Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että minä vihasin Viuluviikareita! Mitä ohjelmaa sinä vihasit?

Vierailija
07.08.2016 |

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/08/01/jos-synnyit-1970-luvulla-muista…

Se tekopyhä Viuluviikareiden vetäjä (puolalainen) joka suosi omaa poikaansa aina.
Ohjelma oli niin huono, yöööök. Vieläkin etoo...

Onko teillä inhokkeja?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se Kylli-täti lässyttää oikein kunnolla :D

Entäs Fylli-täti?

Vierailija
62/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkopeikko. Voi yökötys. Asuin lapsena Rovaniemellä, ja siellä näkyi Ruotsin tv-kanavat. Kaikki kivat ohjelmat piti katsoa ruotsinkielisillä teksteillä, kun meillä Suomessa näkyi vaan jotain bulgarialaista nukkeanimaatiota - ja tietenkin Heikkopeikkoa. Professori Baltasar oli kyllä kiva.

"Bal-Baltasar, Bal-Baltasar..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin hengissä viidenkymmenen vuoden päästä, niin muistelisin varmaan inhoten Ruben Stilleriä ja Ylen muitakin ah niin valistavia keskusteluohjelmia. Ennakko-oksennan jo nyt, kun silloin en enää voi. 

Vierailija
64/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan silloin 70 -luvulla tosiaan paljon noita nukkeanimaatioita kommunistimaista.....

Tässä vähän aika sitten tuli pätkiä Nopasta ja olihan se kovaa vasemmistopropagandaa ja inhan Yle tänäänkin sossien kanava

Vierailija
65/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusiskoni katsoi sellaista ohjelmahirviötä kuin Noppa 70-luvulla. 

Olen kymmenen vuotta vanhempi ja se paatoksellinen vasemmistopropaganda ynnä muu valistus mietitytti jo 15-vuotiaana fiksua tyttöä (minua)

Onko yhtä vanhoja täällä, jotka osasivat kritisoida näitä Ylen kukkasia lapsille. 

Minä inhosin tätä myös. En edes muista mitä siinä oli, mutta mieleeni on vain jäänyt, kun äidille valitin, että tuo Noppa on ihan kamala. 

Vierailija
66/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni inhosi "Tänään kotona" ohjelmaa, jossa Kyllikki Stenroos antoi kodinhoitoon liityviä neuvoja. Muistelisin, että isän inho saavutti lakipisteensä silloin, kun Kyllikki neuvoi, kuinka kalliot tulisi pestä mökkitontin rannoilla. 

Täällä AV:lla on paljonkin Kyllikin henkisiä sisaria.

Vierailija
67/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ne itäeurooppalaiset lasten- ja nuortenohjelmat! Muistan jonkun tsekkiläisen (puolaisen?) sarjan, jossa nuoret rakastuivat, kulkivat jossain pellolla romanttisesti - oliko  jokin prinssijuttu? Muistan myös nähneeni astetta rohkeamman derkkunuortenohjelman, missä reilusti ensi rakkaus/alastomuus näkyi..oli siinä ukilla ja mummilla ilmeillä pitämistä, kun meitä olivat illalla valvomassa. Ukki jostain syystä seurasi ohjelmaa tarkoin ;DD.

Vierailija
68/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-studioa. Muistan avautuneeni tästä ala-asteella kaverin Ystäväni-kirjaan kohdassa Mitä inhoat eniten? Kotona katsottiin aina kaikki A-studiot ja Ajankohtaiset kakkoset ja että oli tylsää. A-studio oli silti puuduttavampi noista kahdesta. Sitten jommassakummassa tuli kerran oikein seikkaperäinen selvitys ydinaseiden vaaroista, ja minä en ollut siinä vaiheessa ikinä kuullutkaan koko pommien olemassaolosta. Äiti oli ihmeissään, kun en suostunut nukkumaan omassa sängyssä ainakaan viikkoon. Olin myös tosi onnellinen, kun meidän kerrostalossa oli pommisuoja.

Vierailija
69/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/08/01/jos-synnyit-1970-luvulla-muista…

Se tekopyhä Viuluviikareiden vetäjä (puolalainen) joka suosi omaa poikaansa aina.

Ohjelma oli niin huono, yöööök. Vieläkin etoo...

Onko teillä inhokkeja?

Ohjelman vetäjä oli unkarilainen ja hänellä ei ole poikaa,tai ei ainakaan ollut siinä ohjelmasarjassa vaan tytär,jonka nimi on Réka Szilvay.

