Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheelliset: mitä ajattelette kun luette velojen kuvausta lapsivapaasta arjesta..?

Vierailija
09.08.2016 |

Ja toisaalta myös näiden ajatuksista lapsiperhe-elämään liittyen yleisimminkin?

Itsehän olen siis sitä mieltä, että jokainen voi lisääntyä tai olla lisääntymättä ihan oman halun mukaan eikä asia minulle kuulu, mutta hieman hymyilyttää jatkuva VAPAUDEN korostaminen vela-narratiivissa.

Ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta kyllä mulla on sen verran velvoitteita jo ilman lapsiakin, että todellinen "vapaus" kuulostaa utopialta. Vapaa-ajastakin menee aina aikaa pakollisten asioiden hoitoon, oli lapsia tai ei. Jos vastuusta puhutaan, olemme jo valmiiksi velvollisia mm. noudattamaan Suomen lakia, maksamaan veroja, käymään töissä tai hakemaan niitä jne.

Toki ymmärrän, että lapsien saaminen lisää näiden velvoitteiden määrää huomattavast ja itse lapsistakin tulee pitää huolta, mutta se todella sitova pikkulapsiaika kestää lopulta vain hetken ja saa jotenkin ylikorostuneen osan lapsiperhe-elämästä puhuttaessa. Minun lapseni ovat lopulta vain lainassa minulla.

Noin yleensä pidän vapaaehtoislapsettomuutta monin tavoin järkevänä valintana (esim. taloudellisesti), vaikka minulle itselleni vanhemmuus ja nimenomaan sellainen säännelty, sitova arki sopii paremmin.

Kommentit (436)

Vierailija
321/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettoman ihana vapaus tehdä mitä haluaa. Niinhän se osittain on. Tykkään istua kahviloissa, matkustella, järjestää juhlia, tavata ystäviä ja tanssia aamuun asti. Mutta koskaan ei ole ollut niin mahtavaa kahvilakäyntiä, kuin se kerta, kun esikoinen osasi ensimmäisen kerran istua syöttötuolissa, ja suostui jopa poikkeuksellisesti syömään vähän päärynäsosetta. Mun tyttö! Yhdessä kahvilassa ja se tykkää tästä!

Ja lasten kanssa matkustaminen on hienoa. On pakko etsiä lounasravintola ajoissa, niin aikuisillekaan ei ehdi tulla nälkä kiukkua. Saa matkustaa 8 kertaa peräkkäin Kanariansaarille, eikä kukaan ihmettele. Voi mennä vaikka samaan hotelliin, "koska se oli lapsista niin kiva". Lapset tykkää museoista ja nähtävyyksistä, mutta kenellekkään ei tule kulttuuriähkyä, kun ihan joka paikkaan ei tarvitse juosta.

Ja nyt sitä vasta on juhlia ja tanssia elämässä. Aina on syy järjestää juhlat, ainakin perheen kesken, ja lopuksi laittaa lempparihitit soimaan. Bilehileillä on kyllä niin kovat suunnitelmat, että ne ajaa mut välillä epätoivoon, mutta haasteissa ihminen kehittyy. Osaa tehdä Star Wars kakun ja Halloween koristelun, kun motivaatio on kohdallaan. "Äiti-kiltti...."

Ihan parasta on, että saan hetken aikaa asua maailman parhaiden tyyppien kanssa. Aina sitä ei muista arvostaa, välillä ne käy pahasti hermoon, mutta sitten on onnensirpaleita, ja ymmärtää todella elävänsä ja rakastavansa.

Vierailija
322/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivu 21 ja edelleen velat jankkaamassa velaelämästään. Ketä kiinnostaa? "Väestönkasvu önnönnöö oma aika plaaplaa omat rahat pälä pälä vapaus erakkoelämä en halua ei kiinnosta mussun mussun"

Ei mua ainakaan häiritse vapaaehtoislapsettomuus, mutta nää jankkaavat uniikit lumihiutaleet ärsyttävät kun ketjun aloituksessa kysyttiin lapsiperheellisten mielipiteitä. Ei ihme, että lapsettomille aikuisille on omat risteilyt pallomerineen, kun joka paikkaan on päästävä tasa-arvoisesti muiden kanssa vaikkei asia edes omaa napaa koskettaisi.

Tiedätkö mitä? Kun tämä ketju aloitettiin, niin tiesin, että tästä tulee kymmenien sivujen vuodatus. Koska lapsiperheiden on aina päästä puolustelemaan huonompaa asemaansa sivukaupalla. Jos asia olisi heille helppo, niin näitä ei tarvitsisi vuodattaa kymmeniä sivuja samojen henkilöiden toimesta.

t. Onnellinen Vela

ps. siitä velojen ketjusta ei tullut kymmenien sivujen jankkausta. Jokainen vain totesi mitä hyvää oma elämä on tuonut.

