Väärin kuullut biisien sanat
Minkä kappaleen mitkä sanat olet kuullut tai ymmärtänyt väärin?
Kommentit (186)
"Mummi teki enkelin eteiseen."
Varmaan kuulin sen, koska siinä listattiin muitakin perheenjäseniä.
Viikatteen biisi Hautajaissydän.
Luulin kuulin, että siinä lauletaan; "..josta auringonkukat ja kuutamon viljat varisee". Mutta sitten kun se jatkuu, että "akkunalla pisara veren, kruunu keisarin seuranaan...", aloin miettimään, että jotain tuossa on oudosti. Sitten välähti, että pisara veren on verenpisara ja kruunu keisarin on keisarinkruunu, ja kun siinä on auringonkukat, niin ahaa, siis kuunliljat eli kuutamon viljat on pakko olla kuutamon liljat.
Vuosia sitten selvisi monia vuosia sitä ennen Frederikin kappaleen sanat kappaleestaan: Jos jotain yrittää (Harva meistä on rautaa...) sanoituksen joukosta kohdan: " ...Vain moni miettii, onko nyt mieltä missään.... " väärin eli "...Vaimoni miettii, onko nyt mieltä missään..." ja pikkuisen hiljaa mielessäni nauratti, kun silloisessa työpaikassani, jossa olin töissä, tuli tuo kyseinen kappale esille, ja joku hyräili sanoineen kyseistä Reetun kipaletta, ja silloin vasta kuulin ja havaitsin, että olin vuosia kuullut sanat tuolta osin vääristyneesti; ja silloin vielä oli minullakin kuuloni aivan normaali työpaikkaterveystarkastustenikin myötä.
Kuulin sanat "vielä on kesää jäljellä" näin: vielä on pesää jäljellä. Ajattelin silloin, no tottahan tuo on, ainahan pesää etsivälle löytyy..
Nightwishin Amaranth-biisin kertsissä luulin, että kohta "the tears of snow-white sorrow" menee näin: "the Jesus snow-white sorrow". Ajattelin, että se tarkoittaa sitä kun Jeesus kuoli ristillä :D
Movetron - Nousin kyytiin
Nousin kyytiin sun piikkiprätkän,
taakse jäävän näin sen tienpätkän.
Kuulin: Taakse jäävän näin senttipätkän.
Vanha isäukkoni, aikanaan autonasentajana uransa tehnyt, kiven kovaan väitti että Eput laulaa "....vaihdamme akun...", siinä missä on se "... työpaikkamme Akun teeh-das on."
Vierailija kirjoitti:
jossuu kirjoitti:
Bryan Adams - Summer of 69
Laulu alkaa "I got my first real six-string" , mutta kuulin aina että "Got my first real g-strings". En saa vieläkään pois mielestäni mielikuvaa Bryan Adamsista g-stringeissa, ja vielä kesä 69.
Itse kuulin aina ennen "I got my first real sex dream", koska kuitenkin Summer of 69
Eikö samassa biisissä ole myös joko
"standing in your mama's porch"
tai
"standing in your mama's Porche"
Niin että seisookohan se terassilla vai autossa?
Kun ekan kerran kuulin Sannin "Että mitähän vittua", luulin/ toivoin kuulleeni väärin. Mutta en kuullut.
Kaverini sanoi olleensa joskus varma, että Nik Kershawin kasariklassikossa "I won't let the sun go down on me" lauletaan: "I won't let Susan go down on me".
Siitä lähtien minäkään en ole voinut olla kuulematta sitä niin!
Vierailija kirjoitti:
Yö volgalla
Niin hiljaa volga virtaa, ja kulkee Kaspiaan. Sen laineet lyövät rantaan, tuon kauniin aromaan.
Niin hiljaa viina virtaa, ja kulkee Laukaaseen. Sen laineet lyövät paskaa, tuon kauniin aromaan.
Niin hiljaa paska virtaa, ja kulkee Espooseen. Sen laineet lyövät hiljaa, tuon kauniin peltomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mona carita - Kuti kuti kultasein
Jouduin Tammelaan, ja jäin lorvimaan. Maantiellä tapasin kundin namukkaan...
Jouduin Nastolaan, ja jäin lorvimaan. Maantiellä tapasin hintin namukkaan...
Ihanaa että joku on kuullut tuon kappaleen väärin. Minä kuulin tuon kappaleen näin:
Jouduin Pirkkalaan, ja jäin hässimään, Maantiellä tapasin lesbon namukkaan.
Kasmir, Vadelmavene
"työnnän mun varpaat santaan.."
"työnnän mun varpaat sontaan.."
en voi olla ainut
Sanni, Vahinko:
"Jos haluut testaa mua yhen kerran vaan,
mulla on mesta mihin mennä,
siellä on kaapissa pari coronaa"
"Siellä on kaapissa pari coronaa" kääntyy mun päässä AINA näin: siellä on kaapissa pärinäkoronaa. Se vitun "äh" äännähdys häiritsee!
ei väli korvien
lie pitkäkään...
(carola, rakkauden jälkeen)
Vierailija kirjoitti:
Lennä Juri Gagarin lennä, taipui mun korvissa muotoon " mennään juhlimaan baariin, mennään", ja vielä kauhistelin että on vähän kyseenalaista laittaa lapsikuoroa moista lallattamaan :D
Ilmeisesti toisessa laulussa on "lennä Nykäsen Matti", ja kuulin tuon "lennä Juri Gagarinin" "lennä juuri Calgaryyn", ts. Nykäsen Matti lentää juuri Calgaryn olympalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennä Juri Gagarin lennä, taipui mun korvissa muotoon " mennään juhlimaan baariin, mennään", ja vielä kauhistelin että on vähän kyseenalaista laittaa lapsikuoroa moista lallattamaan :D
Ilmeisesti toisessa laulussa on "lennä Nykäsen Matti", ja kuulin tuon "lennä Juri Gagarinin" "lennä juuri Calgaryyn", ts. Nykäsen Matti lentää juuri Calgaryn olympalaisiin.
Sleepy sleepersin versiossa lauletaan "lennä nykäsen matti, tule elä humalassa takaisin", lapsikuoron kanssa. Matti - elokuvaan kotipelto laitettiin laulamaan "tule elävänä takaisin".
"Niin mitättömästä" kuulin "niin mitä tönäistä" Yön särkyvää kappale.
up