Hän on nyt  n. nelikymppinen konserttiviulusolisti ja kai nykyisin pedagogikin,kuten isänsä. 

No joo, mitäpä 'vihaamista' tuollaisessa ohjelmassa nyt sinänsä  olisi ollut, mutta en tietenkään hetkeäkään uskonut (siis silloin kun muutaman kerran ohjelmaa tulin vilkaisseeksi) että se viulunsoiton varsinainen opetus noille lapsilla siinä ohjelmassa,(kaiken kansan silmien edessä ja töllötettävänä)  oikeasti tapahtui.

Siinä vain joku viululuokka esiintyi valmennetusti tv:ssä ja se oli kai vain pr:ää julkisuudessa hänen opetustyölleen maassamme ja esiteltiin pikkuviulisteja kansalle.

Mitään siinä ohjelmasta ei mielestäni kylläkään  ollut siitä aiheestaan,eli viulunsoitosta kenellekään katsojalle opiksi saatavissa eikä edes otettavissa.

Itse en suhtaudu siihen 1970-luvun tv-tarjonnan ohjelmasarjaan enää mitenkään. 'Vanha juttu jo' ja sillä siisti.

Ja että 'onhan näitä...'

Nostalgiaa minulle puolestaan  edustavat enemmän vaikka Georg Malmsténin "Lilla torget" lasten musiikkiohjelmat joissa hän, silloin jo vanhana ,mutta aina kuitenkin vielä  hyvin reippaana esiintyi.

" Muista aina liikenteessä..." hän meille silloin opetti ja   lapsenmieliimme teroitti kivoilla  lauluillaan.

Muistan hänet nostalgisesti kaikella   katsojan lämmöllä rakastettua  esiintyjää kohtaan.

Hänen sanomansa oli tärkeä ja se oli oikeasti suunnattu KAIKILLE lapsille,(eikä ainoastaan jollekin marginaalisen pienelle  musiikilliselle eliitille )

Vierailija
70/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse ihailin kuinka taitavasti Kylli-täti maalasi akvarelleilla.

Vierailija
71/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti Anneli Tempakan teko-myötätuntoinen ja ruikuttava ääni nuorten puhelinohjelmassa radiossa. Että voitiin voisi sinua rassukkaa, kyllä nyt pitäisi jutella äidin kanssa ja nukkua hyvin ja....

Vierailija
72/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko Peikkoa lapsena, nyt aikuisena Kaapoa. ja pikku myytä oon jaksanu inhota näihin päiviin asti :D

Vierailija
73/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja-tädin lässytys.

Vierailija
74/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muistan nyt yhtäkkiä Från a till ö:n! Se oli kamala! Mikä siinä olikin?

Samoin inhosin Maija Mehiläistä ja Tao Taoa juuri siitä syystä että tulivat sunnuntaina ja viikonloppu oli ohi.

Vierailija
75/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ohjelmat joissa esiintyi se raivostuttava SILJA!! Katti matikainen, syrhämä ym.. Samoin kaikki lauluohjelmat

Vierailija
76/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 pahoittelee tekstinsyöttökukkasia... että voiiii voiiiii sua rassukkaa jne.

Vierailija
77/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin inhosin Pikku Kakkosen Seitsemän palaa ja Hapsiaista, ja tylsiä ohjelmia, joissa joku setä tai täti luki satua ja ruudussa näytettiin liikkumattomia kuvia jostain kirjasta. . Myös Histamiinia inhosin. 

Vierailija
78/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihannut mitään, ilolla muistelen Hinkua ja Vinkua, Tenavatuokiota, Mattia ja Miisua ja sen tunnaria, Professori Balthasar keksintöineen, Levyraadin Pirkko ja Klasu, Valehtelijoiden Klubi, jossa Leo (juontaja) steppaili arvoisan raadin luo arvuutettavaksi jonkin esineen kanssa. Hyvässä muistissa on.

79/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se viuluviikareiden juontaja ollut Karoly Garam? Ihmettelin aina, miksi aikuisella miehellä on tuollainen prinssi pottapää -kampaus. Muistan järkyttyneeni, kun hän oli jossain naistenlehdessä puhumassa vaimonsa kanssa avoimesti heidän seksielämästään. Tämä oli joskus 80-luvulla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
80/97 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä oli kissa kuussa ja Neil Hardwick.