No niin, kun veloille ei kelpaa mikään muu kuin se, että pääsee aina sanomaan viimeisen sanan siitä, että on onnellisempi ja asiat on paremmin.

Täällä porukka on silleen että joojoo olet vela, no mulla on lapsia koska halusin eikä elämä ole lainkaan niin kamalaa kuin pelkäsin, ja sitten vela tulee vielä perään huutamaan että MINÄ EN KESTÄISI OLLENKAAN koska olen niin erityinen ja ainutlaatuinen herkkä pikku lumihiutale näettehän

No tuo kamaluus on varmaan korvien välissä. Kyllä sukulaislapsiakin viikonlopun tai pidennetyn jotenkuten kestää, mutta huokaisee helpoituksesta, kun pääsee omaan hiljaiseen kotiin esim. mökkiviikonlopun jälkeen.

Taas on poimittu viestistä kaikkein epäolennaisin sisältö ja korostettu sitä omaa ainutlaatuista erikoista lumihiutale-elämää <3

Mikä sattuu niin paljon toisten valinnoissa, että pitää alkaa nimittelemään? Huono itsetunto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sitä kun kaikkea ei voi saada.Ei voi olla lapsellinen ja lapseton.Sit se vähän mieltä kaivertaa että entä jos.....ruoho on aina vihreämpää aidan takana...Lapseton voi hokea ääneen lapsellisen elämän huonoja puolia ja näin hän voi vakuutella itselleen olevansa onnellinen.Eikä siinä mitään, varmaan moni onkin.Saa olla vapaa ja elää itsekkäästi vain itseään miettien.Lapsellisen elämässä on taas muita hyviä puolia.Esim.rakkaus omaan lapseen on sellaista mitä on vaikea mihinkään verrata.

Vierailija
324/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivu 21 ja edelleen velat jankkaamassa velaelämästään. Ketä kiinnostaa? "Väestönkasvu önnönnöö oma aika plaaplaa omat rahat pälä pälä vapaus erakkoelämä en halua ei kiinnosta mussun mussun"

Ei mua ainakaan häiritse vapaaehtoislapsettomuus, mutta nää jankkaavat uniikit lumihiutaleet ärsyttävät kun ketjun aloituksessa kysyttiin lapsiperheellisten mielipiteitä. Ei ihme, että lapsettomille aikuisille on omat risteilyt pallomerineen, kun joka paikkaan on päästävä tasa-arvoisesti muiden kanssa vaikkei asia edes omaa napaa koskettaisi.

Tiedätkö mitä? Kun tämä ketju aloitettiin, niin tiesin, että tästä tulee kymmenien sivujen vuodatus. Koska lapsiperheiden on aina päästä puolustelemaan huonompaa asemaansa sivukaupalla. Jos asia olisi heille helppo, niin näitä ei tarvitsisi vuodattaa kymmeniä sivuja samojen henkilöiden toimesta.

t. Onnellinen Vela

ps. siitä velojen ketjusta ei tullut kymmenien sivujen jankkausta. Jokainen vain totesi mitä hyvää oma elämä on tuonut.

Taidat olla hieman asenteellinen? Täällä moni on kertonut, että nimenomaan halusi lapsia ja valitsi perhe-elämän, eikä siksi osaa kuvitellekaan vela-elämää saati kadehtia sitä. Se, mikä voi sinun mielestäsi olla "huonompi asema", voi olla jollekin toiselle unelmien täyttymys.

Ehkei siinä onnen huumassa sitten osata enää tunnistaa asioita, jos silmät ristissä väsyneenä on onnellisempi. (tämä nyt vain esimerkkinä, turha tarttua taas tähänkään)

Eli sinä väheksyt perheellisten tuntemuksia omasta onnellisuudestaan? Kun sinä et voisi olla onnellinen "rättiväsyneenä", kukaan muukaan ei oikeasti oli?

Minä en ole koskaan ollut onnellisempi kuin vuorokauden synnytyksen jälkeen, rättiväsyneenä ja olo kuin rekan alle jääneenä, verta vuotavana esikoinen rinnallani ensi-imetyksellä. Se liittyi hormoneihin, erityisesti oksitosiiniin, ja oli ihan fyysisesti todettavissa oleva tila.

