pohjalta ja ensin käytetään kaikenmaailman etukortteja ennenkuin maksetaan. Eikö sitä korttia voi ottaa siinä jonossa jo esiin? Ja "ai kassi unohtu", kuule, kanna vaikka kainalossas.
Mene juntti järvelle kalaan ja kerää marjat metsästä niin helepottaa :D
Itseäni ärsyttää ne ihmiset, jotka laittavat ensin omat ostoksensa hihnalle ja sen jälkeen jäävät seisomaan siihen hihnan eteen niin etten saa omia ostoksiani siihen. Tietenkin jos edessä olevalla on paljon ostoksia niin tilanne on eri koska minulla on enemmän aikaa laittaa omat ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää ne ihmiset, jotka laittavat ensin omat ostoksensa hihnalle ja sen jälkeen jäävät seisomaan siihen hihnan eteen niin etten saa omia ostoksiani siihen. Tietenkin jos edessä olevalla on paljon ostoksia niin tilanne on eri koska minulla on enemmän aikaa laittaa omat ostokseni.
Tai parhaimmillaan hihna seisoo tyhjänä ja joku töröttää pelkkä pullolappu kädessä siinä hihnan tulppana... >:(
Laumasieluisten on pakko tunkea sinne kauppaan silloin kun siellä on kaikki muutkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää eniten ne jotka jää seisomaan likuhihnan alkupäähän, vaikka omat ostokset on jo melkein kassalla menossa ja pitkä pätkä hihnaa tyhjänä, johon ei pääse laittamaan ostoksiaan kun se yks pönöttää siinä edessä. Sitten toinen on ne lapset, jotka penkoo mun ostokset laarissa sillä aikaa kun maksan.
Mulle tulee joskus tämmöinen tilanne. Se johtuu siitä, että en halua mennä hengittämään edellä olevan niskaan, kun se maksaa. Ja sama syy ollut niinäkin kertoina, kun olen ollut vastaavassa tilanteessa takana. Mitä sitten? Ei se jonotusaika vähene, vaikka hihnalla olisikin tyhjää tilaa hetkellisesti!
No jos edellinen asiakas on maksamassa niin voi sitä siinä jonossa vähän edemmäs mennä eikä tarvi jäädä siihen koripinon viereen pönöttämämään, niin että siitä raosta ei mahdu edes seuraavan asiakkaan käsi laittamaan mitään hihnalle.
No en ole koskaan ihan sinne alkupäähän jäänyt. Mutta ei se 10cm tyhjä tila auta sua yhtään, kun siinä hihnalla on ensin mun tavaroita. Lopeta se hätäily, kun olet kuitenki saanu romus hihnalle, ennenkuin olen saanut maksettua omat ostokseni. Aikaa ei mene yhtään sen enempää.
Onneksi mun ei tarvitse käydä ruuhka-aikaan kaupassa, ku hätähousut on just tommosia ärsyttäviä urpoja, joilla ei ole minkäänkäänlaista aikakäsitystä ja suunnitelmallisuutta edes yksinkertaisissa, arkisissa asioissa.
Sinun kaltaisia ei edes kauppaan pitäisi päästää.
Vierailija kirjoitti:
Kassana ärsyttää myös kun palvelen parhaillaan asiakasta ja joku sieltä jonosta alkaa mulle huhuilemaan tupakkakoneen oikeita numeroita. Todella ärsyttävää! Pahimmillaan olen vielä keskustelemassa asiakkaan kanssa jostain tuotteesta ja joku alkaa sieltä huutelemaan smartin sinisen numeroa... Odottakaa omaa vuoroanne tai kysykää sellasella hetkellä, kun ei ole selvästi asiakastapahtuma kesken ja en ole just jotain toiselle selittämässä.
Samalla voisitte vastata tervehdykseen muutakin kuin "muovipussi" "L&M:n sininen" tai ylipäätään edes tervehtiä takaisin. Ei uskoisi olevan niin vaikeaa eikä paljon vaadittu... :/ Onneksi löytyy poikkeuksiakin, jotka osaa edes tämmöisen perusjutun.
Mitä ihmeen palvelemista? Ota rahat ja seuraava asiakas.
Mitä odotan kansalta, jossa niin moni käyttää maskia? Aivottomia ne on.
Itsepalvelukassojen tavaratasot ovat meikäläiselle polven korkeudella, ikämiehenä en viitsi kyykkiä, vaan joudun olemaan tavallisessa kassajonossa. Pariskunnat ja perheelliset tulevat joukolla kauppaan, jossa sitten törmäillään edestakaisin ja tuodaan kassalle jonon ohi vielä sylikaupalla romppeita. Tällöin turvavälejä on aivan mahdotonta noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen palvelemista? Ota rahat ja seuraava asiakas.
Mutta he ovat sellaisia itsekkäitä pikku-pashkiaisia, jotka haluavat lähennellä myyjätärtä "asiakaspalvelun nimissä" - muista viis.
Entä mikä siinä on vaikeaa opastaa lapsia, että ne pikkukärryt ei ole mikään ralliauto? On useasti ollut jo melkein nilkoilla, kun lapsi röhnöttää niiden pikkukärryjen päällä ja potkii vauhtia juosten ja ohjata ei tietenkään osata.
Eilenkin kaupassa isä opasti kouluikäistä lasta, että nojaat vaan niihin kärryihin niin ei tarvii työntää niin paljoo.
Tää raivostuttaa mua enemmän kuin pitäisi, mutta huono/asiaton käytös ärsyttää mua todella paljon.