Vierailija
325/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan tullut, kun kukaan ei ollut vastaamassa jokaiseen viestiin että "minä en ainakaan haluaisi tuollaista elämää, se ei lainkaan sopisi minulle, onneksi minulla on lapsia, olen varmasti onnellinen ja paremmassa asemmassa ja todistan sen näillä kommenteillani kaikille".

Velat olisivat nauraneet tällaisille puheille. Siinä se ero juuri on, eli joku kaihertaa sisällä kuitenkin..

Niin, sillä velalla, joka täällä jankkaa jo hyvänen aika sivulla 20 jotain. Miksi jokaiseen viestiin, jossa perheellinen kertoo elämänsä hyvistä puolista, täytyy vastata nämä tuntemukset mitätöiden?

Vierailija
326/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muuten juuri omille synttäreilleni Star Wars -kakun. :D Se on näköjään pinnalla nyt.

Huomasin jossakin vaiheessa iltaa, että nämä ovat kuin lastenkutsut, mutta meininki on parempaa ja saa olla humalassa.

Vierailija
327/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman ihana vapaus tehdä mitä haluaa. Niinhän se osittain on. Tykkään istua kahviloissa, matkustella, järjestää juhlia, tavata ystäviä ja tanssia aamuun asti. Mutta koskaan ei ole ollut niin mahtavaa kahvilakäyntiä, kuin se kerta, kun esikoinen osasi ensimmäisen kerran istua syöttötuolissa, ja suostui jopa poikkeuksellisesti syömään vähän päärynäsosetta. Mun tyttö! Yhdessä kahvilassa ja se tykkää tästä!

Ja lasten kanssa matkustaminen on hienoa. On pakko etsiä lounasravintola ajoissa, niin aikuisillekaan ei ehdi tulla nälkä kiukkua. Saa matkustaa 8 kertaa peräkkäin Kanariansaarille, eikä kukaan ihmettele. Voi mennä vaikka samaan hotelliin, "koska se oli lapsista niin kiva". Lapset tykkää museoista ja nähtävyyksistä, mutta kenellekkään ei tule kulttuuriähkyä, kun ihan joka paikkaan ei tarvitse juosta.

Ja nyt sitä vasta on juhlia ja tanssia elämässä. Aina on syy järjestää juhlat, ainakin perheen kesken, ja lopuksi laittaa lempparihitit soimaan. Bilehileillä on kyllä niin kovat suunnitelmat, että ne ajaa mut välillä epätoivoon, mutta haasteissa ihminen kehittyy. Osaa tehdä Star Wars kakun ja Halloween koristelun, kun motivaatio on kohdallaan. "Äiti-kiltti...."

Ihan parasta on, että saan hetken aikaa asua maailman parhaiden tyyppien kanssa. Aina sitä ei muista arvostaa, välillä ne käy pahasti hermoon, mutta sitten on onnensirpaleita, ja ymmärtää todella elävänsä ja rakastavansa.

Oi kun on ihanaa! Tulkaa tytöt katsomaan. Jaakko pyyhkii aivan itse pyllyänsä!

Vierailija
328/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Onnellinen Vela

No niin, kun veloille ei kelpaa mikään muu kuin se, että pääsee aina sanomaan viimeisen sanan siitä, että on onnellisempi ja asiat on paremmin.

Täällä porukka on silleen että joojoo olet vela, no mulla on lapsia koska halusin eikä elämä ole lainkaan niin kamalaa kuin pelkäsin, ja sitten vela tulee vielä perään huutamaan että MINÄ EN KESTÄISI OLLENKAAN koska olen niin erityinen ja ainutlaatuinen herkkä pikku lumihiutale näettehän

No tuo kamaluus on varmaan korvien välissä. Kyllä sukulaislapsiakin viikonlopun tai pidennetyn jotenkuten kestää, mutta huokaisee helpoituksesta, kun pääsee omaan hiljaiseen kotiin esim. mökkiviikonlopun jälkeen.

Taas on poimittu viestistä kaikkein epäolennaisin sisältö ja korostettu sitä omaa ainutlaatuista erikoista lumihiutale-elämää <3

Mikä sattuu niin paljon toisten valinnoissa, että pitää alkaa nimittelemään? Huono itsetunto?

Lumihiutaleeksi kutsuminen nimittelyä, vallan söpöä.

Vierailija
329/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan tullut, kun kukaan ei ollut vastaamassa jokaiseen viestiin että "minä en ainakaan haluaisi tuollaista elämää, se ei lainkaan sopisi minulle, onneksi minulla on lapsia, olen varmasti onnellinen ja paremmassa asemmassa ja todistan sen näillä kommenteillani kaikille".

Tottakai se jäi lyhyemmäksi, kun ei lapsellisilla ole tarvetta selitellä omaa onnellisuuttaan, kuten veloilla täällä.

Vierailija
330/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyvät kotona kyykkäävät velat ja kotiäidit: onko tämä ketju teidän mielestänne osoitus siitä velojen laatuajasta tai perheellisen kodin onnesta? Eikö tosiaan ole muuta tekemistä kuin typerä ja mihinkäänjohtamaton lapsellinen kiistely? Osoittaa lähinnä jotain teistä, ei ihmisten elmänvalinnoista. Suurin osa veloista ja perheellisistä elää omaa elämäänsä tyytyväisenä ja lähinnä säälii tuota riitaanne. Ohis ruokatuntiselaajalta.

Vierailija
331/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein muuten juuri omille synttäreilleni Star Wars -kakun. :D Se on näköjään pinnalla nyt.

Huomasin jossakin vaiheessa iltaa, että nämä ovat kuin lastenkutsut, mutta meininki on parempaa ja saa olla humalassa.

Upeaa! Seuraavaksi aikuisten pallomereen skumppalasi kädessä olemaan niin nuorekasta ja lapsekasta ja ainutlaatuista ja vapaata ja hassunhauskaa.

Vierailija
332/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat olisivat nauraneet tällaisille puheille. Siinä se ero juuri on, eli joku kaihertaa sisällä kuitenkin..

Niin, sillä velalla, joka täällä jankkaa jo hyvänen aika sivulla 20 jotain. Miksi jokaiseen viestiin, jossa perheellinen kertoo elämänsä hyvistä puolista, täytyy vastata nämä tuntemukset mitätöiden?

Sinä se jankkaat. Viestissäni ei ollut mitään mihin sinun olisi ollut pakko kirjoittaa valheitasi. 

Vierailija
333/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jankkaat. Viestissäni ei ollut mitään mihin sinun olisi ollut pakko kirjoittaa valheitasi. 

Minä luovutan. Jokainen tätä ketjua pidemmälle lukenut tajuaa kyllä, mitä tarkoitan.

Vierailija
334/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se jäi lyhyemmäksi, kun ei lapsellisilla ole tarvetta selitellä omaa onnellisuuttaan, kuten veloilla täällä.

Selittele mitenpäin haluat itsellesi, mutta tosiasia on se, että lapselliset täällä jankkaavat kymmeniä sivuja todistellaaksen olematonta onnellisuuttaan. Tosin onnellisuus on sisäistä, joku on varmaan ollut onnellinen neuvostoliitossakin.

Vierailija
335/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että kuulostaapa hyvältä, onneksi saan tuotakin!

Ja samalla olen todella iloinen, että minulla on lapsia ja saan senkin, todella tärkeän, puolen elämästä.

Vierailija
336/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun lopputulema sivulla 23: lapsiperheellinen ei voi koskaan olla onnellinen, koska asperger-vela kokee toisin.

Luojan kiitos tosielämä ei ole kuin AV-palsta.

Vierailija
337/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Onnellinen Vela

Lumihiutaleeksi kutsuminen nimittelyä, vallan söpöä.

Nimitteletkö kaikkia ihmisiä, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Koiratkin on söpöjä vitun rakki.

Vierailija
338/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan sitä kun kaikkea ei voi saada.Ei voi olla lapsellinen ja lapseton.Sit se vähän mieltä kaivertaa että entä jos.....ruoho on aina vihreämpää aidan takana...Lapseton voi hokea ääneen lapsellisen elämän huonoja puolia ja näin hän voi vakuutella itselleen olevansa onnellinen.Eikä siinä mitään, varmaan moni onkin.Saa olla vapaa ja elää itsekkäästi vain itseään miettien.Lapsellisen elämässä on taas muita hyviä puolia.Esim.rakkaus omaan lapseen on sellaista mitä on vaikea mihinkään verrata.

Voi myös ottaa koiran, eikä se eroa lapsesta mitenkään. Itsekäs? Eli ilman sitä paskatuubia on itsekäs? Entä jos Vela on Afrikassa vapaaehtoistyöntekijänä, itsekäs? 

O_O

Vierailija
339/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin, että koulut alkoivat tänään.

Vierailija
340/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun lopputulema sivulla 23: lapsiperheellinen ei voi koskaan olla onnellinen, koska asperger-vela kokee toisin.

Luojan kiitos tosielämä ei ole kuin AV-palsta.

Ah-Homonemeista päätellen huonosti teillä menee nyt. Taistelu hävitty, haukutaan edes päälle. 

Räyf!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi